Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:27
Hakuna_Matata schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:54:
[...]

Ben je al bij de garage geweest toevallig? Ben benieuwd, mijn P6 stuurt ook nogal rechts en durf niet meer in te halen zonder zelf bij te sturen..

Ook wel benieuwd of er mensen zijn in de omgeving Amsterdam die goede ervaringen hebben met een autogarage, ik vind Bangarage namelijk niet erg vriendelijk/servicegericht helaas (meerdere keren contact gehad nu).
Er zijn hier meer mensen die denken dat de auto teveel rechts houdt, ik had dat eerder ook. Dat idee had ik op basis van het beeld in de rechterbuitenspiegel dat leek zo dicht bij de rand van de weg te zitten.
Ik heb daarom iemand anders in mijn auto laten rijden op PA en ben er zelf achter gaan rijden en moest toen vaststellen dat het ding echt keurig midden tussen de strepen stuurde. In mijn geval was het dus echt optisch bedrog…..

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Zuilen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-10 12:16
JohnDoe77 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:22:
Voor de Flitsmeister beta testers; hebben jullie ook dat de rest van de software opeens enorm traag is? En de 360 camera’s gaan af en toe op zwart als je ze aan hebt staan. Heb toch het vermoeden dat Flitsmeister iets doet wat de rest niet lekker vindt…
Vanochtend heb ik de FM beta versie weer verwijderd. Regelmatig dat de bluetooth tijdens bellen weg viel, systeem werd ontzettend traag, radio viel daarnaast ook regelmatig uit. Na verwijdering FM lijkt alles weer goed te werken. Ik begrijp dat het een beta versie betreft, maar voor mij nu onvoldoende werkbaar.

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:33
Mga1600 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:17:
[...]

Er zijn hier meer mensen die denken dat de auto teveel rechts houdt, ik had dat eerder ook. Dat idee had ik op basis van het beeld in de rechterbuitenspiegel dat leek zo dicht bij de rand van de weg te zitten.
Ik heb daarom iemand anders in mijn auto laten rijden op PA en ben er zelf achter gaan rijden en moest toen vaststellen dat het ding echt keurig midden tussen de strepen stuurde. In mijn geval was het dus echt optisch bedrog…..
Herkenbaar: Je kijkt onder een andere hoek van de ruit naar links dan naar rechts. Dus als je wat verder naar gaat links gaat lijkt het optisch alsof je in het midden zit. En als de auto in het midden zit, lijkt het optisch alsof die te ver naar rechts zit...

enne rijhulp is ook maar rijhulp... ik lees best vaak ervaringen in dit topic over dat ze de rijhulp niet vertrouwen en zelf maar weer gaan bijsturen. Volgens de handleiding is dat precies zoals PA bedoeld is! Het is rijhulp, geen zelfrijdende auto..

• Kammika
  • Laatst online: 22:33
Trouwens wat anders: ik krijg steeds meer het idee dat de auto het verbruik lager aangeeft naarmate dat de accu meer leeg is.

Boven de 80% accu heb ik altijd relatief hoog verbruik (krijg 'm met moeite onder de 25kwh/100km in mijn P6) . Gaat die meer richting de 20% dan is het verbruik volgens het display veel lager (krijg 'm dan gemakkelijk onder de 20kwh/100km).

Ik zag het eerst op lange ritten waardoor ik het lagere verbruik aan opgewarmde auto weet, maar is me al een paar keer opgevallen dat ook een koude auto veel "zuiniger" rijdt als het accupercentage laag is bij wegrijden.

Nu kan ik me niet voorstellen dat het accupercentage van invloed is op de efficiency van de auto. Dus mijn vermoeden is dat het verbruik niet helemaal goed gemeten wordt.

Hebben jullie ook dat soort ervaringen?

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:35
Zuilen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Vanochtend heb ik de FM beta versie weer verwijderd. Regelmatig dat de bluetooth tijdens bellen weg viel, systeem werd ontzettend traag, radio viel daarnaast ook regelmatig uit. Na verwijdering FM lijkt alles weer goed te werken. Ik begrijp dat het een beta versie betreft, maar voor mij nu onvoldoende werkbaar.
Ik zit er ook aan te denken. Merk sinds FM installed staat google assistent slecht/traag reageert en het systeem an sich significant trager is. Maar wil ook de info niet missen die FM geeft ;) Vind de app verder super fijn !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:40
Kammika schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:59:
Trouwens wat anders: ik krijg steeds meer het idee dat de auto het verbruik lager aangeeft naarmate dat de accu meer leeg is.

Boven de 80% accu heb ik altijd relatief hoog verbruik (krijg 'm met moeite onder de 25kwh/100km in mijn P6) . Gaat die meer richting de 20% dan is het verbruik volgens het display veel lager (krijg 'm dan gemakkelijk onder de 20kwh/100km).

Ik zag het eerst op lange ritten waardoor ik het lagere verbruik aan opgewarmde auto weet, maar is me al een paar keer opgevallen dat ook een koude auto veel "zuiniger" rijdt als het accupercentage laag is bij wegrijden.

Nu kan ik me niet voorstellen dat het accupercentage van invloed is op de efficiency van de auto. Dus mijn vermoeden is dat het verbruik niet helemaal goed gemeten wordt.

Hebben jullie ook dat soort ervaringen?
Uit de handleiding:
De gebruikte hoeveelheid historiek hangt af van de ladingsgraad van de accu. Hoe lager de ladingsgraad van de accu, hoe sneller de actieradius zich daarom aan een gewijzigd rijpatroon aanpast.
Bron: https://www.volvocars.com...laden/actieradius-op-accu

Blijkbaar kan de software bij een lagere PoC beter schatten.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:59:
Lees de handleiding, ik zat er net online in te spitten en kwam dit tegen.
Naarmate de accu leger raakt zal de software steeds beter de actieradius weer kunnen geven.

Ik weet iets van accu technologie af, en wat inwendige weerstand doet met het uiteindelijke spannings niveau, dus ik snap dat dit kan en hoe dit kan, het is geen tekortkoming van de software maar gewoon een accu eigenschap.

Dat betekent dat des te voller de accu is, des te verder een verbruiksmeting kan afwijken vooral omdat dit een gemiddelde is over een kortere tijdsspanne en geen directe momentopname.

Betekent ook dat des te leger, des te beter je ziet wat er nog over is, en dat is eigenlijk het belangrijkste bij legere accu. Zit die vol, dan weet je na verloop van tijd best wel hoeveel kilometer je op kunt rekenen die rit.

Mijn huidige wagen (bijna ex) is een diesel die met volle tank 1100 km kan rijden. Rij ik veel stadsverkeer dan 950, 1100 is bij veel snelweg verkeer rond 100 kmh.
In het begin is de geschatte actieradius vaak 1400 km, zelfs een keer 1500 gezien net na het tanken. Dat haal je nooit. Bovendien als je eerst veel stadsverkeer hebt en er staat bijv nog 700 rest op de teller, en je gaat dan snelweg rijden is het helemaal niet raar als het eerst weer oploopt en ne na 70 km aankomt met 690 km in de tank.
Er wordt namelijk een gemiddelde berekend op historische waarden en wat de meter in de tank zelf aangeeft.
Naarmate de tank leger wordt, neemt die afwijking af en wordt de voorspelling steeds nauwkeuriger.

Met een accu van een elektrische wagen zal het echt niet veel anders zijn vermoed ik. Neem daarom die getallen als richtlijn en je weet zelf best wel wat je auto doet (net als die 1400 km die ik vaak zie geen 1400 maar maximaal 1100, en doorgaans 1000 km werkelijke radius is).

[ Voor 32% gewijzigd door ron65 op 14-02-2022 11:56 ]

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

iPeter schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 00:01:
[...]

Heb het idee dat het ook wel kan komen door de aankomende facelift van MY23. Ik heb mijn P6 Pro (met getint glas, 20" en trekhaak) besteld midden september en kan deze maandag ophalen. Heeft uiteindelijk dus ook iets minder dan 5 maanden geduurd, waarbij de auto zelfs nog 6 weken vertraging had vanwege voorrang voor de C40.

In ieder geval is MY22 uitverkocht begreep ik van de dealer, zodat iedereen die vanaf januari besteld heeft, sowieso MY23 zal ontvangen (die vanaf juni/juli uitgeleverd wordt).
Dat zou heel goed kunnen, vandaag is bevestigd dat de wagen bij een dealer is besteld door de leasemaatschappij (de bewering vorige week dat ze hem bij de fabriek hadden besteld is dus loos gebleken). De dealer gaat "binnenkort" bij de fabrikant bestellen.

Dat betekent dus ergens deze of volgende week pas de echte bestelling, als MY22 op is wordt het MY23 en in de bestelportal zag ik al ergens modeljaar 2023 benoemd staan bij de specificaties van de auto.
Dus MY23 is vrijwel zeker, en wel de PLUS versie.

Nu begreep ik al dat de neus anders wordt, meer zoals de C40, maar onduidelijkheid is er ook, want wat betekent dit voor elektrische stoelverstelling? eerst zag je dat er bij staan, toen niet en nu elektrische lendenverstelling. Ik heb de indruk dat het handmatig verstelbare stoelen worden maar wel met een elektrische lendensteun.

Ik koos voor de plus vanwege het BLIS, warmtepomp en Pilot assist, maar vooral vanwege de veiligheid die deze systemen bieden. BLIS is fijn, op de huidige wagen ontbreekt dat en de dode hoeken achter zijn tegenwoordig met de grote C stijlen behoorlijk. Kun je met spiegels opvangen, maar een extra hulpje is nooit weg daarin.

Er zit wel stoelverwarming in want de plus is inclusief het Climate pakket waar naast de warmtepomp ook de stoel en stuur heating in zit, maar alleen op de voorstoelen. De stoelverwarming achterbank lijkt in alle versies geschrapt in MY23. Zie je nergens meer terug (ook niet bij Volvocars.nl).
Heb ik het wel over de P6, van de P8 (die alleen plus en Ultimate kent) weet ik het niet.

En zo zijn er meer dingetjes, ik hoop wel dat ik gewoon stuur en stoelverwarming heb en een achteruitrij camera, die zijn voor mij belangrijk. verder merk ik het wel allemaal.

Ik hoop alleen wel dat er nog een beetje vlot geleverd kan worden, de huidige wagen loopt in Juni uit contract. Wat langer doorgaan wordt duurder omdat hij al 60 maanden oud is dan, en daardoor vanaf dat moment naar 25% bijtelling gaat.

• hansdg53
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-05 18:55
ron65 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:46:
[...]

Lees de handleiding, ik zat er net online in te spitten en kwam dit tegen.
Naarmate de accu leger raakt zal de software steeds beter de actieradius weer kunnen geven.

Ik weet iets van accu technologie af, en wat inwendige weerstand doet met het uiteindelijke spannings niveau, dus ik snap dat dit kan en hoe dit kan, het is geen tekortkoming van de software maar gewoon een accu eigenschap.

Dat betekent dat des te voller de accu is, des te verder een verbruiksmeting kan afwijken vooral omdat dit een gemiddelde is over een kortere tijdsspanne en geen directe momentopname.

Betekent ook dat des te leger, des te beter je ziet wat er nog over is, en dat is eigenlijk het belangrijkste bij legere accu. Zit die vol, dan weet je na verloop van tijd best wel hoeveel kilometer je op kunt rekenen die rit.

Mijn huidige wagen (bijna ex) is een diesel die met volle tank 1100 km kan rijden. Rij ik veel stadsverkeer dan 950, 1100 is bij veel snelweg verkeer rond 100 kmh.
In het begin is de geschatte actieradius vaak 1400 km, zelfs een keer 1500 gezien net na het tanken. Dat haal je nooit. Bovendien als je eerst veel stadsverkeer hebt en er staat bijv nog 700 rest op de teller, en je gaat dan snelweg rijden is het helemaal niet raar als het eerst weer oploopt en ne na 70 km aankomt met 690 km in de tank.
Er wordt namelijk een gemiddelde berekend op historische waarden en wat de meter in de tank zelf aangeeft.
Naarmate de tank leger wordt, neemt die afwijking af en wordt de voorspelling steeds nauwkeuriger.

Met een accu van een elektrische wagen zal het echt niet veel anders zijn vermoed ik. Neem daarom die getallen als richtlijn en je weet zelf best wel wat je auto doet (net als die 1400 km die ik vaak zie geen 1400 maar maximaal 1100, en doorgaans 1000 km werkelijke radius is).
Ik heb gemerkt dat er een redelijk verschil is tussen het gebruik wat op de TA wordt weergegeven en het resterende percentage lading van de accu. Bijvoorbeeld: Heb net een stukje gereden, 11km. Ging weg bij 90% en kwam bij bestemming aan met nog 81%. Dus 9% van de accu leeg over 11 km. De TA gaf een verbruik aan van 16.7Kw/100km. Die twee waarden komen totaal niet met elkaar overeen. Ik neem aan dat de klimaatregeling een redelijk groot deel van het verbruik voor zijn rekening heeft genomen, en dat de gebruiksmeeting dat niet meeneemt.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

hansdg53 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:38:
[...]

Ik heb gemerkt dat er een redelijk verschil is tussen het gebruik wat op de TA wordt weergegeven en het resterende percentage lading van de accu. Bijvoorbeeld: Heb net een stukje gereden, 11km. Ging weg bij 90% en kwam bij bestemming aan met nog 81%. Dus 9% van de accu leeg over 11 km. De TA gaf een verbruik aan van 16.7Kw/100km. Die twee waarden komen totaal niet met elkaar overeen. Ik neem aan dat de klimaatregeling een redelijk groot deel van het verbruik voor zijn rekening heeft genomen, en dat de gebruiksmeeting dat niet meeneemt.
Dat is zeker een opmerkelijk verschil.

Nu kan dat nog aan de gebruikte algoritmes liggen. De auto 'voorspelt' vermoedelijk ook ergens een of andere waarde op basis van het gebruik in een (recent) verleden.
De 16.7 kan dus een voorspelde waarde zijn gebaseerd op de laatste rit of ritjes.

Ik kan haast niet wachten tot mijn bestelde XC40 er is, al is het maar om dit soort dingen uit te vogelen ;-)

Maar met de huidige diesel zie ik soortgelijk gedrag: heb ik een tank leeggereden met ene verbruik van 1:29 (wat regelmatig gebeurt) dan voorspelt hij na het tanken een actieradius van 1400+ kilometer. Klopt niet, want met de CC op 100 en geen of nauwelijks kilometers buiten de snelweg haal ik netaan 1100 km.

Heb ik een tank leeggereden met een gebruik van 1:24 (bijvoorbeeld door veel stadsverkeer) dan wordt er na het tanken nog maar 950 km voorspeld als actieradius.

Zodra ik dan een 30% van die tank heb leeggereden begint de voorspelling weer kloppende waarden aan te nemen.

Ik kan me voorstellen dat dit effect bij de XC40 een rol speelt als het gaat om werkelijk gebruikte energie af te zetten tegenover voorspeld verbruik per 100km.

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 11:43
Mga1600 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:17:
[...]

Niet bij iedereen is het optisch bedrog helaas. Ik heb meer dan een miljoen km’s gereden en voel echt wel wanneer die auto in het midden rijdt of niet. Sterker nog… mijn C40 kan hele afstanden letterlijk over de streep rijden met PA aan…

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Verwijderd

SSANL schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:15:
[...]

Nou bij mij werkt het nog steeds niet. :/
Bij datum crashed idd de app.
Bij zowel direct als timer duurt het even en dan komt er een rood balkje onderin met de mededeling "De timer is niet ingesteld". :|
Ik heb dit ook sinds vandaag. Afgelopen weken werkte de timer en direct voorverwarmen instellen helemaal probleemloos. Sinds vandaag krijg ik steeds deze error:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2263hWb_i-zv2AUuRtUxkEg_o-U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PXuM3XB2oO8v9ZNZ6rxkkItB.png?f=fotoalbum_large
(De timer op vrijdag stond er al in van vorige week, maar die kan ik ook niet meer wijzigen of eruit halen).

Net TCAM- en homeknopreset geprobeerd, maar timer instellen werkt helaas nog steeds niet. Iemand nog ideeën om dit op te lossen?

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
Venomer schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:05:
[...]

Het voorverwarmen van de accu is in een update toegevoegd. Misschien staat het niet in de handleiding. Als de auto aan de lader staat en je stelt een timer in voor het klimaat, dan wordt de accu ook voorverwarmd. Zoek anders even in de release notes bij versie 1.7: https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37.
Ik zie het niet staan dat dit alleen gebeurd als hij aan de kabel hangt.
- Slimmere timers voor preconditioning: De accu wordt voor vertrek gepreconditioneerd om de actieradius te verhogen.
- Een hogere accubedrijfstemperatuur tijdens rijden en snelladen voor een hogere actieradius en laadsnelheid.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

• psybi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-10 11:48
Hakuna_Matata schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:54:
[...]

Ben je al bij de garage geweest toevallig? Ben benieuwd, mijn P6 stuurt ook nogal rechts en durf niet meer in te halen zonder zelf bij te sturen..

Ook wel benieuwd of er mensen zijn in de omgeving Amsterdam die goede ervaringen hebben met een autogarage, ik vind Bangarage namelijk niet erg vriendelijk/servicegericht helaas (meerdere keren contact gehad nu).
Nee, nog niet. Ik weet ook niet zeker of ik moet gaan.
Ik heb het idee dat hij vooral niet 'stabiel' in het midden blijft, na een week extra er op te letten is het soms links en soms rechts dat hij teveel hangt op de lijn (en zelfs soms gewoon op of over de lijn) voelt af en toe meer als lane assist, maar het lijkt per weg te verschillen.
Versie 1.9 lijkt ook geen betere optimalisatie te hebben voor de PA, dus daarvoor hoef ik ook niet naar de garage.

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Voor de eventuele Range anxiety rijders 😉

TESLA OPENT (VRIJWEL) ALLE SUPERCHARGERS VOOR NIET-TESLA’S

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-11 20:07
Vandaag de P6 Pro (20") opgehaald en de eerste 120 kilometer mee gereden. Verbruik was 21,4 kWh per 100 kilometer. Gelet op de omstandigheden (5 graden met regen en forse wind) zeer tevreden mee. DAB+ ontbrak zoals verwacht, de dealer gaf aan dat dit waarschijnlijk via een terugroepactie verholpen zou worden. De P6 was wel een gok, omdat deze op moment van bestellen (begin september) nog niet als showmodel beschikbaar was. Intussen zijn er wat meer ervaringen, de reviews die er zijn, repten wel over een gebrek aan tractie, maar daar heb ik zelfs met het natte weer niets van gemerkt.

Enige wat tegenviel was het feit dat de HomeLink afstandsbediening ontbrak in de spiegel, terwijl deze in de P8 waarin ik de proefrit gemaakt heb (MY22) wel aanwezig was. Het merkwaardige is dat de prijslijsten HomeLink ook niet vermelden. Heeft er hier iemand enig idee?

Bij voorbaat dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8dKvOutH9N8Fc1ogf2060iMWZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ZstsTBElouJ11fD00jCuEH6.jpg?f=fotoalbum_large

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:53

Lancer

What the......

iPeter schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:21:
Vandaag de P6 Pro (20") opgehaald en de eerste 120 kilometer mee gereden. Verbruik was 21,4 kWh per 100 kilometer. Gelet op de omstandigheden (5 graden met regen en forse wind) zeer tevreden mee. DAB+ ontbrak zoals verwacht, de dealer gaf aan dat dit waarschijnlijk via een terugroepactie verholpen zou worden. De P6 was wel een gok, omdat deze op moment van bestellen (begin september) nog niet als showmodel beschikbaar was. Intussen zijn er wat meer ervaringen, de reviews die er zijn, repten wel over een gebrek aan tractie, maar daar heb ik zelfs met het natte weer niets van gemerkt.

Enige wat tegenviel was het feit dat de HomeLink afstandsbediening ontbrak in de spiegel, terwijl deze in de P8 waarin ik de proefrit gemaakt heb (MY22) wel aanwezig was. Het merkwaardige is dat de prijslijsten HomeLink ook niet vermelden. Heeft er hier iemand enig idee?

Bij voorbaat dank!

[Afbeelding]
Ik was zelfs niet op de hoogte dat het ooit leverbaar is geweest op de P8. Zou me niet verbazen als ze Homelink er helemaal uit doen. Met het Google systeem kun je je apparaten thuis ook aansturen. Een poort of garagedeur hang je met een relaiskaartje met wifi van 2 tot 3 tientjes aan Google Home.

Het iig altijd een betaalde optie bij Volvo die niet in de optiepakketten zat.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• jm188
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 10:10

Bij voorbaat dank!
Homelink spiegel valt wel na te bestellen zo te zien, al kan ik niet direct vinden of deze op een xc40 past:

https://accessories.volvo...ories/Document/VCC-509742

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZI5xmPCn4liMW16MWvyt-kxdQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8CIelvoq5zBstjyeEDZDDJZ.jpg?f=fotoalbum_large

Voor degene die nog willen aanschaffen ...

Volvo XC40 P8 >> XC30

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:42
ron65 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:03:
[...]

Ik kan haast niet wachten tot mijn bestelde XC40 er is, al is het maar om dit soort dingen uit te vogelen ;-)
Verheug je niet te veel want ik heb vooral het idee na zelf ook vele testen te hebben gedaan dat er simpelweg vaak geen uitleg mogelijk is. Dezelfde ritten, zelfde omstandigheden (altijd kleine marge) en totaal verschillende cijfers. Of dat je op een koude dag denkt, nou dit wordt hoog verbruik: juist laag verbruik. En op een mooie dag denk je: dat wordt laag verbruik... is het verbruik hoger dan die rit in de kou.

Het is nog erg onverklaarbaar in mijn ogen en Volvo zelf is er ook nog niet helemaal uit. Het is natuurlijk ook hun eerste volledige elektrische model dus ergens ook wel logisch.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:44:
[...]

Verheug je niet te veel want ik heb vooral het idee na zelf ook vele testen te hebben gedaan dat er simpelweg vaak geen uitleg mogelijk is. Dezelfde ritten, zelfde omstandigheden (altijd kleine marge) en totaal verschillende cijfers. Of dat je op een koude dag denkt, nou dit wordt hoog verbruik: juist laag verbruik. En op een mooie dag denk je: dat wordt laag verbruik... is het verbruik hoger dan die rit in de kou.

Het is nog erg onverklaarbaar in mijn ogen en Volvo zelf is er ook nog niet helemaal uit. Het is natuurlijk ook hun eerste volledige elektrische model dus ergens ook wel logisch.
Ik ben er van overtuigd dat een deel de verklaring is dat, net als met iedere andere suv, het verbruik veel sterker afhankelijk van windsnelheid en rijwind is dan bij een lager model. Ik vermoed dat dat wel eens wordt onderschat. Vorige week schreef ik hier: heenweg over de Afsluitdijk met wind in de rug en regenvlagen ca. 20kwh/100 km, (niet gepreconditioneerd) terugweg met dezelfde snelheid maar nu wind pal tegen 30kwh/100 km.
Alle overige omstandigheden identiek. Die windsnelheid was ook wel hoog, ik denk 50 of 60 km/h.

Met eerdere benzine-suv’s had ik precies dezelfde ervaring. Het verbruik kon toen ook gemakkelijk + of - 30% bedragen. Toen koos ik op de Afsluitdijk meestal een snelheid op basis van een verbruik van 1: 1, de ene keer moest ik niet harder dan 110kmh , de andere keer kon ik 140 kmh rijden bij dar (momentane) verbruik,

Als extra element hebben we nu nog het effect van de kachel bij lage temperaturen. Tsja….dat is inherent aan een EV en zullen we mee moeten leven.

Maar waar hebben we het eigenlijk over? Een paar minuten langer of korter aan de lader staan, meer is het toch niet?

• SSANL
  • Laatst online: 11-03 13:21
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:31:
[...]

Ik heb dit ook sinds vandaag. Afgelopen weken werkte de timer en direct voorverwarmen instellen helemaal probleemloos. Sinds vandaag krijg ik steeds deze error:
[Afbeelding]
(De timer op vrijdag stond er al in van vorige week, maar die kan ik ook niet meer wijzigen of eruit halen).

Net TCAM- en homeknopreset geprobeerd, maar timer instellen werkt helaas nog steeds niet. Iemand nog ideeën om dit op te lossen?
Bij mij werkt het sinds de laatste update naar 1.8.1.
Nu met 1.9 (via de dealer) gaat het ook goed.

Het is wel zo dat ik geen eigen laadpaal heb, dus ik kan het alleen testen als de auto aan de publieke laadpaal staat.

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

• Juancho
Mga1600 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Ik ben er van overtuigd dat een deel de verklaring is dat, net als met iedere andere suv, het verbruik veel sterker afhankelijk van windsnelheid en rijwind is dan bij een lager model. Ik vermoed dat dat wel eens wordt onderschat. Vorige week schreef ik hier: heenweg over de Afsluitdijk met wind in de rug en regenvlagen ca. 20kwh/100 km, (niet gepreconditioneerd) terugweg met dezelfde snelheid maar nu wind pal tegen 30kwh/100 km.
Alle overige omstandigheden identiek. Die windsnelheid was ook wel hoog, ik denk 50 of 60 km/h.

Met eerdere benzine-suv’s had ik precies dezelfde ervaring. Het verbruik kon toen ook gemakkelijk + of - 30% bedragen. Toen koos ik op de Afsluitdijk meestal een snelheid op basis van een verbruik van 1: 1, de ene keer moest ik niet harder dan 110kmh , de andere keer kon ik 140 kmh rijden bij dar (momentane) verbruik,

Als extra element hebben we nu nog het effect van de kachel bij lage temperaturen. Tsja….dat is inherent aan een EV en zullen we mee moeten leven.

Maar waar hebben we het eigenlijk over? Een paar minuten langer of korter aan de lader staan, meer is het toch niet?
De afsluitdijk is natuurlijk ook wel een beetje het uiterste he. Zelfs op een zomerse dag moet je daar bijna plat op je fiets liggen om vooruit te komen _O- :)

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 15-02-2022 10:29 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:32

Bij voorbaat dank!

[Afbeelding]
Dat is Sage Green denk ik? Gisteren is mijn P6 door de dealer besteld namens de leasemaatschappij, Ultimate, MicroTech/Nubuck, Sage Green. Het wordt een lange zomer :-)

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:48
Mga1600 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Helemaal mee eens!

Hier wat (theoretische cijfers):

De luchtweerstand bij 100 km/u en 20km/u tegenwind is ongeveer het dubbele in vergelijking met 20km/u wind mee. Overwinnen van de luchtweerstand is grofweg 50% van het verbruik. Dat betekend dat een kleine windkracht 4 ongeveer 25% verbruik kan schelen.

Nemen we voor de lol een basiswaarde van 25 kWh/100km bij 100 km/u resulteert dat in een verbruik van sub 22 tot plus 28 bij verder dezelfde omstandigheden. Rijden we 120 is het verschil beduidend groter.

Het verschil wordt snel nog groter als ik rij met de kachel op ECO en een verbruik van 1,5 kWh/100km contra standje sauna met 3 kWh/100km.

Dan zou ik windje mee, 100 km/u uitkomen op 23,5kWh/100km. Windje tegen met de kachel vol aan ca. 31 kWh/100km ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:29:
[...]

De afsluitdijk is natuurlijk ook wel een beetje het uiterste he. Zelfs op een zomerse dag moet je daar bijna plat op je fiets liggen om vooruit te komen _O- :)
Inderdaad is de Afsluitdijk niet representatief voor het algemene wegbeeld, maar het illustreert mijn punt wel goed. En in mijn geval rijden we er regelmatig.

Fietsen over de Afsluitdijk is overigens al een paar jaar niet meer mogelijk vanwege een grootscheepse ‘verbouwing’. Dus platliggen hoeft ook niet meer….haha.
De verbouwing duurt nog wel een paar jaar, maar het staat toch wel op onze bucket list om een keer heen en weer te gaan fietsen (wel met e-bike, dat dan wel weer….wordt ook een range-gevalletje denk ik). Er rijdt tot het fietspad ooit weer open gaat een pendelbus waar je samen met je fiets in mag…….instappen in Den Oever (waar je de lekkerste kibbeling van het land kunt kopen is uit een onderzoek gebleken) en weer uitstappen in Friesland v.v.

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-11 20:07
Lancer schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:40:
[...]

Ik was zelfs niet op de hoogte dat het ooit leverbaar is geweest op de P8. Zou me niet verbazen als ze Homelink er helemaal uit doen. Met het Google systeem kun je je apparaten thuis ook aansturen. Een poort of garagedeur hang je met een relaiskaartje met wifi van 2 tot 3 tientjes aan Google Home.

Het iig altijd een betaalde optie bij Volvo die niet in de optiepakketten zat.
jm188 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:33:
[...]

Homelink spiegel valt wel na te bestellen zo te zien, al kan ik niet direct vinden of deze op een xc40 past:

https://accessories.volvo...ories/Document/VCC-509742
Dank voor jullie bericht! Het gekke is dat HomeLink wel is opgenomen in de handleiding, zie ook hieronder: https://www.volvocars.com...ijden/homelink/homelink-r. En als ik mezelf niet vergis, zat het wel op de P8 waarmee ik vorig jaar de proefrit gemaakt heb. Zal eens checken met de dealer, in ieder geval is het op korte termijn geen groot issue.
YvoK schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:42:
[...]

Dat is Sage Green denk ik? Gisteren is mijn P6 door de dealer besteld namens de leasemaatschappij, Ultimate, MicroTech/Nubuck, Sage Green. Het wordt een lange zomer :-)
Sage Green inderdaad! Ik vermoed dat we dezelfde configuratie hebben, al zul jij MY23 ontvangen. Ik heb ook nog getinte achterruiten en een trekhaak. Kleur was een redelijke gok overigens, had het nog niet in het echt gezien. Positief verrast, is weer eens wat anders dan de doorsnee grijs- en zwarttinten :-) Heb je al een indicatie qua levertijd?

• hansdg53
Vandaag de Volvo Cars app geïnstalleerd, Android versie. Koppeling met de auto ging probleemloos. Daarna gekeken wat je allemaal met de app kunt doen. Dat valt enigszins tegen. Ik dacht dat mijn Mini app bescheiden was, maar dit is echt heel barebones. Hopelijk komt er in de toekomst meer functionaliteit bij. De verbinding met de auto werkt, ik kan de auto vergrendelen en ontgrendelen, maar de andere 2 functies werken niet. Ik kan geen laadsessie plannen en ook geen klimaat. Ben daarna naar de auto gegaan en heb daar beide functies ingesteld voor morgenochtend via instellingen op het middenscherm. Dat gaat prima. Maar op de app zijn deze instellingen vervolgens niet te zien. Ik kreeg wel een een bericht toen ik bij Klimaat timers koos. Er stond het volgende: "Timers zijn niet beschikbaar wanneer het delen van gegevens is uitgeschakeld". Ik heb onder de machtigingen van de App gekeken en alle machtigingen zijn gegeven, dus daar zit het probleem niet. Weet iemand of er nog iets anders gedaan moet worden alvorens dit werkt?

• Venomer
hansdg53 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:48:
Vandaag de Volvo Cars app geïnstalleerd, Android versie. Koppeling met de auto ging probleemloos. Daarna gekeken wat je allemaal met de app kunt doen. Dat valt enigszins tegen. Ik dacht dat mijn Mini app bescheiden was, maar dit is echt heel barebones. Hopelijk komt er in de toekomst meer functionaliteit bij. De verbinding met de auto werkt, ik kan de auto vergrendelen en ontgrendelen, maar de andere 2 functies werken niet. Ik kan geen laadsessie plannen en ook geen klimaat. Ben daarna naar de auto gegaan en heb daar beide functies ingesteld voor morgenochtend via instellingen op het middenscherm. Dat gaat prima. Maar op de app zijn deze instellingen vervolgens niet te zien. Ik kreeg wel een een bericht toen ik bij Klimaat timers koos. Er stond het volgende: "Timers zijn niet beschikbaar wanneer het delen van gegevens is uitgeschakeld". Ik heb onder de machtigingen van de App gekeken en alle machtigingen zijn gegeven, dus daar zit het probleem niet. Weet iemand of er nog iets anders gedaan moet worden alvorens dit werkt?
Heb je de privacy settings in de auto ook goed gezet? Ben je in de auto ingelogd op je Volvo-account?

• hansdg53
Venomer schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Heb je de privacy settings in de auto ook goed gezet? Ben je in de auto ingelogd op je Volvo-account?
Ja, ben ingelogd. Ik heb niets afwijkends aan de privacy settings gezien.

• Juancho
*standaard antwoord* de app is nog in bèta... 😁😉. Met een beetje geluk werkt het morgen wel gewoon....

• hansdg53
Juancho schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:54:
*standaard antwoord* de app is nog in bèta... 😁😉. Met een beetje geluk werkt het morgen wel gewoon....
Ok, ik wacht. Overigens, toen ik in eerste instantie de app bekeek in demo mode, was er meer te zien, bijv ritten die gereden waren. Komt zeker nog.

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Vorige week bij nieuw supercharger station van Tesla in Nancy Laxou geladen. 28 maal 250 kW. Dat is echt een mooie toevoeging want snelladers zijn dun bezaaid in Noord Frankrijk.
Stond ook een Nederlander met een Audi en 3% in de tank. Die kwam er bij aankomst pas achter dat het een Tesla-locatie was. Lichte paniek. Voor hem heel goed nieuws dat dat een van de pilot locaties is 🙄.

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-10 18:27
Volvo zo lek als een mandje; https://www.ad.nl/auto/al...eyless-diefstal~ac4a3ecd/

Ik dacht dat ze het gefixed hadden met een goede sleutel die alleen actief is met beweging, maar dat valt dus tegen (aldus de Duitse consumentenbond).

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:29
24 januari heb ik eindelijk een Onyx black, XC40 Pure electric Plus besteld. Levertijd zal rond november liggen, aldus de LM. De dealer waar ik een proefrit heb gemaakt, vertelde mij oktober. Ben benieuwd wat de echte leverdatum zal worden. Bij jullie iets bekend?

Ik had echter wel een vraag. Ik zag dat ik standaard een Mennekes (2) laadsnoer erbij krijg. Weet een van jullie of je er ook een schuko thuislader bij krijgt? Ik ben van plan deze te gebruiken op vakantie op de camping.

• hansdg53
Ocirina schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:12:
24 januari heb ik eindelijk een Onyx black, XC40 Pure electric Plus besteld. Levertijd zal rond november liggen, aldus de LM. De dealer waar ik een proefrit heb gemaakt, vertelde mij oktober. Ben benieuwd wat de echte leverdatum zal worden. Bij jullie iets bekend?

Ik had echter wel een vraag. Ik zag dat ik standaard een Mennekes (2) laadsnoer erbij krijg. Weet een van jullie of je er ook een schuko thuislader bij krijgt? Ik ben van plan deze te gebruiken op vakantie op de camping.
Nee, die moet je apart aanschaffen. Bijv: https://www.bol.com/nl/nl...ko/9300000027335321/?s2a=

• Venomer
Tweaqer schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:05:
Volvo zo lek als een mandje; https://www.ad.nl/auto/al...eyless-diefstal~ac4a3ecd/

Ik dacht dat ze het gefixed hadden met een goede sleutel die alleen actief is met beweging, maar dat valt dus tegen (aldus de Duitse consumentenbond).
De ADAC heeft 5 minuten gewacht voordat ze de inbraakpoging deden. Standaard duurt het bij Volvo langer voordat de sleutel in slaap valt. Maar die bewegingsdetectie zit er wel in.

• Mga1600
Venomer schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:49:
[...]

De ADAC heeft 5 minuten gewacht voordat ze de inbraakpoging deden. Standaard duurt het bij Volvo langer voordat de sleutel in slaap valt. Maar die bewegingsdetectie zit er wel in.
Dat het kwetsbaar is was al veel langer bekend. Daarom staat er (steeds vaker in de “kleine lettertjes” van verzekeringspolissen in NL dat je pas een vergoeding krijgt bij diefstal als je bij je diefstal claim een KE01 certificaat kunt laten zien. Dat certificaat is bij volvo onderdeel van de alarm - certificatie procedure waar je dik voor betaald en waarbij de sleutels omgebouwd worden zodat ze al binnen een paar minuten in slaap vallen. Zie prijslijst bij de regel ‘alarm’.
Sinds 1-1-21 voorgeschreven door de gemeenschappelijke Nederlandse verzekeraars, hoewel je hier en daar wel polissen kunt afsluiten zonder. Mijn tussenpersoon liet zien dat er dan toch soms van die kleine lettertjes sprake is. En dan ben je dubbel de klos: geen uitkering, maar wel extra premie betaald voor een diefstal,verzekering waar je geen aanspraak op kunt maken…..
Een gewaarschuwd mens etc.

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ook bij de App zelf moet wat worden ingesteld onder "Privacy-instellingen" bij het delen van autogegevens.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• hansdg53
Claude schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:26:
[...]

Ook bij de App zelf moet wat worden ingesteld onder "Privacy-instellingen" bij het delen van autogegevens.
Staan allemaal op "aan".

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:32
iPeter schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:32:

Sage Green inderdaad! Ik vermoed dat we dezelfde configuratie hebben, al zul jij MY23 ontvangen. Ik heb ook nog getinte achterruiten en een trekhaak. Kleur was een redelijke gok overigens, had het nog niet in het echt gezien. Positief verrast, is weer eens wat anders dan de doorsnee grijs- en zwarttinten :-) Heb je al een indicatie qua levertijd?
Dan hebben we hem helemaal hetzelfde, heb ook getint glas achter en een trekhaak. Nou, vooruit, ook nog een set dakdragers besteld :-) Wordt idd een MY23.
De dealer belde me over de bestelling en de eerste indicatie is week 43 (eind oktober), maar hij hoopt dat ik hem dan al heb. Eind maart zou hij meer moeten weten vanuit de planning van de fabriek.

• hansdg53
Mga1600 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:14:
[...]

Dat het kwetsbaar is was al veel langer bekend. Daarom staat er (steeds vaker in de “kleine lettertjes” van verzekeringspolissen in NL dat je pas een vergoeding krijgt bij diefstal als je bij je diefstal claim een KE01 certificaat kunt laten zien. Dat certificaat is bij volvo onderdeel van de alarm - certificatie procedure waar je dik voor betaald en waarbij de sleutels omgebouwd worden zodat ze al binnen een paar minuten in slaap vallen. Zie prijslijst bij de regel ‘alarm’.
Sinds 1-1-21 voorgeschreven door de gemeenschappelijke Nederlandse verzekeraars, hoewel je hier en daar wel polissen kunt afsluiten zonder. Mijn tussenpersoon liet zien dat er dan toch soms van die kleine lettertjes sprake is. En dan ben je dubbel de klos: geen uitkering, maar wel extra premie betaald voor een diefstal,verzekering waar je geen aanspraak op kunt maken…..
Een gewaarschuwd mens etc.
Mijn verzekering is bij Allianz Direct. Gelukkig gebruiken ze daar geen kleine lettertjes. Bij het afsluiten van de verzekering krijg je zelfs een bericht wanneer je auto niet een vereist alarmsysteem heeft. Het XC40 alarm valt gewoon onder de verzekering.

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:18
hansdg53 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:22:
[...]

Mijn verzekering is bij Allianz Direct. Gelukkig gebruiken ze daar geen kleine lettertjes. Bij het afsluiten van de verzekering krijg je zelfs een bericht wanneer je auto niet een vereist alarmsysteem heeft. Het XC40 alarm valt gewoon onder de verzekering.
Dit is toevallig ook mijn vakgebied. Bij de meeste verzekeraars is een auto met een waarde tot € 80.000,- gewoon voldoende beveiligd met een startblokkeersysteem af-fabriek. Dus de Volvo is (bijna overal) standaard te verzekeren.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• mrsmit01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-02-2024
Wellicht interessant voor degenen die nog op wintersport gaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJn4QvlJLVk4N90QFdYHvyySako=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QN68Su0RQ7RbUqnbVIczkKHg.jpg?f=fotoalbum_large

BMW 330e Touring

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:18
ArnoudN schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:43:
[...]

Dit is toevallig ook mijn vakgebied. Bij de meeste verzekeraars is een auto met een waarde tot € 80.000,- gewoon voldoende beveiligd met een startblokkeersysteem af-fabriek. Dus de Volvo is (bijna overal) standaard te verzekeren.
Het is natuurlijk belachelijk dat Nederlandse verzekeraars of het KIWA hier eigen regeltjes opstellen. KIWA heeft denk ik goede banden met aanbieders van die dure KE01 sleuteloplossinkjes. De Volvo sleutel is programmeerbaar en staat op 30 minuten. Die zou dus theoretisch korter kunnen worden geprogrammeerd door Volvo als hierover gewoon europabreed afspraken over worden gemaakt. Wellicht niet eens bekend bij Zweden dat NL verzekeraars hier een eigen mening over hebben. Ik vraag me serieus af hoeveel meer auto’s er nou echt gestolen worden omdat de time-out op 30 minuten staat ipv 5.

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:18
JTHZZ schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:32:
[...]

Het is natuurlijk belachelijk dat Nederlandse verzekeraars of het KIWA hier eigen regeltjes opstellen. KIWA heeft denk ik goede banden met aanbieders van die dure KE01 sleuteloplossinkjes. De Volvo sleutel is programmeerbaar en staat op 30 minuten. Die zou dus theoretisch korter kunnen worden geprogrammeerd door Volvo als hierover gewoon europabreed afspraken over worden gemaakt. Wellicht niet eens bekend bij Zweden dat NL verzekeraars hier een eigen mening over hebben. Ik vraag me serieus af hoeveel meer auto’s er nou echt gestolen worden omdat de time-out op 30 minuten staat ipv 5.
Het zal vooral een keuze zijn van verzekeraars die voorkeur hebben voor bepaalde auto's/klanten. De markt voor autoverzekeringen is erg concurrerend en voor veel verzekeraars niet interessant of verliesgevend. Die gaan dus keuzes maken om bepaalde auto's uit te sluiten. Dat kun je o.a. doen door extra eisen te stellen en dan is sleutel er 1 van.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• JTHZZ
Tweaqer schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:05:

Dat zo’n sleutel volgens de Duitsers niet afdoende zou zijn is denk ik vooral omdat Duitse merken een andere oplossing kiezen. Zou niet de eerste keer zijn dat in dat soort ‘tests’ de VAG, BMW en Mercedes er goed uit komen..

• Mga1600
ArnoudN schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:43:
[...]

Dit schrijft de bond van verzekeraars zelf op hun website:

De overgangstermijn voor de aangescherpte eisen van het Keurmerk CCV Voertuigbeveiliging wordt met een half jaar verlengd, aldus het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV).

Dit betekent dat per 1 januari 2021 voor veel nieuwe automodellen met ‘keyless entry’of start (contactloze sleutel) een extra beveiliging nodig is om diefstal (ook wel: 'relay attack') te voorkomen én in aanmerking te komen voor het Keurmerk CCV Voertuigbeveiliging. De vóór 1 januari 2021 uitgegeven keurcertificaten blijven geldig omdat het voertuig aan de toen geldende eisen voldeed.

• Mga1600
[...]

Toen ik mijn auto bestelde was dat KE01 nog niet verplicht, toen hij in januari 2021 werd afgeleverd wèl. Daarom heb ik de rekening voor de ombouw bij de dealer laten liggen. Mijn motivatie daarvoor was simpel: het was al jaren bekend dat het er aan zat te komen en dan had Volvo er ofwel iets aan moeten doen ofwel mij bij de bestelling op de hoogte stellen (zoals ze dat inmiddels wel doen in de prijslijst) dat hadden ze beide niet gedaan.

• Venomer
mrsmit01 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:30:
Wellicht interessant voor degenen die nog op wintersport gaan?

[Afbeelding]
Bedankt voor de tip. ABRP plant voor mij een laadstop in de buurt van Irschenberg, dus dit zou wel eens handig kunnen zijn!

Hier zou het moeten zijn: https://g.page/dinzler_kaffeeroesterei?share

[ Voor 7% gewijzigd door Venomer op 16-02-2022 14:18 ]

• hansdg53
Ben even langs de dealer geweest. Die heeft in het systeem gekeken en constateerde dat de account nog niet aan de auto gekoppeld was. Dat is even gedaan en nu werkt de app als een zonnetje!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

KIWA heeft denk ik goede banden met aanbieders van die dure KE01 sleuteloplossinkjes.
Yep, Fleetaccess

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• Juancho
hansdg53 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:10:
[...]

Ok, ik wacht. Overigens, toen ik in eerste instantie de app bekeek in demo mode, was er meer te zien, bijv ritten die gereden waren. Komt zeker nog.
Leuk voorbeeldje voor je... ik heb zoals de meesten weten hier behoorlijk lang gezeur gehad met de app. Nou deed de app het EINDELIJK de laatste 1,5 maand denk ik prima. Zeker sinds 1.9 ook lekker snel. Maar vandaag, zomaar vanuit het niets komt er niks meer door. Geen accu %, het handmatig voorwarmen starten werkt niet meer. Kortom, de hele connectie lijkt weer weg.

En hoe dat kan? Geen idee behalve dat de app dus nog steeds.....bèta is.... 8)7 |:( _O-

Edit: wat me nu wel opvalt is onderstaande melding. Die had ik nog niet eerder gezien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYaqwxMzS92wuic2vKlAJyWX_7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzxssJsQARMvucwD8zusTMAT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 16-02-2022 15:01 ]

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:58:
[...]

Leuk voorbeeldje voor je... ik heb zoals de meesten weten hier behoorlijk lang gezeur gehad met de app. Nou deed de app het EINDELIJK de laatste 1,5 maand denk ik prima. Zeker sinds 1.9 ook lekker snel. Maar vandaag, zomaar vanuit het niets komt er niks meer door. Geen accu %, het handmatig voorwarmen starten werkt niet meer. Kortom, de hele connectie lijkt weer weg.

En hoe dat kan? Geen idee behalve dat de app dus nog steeds.....bèta is.... 8)7 |:( _O-

Edit: wat me nu wel opvalt is onderstaande melding. Die had ik nog niet eerder gezien:

[Afbeelding]
Vanochtend moest ik een paar minuten wachten voordat soc doorkwam, de rest deed het wel. Wat je zegt, het werkte de laatste tijd juist voorbeeldig.

• Juancho
Mga1600 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:34:
[...]

Vanochtend moest ik een paar minuten wachten voordat soc doorkwam, de rest deed het wel. Wat je zegt, het werkte de laatste tijd juist voorbeeldig.
Jup en daarom extra vervelend/irriterend dat het dus zomaar weer in elkaar kan donderen. Het is gewoon niet betrouwbaar. Nog steeds niet. Eigenlijk zwaar belabberd na ruim een jaar.

Edit: ik dacht ik gooi de cache eens leeg, maar nu moet ik de VIN etc weer invoeren in de app. Hoop dus niet dat de boel nu weer in de soep gelopen is en dat er weer eens een harde reset nodig is. Wat een gedoe en gezeik toch ook met die app.... |:( |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 16-02-2022 15:41 ]

• hansdg53
[...]

[Afbeelding]
Op mijn telefoon staat dat de app versie 5.10.0 is. Dat kan je toch geen beta meer noemen?

• dirkkk!
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-10-2023
Iemand van jullie ingegaan op onderstaand voorstel? Moest een afspraak bij de dealer plannen voor een nieuwe voorruit en hij kwam zelf met dit Polestar voorstel voor mijn Volvo P8. Vroeg aan hem of dit dan ook echt voor de Volvo zou gelden en kreeg dit bevestigd.

Polestar

Datum 19-11-2021

Onderwerp Performance software upgrade

Beste Polestar-collega,

Het assortiment aan Extra’s voor de Polestar 2 is per direct uitgebreid met een nieuw item: een Performance software upgrade! Speciaal voor de Dual motor versies kan achteraf in de webshop software besteld worden die over-the-air naar de auto wordt gestuurd en voor 50 kW extra vermogen en 20 Nm extra koppel zorgt. En daarmee het totaal brengt naar 350 kW / 476 pk en 680 Nm! Naast een snellere pedaalrespons en 0-100 km/u sprint van 4,4 seconden (standaard 4,7) zorgt dit met name voor nog snellere tussenacceleraties. Kosten zijn €1.000,-incl. BTW.

Voor nu wordt de Performance software alleen achteraf aangeboden en kan dus nog niet direct in de configurator aangevinkt worden. Dat betekent ook dat lease en fleet klanten hier vooralsnog geen gebruik van kunnen maken.

Na aanschaf wordt het softwarepakket middels een OTA naar de auto gestuurd, net zoals ook gebeurt met de reguliere software updates (maar dan voor één specifiek vrijgegeven VIN). De klant krijgt daarnaast ook nog een stickerpakket thuisgestuurd met daarin nieuwe deurstickers (350 kW vermelding), een Polestar Engineered sticker voor in de grille én een instructie hoe deze te monteren.

Assistentie

Mocht de klant hierbij assistentie wensen, dan is het volgende van toepassing:

Ingeval problemen rondom de OTA installatie geldt dezelfde (claim)procedure als bij de reguliere over the air updates. Dat wil zeggen volgens TJ 35798.
Indien de klant hulp behoeft bij het monteren van de stickers, dan hij of zij hiervoor via Polestar support een afspraak maken. Voor u is hiertoe VST code 84155-23 beschikbaar, welke vervolgens geclaimd kan worden via 05PS onder vermelding van het Polestar support casenummer. Mocht een nieuwe set stickers benodigd zijn, dan kan Polestar support deze naar u op laten sturen.

Bijgevoegd de montage instructie voor de deurstickers. Meer informatie over de Performance software is hier op onze website te vinden.

Mochten hier vragen over zijn, laat het gerust weten!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Tot nog toe gingen bij mij de OTA's perfect. Helaas krijg ik de 1.9 update maar niet binnen. Kun je dat ook forceren op een of andere manier?

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

• Mga1600
jck82 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:21:
Tot nog toe gingen bij mij de OTA's perfect. Helaas krijg ik de 1.9 update maar niet binnen. Kun je dat ook forceren op een of andere manier?
Zie website volvo: 1.9 wordt niet per ota verzonden maar ingebakken in 1.10 die zeer binnenkort (wel per ota) volgt.

• Mga1600
dirkkk! schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:14:
Iemand van jullie ingegaan op onderstaand voorstel? Moest een afspraak bij de dealer plannen voor een nieuwe voorruit en hij kwam zelf met dit Polestar voorstel voor mijn Volvo P8. Vroeg aan hem of dit dan ook echt voor de Volvo zou gelden en kreeg dit bevestigd.

Polestar

Datum 19-11-2021

Beste Polestar-collega,

Het assortiment aan Extra’s voor de Polestar 2 is per direct uitgebreid met een nieuw item: een Performance software upgrade! Speciaal voor de Dual motor versies kan achteraf in de webshop software besteld worden die over-the-air naar de auto wordt gestuurd en voor 50 kW extra vermogen en 20 Nm extra koppel zorgt. En daarmee het totaal brengt naar 350 kW / 476 pk en 680 Nm! Naast een snellere pedaalrespons en 0-100 km/u sprint van 4,4 seconden (standaard 4,7) zorgt dit met name voor nog snellere tussenacceleraties. Kosten zijn €1.000,-incl. BTW.

Voor nu wordt de Performance software alleen achteraf aangeboden en kan dus nog niet direct in de configurator aangevinkt worden. Dat betekent ook dat lease en fleet klanten hier vooralsnog geen gebruik van kunnen maken.

Na aanschaf wordt het softwarepakket middels een OTA naar de auto gestuurd, net zoals ook gebeurt met de reguliere software updates (maar dan voor één specifiek vrijgegeven VIN). De klant krijgt daarnaast ook nog een stickerpakket thuisgestuurd met daarin nieuwe deurstickers (350 kW vermelding), een Polestar Engineered sticker voor in de grille én een instructie hoe deze te monteren.

Assistentie

Ingeval problemen rondom de OTA installatie geldt dezelfde (claim)procedure als bij de reguliere over the air updates. Dat wil zeggen volgens TJ 35798.
Indien de klant hulp behoeft bij het monteren van de stickers, dan hij of zij hiervoor via Polestar support een afspraak maken. Voor u is hiertoe VST code 84155-23 beschikbaar, welke vervolgens geclaimd kan worden via 05PS onder vermelding van het Polestar support casenummer. Mocht een nieuwe set stickers benodigd zijn, dan kan Polestar support deze naar u op laten sturen.

Bijgevoegd de montage instructie voor de deurstickers. Meer informatie over de Performance software is hier op onze website te vinden.

Tot dusverre was de boodschap van Volvo dat deze ‘tuning’ op de P8 niet beschikbaar is. Maar jouw dealer is kennelijk een andere mening toegedaan?

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:32
[...]

[Afbeelding]
Het zou kunnen dat met de installatie 5.10 versie van de app het delen ven gegevens bij jou ergens opnieuw is gedeactiveerd? (zie o.a. privacy instellingen van app)

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:37
Ben maandag even bij de dealer 1.9 laten installeren.
Gisterenavond naar Beekbergen vv geweest (75km?) behoorlijk doorgereden.
Slecht weer regen en veel wind. Dat scheelt inderdaad, dat en hogere snelheid:
Heen net geen 25kw, terug boven 30kw verbruik.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• Juancho
Helaas toch de app weer kaput en het gezeur er om heen. App vraagt om te koppelen, auto zegt dat er al een koppeling is. En dat omdat de app cache geleegd is... 🤔

Iemand een idee om het weer werkend te krijgen zonder weer eens naar de dealer te moeten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZ10lsvpiOagbpMredZ3qpM4j60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlfiifRRUI0E6FUMUM6cHhXc.jpg?f=fotoalbum_large

• JTHZZ
Mga1600 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Tot dusverre was de boodschap van Volvo dat deze ‘tuning’ op de P8 niet beschikbaar is. Maar jouw dealer is kennelijk een andere mening toegedaan?
Die dealers hebben echt nog een lange weg te gaan in de transitie naar elektrisch rijden..

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:11
Juancho schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:44:
Helaas toch de app weer kaput en het gezeur er om heen. App vraagt om te koppelen, auto zegt dat er al een koppeling is. En dat omdat de app cache geleegd is... 🤔

Iemand een idee om het weer werkend te krijgen zonder weer eens naar de dealer te moeten?

[Afbeelding]
Ik was afgelopen zondag ook de SoC kwijt in de app. Ook preconditioning starten via de app ging niet. Op maandag was alles op magische wijze weer beschikbaar en werkend.

Het loont om soms even geduld te hebben en niet gelijk de app te herinstalleren of de cache te legen.

Ik heb het idee dat er regelmatig werkzaamheden op de back-end plaatsvinden waardoor het push/pull mechanisme tijdelijk niet werkt.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024

Polestar

Datum 19-11-2021

Beste Polestar-collega,

Assistentie

Gezien de vele troubles met het infotainment in de Volvo's, het uitblijven van CarPlay etc. etc. Zou het Volvo sieren als deze upgrade gewoon gratis wordt verstrekt.

Eigenlijk belachelijk.. verschillende functies verstoppen in een ver menu onder het mom van veiligheid, maar wel een auto verkopen die 408 pk heeft en vervolgens nog eens dik 70pk optioneel erbij...

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Oh ja.. iemand nog een update over de beloofde Youtube App? Wanneer wordt deze beschikbaar?

• Juancho
hlip schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:23:
[...]

Ik was afgelopen zondag ook de SoC kwijt in de app. Ook preconditioning starten via de app ging niet. Op maandag was alles op magische wijze weer beschikbaar en werkend.

Het loont om soms even geduld te hebben en niet gelijk de app te herinstalleren of de cache te legen.

Ik heb het idee dat er regelmatig werkzaamheden op de back-end plaatsvinden waardoor het push/pull mechanisme tijdelijk niet werkt.
Ja en nee. Ik vind het bizar dat de hele boel niet meer werkt na het legen van je cache... En tevens bizar als men idd direct op de productie omgeving, lees onze app, werkzaamheden verricht. Al verbaast me eigenlijk ook niks meer in dit proces bij Volvo 😁

Zou ik eens moeten proberen bij m'n klanten. Wordt nog "lachen" dan.... 😁

• hansdg53
hlip schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:23:
[...]

Gezien mijn ervaring vandaag bij de dealer waarbij in het systeem gegaan werd om de zaak aan de "backend" te fixen, vermoed ik ook dat de problemen aan de server zijde zijn en dat de app zelf en de koppeling met de auto eigenlijk wel redelijk stabiel zijn.

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:44:

[Afbeelding]
Nieuw profiel aanmaken in de auto, app koppelen en dan is ie ook weer gekoppeld in het oude profiel. Of zoiets. Zie 600 posts in dit forum 😀

P8

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:48

Polestar

Datum 19-11-2021

Beste Polestar-collega,

Assistentie

Misschien lees ik eroverheen maar ik zie nergens dat dit voor Volvo geldt. Ze noemen meermaals expliciet Polestar. Volvo helpt alleen als servicepartner.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-11 23:20
Juancho schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:38:
[...]

Jup en daarom extra vervelend/irriterend dat het dus zomaar weer in elkaar kan donderen. Het is gewoon niet betrouwbaar. Nog steeds niet. Eigenlijk zwaar belabberd na ruim een jaar.

Edit: ik dacht ik gooi de cache eens leeg, maar nu moet ik de VIN etc weer invoeren in de app. Hoop dus niet dat de boel nu weer in de soep gelopen is en dat er weer eens een harde reset nodig is. Wat een gedoe en gezeik toch ook met die app.... |:( |:(
App werkt prima bij mij maar heb wel een keer gehad dat ik opnieuw moest inloggen. Toen heb ik de app 'hard' afgesloten en opnieuw geopend en deed alles het weer. Geen idee of dat bij jou ook had gewerkt.

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-11 23:20
Rene schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:40:
[...]
Misschien lees ik eroverheen maar ik zie nergens dat dit voor Volvo geldt. Ze noemen meermaals expliciet Polestar. Volvo helpt alleen als servicepartner.
Ach ja zelfde accu pakket. Kan me indenken dat deze software upgrade ook makkelijk voor de P8 gerealiseerd kan worden dus zo gek vind ik het niet. Maar € 1000,- voor 70 pk en een verschil van 0.3 seconden. Ik sla denk ik ff over ;)

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:22

Rianata

Have you played Atari today?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:35
Deze is nieuw voor mij. Test beeld op camera. Ook de losse cam view hebben het.. iemand weleens gehad? Zal zo eens het systeem resetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AsW2dxwRGCRR2GYWE4GFkKPNMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYALFOt2Yd83SBmrHAAhz586.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHy1W6DVJxBmFvM_yESH5UBN0_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vs6Kb7kEjUvA42ixjFOGU1Ja.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:03

TAA

Liever IRC

Vanmorgen hier ook iets nieuws... de verwarming doet het spontaan niet meer :( En nee, de range optimizer staat niet aan. Systeem gereset, optimizer aan/uit/aan, maximale blowers aan/uit/aan. Helaas nog steeds alleen koude lucht uit de ventilatie. (en ja, bij temp op "low" werd de lucht nog kouder :P ) Gelukkig deden de stuur- en stoelverwarming het nog wel maar prettig is anders bij deze buitentemperatuur :(

• Juancho
Montalbano schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:30:
[...]

Nieuw profiel aanmaken in de auto, app koppelen en dan is ie ook weer gekoppeld in het oude profiel. Of zoiets. Zie 600 posts in dit forum 😀
Volgens mij ben ik de eerste die heeft uitgevonden dat cache legen de app al op zn gat kan schoppen? Best bizar hoor. Dat je even opnieuw moet inloggen is logisch. Apps legen wel vaker cache. Maar dat de hele connectie verbroken wordt en je weer met deze shit zit.... ik vind het echt bizar.

Mijn partner heeft nog wel wel een eigen account. Kan ik die eens toevoegen aan die van mij in de auto, dan die van mij eruit gooien en en dan die van haar ook om zoweer opnieuw te beginnen?

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:00:
[...]

Mijn partner heeft nog wel wel een eigen account. Kan ik die eens toevoegen aan die van mij in de auto, dan die van mij eruit gooien en en dan die van haar ook om zoweer opnieuw te beginnen?
Als die van haar het doet zou ik daar niet te veel aan doen. Gewoon in de auto even een tijdelijk nieuw profiel aanmaken, jouw app koppelen en zoals ik het begrepen heb zou hij dan onder jouw eigen profiel ook weer moeten werken. En dan kan het tijdelijke profiel weer weg.

Over dat cache legen, geen idee. Dat doe ik in ieder geval nooit, zou ook niet weten hoe dat moet of dat het überhaupt kan op een iPhone.

P8

• hansdg53
Is de software, incl. AAOS onderdeel van de garantievoorwaarden, maw zit er een tijdslimiet op, of kan je altijd terecht bij de dealer als er problemen zijn?

• Juancho
Montalbano schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:48:
[...]

Als die van haar het doet zou ik daar niet te veel aan doen. Gewoon in de auto even een tijdelijk nieuw profiel aanmaken, jouw app koppelen en zoals ik het begrepen heb zou hij dan onder jouw eigen profiel ook weer moeten werken. En dan kan het tijdelijke profiel weer weg.

Over dat cache legen, geen idee. Dat doe ik in ieder geval nooit, zou ook niet weten hoe dat moet of dat het überhaupt kan op een iPhone.
Ah je bedoelt echt een nieuw profiel ipv een nieuw Volvo account en dat profiel dan koppelen aan mijn eigen huidige Volvo account.. Begreep je even verkeerd :). Ja dat kan ik ff doen idd....

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 17-02-2022 10:10 ]

• Volvar
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-01-2024
hansdg53 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:48:
Is de software, incl. AAOS onderdeel van de garantievoorwaarden, maw zit er een tijdslimiet op, of kan je altijd terecht bij de dealer als er problemen zijn?
Ik zou zeggen de software is een integraal onderdeel van de producteigenschappen van de auto, zeker op de manier waarop AAOS geïntegreerd is in de functies van de auto.
Hieruit zou volgen dat de garantie gelijk is aan wat je als consument redelijkerwijs mag verwachten als levensduur van het product. Dat kan dus van product tot product verschillen (van een wasmachine verwacht je misschien dat deze langer meegaat dan een smartphone).

Dit is dus iets anders dan de fabrieksgarantie, de 3 jaar, wat eigenlijk vooral een marketinginstrument is.

De verwachten bij het verhelpen van problemen/veilig houden is denk ik iets anders dan de verwachting die je mag hebben over doorontwikkeling van functies. Daar wordt de discussie of dit een producteigenschap is denk ik wat vager.

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10 12:56

Polestar

Datum 19-11-2021

Beste Polestar-collega,

Assistentie

En nu de range update nog!!!

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

• hansdg53
Had vanmiddag een "ervaring" met de PA. Ik reed op een kruispunt met verkeerslichten af, daar stonden al een aantal auto's voor mij stil voor een rood licht. Ik moest bij het kruispunt rechtsaf en deed de richtingaanwijzer aan. Ondertussen verwachtte ik dat PA zou reageren om de stilstaande auto voor mij en liet de auto dus zijn gang gaan. Gaandeweg werd het echter duidelijk dat de auto niet van plan was om te stoppen voor het verkeer voor me, dus snel zelf op de rem getrapt. Naderhand begreep ik aan de ene kant wel de logica van de PA om niets te doen deed. Het systeem dacht namelijk dat ik rechtsaf zou gaan. Dat er nog geen weg naar rechts was maakte schijnbaar niet uit. Aan de andere kant heeft de PA ook lane keeping en daaruit had het toch moeten concluderen dat er geen ruimte was om naar rechts te gaan.

• psybi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-10 11:48
hansdg53 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:25:
Had vanmiddag een "ervaring" met de PA. Ik reed op een kruispunt met verkeerslichten af, daar stonden al een aantal auto's voor mij stil voor een rood licht. Ik moest bij het kruispunt rechtsaf en deed de richtingaanwijzer aan. Ondertussen verwachtte ik dat PA zou reageren om de stilstaande auto voor mij en liet de auto dus zijn gang gaan. Gaandeweg werd het echter duidelijk dat de auto niet van plan was om te stoppen voor het verkeer voor me, dus snel zelf op de rem getrapt. Naderhand begreep ik aan de ene kant wel de logica van de PA om niets te doen deed. Het systeem dacht namelijk dat ik rechtsaf zou gaan. Dat er nog geen weg naar rechts was maakte schijnbaar niet uit. Aan de andere kant heeft de PA ook lane keeping en daaruit had het toch moeten concluderen dat er geen ruimte was om naar rechts te gaan.
Op de snelweg is dit juist wel weer handig, want als ik achter iemand rij met een hogere snelheid en er is een baan links vrij, dan houdt de auto niet plots in, maar snapt dat ik er voorbij wil en dus een bewuste actie doe waar ik goed aan het opletten ben.

Denk dat dat de gedachte er achter zou kunnen zijn, lijkt me wel schrikken als je anders verwacht.

• Juancho
Montalbano schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:48:
[...]

Dit deed het um idd! App doet het weer, test profiel weg gegooid. Goed om te weten. Tnx! 🙏

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-11 22:12
Volgens mij zijn je verwachtingen van PA iets te optimistisch, die reageert namelijk niet op (reeds) stilstaand verkeer. In het beste geval krijg je op het laatste moment een noodingreep. Daarnaast is PA ook niet bewust van afslagen waar hij op anticipeert als je de richtingaanwijzer aan zet. PA is niet meer dan een ACC die ook meestuurt tussen de wegbelijning en je daar tussen houdt. Zit, naar mijn weten, verder niks van intelligentie in

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:32
Misschien moet je eens in de handleiding kijken waarvoor de PA is bedoeld.

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:40:
[...]

Dit deed het um idd! App doet het weer, test profiel weg gegooid. Goed om te weten. Tnx! 🙏
Mooi zo. Diezelfde tip gaf ik een half jaar geleden ook al toen je zat te kloten met je app maar toen begreep je hem denk ik ook verkeerd ;-)

P8

• Juancho
Montalbano schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:24:
[...]

Mooi zo. Diezelfde tip gaf ik een half jaar geleden ook al toen je zat te kloten met je app maar toen begreep je hem denk ik ook verkeerd ;-)
Vind het erger dat we nu een half jaar later nog steeds als gebruiker zo simpel de app aan gort kunnen helpen 😁

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:22

Rianata

Have you played Atari today?

Het is voor sommigen kennelijk een klein verschil; PA of AP. Immers twee dezelfde letters alleen in een andere volgorde. Maar als je zonder je te verdiepen in dergelijke rijhulpmiddelen op de weg en in het verkeer begeeft en jezelf en medeweggebruikers volledig afhankelijk laat zijn van dergelijke technologie, ben je in mijn ogen een onverantwoorde bestuurder.

Misschien helpt dit artikel: https://www.thatteslachan...ist-safety-truth-be-told/

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• ergodyne1
Rianata schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:04:
Het is voor sommigen kennelijk een klein verschil; PA of AP. Immers twee dezelfde letters alleen in een andere volgorde. Maar als je zonder je te verdiepen in dergelijke rijhulpmiddelen op de weg en in het verkeer begeeft en jezelf en medeweggebruikers volledig afhankelijk laat zijn van dergelijke technologie, ben je in mijn ogen een onverantwoorde bestuurder.

Misschien helpt dit artikel: https://www.thatteslachan...ist-safety-truth-be-told/
Als je de PA van de laatste V60 echter gewend bent mag je wel verwachten dat de PA in een C40 net zo goed werkt. Dat is echter niet zo en dat maakt het het extra link. Ik koos deels vanwege die PA-ervaring in de V60 voor de C40. Blijkt het een heel ander systeem te zijn. Wat een lachertje, echt, alsof je een AliExpress product hebt gekocht. Ik zie hierboven ook weer pagina's vol workarounds over apps, knap dat jullie nog steeds zo positief kunnen blijven...

[ Voor 5% gewijzigd door ergodyne1 op 18-02-2022 10:34 ]

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:44:
[...]

Vind het erger dat we nu een half jaar later nog steeds als gebruiker zo simpel de app aan gort kunnen helpen 😁
Ach…..Windows krijg je ook in 30 seconden om zeep….. dat vi d ik dus geen argument. Wel eens dat het allemaal nog niet 100%stabiel is. Mijn ervaring is dat als de app het een keertje niet doet: even geduld hebben, niet rommelen, komt vanzelf wel weer goed.

• ergodyne1
Mga1600 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:45:
[...]

Ach…..Windows krijg je ook in 30 seconden om zeep….. dat vi d ik dus geen argument. Wel eens dat het allemaal nog niet 100%stabiel is. Mijn ervaring is dat als de app het een keertje niet doet: even geduld hebben, niet rommelen, komt vanzelf wel weer goed.
Werd mij ook op het hart gedrukt toen ik de auto ophaalde. Ga die app er niet afhalen en weer opzetten, etc. niet mee gaan pielen.

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:37
Rianata schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:04:

In dat stuk staat duidelijk beschreven dat PA van Volvo zo veilig is omdat je het eenvoudig vanaf het stuur kan bedienen....
Het blijft ergerlijk die loze knoppen op het stuur en PA paar menu's diep.....

Afijn vanmiddag de boot checken, Langstraatweg rijden, houdt ik mijn handen wel aan het stuur...

[ Voor 5% gewijzigd door Waterblok op 18-02-2022 11:59 ]

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• hansdg53
ergodyne1 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:33:
[...]

Als je de PA van de laatste V60 echter gewend bent mag je wel verwachten dat de PA in een C40 net zo goed werkt. Dat is echter niet zo en dat maakt het het extra link. Ik koos deels vanwege die PA-ervaring in de V60 voor de C40. Blijkt het een heel ander systeem te zijn. Wat een lachertje, echt, alsof je een AliExpress product hebt gekocht. Ik zie hierboven ook weer pagina's vol workarounds over apps, knap dat jullie nog steeds zo positief kunnen blijven...
Wat zijn precies de verschillen?

• Juancho
Mga1600 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:45:
[...]

Ja en je kan de accu misschien uit de auto slopen en zo de hele auto om zeep halen.. Als je zo gaat beredeneren >:)

Er zit kortom wel een verschil tussen een besturingstyeem en een app die kapot gaat als je alleen al de cache leegt.... Neem aan dat je dat zelf ook wel ziet.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:53

Lancer

What the......

Juancho schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:33:
[...]

Ja en je kan de accu misschien uit de auto slopen en zo de hele auto om zeep halen.. Als je zo gaat beredeneren >:)

Er zit kortom wel een verschil tussen een besturingstyeem en een app die kapot gaat als je alleen al de cache leegt.... Neem aan dat je dat zelf ook wel ziet.
Welke "normale" gebruiker leegt nu de cache van de telefoon? En is de cache wel echt de cache, of worden daar ook de session details bewaard? Maar dit gaat offtopic richting de opzet van Android.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:11
Juancho schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:33:
[...]

Zou het ook een veiligheids-feature kunnen zijn?

Als je met het legen van de cache ook het BT adres van de auto verwijderd zul je de verbinding weer moeten opbouwen c.q. aantonen dat jouw telefoon bij de sleutels hoort. En als je dat niet secure doet kan iedere malloot je auto overnemen.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
mich78 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:27:
[...]

Gezien de vele troubles met het infotainment in de Volvo's, het uitblijven van CarPlay etc. etc. Zou het Volvo sieren als deze upgrade gewoon gratis wordt verstrekt.

Eigenlijk belachelijk.. verschillende functies verstoppen in een ver menu onder het mom van veiligheid, maar wel een auto verkopen die 408 pk heeft en vervolgens nog eens dik 70pk optioneel erbij...
Als het goed is geldt dit dan ook niet voor Volvo. Dat is in ieder geval wat Volvo NL aangeeft; Polestar is de meer performance brand. Tot nu toe is het één gerucht van een dealer die het denkt te kunnen doen (maar zit nog niet op de auto van deze Tweaker lees ik).

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Montalbano schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:24:
[...]

_O-
Pagina: 1 ... 59 ... 343 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"