Toon posts:

Dilemma - Sony A77 upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:59
Ik gebruik sinds een paar jaar de Sony A77 die ik ooit tweedhands opgepikt heb voor 350€.
Ondertussen heb ik er een mooi stel lenzen bij.
- Tamron 17-50 2.8 ( meest gebruikt)
- Sony G 70-400 SSM I (
- Minolta 70-210 F4
- Minolta 50 2.8 Macro
- Kitlens 18-70 die amper gebruikt wordt

Ik heb ooit de keuze voor Sony gemaakt (toen de A350) net omdat je makkelijk de oudere Minolta lenzen kon gebruiken, en die waren (en nu nog) voor leuke prijzen te vinden.
Daarenboven vond ik het heel leuk dat sony de stabilisatie in de camera stopt, en niet in de lens. (Andere discussie…)

Ik gebruik de camera eigenlijk voor huis tuin, en reis fotografie zonder pro ambities.
Af en toe wel een leuk experiment zoals het noorderlicht.
Deze week op vakantie ben ik wel aangenaam verrast geweest over de mogelijkheden van de 70-400 bij het fotograferen van zeearenden in de vlucht. Camera heeft genoeg fps, en de lens is snel genoeg om scherpe beelden te maken.

Eigenlijk is het enige wat me stoort de ruis als je de ISO wat opdrijft, en de bokeh die niet zo mooi is.

Dus het kriebelt om naar full frame over te schakelen.

Natuurlijk val ik bij Sony dan wel in een nieuwe setup van lenzen omdat het nu allemaal e-mount wordt. Ik zou voor een groot deel de adapter kunnen gebruiken, maar niet voor de 17-50.
Ik denk dus aan een A7ii of iii. Anderzijds zou de A99 ook kunnen.

In elk geval, als ik een nieuwe (waarschijnlijk 2 dehands) camera koop, dan moet er een 24-70 2.8 bij. De A7ii is te vinden voor va 750-850€, de lens zit net boven de 1000€.

Sowieso ben ik dan 2000€ aan het uitgeven, en of het waard is…. Twijfel twijfel twijfel.
Dat geld gaat me niet echt pijn doen, alleen is het dom om het uit te geven als het mij niks oplevert.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee