Toon posts:

Leidingen onder de vloer

Pagina: 1
Acties:

• noud
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:12
Hoi,

Mijn groepenkast is zwaar verouderd en dient aan vervanging toe. Ik woon in een appartement op de derde en hoogste verdieping. De bedrading van mijn nieuwe groepenkast kan niet worden doorgetrokken en moet dus of via de gang of onder de vloer geplaatst worden.
Ik heb nu drie elektriciens bij mij laten langskomen. Ze vertellen mij een ander verhaal.

De makkelijke maar minst mooiste oplossing is het plaatsen van een kunststof geul. Hierin komen de bedradingen te liggen. Deze zal vanuit de groepenkast door mijn gang naar de keuken worden geplaatst.
De geul zal voor een groot gedeelte achter bestaande dikke (verwarming)leidingen geplaatst worden.

Een andere oplossing is de bedrading onder de vloer van de gang te plaatsen

Elektricien A: Zegt dat hij zich daar niet aan wil branden, want er zouden daar mogelijk leidingen door mijn planken kunnen lopen. Plus als er "ijzer?" onder de vloer ligt dan ben ik verplicht al het ijzer eruit te halen.
Hij zegt als ik vloeren zoals die van mij openbreekt je dan vaak van de ene verrassing in de ander kunt vallen. Omdat hij dit zelf recent nog heeft meegemaakt.
Nogmaals ik woon drie hoog.

Elektricien B: Zegt niets over wat A zegt. Behalve dat ik de vloer waarschijnlijk in zijn geheel moet openbreken en zelf een nieuwe vloer moet leggen.

Ik heb een versleten pakket visgraat vloer (kan niet meer gerepareerd worden). Dus dat maakt mij niet zoveel uit. Als deze vloer wordt gesloopt/

Mijn vraag is. Kan ik de vloer zonder problemen openbreken? Of is er een kans dat de kosten enorm gaan oplopen. Hoe kom ik hierachter?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noud
@superkevinxd Mijn onderburen weten dat niet. Het zijn expats en de verhuurder zit al enige jaren ergens in het buitenland.

@ThinkPad Het huis is in 1953 gebouwd en het plafond is enkele jaren geleden gestuct. Wat bedoel je met huidige buizen? Die buizen die door mijn gang lopen zijn verwarmingsbuizen. En de bedrading doortrekken kon niet.

• noud
Mijn huidige groepenkast bestaat uit drie groepen en deze wordt naar meerdere groepen uitgebreid. Met daarbij twee aardlekschakelaars en een hoofdschakelaar. Beide schakelaars heb ik momenteel niet.
Daarom is mijn groepenkast zwaar verouderd. Ik heb nog van die smeltzekeringen. En blijkbaar zijn alle apparaten op twee groepen aangesloten en is de derde groep de buiten bel aangesloten.

Mijn keuken gaat verbouwd worden. Met alle apparatuur die ik ga gebruiken en voor de toekomst perilex fase 2 aansluiting. Moeten er nieuwe bedrading komen.

De buizen die vanuit de meterkast lopen zijn van kunststof gemaakt.

Elektricien A vertelde als ik de bedrading door het plafond liet maken. Ik dan eerst door twee aparte ruimtes heen moet. Wc + badkamer. De wc is ook recent opgeknapt.

Sleuvenfrees werd door Elektricien C wel benoemd. Maar niet bij stil gestaan. Ik vond het toen een extra kostenplaatje. En dat zou betekenen dat mijn gang die recent is gestuct opnieuw gestuct moet worden.

Mijn vader is de verhuurder en ik ben de huurder. We zijn aangesloten bij de VVE. Ik zal hen hierover gaan bellen. Maar ik betaal een deel aan de kosten mee.

[Voor 7% gewijzigd door noud op 30-07-2021 10:05]

• noud
Late reactie.

Ik volg jullie adviezen en die van de vakman op. Ik ga de hoogte in. De kabels komen nu langs de muur te lopen in een aangelegde geul. Het wordt ergens in september uitgevoerd. Als ik eraan denk plaats ik wat foto's hier. Bedankt voor de uitgebreide berichten. Word gewaardeerd!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee