Toon posts:

Buren wateren af op mijn platte dak

Pagina: 1
Acties:

• DarkSim1986
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 24-10 14:09
Beste tweakers.

ik woon al enkele jaren in een hoekhuis van een blok van 4 huizen.
Aan de achterzijde van dit blok zitten 2 regenbuizen aangesloten op 1 lange gedeelde dakgoot.
Oorspronkelijk, (1970) zaten deze pijpen rechtstreeks op de riolering van 2 van de 4 huizen. Mijn huis was daar 1 van.

Nu zijn in de loop der jaren al veel verbouwingen geweest. Ik heb een aantal jaar terug een aanbouw gerealiseerd waarbij een deel van de aangebouwde schuur werd opgehoogd. Deze schuur zit aan de buren vast. De buren hebben toen ook opgehoogd. Nu komt het water van het schuine dak van mij en van de buren op mijn platte dak uit. Buurman heeft destijds een dam op het platte dak laten aanleggen zodat het water niet bij elkaar kan komen.

Nu heb ik voorgesteld bij de buren om er een Y splitsing op te zetten zodat het water eerlijk verdeeld wordt. Buren werden nog net niet boos maar gaven aan dat zij nooit water hebben hoeven afvoeren. Ik gaf aan dat we (wij allebei) er niet goed over hebben nagedacht bij de verbouwing. Ik heb toen wel de riolering op orde gebracht.

Ben ik nu onredelijk? Toen wij het kochten liep er zelfs 1 lange gezamenlijke pijp achter de tuin in en werd het water daar geloosds. Als ik nu vraag om het 50/50 weigeren ze dat.

In mijn koopcontract staat trouwens niets over dit soort erfdienstbaarheden.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee