Toon posts:

Foto-uitdaging week 26: Symmetrie Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +6Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:30
Twee foto's van bloemen met enige symmetrie:

Acties:
  • +7Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:04
Nog niet echt de kans gehad om het buiten de deur te zoeken

Symmetrical

[Voor 5% gewijzigd door RvL op 01-07-2021 23:06]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +6Henk 'm!

• JoStad
@RvL Mooie symmetrische foto :)

Ondanks dat onderstaande foto niet 100% symmetrisch is en de pilaren scheef staan, bewonder ik de ontwerpers voor de poging om symmetrie te krijgen.

[Voor 4% gewijzigd door JoStad op 03-07-2021 17:37]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:21

bobcom

Dedicated dabbler

Karige oogst tot dusver - "symmetrie" is zo geroepen, maar daarmee nog niet in beeld gebracht.Eigenlijk zou(den) degene(n) die de uitdaging lanceren op zijn minst zelf één uitwerking moeten plaatsen - als zoenoffer aan al die stakkers die zich afmatten om de gelanceerde suggestie in beeld te brengen.

@JoStad #1 en #2 Mooie bloemfoto's, zonder meer, maar de wiskundige symmetriefijnslijper prikt erdoorheen. Niettemin een plezier om naar te kijken.
#3 Symmetrie in optima forma, tot zelfs de scheefstand van de kolommetjes. Eigenlijk had het gebouw in de verte ook in duplo uitgevoerd moeten zijn, en had er een naam op de kolommen moeten staan waarvan de tweede helft de eerste spiegelt. Maar "parterretrap" is niet ideaal voor een landgoed. Mooi precies in beeld gebracht, en het kader in kader is ook van de partij. @sys64738 weer blij!

@RvL Mooie vondst! Eenvoudig en krachtig beeld, symmetrischer zul je het niet gauw krijgen.

"Natura artis magistra" maar waar de natuur het symmetriebegrip een beetje met de natte vinger hanteert is de techniek een tandje preciezer. Want natuurlijke beestjes groeien stuk voor stuk, maar blikken beestjes komen allemaal uit dezelfde mal, en worden met dezelfde litho's beschilderd. Dan krijgen vlinder- en vogelvleugels al gauw hetzelfde patroon, en worden linker-en rechterhelften elkaars evenbeeld.

#1 Opwindvlinder, Japan. Voor de scherpslijpers: het tongetje zit asymmetrisch, want niet recht naar voren, Het sleuteltje tel ik niet mee.

Opwindvogel, Tsjechoslawakije. Ook hier geen inwendige symmetrie, maar ter compensatie de symmetrische beweging: kopje draait even ver naar links als naar rechts, vleugels flapperen synchroon.
#2 Pose

#3 Actie

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • +6Henk 'm!

• JoStad
@bobcom Goede symmetrie in de foto's van de opwindvogel.

Nog even wat symmetrie met bloemen:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-03 20:30

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
@JoStad Mooie plaat en inderdaad lekker symmetrisch. Kader in kader is, zoals bobcom al vermelde, inderdaad bonuspunten. Maar ook voor de mooie lijken krijg je extra punten. ;-)

Nr 4. had ik ook nog over zitten denken maar je was me al voor. Ik zou hem niet met de zwarte achtergrond gedaan hebben maar nu ik het zo zie vind ik het ook wel weer wat hebben.

@bobcom De bekende "beestjes" lenen zich inderdaad prima voor deze uitdaging. Door ze niet centraal te plaatsen, gaat het symmetrische gevoel van de hele foto wel een beetje verloren. Die actiefoto is dan wel weer heel leuk en had het ook prima gedaan in de uitdaging van 3 weken geleden: beweging.

Zelf ook op zoek geweest naar leuke symmetrische onderwerpen. Er zijn heel veel dingen symmetrisch maar ik vind dat het wel een soort van onverwachte of originele symmetrie moet zijn. Een bordje op tafel is inderdaad symmetrisch maar zonder verdere aankleding / toevoegingen toch een tikje saai wat mij betreft. Dit was wat mijn korte zoektocht opgeleverd heeft:

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Cruisso79
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-01-2022
Op de valreep...

@JoStad Hele mooie foto's van die bloemen vind ik. Foto 3 vind ik ook mooi, inderdaad knap hoeveel symmetrie er aanwezig is.

@bobcom Mooie foto's, met name die actiefoto vind ik knap gemaakt. Foto 2 had wat mij betreft iets rechter van voren gemogen, voor nog meer symmetrie.

@RvL Heel mooi gevonden! Geslaagde foto vind ik ook met de kleuren! Verschil in schaduw maakt het net niet helemaal symmetrisch voor mijn gevoel.

@sys64738 Mooie foto ook, had wel een productpresentatie kunnen zijn.

Zelf wilde ik symmetrie buitenshuis zoeken, maar mede door het slechte weer niet veel op pad geweest.
Hieronder mijn bijdrage, niet super symmetrisch helaas, vond het wel een bijzonder beeld, wat vragen op kan roepen.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee