Toon posts:

Deurkruk verwijderen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:30

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

significant schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:51:
Vermoeden:
- hendels eraf met een inbussleutel
- binnenzijde beslag los trekken
- 3x schroef los draaien waar het buitenschild mee vast zit

Cilinder vervangen gaat niet zomaar want het lijkt sterk op een 3 punt sluiting.
De cilinderhouder is van een profielcilinder, dus dat gaat hetzelfde als een normaal slot. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Woodski
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:09
@significant Cilinder vervangen is een schroefje en klaar

@Zwartoog Zwartoog
Ik wil enkel het schild buiten vervangen door een blinde.
En dan een andere (halve) cilinder er in. Dus niet het hele slot er uit.
Het hele slot er uit ziet er inderdaad veel te moeilijk uit.

Dus schild los trekken en dan het imbusje los en het is klaar
Dan hoop ik genoeg te weten om een andere te bestellen.
Het slot enzo blijven dus zitten
Misschien is het allemaal te duur of te moeilijk maar ik ga kijken hoe ver ik kom

@BazzH Ja is inderdaad nieuw gekocht bij iKozijn. Inmiddels een paar jaar geleden.
Maar dat is een waardeloos bedrijf en de staat van het hele kozijn is een groot drama.
Rechtzaak gewonnen maar nooit kregen wat ik ik had verwacht
Wel lekkage, tocht, veel schade en verkeerde sloten.

Dit zou ik volgens de offerte krijgen
BKS-Halb-Profilzylinder (45-00) mit SKG-Prüfung, 1 Stück inklusive 3 Schlüssel
Griffgarnitur als Schmalrahmengarnitur, innen als 1 Stück Dreh-Knopf, außen als Blindschild Farbe: Aluminium

Gewoon nooit meer iets bij i-kozijn uit Amersfoort kopen

[Voor 54% gewijzigd door Woodski op 25-08-2021 10:41]

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:12
Dit topic is wel wat oud, maar ik deel toch nog even een oplossing omdat ik met hetzelfde probleem zat. Kunstof voordeur zonder zo’n inbusgaatje in de binnenkruk om de kruk en slotplaat los te halen. Echter zag ik een gaatje onderin de blindplaat aan de binnenkant.

Onder het gaatje zit een lipje. Als je daar met een platte schroevendraaier in gaat wrikken dan komt de plaat voorzichtig los. Ik heb er een plamuurmes onder gehouden om het kozijn tegen krassen te beschermen. Echter is het blinplaatje van heel dun aluminium, dus daar zit helaas zo een deukje in. Het gaatje boven de inkeping doet niets. Als je de onderkant los heb geklikt dan kun je voorzichtig de rest loswrikken. De blindplaat schuift over de binnenkruk heen.

Vervolgens kun je de nu zichtbare schroeven los halen en de buitenkruk met blindplaat (dat is bij mijn 1 geheel) komt los. Hierbij nog wat foto’s ter illustratie:

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee