Toon posts:

Plat dak isoleren - check en oplossing lage dakrand?

Pagina: 1
Acties:

• decramy
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

decramy

root@birdie:~#

Mijn boeidelen waren volgens de aannemer te dun om er nieuwe, grotere, op te maken en dus wilde hij ook niet omhoog en zit ik ook met zo'n gootbaan.

Zoals je ziet hebben ze nog een 45-graden verloopje gemaakt.

Ik ben er niet heel blij mee. Ik vraag me af of er geen koudebrug is gecreëerd. Het viel gewoon een beetje als een beunhaas-oplossing... Ik heb niet veel weerstand geboden omdat de meneer best intimiderend overkwam.

Heb je al duidelijk wat de meerprijs is van de hogere boeidelen?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's || Servertje @ www.coloclue.net

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:50

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Duke rules the world...

PIR 140mm afschot isolatie gaat vrij duur worden. Vaker wordt afschot van PS (dunne plaat) gekozen en daarboven op een goede laag PIR.

De gootconstructie zou prima kunnen, hou rekening met het afschot dat het water wel van de muur afloopt. Het lood zal dan ook opnieuw ingeslepen moeten worden op de juiste hoogte. Je wil immers niet een goot langs de muur creëren dat is vragen om problemen.

De zinken deklijst gaat er helaas bijna nooit heel af, maar soms kun je hem nog schuiven als je ergens een deel opoffert. Wat ook kan is dat je de nieuwe dakbanen aanheelt op de afwerkstrook die er nu nog vers ligt. Dat is overigens niet de standaard procedure, weet dus niet of jouw dakdekker daarin mee wil gaan.
decramy schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:53:
Mijn boeidelen waren volgens de aannemer te dun om er nieuwe, grotere, op te maken en dus wilde hij ook niet omhoog en zit ik ook met zo'n gootbaan. [Afbeelding]

Zoals je ziet hebben ze nog een 45-graden verloopje gemaakt.

Ik ben er niet heel blij mee. Ik vraag me af of er geen koudebrug is gecreëerd. Het viel gewoon een beetje als een beunhaas-oplossing... Ik heb niet veel weerstand geboden omdat de meneer best intimiderend overkwam.

Heb je al duidelijk wat de meerprijs is van de hogere boeidelen?
Toch wordt vaker voor een gootbaan gekozen, als de koudebrug boven de spouw en overstek grotendeels zit maakt dat niet veel uit. Helemaal als er al een laag(je) isolatie is met dampremmer. Bij jou is de aansluiting op de nieuwe isolatie prima met afwerkstrook gemaakt. Ik neem aan dat de rest nog moet gebeuren.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee