Toon posts:

TV buren hoorbaar, is dit normaal of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Donderpoes
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20-10 17:36
In mijn vorige woning was dat ook, hoorde tv geluiden, maar hoorde de buren ook praten. Overigens was niets verstaanbaar. Huis kwam uit de jaren 50, zal er wel mee te maken gehad hebben.

• WeetIkHetNou
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:55
Hangt ook nogal af van het bouwjaar van je woning.

In mijn rijtjeshuis uit 1907 hoor ik de buurman al kuchen (gewoon normaal, niet alsof hij dood gaat), terwijl er gewoon een (enkelsteens) muur tussen zit. Dan kan je moeilijk zeggen dat hij teveel herrie maakt.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:08

Rukapul

Moderator General Chat
Als je de buren niet hoort praten dan hoor je normaal gesproken een TV op normaal volume ook niet.

Een sub zal het niet zijn want die lage frequenties zijn geen normale TV geluiden.

Veel hangt af van de woningscheidende muur. De afgelopen decennia zijn die zodanig dat normaal geluid via de lucht daar niet doorheen komt (massa dempt), maar contactgeluid mogelijk wel (edit: in een huis van 2001 zou ik dat ook minimaal verwachten ivm ankerloze spouwmuren).

Je kunt eens proberen je oor op de muur te leggen om te bepalen wat je hoort. Het maakt het ook makkelijker om het eens aan te stippen bij de buren dat je programma x, y en z hoort. Met een beetje mazzel is er een 'gratis' oplossing zoals iets los van de muur zetten of de oren uit te laten spuiten bij de huisarts.

[Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 19-08-2021 21:01]

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 27-10 13:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

aawe mwan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:44:
Als de TV aan de muur hangt, dan kan dat veel meer overlast geven dan als hij gewoon op een kastje staat.
Dit. Wij hadden op kantoor een tijdje geleden klachten van onze buren dat onze radio te veel herrie maakte terwijl die stukken zachter stond dan het normale spreekvolume. Toen hebben we de speaker die aan de tussenmuur hing los gehaald en ergens op tafel gezet en toen was er geen probleem meer.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 27-10 12:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Belangrijkste vraag van je topic vind ik: "moet je dit maar tolereren omdat je in een rijtjeshuis woont?"

Het antwoord is ja, tenzij het buitensporig is. Wij hebben zelf geïnvesteerd in geluidsisolatie in de aangrenzende muur met de buren. Sindsdien perfect, maar wellicht ook omdat het nette mensen zijn zonder hard rock hobby :).

[Voor 1% gewijzigd door N1ckk op 20-08-2021 11:28. Reden: Wakker]

• GZFan
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:06
N1ckk schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:53:
Belangrijkste vraag van je topic vind ik: "moet je dit maar tolereren omdat je in een rijtjeshuis woont?"

Het antwoord is ja, mits tenzij het buitensporig is. Wij hebben zelf geïnvesteerd in geluidsisolatie in de aangrenzende muur met de buren. Sindsdien perfect, maar wellicht ook omdat het nette mensen zijn zonder hard rock hobby :).
:)

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 26-10 20:36
N1ckk schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:53:

Het antwoord is ja, mits tenzij het buitensporig is. Wij hebben zelf geïnvesteerd in geluidsisolatie in de aangrenzende muur met de buren. Sindsdien perfect, maar wellicht ook omdat het nette mensen zijn zonder hard rock hobby :).
Fixed it for you :) Nu stond er het tegenovergestelde van wat je bedoelde.
Of je bedoelde dat je alleen moet tolereren als ze tering-takke-herrie maken, maar dat verwacht ik niet.

Oh, spuit 11 zie ik..

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 27-10 12:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

JJ Le Funk schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

als je partner (die geneigd zal zijn het voor je op te nemen) hetzelfde geluidsniveau niet overdreven storend vindt gegeven de omstandigheden, dan ligt het vrijwel zeker aan een te lage irritatiegrens (hoge prikkelbaarheid) van TS.

Noise canceling head phone zou nog een oplossing zijn.
Of vriendin heeft gehoorapparaat nodig. beetje makkelijke conclusie
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee