Toon posts:

TV buren hoorbaar, is dit normaal of niet?

Pagina: 1
Acties:

• User2658745
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 19-08 21:11
Hoi allemaal,

Ik heb al verschillende topics hier gelezen over geluidsoverlast. Nu ik hier achter de PC zit en weer mijn aandacht naar het tv geluid van de buren gaat heb ik toch maar besloten eens een topic te openen.

Wij wonen met veel plezier in een rijtjeshuis. Enkele jaren geleden hebben we nieuwe buren gekregen. Prima mensen, we kunnen er goed mee opschieten en maken regelmatig een praatje.

Het enige nadeel is, dat ik het geluid van hun TV in mijn woonkamer kan horen. Ik kan niet horen wat er gezegd wordt, maar ik kan wel goed tonen horen. Vooral als wij geen tv of muziek aan hebben staan is het goed hoorbaar. Ik weet niet of het de subwoofer is of de middentonen die iets te hoog staan ingesteld. De ene keer is het harder als de andere maar ik hoor het wel bijna elke avond.

Mijn vriendin zegt er geen last van te hebben. Zij hoort het soms zelfs niet wat ik bijna niet kan geloven omdat het (voor mij) zo overduidelijk aanwezig is. En als ze het hoort legt zij zich hierbij neer. Het irriteert haar niet. Haar visie: we wonen nu eenmaal in een rijtjeshuis en dan hoor je dat soort dingen van elkaar.

Mij irriteert het dus wel. Dus ja, wat doe je dan...? Valt dit onder de categorie 'normaal' en moet je dit maar tolereren omdat je in een rijtjeshuis woont? Of mag je hier wat van zeggen?

• User2658745
TERW_DAN schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:37:
Als je het goed met je buren kan vinden, bespreek het eens. Misschien staan hun speakers wel tegen de muur aan, zodat het lekker resoneert. Hebben ze mogelijk helemaal niet in de gaten, maar jij hebt er wel last van. En dat is makkelijk op te lossen, door het ding iets naar voren te zetten. Of in het geval van een subwoofer het ding op pootjes of stukje tapijt te zetten. Kleine moeite voor je buren, en jouw probleem is opgelost.

In wat voor rijtjeshuis woon je? Nieuwbouw, of iets van ver terug in de vorige eeuw? Oudere huizen zijn vaak een stuk gehoriger, en wat dat betreft heeft je vriendin wel gelijk, als je in een rijtjeshuis woont hoor je je buren af en toe eens.
Het huis is gebouwd in 2001 dus redelijk nieuw. Maar ik lees hier zelfs topics van mensen die juist zijn verhuisd van een oudere woning naar een nieuwbouw woning en waar geluidsoverlast juist erger is. Dus dat zegt volgens mij niet heel veel.

• User2658745
CyberMania schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:37:
Heb je op het moment dat je de tv hoorde al eens aangebeld bij de buren en eens bij hen geluisterd hoe luid het staat en hun set-up er uit ziet ?
Ik ben weleens binnen geweest en weet dat ze een soundbar hebben. Een subwoofer weet ik niet.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee