Toon posts:

Beste manier om platdak van binnenuit te isoleren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rohem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:57

Rohem

Vaak buj te bange

Topicstarter
Goedemiddag!

De renovatie van onze woning was vorige maand, na een half jaar, eindelijk klaar en we wonen er met veel plezier O+ Tijd dus voor het volgende project in/om het huis. Namelijk het kantoor 8) . Al het installatiewerk is voorbereid, dus het wordt tijd om er een mooi plafond in te maken.

Dit is de huidige situatie;

Wat ik hier graag wil doen is goed isoleren. Ik had eerst in gedachten om PIR-platen te gebruiken, daar heb ik eerder de zolder mee gedaan en dat ging prima. Alleen ik zie dat de hoogte van de gordingen nogal fors is. Namelijk 15cm. Dus twijfel ik of ik met PIR moet gaan werken of toch met glaswol of steenwol (waar ik nog 2 rollen van heb). Er zat eerder een dunne laag glaswol onder, maar daar zat schimmel in dus die heb ik verwijderd.

Wat zijn hier de ervaringen en wat adviseren jullie? Kan ik eventueel PIR en glas-/steenwol combineren?

Beste antwoord (via Rohem op 20-08-2021 09:41)

• phYzar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:01
Rohem schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:11:
Ik zit even na te denken over je opmerking. En waarschijnlijk is het niet het meest ideale. Ga vanavond thuis eens even kijken, maar zit me wel nu te bedenken dat er glaswol in de spouw zit voor de isolatie volgens mij. Dus als de spouw niet goed ventileert hebben we daar ook meteen een probleempje te pakken. Als dat zo is, zou ik inderdaad zeggen dichtmaken met PUR.
Spouwisolatie is genoeg voer voor een apart topic, maar zolang je in de huidige situatie geen last hebt van koudebruggen of vochtdoorslag door je muur zou ik de inhoud van de spouw buiten beschouwing houden voor wat betreft je plafondisolatie. Het gaat puur om de eventuele open verbinding, dus qua dichtmaken gaat het puur om de bovenrand richting je plafond. Je hoeft niet je hele muur vol te blaffen met PUR, zolang je zorgvuldig met folie afgedichte plafond niet een "open dampverbinding" heeft met je spouw.

Simpel schetsje voor het idee: (Hier de overgang met klimaatfolie, maar iets anders wat dampremmend/-dicht is is ook ok op die plek)

@phYzar verder nog op- of aanmerkingen op het boodschappenlijstje? Voor de klimaatfolie zit ik nog even te twijfel over de Isover of toch een folie van Miofol of Pro Clima..
De lijst lijkt me de juiste basis, eventuele basismaterialen als (gips)schroeven en nietjes aangenomen, en qua folie: kies op basis van prijs en verkrijgbaarheid, Isover is niet heilig.

Alle reacties

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee