Toon posts:

Is deze vloer goed geëgaliseerd voor PVC? (met foto's)

Pagina: 1
Acties:

• pauldaytona
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20-10 21:05
de putjes ga je echt niet zien, de lijm vult dat ook. Ook golving zie je straks niets van.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12:45
Is hier in huis ook op meerdere plaatsen waar de vorige vloer niet 100% recht was

Vloerenlegger zei; kan perfect recht gemaakt worden, kost veel tijd en egaline en dus meer geld, staat niet in verhouding. In de praktijk zie je het niet tot nauwelijks, enkel bij de plint. Zeker dat kleine beetje op jou foto ga je zeker niet zien. Kortom, niks aan de hand

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Hier vorig jaar idem, met pvc erop zie ik er niks van.

• barry86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:01
Egaliseren is volgens mij ook dat een ruw oppervlak vlak wordt gemaakt en zegt niks over het golvende patroon?

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11:10

Pazo

Mroaw?

JtjeWtje schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:52:
Netter dan bij de oplevering van onze nieuwbouwwoning 4 jaar geleden ;) zie je niks van, hoogstens bij de plinten. Echter staat daar dan weer vaak wat voor (kast, dressoir, bank, etc) dus zie je idd bijna niet.
Om die reden raadde ze bij ons aan om eerste de plinten te plaatsen. De PVC vloer legde ze er tegenaan. Op die manier zie je geen golven. Als de plint naderhand wordt gezet, heb je kans dat je kieren krijg onder de plint die je dan weer moet opvullen. Ik vond dat een goede tip, zo gedaan, en inderdaad super strak resultaat.

5110Wp op west (Barneveld) • PVOutput
Pi-Hole – Network ad blocking

• hajee999
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10:21
egaliseren is niet waterpas maken :)

• Gentry
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 09:21
Bdenooij schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:40:
[...]

Ik heb me laten informeren dat de vloer nauwelijks werkt. Vanwege het flexibele materiaal wordt de werking"inwendig" geabsorbeerd. Een paar mm houd ik wel aan 2 a 3 mm zat ik aan te denken, maar dat valt dan in de kitvoeg.
Het is een bestaand huis, dus de vloer is wel "uitgewerkt" neem ik aan. Een PVC vloer is zelf namelijk vrijwel niet in staat werking op te vangen omdat het zo dun is. Met name bij nieuwbouwwoningen wordt het daarom afgeraden om PVC te verlijmen omdat daar vaak nog sprake is van werking in de vloer die je binnen enkele maanden al terugziet in de PVC vloer. Kortom: alleen doen als de ondervloer niet (meer) werkt.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee