Toon posts:

Foto-uitdaging week 35: Wit Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:26
Wit...

er zijn vele tinten wit. Crème wit, zuiver wit, verkeerswit, gebroken wit, oud wit.... Of zoals we in Brabant zeggen: Ut is mar dè't ge ut wit!

Dus kan je vele kanten op met deze opdracht. Hierbij mijn eerste inzending:

Spathiphyllum close up

Dit is overigens een macro shot van deze bloem:

Spathiphyllum
Maar daar zit ook veel groen in, en groen is nog steeds geen wit!

We zoeken vrolijk verder naar wit :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:14

bobcom

Dedicated dabbler

@sys64738 Dus zolang de nadruk maar op wit licht ligt? :+

#1 Natural white

@RvL Mooie aftrap, qua antwoord op de uitdaging vind ik #1 de beste, qua foto #2.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• RvL
@bobcom :D

Wayang doll

Deze dame, met een gezicht van gebroken/gescheurd wit, kijkt alle dagen mysterieus op ons neer vanaf haar positie op de kast. Het plekje wat we ook wel het herinneringenhoekje noemen:
  • de klok van mijn overleden opa
  • deze pop en haar mannelijke wederhelft van mijn overleden oma, gegeven door mijn onlangs overleden vader
  • meer memorabilia

Nu de dekens nog...

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@RvL Lijkt erop dat we in de trailer van de film "50 tinten wit" beland zijn. Pop is mooi, en met de witte achtergond bevat de foto imo genoeg wit om door te mogen. Ut is mar dè't ge ut wit.
In de felle zon oogt deze Echinopsis-bloem wit genoeg, maar verlegen: op de foto bloost'ie wat meer rose. Toegestaan?

#2 Echinopsis-bloem

[Voor 7% gewijzigd door bobcom op 02-09-2021 13:50]

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-03 09:12
@RvL Ik vind de foto's van de bloem wel geslaagd :)
@bobcom Ik vind de foto van de bloem ook wel geslaagd :)

Zelf nog wat op pad geweest.

[Voor 17% gewijzigd door JoStad op 03-09-2021 11:09]

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
@JoStad Mooie fotos ! Weet alleen niet of die laatste wel in de categorie wit past :) Er is wel iets van wit in beeld, maar het overgrote deel is bruin.

Ik heb tijdens mijn pauze loopje de camera ook even meegenomen, en de verkeerde lens meegepakt (70-300). Ik kreeg het woord Winschoten maar nét in beeld. (De gemeente moet nodig met de hogedrukreiniger bezig want deze valt ook al bijna niet meer in de categorie 'wit' :P

Dus toen ook maar even één letter genomen :)

Op de terugweg kwam ik dit 'pispotje' tegen:

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-03 09:12
@Spasm Het bloemetje is mijn favoriet. Wanneer ik naar het stukje berkenhout op foto 4 kijk gaan mijn ogen van wit streepje naar wit streepje op de bast.

Bij het onkruid wieden kwam ik deze ook tegen:

Wonderlijk hoeveel diertjes er in zo'n bloempje leven :)

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:19

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
Mooie foto's allemaal weer. Vind die van @Spasm erg goed gevonden. Vooral die grote S heeft wel wat. En nee, roze is geen wit ;-)

Verder veel bloemen. Moet bekennen dat ik zelf ook daar mijn inspiratie gezocht heb. Toch weer de natuur.

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@sys64738 Lijkt erop dat de echinopsis zicjh definitief niet wit mag noemen. Ik hoorde zojuist in de tuin een stekelige opmerking over racisme, maar daar ben ik niet op in gegaan. Beter dat onderwerp te vermijden bij prikkelbare types.... ;)
Jouw witte bloemen bevatten. hoe mooi poetisch ook geschoten, het nodige groen en geel, maar ze beantwoorden wel aan de toets "mooi wit is niet lelijk". Zelfde geldt voor de pispotjes van @JoStad en @Spasm . Diens "Winschoten" vind ik een voltreffer, met precies de goeie lens volgens mij. Lekker groot en beeldvullend, precies zoals de gemeenteraad het zich voorgesteld moet hebben. Bijna Hollywood, alleen ergens anders. De solo-S vind ik dan weer wat minder.

De bovist en witte amaniet van @JoStad zijn bingo, maar over de donkerhoedige paddestoel heb ik twijfels. Het wit van de steel spat er vanaf, maar is een paddestoelensteel een fotografisch onderwerp? De witte vlekje in de schors tellen voor mij niet- net zomin als een grintpad waarin "mijn oog viel op de witte kiezels" >:) Maar dat is n=1.

Zelf na de lunch nog wat rondgewandeld in een belendend plaatsje - daar is nog wel wat wits te vinden. Ik leg het hierbij voor.
#1 Glaasje witte wijn bij de lunch aan een wit tafeltje

#2 Sommige trappen zijn van wit marmer (of travertijn)

#3 De een hangt een wit bordje met "pas op voor de (witte) hond" aan zijn muur

#4 De ander schildert liever witte poezen en bloemen op zijn huis

#5 En weer een ander stelt witte leeuwen als bewakers aan

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:22
Gemaakt in 2001, van mijn inmiddels overleden kater Max.

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@Gonadan Lunchwijntje werkt veeleer averechts - heb moeten wachten tot het gezakt was om weer enigszins coherent te kunnen vertellen wat er op mijn foto's staat. Bij leeuwen stapje naar links en wijder brandpunt geprobeerd, maar dan krijg je onvermijdelijk weg, stoep en een gewonia-huis in beeld. Werd mij teveel een kiekje, maar oordeel zelf.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:32

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Topicstarter
Om toch maar alvast wat in te sturen heb ik de opdracht maar gecombineerd met een andere hobby. :9

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-01 14:27
Bij helder weer spierwit, maar wanneer de lucht wit is…

• RvL
Portretfotografie vind ik altijd een mooie tak van sport. De kunst om de mens op een dusdanige manier op de foto te zetten dat zelfs het model het mooi, boeiend, spannend, mysterieus of welke emotie dan ook vind. Vooral het natuurlijk weergeven in plaats van het altijd verplichte lachen is nog niet zo makkelijk.

Zelf vind ik dat nog best lastig, vooral het vinden van gewillige modellen. Toch heb ik gisteren twee zeer gewillige modellen gevonden waar ik op kon oefenen.

Portrait of an egg
Ik presenteer u, het portret van Dhr. en Mevr. Ei! Speciaal voor de gelegenheid overgekomen uit de doos en na deze fotoshoot vrijwillig in de pan geslagen :P

Nu de dekens nog...

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:03
Bij deze mijn bijdrage. Past toevallig bij het thema wat mijn bovenbuurman ook hanteert :)

https://live.staticflickr.com/65535/51425619296_5a8cb4c805_b.jpgHolland Dahlia Event by Alan Parker, on Flickr

[Voor 7% gewijzigd door zzzzz op 05-09-2021 11:14]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• RvL
Fungus on a tree

Een zwam aan een lokale boom

Nu de dekens nog...

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-03 21:41

Eentje van de afgelopen winter - heide met rijp. De foto is in kleur :P

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46
Ook even in de tuin gekeken gisteren, had er eigenlijk alleen de verkeerde lens op zitten.

[Voor 18% gewijzigd door _jero_813 op 06-09-2021 11:12. Reden: Nog 1 toegevoegd :)]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee