Toon posts:

Bungalow jaren 60 kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bert2222
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 22-10 21:30
Mijn vraag:
Wij gaan volgende week een bungalow bekijken in een dorp in noord-Groningen, gebouwd in 1964. 86 m2 woonoppervlakte en inpandige garage van 20m2. Grond oppervlakte rond de 700m2. Nu nog in oude staat. Aan de buitenkant zitten houten delen verticaal aangebracht en sommige ramen zijn nog enkele glas. Dakleer uit 2013 en verder niet geisoleerd. Heeft iemand ervaring met zo'n woning? En heeft iemand een idee van wat voor materiaal de binnenmuur zou kunnen zijn? En waar moeten we op letten bij de bezichtiging?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Bert2222 op 30-08-2021 12:59)

• Toke_gt
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 21:44
Sommige reacties hier zijn wel erg hard, vind ik. Alsof je alleen maar kunt wonen in een huis dat tiptop in orde is. Hier woonden ook mensen en het ziet er weliswaar zwaar verouderd uit, maar toch ook weer niet als een bouwval. Je zou dus ook heel goed kunnen kijken naar wat er op korte termijn moet gebeuren (isolatie idd) en wat je in een meerjarenplan kunt opnemen om het helemaal naar je zin te maken. Zo hoef je niet direct 150K te investeren, maar kun je het opbouwen. En dat is voor TS misschien wel een veel realistischer aanpak?
Op vraag TS terugkomend: ik denk dat de tussenwanden allemaal van hout of gips zijn. Bij de bezichtiging dus goed kijken naar wat de dragende muren zijn, dan weet je wat je verder met de ruimte kunt doen. Kijk evt ook naar aansluitingen op riolering.
Verder zou ik nagaan wat eventueel mogelijkheden zijn voor opbouw. Uitbouw zal het probleem niet zijn, mocht je het willen.

Zelf zou ik de garage slopen en dat deel van het huis logischer maken met grote berging, goede badkamer en evt werkkamer met uitzicht op die prachtige tuin.

Alle reacties

• Bert2222
Hackus schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:05:
Nee, zou het niet kopen. Best een project, en veel verstand van dit heb je zelf niet. (Ook adhv je vorige topic)
In aanbouwen heb ik inderdaad geen ervaring, renovatie wel wat meer.

En klopt, had net zo goed zelf de link kunnen plaatsen.

De weg en ligging zijn wel bekend. Dat er werk in zit ook.... maar jullie noemen al wel een hele hoop. Vloer is geen prioriteit als het nog goed is toch? Dak, kozijnen en buitenmuren en misschien binnenmuren? Wel. Om de buitenwanden te isoleren moet al het houtwerk aan de buitenkant ook vervangen worden denk ik.

• Bert2222
Allen bedankt voor jullie reacties! Ik ben wakker geworden en heb de afspraak afgezegd. Had wel veel werk verwacht, maar jullie halen er nog veel meer uit.
Het is gewoon te duur voor wat je krijgt
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee