Toon posts:

Warmtevraag CV continue voor verwarming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• bierdop
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17-10 05:30
Mijn vraag
Na aankoop van een nieuw huis en een grote verbouwing zou ik graag de oude cv willen behouden. Deze is zodoende door de aannemer opnieuw aangesloten. Het probleem is nu dat t.a.v. de verwarming de cv blijft branden, ofterwijl, hij lijkt een warmtevraag te ontvangen van de nieuwe thermostaat. De verschil tussen de ingestelde termperatuur op de themostaat (=laag) en huidige temperatuur is groot (het verschil is >10 graden), er zou dus geen warmtevraag moeten zijn. De thermostaat en gateway zijn nieuw, de cv reeds 10 jaar oud.

Relevante software en hardware die ik gebruik
De cv betreft een Remeha Quinta 35c i.c.m. een Etwist Thermostaat. Er is een gateway geinstalleerd zodat de thermostaat moet kunnen communiceren.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Het ledje op de gateway brandt groen, wat erop duidt dat de aansluiting correct is.
- De aansluiting van de gateway en CV lijkt goed te zijn, conform de handleiding, op aansluitpunten 2 en 3 van de cv.
- Aansluitpunten op cv verwisseld (snoer 1 van 2 naar 3, en v.v.)
- Het warmteverschil tussen omgevingstemp. en thermostaat verhoogt
- Handleidingen doorgeploeterd
- Waterdruk verhoogd van 1.2 naar 1.4 bar.
- Warmtelevering op cv uitgezet omdat deze anders blijft branden.

Ik overweeg nu om de cv te vervangen, echter vind het zonde een product wat goed werkt / kan werken weg te doen. Zodoende is alle hulp en advies erg fijn!

Beste antwoord (via bierdop op 21-07-2021 22:12)

• hesselbeertje
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:37
Dan weer op 3-4 zetten en in de gateway het on/off contact gebruiken.

De OT contacten die je nu gebruikt horen bij 1-2. Maar werkt dus niet, waarschijnlijk ketel te oud. De on/off contacten horen bij 3-4 en werken altijd.

[Voor 53% gewijzigd door hesselbeertje op 21-07-2021 21:49]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 LIVE + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Alle reacties

• bierdop
@Jim423 , dank voor het meedenken!

Als de gateway spanningloos is dan springt de cv wederom aan (mits de warmtelevering voor verwarmingen op de cv weer aanzet is). Hetzelfde geldt als de gateway losgekoppeld is van de cv. Feitelijk maakt beide geen verschil.

• bierdop
@hesselbeertje , my bad ... ik heb het nogmaals getest en de cv brandt niet zonder connectie met de gateway en dus de thermostaat. Ik had dit eerder getest maar blijkbaar niet goed of heb het niet goed onthouden.

• bierdop
De gateway is alsvolgt aangesloten (linkersnoer op de cv, rechts op de thermostaat):

Je kunt ook proberen aan te sluiten op 1-2. Dank voor de tip, ik ga het proberen!
Als aanvulling, aansluiting op 1 en 2 levert hetzelfde issue als op 3 en 4, de cv gaat wederom branden helaas.

[Voor 9% gewijzigd door bierdop op 21-07-2021 21:44]

• bierdop
@hesselbeertje , briljant, dit werkt! Aansluiting terug op 3-4 samen met de gateway aansluiting op on/off werkt! You made my day _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee