Toon posts:

Nieuwe hotel schakeling knop

Pagina: 1
Acties:

• cytherea
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:38
KabouterSuper schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:39:
Ik vermoed dat de rechter bruine draad de aanvoer is (want komt rechts in de doos samen met nul en aarde). De twee zwarte draden zijn voor de hotel/wisselschakeling. De tweede bruine draad zal wel doorgelust zijn vanuit de aanvoer. Misschien wordt deze gebruikt voor een stopcontact.
Dit ^ (was hetzelfde aan het typen)

Ik denk alleen dat de bruine die van boven komt de aanvoer is en de rechter de doorlus.

• KabouterSuper
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
cytherea schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:40:
[...]

Dit ^ (was hetzelfde aan het typen)

Ik denk alleen dat de bruine die van boven komt de aanvoer is en de rechter de doorlus.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik had het stopcontact rechts op de foto niet gezien. Best aannemelijk dat aanvoer dan van boven komt en tweede bruin + nul + aarde richting stopcontact gaat.
DennusB schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:40:
[...]

Er zit inderdaad een stopcontact rechts van de schakelaar. Dus ik moet die 2 bruine draden gewoon bij elkaar doen in de nieuwe schakelaar zoals ze nu ook zitten?
Ja dus. Misschien slim om onze hypotheses te testen door de draden van het stopcontact te bekijken.

[Voor 30% gewijzigd door KabouterSuper op 25-08-2021 13:44]

• cytherea
DennusB schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:40:
[...]

Er zit inderdaad een stopcontact rechts van de schakelaar. Dus ik moet die 2 bruine draden gewoon bij elkaar doen in de nieuwe schakelaar zoals ze nu ook zitten?
Als de nieuwe schakelaar dit kan kun je hem doorlussen. Anders moet je er een lasklem tussenzetten.

• cytherea
DennusB schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:46:
[...]

Het lijkt er op dat dit kan, zie foto :

[Afbeelding]
Kon ook haast niet anders, dan op dezelfde manier doorlussen als de oude. Komt helemaal goed :)

Even opletten dat je geen koper ziet, dus niet te kort en niet te lang afstrippen en goed erin drukken. Je moet eraan kunnen trekken zonder dat hij los schiet.

[Voor 14% gewijzigd door cytherea op 25-08-2021 13:51]

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Nee. Je moet goed naar de pijlen kijken. Bruin is ingaand, zwart uitgaand, in dit geval.
Het is gelukt hoor. Thanks allemaal :D
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee