Toon posts:

Dakterras verboden omdat de bedekking bitumen is?

Pagina: 1
Acties:

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16-10 11:45
ik huur een appartement met een dakterras, dit dak heeft naast flink dik beton daar bovenop een bitumen laag.

Schijnbaar kan dit spul flink heet worden en zet dan uit, ook liggen er kleine kiezelsteentjes op die letterlijk IN dat spul word getrokken zodra je er te vaak op loopt en had begrepen dat hierdoor op den duur scheurtjes ontstaan.

Ik wil graag gebruik maken van al dan niet een deel van dit dakterras maar hoe voorkom ik scheurtjes zonder dat ik de hele bedekking moet vervangen? het is een vrije sector appartement dus dit ga ik niet zelf doen.'

Zelf dacht ik eraan om alle steentjes weg te halen en dan een nep grasmat er overheen maar helpt dit?

ik heb al een aantal bloempotten met planten op het dakterras staan op de kiezelsteentjes maar gaan die uiteindelijk ook voor schade zorgen en moet ik nu alles weg halen?

ik wil zorgen dat in ieder geval een zit gedeelte (waar je vrijwel geen steentjes ziet) iets heeft om op te lopen maar wat is de goedkoopste optie?

[Voor 29% gewijzigd door mugen4u1987 op 20-08-2021 15:48]

• mugen4u1987
SeatRider schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Terwijl dat nu juist wel interessant is. Als het aan jou is verhuurd als met dakterras, zou ik het ook zo gaan gebruiken, en vooral niet te veel veranderen, want daarmee creëer je juist problemen in de toekomst (het moet in dezelfde staat opgeleverd worden).
klopt maar het is niet relevant voor mijn vraag.
Rule schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:30:
Disclaimer: ik ben geen expert.

Ik zou voorkomen dat je direct op het dakterras loopt als daar inderdaad een mat op ligt en er nog geen bestaande 'vloer' ligt. Dit kun je voorkomen door het op te hogen zoals ze bijvoorbeeld hier doen.
https://www.praxis.nl/voo...usadvies/dakterras-leggen

Natuurlijk wel even goed overleggen met de verhuurder.
mijn idee om de steentjes weg te halen en dan een mat of kunstgras oid er overheen leggen is niet goed?

er overheen lopen zonder steentjes zorgt ook voor scheuren?

[Voor 42% gewijzigd door mugen4u1987 op 20-08-2021 15:33]

• mugen4u1987
bartvl schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:34:
In die zin is het relevant om te zien wat je mogelijkheden en verantwoordelijkheden zijn ten aanzien van de voorstellen die we doen. En of het dak er dus wel/niet geschikt voor zou moeten/kunnen zijn.
Of dat er wellicht sprake is van een misverstand en een deel van het dak wellicht wel mogelijk en bedoeld is, maar een deel ook absoluut niet.
Het zit natuurlijk een beetje in de aard van de Tweaker om te kijken naar het werkelijke probleem, zodat de oplossing uiteindelijk het beste is ;)

Dit is een stuk van het dakterras, zoals je kan zien liggen er in het begin bij de dakterras deur geen steentjes maar verder wel.

• mugen4u1987
evilution schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:38:
Misschien kun je deze vraag beter aan de verhuurder stellen? Het gaat immers over zijn eigendom.
Die is zeer druk helaas, ik had gehoopt via tweakers in ieder geval wat advies te krijgen snap je? ^^

• mugen4u1987
Rule schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:42:
[...]

Ik had altijd begrepen dat een bitumen laag genoeg is om incidenteel rustig op te lopen. Maar als je hier frequent gebruik van gaat maken dan is de kans ontzettend groot dat je hier scheurtjes in gaat krijgen met lekkage als gevolg. Ik kan hier niet echt een bron voor vinden.
stoelen en tafels die verschuiven etc kan voor schade zorgen, en plantenbakken die op dezelfde plek blijven staan, kan dat wel?
Rule schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:30:
Disclaimer: ik ben geen expert.

Ik zou voorkomen dat je direct op het dakterras loopt als daar inderdaad een mat op ligt en er nog geen bestaande 'vloer' ligt. Dit kun je voorkomen door het op te hogen zoals ze bijvoorbeeld hier doen.
https://www.praxis.nl/voo...usadvies/dakterras-leggen

Natuurlijk wel even goed overleggen met de verhuurder.
is dat niet nogal duur? heb er geen verstand van verder.

[Voor 33% gewijzigd door mugen4u1987 op 20-08-2021 15:45]

• mugen4u1987
bartvl schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:52:
Ligt er een isolatielaag onder, of ligt de bitumen op beton?
Ofwel, is de laag onder de bitumen 'kei' hard ;) of zit er iets van flexibiliteit in?
voor zover ik weet is het zeker niet flexibel nee
downtime schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:52:
De makkelijkste manier is gewoon een houten vlonder zodat het gewicht van een stoelpoot ofzo niet op het bitumen rust. Moet je wel zorgen dat die vlonder direct op het bitumen ligt en dus niet op de steentjes.

Mijn ouders hadden vroeger ook zoiets. Die hingen daar de was op en liepen er dus dagelijks overheen. Daar was het opgelost door tegels op de bitumen te leggen (met de scherpe rand omhoog).
oke top hier kan ik wat mee, als ik een klein deel met houten vlonder bedek (en de kleine steentjes op ruim) kan ik iig een zit plekje maken voor mezelf?

[Voor 52% gewijzigd door mugen4u1987 op 20-08-2021 15:54]

• mugen4u1987
Bedankt voor alle informatie, ik ga het denk toch met de verhuurder bespreken want als ik zelf dingen ga aanpassen en er komen lekkages dan durf ik te wedden dat ze de kosten op mij gaan verhalen

• mugen4u1987
No Hands schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:43:
of een partij grote rubber tegels op MP scoren en die neerleggen, dat kan prima als er geen grind meer onder ligt.
Maar zoals het nu is is het geen dakterras maar gewoon een plat dak wat stukgaat door het als terras te gebruiken.
Er moet inderdaad wat mee gebeuren en wil er ook niet op lopen zoals het nu is (vandaar dit topic), maar met de info (en die van jou) kan ik best veel.

Maar iemand hier had het over mastiek bedekking, maar is dat spul niet kankerverwekkend?

Goed weekend gewenst

[Voor 8% gewijzigd door mugen4u1987 op 20-08-2021 20:18]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee