Vraag

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
De situatie
pricewatch: TP-Link AX3000 Whole Home Mesh Wi-Fi System Deco X60 (3-pack)
meterkast: hoofd deco
1e verdieping: deco 2
2e verdieping (werkkamer) deco 3.
alle deco's pal boven elkaar.

Mijn vraag
Mijn Deco mesh node op mijn werkkamer gaat direct naar de hoofdnode, in plaats van de node op de 1e verdieping. Daardoor krijg ik naar mijn idee een slechter signaal dan nodig. Hoe kan ik dit aanpassen?

Wat heb ik gedaan
Helaas weinig. In de Deco app op mijn mobiel kan ik niet aanpassen dat deco 3 verbinding maakt met deco 2. Op internet lees ik soortgelijke verhalen dat dit niet mogelijk schijnt te zijn.

Gevolg is dat ik dus op de werkkamer een super trage verbinding heb.

Test resultaten:
deco #1 (meterkast - begane grond): 200Mbit
deco #2 (slaapkamer - 1e verdieping): 180Mbit
deco #3 (werkkamer - 2e verdieping): 40Mbit >> maakt verbinding met deco #1 in plaats van deco #2.

Wie heeft er een idee?

[Voor 23% gewijzigd door PdeBie op 24-08-2021 16:23]

Je hebt wel iets te verbergen

Alle reacties

• PdeBie
@Tazzios Ik heb een 200Mbit verbinding. Rechtstreeks op deco #1 (meterkast) haal ik dit ook.
Wanneer ik verbonden ben met deco #3 (werkkamer / 2e verdieping) haal ik maximaal 40Mbit.
Deco #2 (1e verdieping) zal ik eens kijken of ik hiermee kan verbinden met m'n laptop/mobiel en dan kijken wat ik haal.

Deco #2 haal ik 180Mbit.

@-LA- Dat forum had ik gevonden met inderdaad berichten met dezelfde problemen, maar niks over het model wat ik heb en een oplossing daarvoor.

[Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 24-08-2021 16:16]

• PdeBie
@laurens0619 Deco X60, zie ook gekoppelde product aan dit topic ;)

• PdeBie
laurens0619 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:16:
Over het algemeen is met mesh een enkele hop nog wel te doen (dus bedraad node 1 naar draadloos node 2)
Wil je van node 1 naar 2 en dan weer naar 3 dan zakt de performance in elkaar. Op zijn best zou je dan 70mbit kunnen halen oid maar alleen als de nodes onderling een uitstekende 5ghz verbinding hebben

Dus wellicht is de tragere verbinding van 3 naar 1 alsnog sneller dan als t via node 2 zou gaan
Mijn idee van mesh is dat het systeem snapt wat de meest handige route is. In mijn geval zou dat node 3 > node 2 > node 1 moeten zijn, kijkende naar de snelheden die ik haal als ik rechtstreeks op node 2 verbonden ben. De afstanden tussen de nodes zijn ook even groot (staan boven elkaar als het ware) en er zit evenveel beton tussen de nodes. Dus dat node 3 met node 1 verbind is niet juist lijkt mij.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee