iPeter schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 00:01:
[...]
Heb het idee dat het ook wel kan komen door de aankomende facelift van MY23. Ik heb mijn P6 Pro (met getint glas, 20" en trekhaak) besteld midden september en kan deze maandag ophalen. Heeft uiteindelijk dus ook iets minder dan 5 maanden geduurd, waarbij de auto zelfs nog 6 weken vertraging had vanwege voorrang voor de C40.
In ieder geval is MY22 uitverkocht begreep ik van de dealer, zodat iedereen die vanaf januari besteld heeft, sowieso MY23 zal ontvangen (die vanaf juni/juli uitgeleverd wordt).
Dat zou heel goed kunnen, vandaag is bevestigd dat de wagen bij een dealer is besteld door de leasemaatschappij (de bewering vorige week dat ze hem bij de fabriek hadden besteld is dus loos gebleken). De dealer gaat "binnenkort" bij de fabrikant bestellen.
Dat betekent dus ergens deze of volgende week pas de echte bestelling, als MY22 op is wordt het MY23 en in de bestelportal zag ik al ergens modeljaar 2023 benoemd staan bij de specificaties van de auto.
Dus MY23 is vrijwel zeker, en wel de PLUS versie.
Nu begreep ik al dat de neus anders wordt, meer zoals de C40, maar onduidelijkheid is er ook, want wat betekent dit voor elektrische stoelverstelling? eerst zag je dat er bij staan, toen niet en nu elektrische lendenverstelling. Ik heb de indruk dat het handmatig verstelbare stoelen worden maar wel met een elektrische lendensteun.
Ik koos voor de plus vanwege het BLIS, warmtepomp en Pilot assist, maar vooral vanwege de veiligheid die deze systemen bieden. BLIS is fijn, op de huidige wagen ontbreekt dat en de dode hoeken achter zijn tegenwoordig met de grote C stijlen behoorlijk. Kun je met spiegels opvangen, maar een extra hulpje is nooit weg daarin.
Er zit wel stoelverwarming in want de plus is inclusief het Climate pakket waar naast de warmtepomp ook de stoel en stuur heating in zit, maar alleen op de voorstoelen. De stoelverwarming achterbank lijkt in alle versies geschrapt in MY23. Zie je nergens meer terug (ook niet bij Volvocars.nl).
Heb ik het wel over de P6, van de P8 (die alleen plus en Ultimate kent) weet ik het niet.
En zo zijn er meer dingetjes, ik hoop wel dat ik gewoon stuur en stoelverwarming heb en een achteruitrij camera, die zijn voor mij belangrijk. verder merk ik het wel allemaal.
Ik hoop alleen wel dat er nog een beetje vlot geleverd kan worden, de huidige wagen loopt in Juni uit contract. Wat langer doorgaan wordt duurder omdat hij al 60 maanden oud is dan, en daardoor vanaf dat moment naar 25% bijtelling gaat.