Toon posts:

Ender 3 BLtouch Z setting kalibratie te hoog

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-03 21:42
Met Octoprint print ik geruime tijd zonder problemen. Omdat ik een 'all metal hotend' wilde installeren moest de printer opnieuw gekalibreerd worden. De upgrade was geen succes (continue jams). Dus weer terug naar de oude situatie. Desalniettemin moet hij weer gekalibreerd worden. Maar wat ik ook doe de prints worden te hoog van het bed geprint en dus geen tot nauwelijks hechting.

Zowel met de terminal van Octoprint als met Pronterface probeer ik de Z-axis correct te krijgen. Maar telkens tijdens de print lijken de instellingen niet te worden meegenomen.

De commando's die ik in geef zijn:
- Home X/Y en Z
- M851
- M500
- M501
- M503
- G28 Z0
- G1 F60 Z0 # printer staat nu op Z-axis = 0
- M211 S0 # soft. lock eraf
- Z aanpassen op juiste hoogte
- M851 Z-3.5 #0.2 meer dan noodzakelijk (papier zit vast, maar tijdens print staat het nog steeds te hoog)
- M211 S1 # soft. lock erop
- M500
- M501
- M503

Op het scherm van de printer staat bij 'Probe Z Offset' : - 3.500
Dus de aanpassing komen wel door.

De carriages staan vast (geen wobble).
Als slicer gebruik ik Cura 4.8

Iemand nog een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-03 21:42
Bleef niets anders over dan hem opnieuw te flashen. Inmiddels draait hij (op wat kleine aanpassingen na) weer naar behoren.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee