• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:40
acale schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:30:
[...]

Het kan zijn dat ik het niet snap hoor, maar zeg jij dat MS jou gebeld heeft en met Teamviewer in jouw pc zijn geweest?
Hij sprak engels met een behoorlijk india's accent en heeft gelijk laten zien dat er enorm veel foutmeldingen op mijn pc waren en heeft gelijk mijn bankzaken applicatie geüpdate. Wat een service!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:04

Pierre

Van nature lui!

zetje01 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:25:
[...]

Hij sprak engels met een behoorlijk india's accent en heeft gelijk laten zien dat er enorm veel foutmeldingen op mijn pc waren en heeft gelijk mijn bankzaken applicatie geüpdate. Wat een service!
Is je bankrekening nu leeg?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:14
[...]

Jeetje, had ik die geluk maar. Zolang je ze niet pissig maakt door dingen te redeemen, helpen ze je echt goed.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Geweldig!!! _O- _O- _O-

• zetje01
chim0 schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:46:
Ik zal ongetwijfeld e.o.a. toetsencombinatie hebben ingedrukt, maar als ik " en ' wil typen schrijft ie het dubbel dus "" en ''

Weet iemand hoe ik dit weer uit kan zetten?
VS internationaal toetsenbord kiezen, als eerste.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:06
zetje01 schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:12:
[...]

VS internationaal toetsenbord kiezen, als eerste.
Staat ie al op en is ook de enige die ik geïnstalleerd heb.

Verwijderd en opnieuw toegevoegd en nou is het weer goed.

[Voor 11% gewijzigd door chim0 op 19-12-2022 10:26]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:12
Je kunt er tot zover nog om de beperkingen heen werken. Zelf bij de Insider Developer builds lukt dat. Hoewel het koffiedik kijken is ga ik ervan uit dat Microsoft het nooit helemaal onmogelijk zal maken om Windows 11 op oudere hardware te draaien.

Ik vergelijk het met hoe Microsoft om is gegaan met het bestrijden van illegale versies van Windows XP en illegale versies van Microsoft office. Je krijgt nag screens maar het wordt nooit helemaal onmogelijk gemaakt de producten te gebruiken. Ik ga ervan uit dat Microsoft dat liever heeft dan dat je migreert naar een concurrerend platform. Maar anybody's guess is as good mine. :9

Ik draai Windows 11 vrolijk op AMD Phenom II processor zonder secure boot en TPM.

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:43
Waarom laat je dan Explorer niet in mijn computer of c: schijf openen. Ik heb hem ook zo ingesteld en ik merk niets van traagheid. Google het maar. Je vindt vrij snel hoe dit moet.

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-05 01:24
CrashTest schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:45:
Net geupdate naar windows 11. Maar kan wel janken, wat is dit onstabiel zeg. Voor m'n werk spendeer ik vooral m'n tijd in Adobe en dat is echt een drama in combinatie met windows 11. Lag en vastlopers is hoe mijn dag er uit ziet tegenwoordig.
Draai hier zonder moeite al maanden Windows 11. Zijn je drivers up to date? Moederboord chipset, videokaart, netwerk kaart, bluetooth, etc.? Of heb je alleen er voor gekozen om Windows te updaten?

AMD Ryzen 7 5800X3D - G.Skill Ripjaws V 32 GB DDR4 @ 3800 MHz C16 - ASUS ROG Strix B550-E - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 980 Pro 2TB - Samsung 970 EVO Plus 2TB - 860 EVO 1TB - 850 EVO 1TB - 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GN850

• zetje01
Ik ben enkel, ik, natuurlijk, maar:
Ik zou gewoon je bestanden backuppen en een normale windows-install doen.
Gewoon even echt zeker weten dat je er alles aan hebt gedaan een goede, schone Windows te krijgen.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
theduke1989 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:40:
CSM is ook enabled.

Maar tijdens het installatieproces krijg ik de melding nadat ik mijn KEY heb ingevoerd, dat ik niet de minimale eisen aan voldoet.
Als je installeert in CMS (MBR/Legacy) mode voldoe je niet aan de (officiële) systeemvereisten van Windows 11.
Controleer dus of je in MBR of UEFI mode start?.
Met de key heeft het niets te maken of je voldoet aan de systeemeisen om Windows 11 te installeren.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-05 13:14
The_Doman schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:18:
[...]

Als je installeert in CMS (MBR/Legacy) mode voldoe je niet aan de (officiële) systeemvereisten van Windows 11.
Controleer dus of je in MBR of UEFI mode start?.
Met de key heeft het niets te maken of je voldoet aan de systeemeisen om Windows 11 te installeren.
Bedankt, heeft gewerkt denk ik via jouw uitleg. Alleen bij de eerste keer had ik ook UEFI gedaan, maar toen was het laden erg lang zeker 2-3 minuten.

Ik doe het via een officiele Windos 11 pro dvd versie, en een externe dvd lezer, kan daar aan liggen.
Maar heb nu geinstalleerd, nu nog goed configureren, en alle drivers updaten.

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:09
Motaro schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:04:
[...]

oke

maar hij zal wel werken ?
Vermoedelijk wel O-)

control alt oeps deleted

• RicoK
  • Nu online
Roel1966 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:47:
Laatst eens gekeken of ik Windows 11 op mijn 2de muziekpctje ( HP Deskpro 400 G2 mini ) kon installeren echter zit daar alleen TPM 1.2 in. Nu is er wel een methode via veranderen van een REG Key echter het is mij totaal onduidelijk of Windows 11 dan wel of niet blijft updaten. Voor wat ik begrepen heb is er dan geen ondersteuning meer vanuit Microsoft, maar is dat ook werkelijk zo ?

Ongetwijfeld dat dit onderwerp al tig keer besproken is hier in het topic maar ik kon het even niet zo snel terugvinden, dus excuses als ik een dubbele vraag stel.
Omdat mijn Chuwi laptopje alleen een niet ondersteunde CPU heeft, heb ik ook een aanpassing in het register gedaan. Mijn laptopje loopt (nog altijd) gewoon mee in de updates en upgrades.

• zetje01
Roel1966 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:26:
[...]

Duidelijk, dat is wel een beetje waar ik naar op zoek was naar mensen die oudere pc's laptops gebruiken. Alleen vraag ik mij even af op welk moment je die REG tweak moet doen, al van te voren in Windows 10 vóór de update naar Windows 11 ?
Gebruik (gewoon) Rufus om Win11 te installeren.
Daarin kan je aanvinken of je Win11 eisen wilt omzeilen... en dan doet hij dat.

• RicoK
  • Nu online
Roel1966 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:26:
Duidelijk, dat is wel een beetje waar ik naar op zoek was naar mensen die oudere pc's laptops gebruiken. Alleen vraag ik mij even af op welk moment je die REG tweak moet doen, al van te voren in Windows 10 vóór de update naar Windows 11 ?
Dat is het ‘gekke’, want op zich is mijn Chuwi Herobook ofzo, of hoe die van mij ook mg heten, niet eens zo’n oud laptopje. De specs zijn best goed voor wat je betaalt. Alleen op de gebruikte CPU werd nog iets meer bezuinigd, waardoor deze dus (officieel) niet mee loopt voor W11.

Ja, de REG Tweak doe je uiteraard van te voren, althans heb ik gedaan, want zonder deze tweak kun je niet naar W11.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 09:51
Motaro schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:09:
heb nu windows 11 op staan maar hoe zet ik uit dat hij niet meer vraagt om pin code of password bij op starten ?
Ik neem aan dat je google kapot is? Heb het daarom even voor je opgezocht:

Druk op Windows-toets+R en geef de opdracht netplwiz gevolgd door Enter. Selecteer in het lijstje de gebruikersnaam waarmee je je automatisch wilt aanmelden. Verwijder pas nu het vinkje bij Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven (...) en klik op Ok.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• RicoK
  • Nu online
Motaro schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:53:
neem aan dit forum is waar je dingen mag vragen
Uiteraard, maar er ook wel wat verwacht van de Tweaker hoor. Geef bijvoorbeeld eerst aan wat je allemaal al hebt gedaan om een probleem te solven.

Want net wat @kruila aangeeft, indien je had Gegoogled en dus zelf al enige actie had ondernomen, had je de oplossing ook kunnen vinden.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 09:51
Motaro schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:53:
[...]

neem aan dit forum is waar je dingen mag vragen
Ik heb niets aan het antwoord van RicoK toe te voegen.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:45
Enige inzet is altijd 'key' op Tweakers, maar soms wil het gemak ook dienen en verder eens met @RicoK

@Motaro Zeker mag je dingen vragen (graag zelfs) en wellicht was de vraag bedoeld om dit op een veilige manier te doen zodat je dit hier neerlegt. Anderzijds is het een vraag die via de Microsoft site meteen te vinden is.

Beide zijn niet fout namelijk ;)

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 13:47
Weird, mijn pc Windows 11 pro herstartte zichzelf na installeren op de achtergrond van KB4023057.

Steam en discord stonden open terwijl ik 30 minuten of zo AFK ging. Ik werd begroet met mijn Linux console toen ik terugkwam.

Ik heb in Windows Update alles handmatig staan en onder advanced option "Get me up to date" uitstaan.

De update is blijkbaar gepushed vanuit Microsoft want ik had hem niet aangezet of op updates gecontroleerd nog vandaag.

Ik had gelukkig geen belangrijke code werk openstaan, maar dit is wel ruk Microsoft :/

• kaos001
  • Laatst online: 15:55
CrashTest schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:07:
[...]
Wat denken jullie? Nieuwe windows 11 install met behoud van bestanden?
Wellicht minder populaire mening, maar ik zou lekker Windows 10 (al dan niet een afgeslankte non-bloatware versie daarvan) draaien. Ik heb zelf een Intel Core i7 12700k op een Asus bord met 32GB ram, kan niet anders zeggen dat dit belachelijk snel en stabiel aanvoelt. Ook het gebruik van de E-cores gaat zoals gewenst. Windows 11 biedt voor mij althans geen enkele meerwaarde.

Usecase: Photoshop, Illustrator, Reaper, Audition

Soundcloud

• CrashTest
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 29-05 20:31
kaos001 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:35:
[...]

Wellicht minder populaire mening, maar ik zou lekker Windows 10 (al dan niet een afgeslankte non-bloatware versie daarvan) draaien. Ik heb zelf een Intel Core i7 12700k op een Asus bord met 32GB ram, kan niet anders zeggen dat dit belachelijk snel en stabiel aanvoelt. Ook het gebruik van de E-cores gaat zoals gewenst. Windows 11 biedt voor mij althans geen enkele meerwaarde.

Usecase: Photoshop, Illustrator, Reaper, Audition
Ja ik ga denk ik ook weer terug naar windows 10. Reden dat ik naar W11 ben gegaan was omdat ik daar wat problemen met m'n OLED scherm heb die overigens in W11 niet aanwezig zijn. Voor de rest is mn hele systeem zo onstabiel geworden als het maar kan. Ga bijna twijfelen of er ook niet iets mis is gegaan in mn hardware.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
MetalSonic schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:09:
Maar eens hier proberen.

Gisteren wat slaperig mijn computer aangezet. Ik typte blijkbaar meer dan drie keer achter elkaar de verkeerde toegangscode bij het toegangscherm tot Windows 11.

Even later kon ik een code invoeren en daarna alsnog de gebruikelijke toegangscode en ik zat in Windows.

Probleem:
Vandaag moet ik weer een code intypen en daarna mijn eigen gebruikelijke toegangscode invoeren. Hoe kan ik dit weer aanpassen? Vind het niet zo fijn dat ik nu twee keer wat moet typen elke keer dat ik mijn computer opstart ;-)
Bij accouts > aanmeldingsopties > windows hello aanmelding even uitzetten. En daarna met netplwiz de optie gebruikersnaam en wachtwoord even uitvinken.

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• kaos001
  • Laatst online: 15:55
TheVMaster schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:54:
[...]

eh, dit is het Windows 11 Ervaringen topic. Om dan te gaan adviseren dat je lekker op Windows 10 moet blijven is natuurlijk niet wat we hier willen horen. :P

Soundcloud

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

eheijnen

Einde Doodlopende Weg

TheVMaster schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:54:
[...]

eh, dit is het Windows 11 Ervaringen topic. Om dan te gaan adviseren dat je lekker op Windows 10 moet blijven is natuurlijk niet wat we hier willen horen. :P
En betekent dit dat je in Windows 10 topic niet mag adviseren om naar 11 over te gaan? :9

Erst kommt das Fressen und dann die Moral.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:06
eheijnen schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:33:
[...]

En betekent dit dat je in Windows 10 topic niet mag adviseren om naar 11 over te gaan? |:(
Zoiets....

Natuurlijk niet, maar eh je begreep de :P niet? :?

[Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 15-02-2023 09:34]

• eheijnen
  • Niet online

eheijnen

Einde Doodlopende Weg

TheVMaster schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:34:
[...]

Zoiets....

Natuurlijk niet, maar eh je begreep de :P niet? :?
Heb'm aangepast :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor de liefhebbers:
Tiny11 by NTDEV Is a super lite weight and optimized custom build of Windows 11 That runs on systems with as little as 2GB of RAM, It takes up just 8GB of disk space and no TPM 2.0 Is required so running Tiny 11 on older systems not supported officially by windows 11 is easy. In this video show you how to download and Install Tiny 11 on your PC or laptop.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• zetje01
Raven schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:42:
[...]

Netbook :X , ik heb ooit wel eens van mensen de vraag gekregen die dingen op te schonen, met Windows erop zijn die dingen niet vooruit te branden :( Bij elke actie, bijv. updates, ding maar ff in hoekje gezet en paar uur later weer gekeken of ie uitgeraasd was :P
Klopt; die atoms of soms celerons (met heel weinig cache) waren ook niet vooruit te branden.
En er mocht ook maar weinig geheugen in zitten.

Heb zelf een MSi Wind nog ergens liggen.
Liep wèl aardig met OSX er op, trouwens. Was wel geil, op dat goedkope netbookje.

(ik type trouwens nu op een 14 inch Samsung galaxy Book Go LTE laptop met een ARM-processor en 4GB Mem, van 200 euro nieuwprijs.)

• EricJH
Raven schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:42:
[...]

Netbook :X , ik heb ooit wel eens van mensen de vraag gekregen die dingen op te schonen, met Windows erop zijn die dingen niet vooruit te branden :( Bij elke actie, bijv. updates, ding maar ff in hoekje gezet en paar uur later weer gekeken of ie uitgeraasd was :P
Het was een krijgertje al weer lang geleden. Ik ben het sinds een paar jaar blijven gebruiken om updates van mijn iPhone via iTunes te laten verlopen.

Mijn oude desktop heeft een AMD chipset en de USB drivers van AMD hebben een specifieke issues met het communiceren van grote hoeveelheid data zoals bijvoorbeeld bij het updaten van een iPhone. Ik heb het probleem ook gerapporteerd gezien bij mensen die een wireless USB dongle gebruiken.

Ik zal bij gelegenheid eens Tiny 11 proberen. Niet omdat het moet maar omdat het kan. :7 :Y)
zetje01 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:22:
[...]

Klopt; die atoms of soms celerons (met heel weinig cache) waren ook niet vooruit te branden.
En er mocht ook maar weinig geheugen in zitten.

Heb zelf een MSi Wind nog ergens liggen.
Liep wèl aardig met OSX er op, trouwens. Was wel geil, op dat goedkope netbookje.

(ik type trouwens nu op een 14 inch Samsung galaxy Book Go LTE laptop met een ARM-processor en 4GB Mem, van 200 euro nieuwprijs.)
Een Intel Atom met 2GB RAM en een SSD en dan nog is het ding traag. De grafische chip is een Intel 945 die sterk leunt op de processor. Lees bij het minste of geringste springt Windows Desktop Manager proces naar 45-50%. :o :X

• zetje01
Raven schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:22:
[...]

Zelfs een zo kaal mogelijke Debian met XFCE / LXDE of zelfs zonder GUI met Lynx als browser niet? :o

[...]
* Raven is eigenlijk wel benieuwd hoe die tiny W11 daar op gaat draaien :P
Ik ook!
En de meeste stemmen gelden.
Punt.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-05 13:14
zetje01 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:48:
[...]

Ik ook!
En de meeste stemmen gelden.
Punt.
Probeer Windows 11 Ghost spectre, is een stuk beter geoptimaliseerd dan Win11Tiny.
https://ghostcloud.ml/wp1/w11-home-21h2-1234/

ik gebruik het op mijn DS1523+ voor Ubiquity controller, werkt goed.

[Voor 18% gewijzigd door theduke1989 op 28-02-2023 10:34]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

EricJH schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:57:
[...]
Ga maar uit van het laatste. Als Microsoft het echt zou willen gaan afdwingen dat je niet meer met oude hardware Windows 11 draait dan zou ze dat aankondigen etc.

Microsoft is altijd soepel met dat soort dingen. Als je illegale versies van Office draait krijg je enkel herinneringen dat je een niet legitieme versie gebruikt. Vergelijkbaar iets deed MS met de Windows XP Genuine Advantage campagne. Ik denk dat ze mensen liever bij MS producten houden en ervan uitgaan dat ze vroeger of later een betaalde versie gaan gebruiken dan naar een concurrerend platform gaan.
Het was geen van beide :/ , 't bleek https://github.com/valinet/ExplorerPatcher te zijn. Dacht dat de installer gefaald had omdat die helemaal geen output gaf. Na herinstall wilde ik ExplorerPatcher weer proberen en weer geen output van installer en weer explorer stuk.

Uiteindelijk bleek de oplossing zo simpel als cmd starten en dan ep_setup.exe /uninstall doen, gevolgd door explorer.exe starten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:54
Microsoft: ExplorerPatcher, StartAllBack, Start11 break on Windows 11 Moment 2 (KB5022913)
Earlier today, Microsoft announced the February 2023 feature update for Windows 11 22H2 Moment 2. Later on, the company begun rolling out it out to users and as expected from a massive feature update, the changelog is one of the longest you would see.

However, for those using third-party UI customization apps like StartAllBack and ExplorerPatcher, Microsoft has confirmed that new Build 22621.1344 (KB5022913) is causing these apps to not start up and launch properly. For now, Microsoft recommends uninstalling these apps until the tech giant figures out a solution for the issue.

Although not stated by Microsoft, Stardock has confirmed that its Start11 app is also having issues on Moment 2, leading to coloring issues on secondary monitors.
https://www.neowin.net/ne...ws-11-moment-2-kb5022913/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:25
Gandalf schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:31:
Microsoft: ExplorerPatcher, StartAllBack, Start11 break on Windows 11 Moment 2 (KB5022913)

[...]

https://www.neowin.net/ne...ws-11-moment-2-kb5022913/
De update geeft nu ook een error als je hem instaleert via Windows Update. Hij weergeeft hem als beschikbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
https://github.com/valinet/ExplorerPatcher/releases

22621.1344.53.1 Lates.t 1 hour ago

Details
Windows 10 taskbar: Fixed a bug that crashed explorer on OS build 22621.1344. (f9d702e)
Weather: Fixed a bug that displayed the widget area using a different background color. (cc0af46)
Weather: Fixed a bug that might throw a script error when certain elements are not ready. (c083327)
Weather: Fixed a bug that could prevent the widget from properly loading. (a8c7fba)
ep_extra: Implemented a loadable module for Windows 7's Alt-Tab. (ca8ce13)
ep_extra: Implemented an ep_extra-based loader. (1f4b586)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:34
Help!!!! schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:46:
^
SAB laatste versie die ik kan vinden is 3.6.2 :?
Excuus! Ik heb het ook over 3.6.2.4653. Ik moest het uit m'n hoofd typen en ik dacht dat het 3.6.4 was maar dat is dus niet zo.
Wel kan ik zeggen dat deze versie (3.6.2.4653) dus wél werkt na installeren van KB5102913 :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Mr. Freeze schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:35:
Ik heb tweedehands computer gekocht, een Lenovo M710Q tiny. Daarin zit een i5 7500T, de vorige eigenaar zei dat er een legale Windows 11 Home installatie opstaat, maar dat kan toch helemaal niet? Hij loopt wel prima hoor, maar ik heb liever geen gehackte Windows. Kan het kloppen dat deze PC nu wel een legale/genuine Windows 11 heeft?
Dat kan gewoon https://pureinfotech.com/...or%20in%2Dplace%20upgrade.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:54
Jumpman schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:11:
[...]

Legale Microsoft Windows 11 Home kan gewoon, maar de CPU is niet officieel ondersteund door Microsoft Windows 11: https://learn.microsoft.c...upported-intel-processors.

Alleen Intel 8e generatie CPU's en hoger zijn ondersteund, omdat daar de TPM (Trusted Platform Module) 2.0 geïntegreerd is.
Ja, ik heb inmiddels Windows 10 er maar opgezet, die laatste update (W11 22H1?)wilde ook niet, W10 is voor mij goed genoeg en de zekerheid dat alles origineel is.

XBL gamertag StayingPow3r

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:09
Ferret schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:57:
Waarom vind ik dat soort dingen nou niet op mijn zolder.... :-)
Of je snuffelt V&A door, daar zullen genoeg 2de handjes wachten op een nieuwe zolder }:O

control alt oeps deleted

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Jumpman schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:21:

Helaas geen TPM 2.0 natuurlijk en dus veiligheidsissues en geen updates, denk ik. Daarbij alleen USB 2.0 op het moederbord, dus daar heb je ook een slaapzak bij nodig, zo traag. :)
Ik heb ook geen TPM in mijn pc zitten maar die krijgt gewoon updates hoor.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:25
yep, ook mijn systeem is 'niet geschikt' en 'k haal alle updates mooi binnen.
En moest MS besluiten een check te doen, kan je achteraf met Rufus nog een herinstall met-behoud-van-instellingen doen - vorige keer lukte dat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EricJH
@passer Snap ik.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:11
Mag ik hier even ranten over de update die ik net geinstalleerd heb?

Nee, ik wil dat zoekscherm niet in mijn taakbalk. Had ik al uitgezet, laat me raden waar die zoekbalk mee werkt... Obvious troll is obvious.
Nee, ik wil niet dat je met je poten aan mijn notificatieinstellingen zit. (Greenshot geeft ineens onverwacht notificaties)
En hoe durf je als ik via het news-widget ergens op klik toch Edge te gebruiken terwijl ik vrij expliciet Chrome heb geselecteerd?!

Widgets had ik uit, toch even gekeken of het nog steeds zo belabbers slecht is als in Vista, tldr: ja, widgets in windows slaan nog steeds nergens op.

Ik ben groot fan van snelle updates en installeer ze ook altijd zo snel mogelijk, maar hoe zielig ben je als bedrijf als je via updates bepaalde dingen door de strot van users probeert te proppen.

@Aherin Oh shit die link had ik nog niet eens gelegd. Preview van print was ook kapot. Weet niet of dit nou door de update kwam of niet, maar karig was het wel. :D

[Voor 9% gewijzigd door HenkEisDS op 15-03-2023 15:37]

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Aherin schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:50:
Ik denk dat voor het gros van de bevolking Linux/macOS geen goede optie is omdat ze het niet gewend zijn ;-)
Ik heb er een schil over die op windows lijkt O-) ..

• zetje01
Bij mij staat energieplan eigenlijk altijd op gebalanceerd. Zoals het hoort ;-)

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:00
ppeterr schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:32:
Heb op een surface pro 5 windows 11 geinstalleerd. Was een van de meest soepele installs die ik ooit deed. Meevaller dus op een niet ondersteund appraraat.

Ik gebruik dat ding als een tablet. En irriteer mij mateloos aan de gigantische newsfeed die schermvullend verschijnt als je langs de rand naar binnen swiped.

Ik dacht dat dit een "widget" was oid. Maar als ik dus alles uitzet blijft dat ding stug aanwezig.

Iemand een manier om de news-feed-gigantische-pagina uit te zetten?
De widgets verwijderen zou moeten werken:

https://superuser.com/que...news-widget-in-windows-11

[Voor 6% gewijzigd door Jron667 op 20-04-2023 23:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:24
Ik had alles al geprobeert behalve het powershell commando wat daar staat, en die werkte :)

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +4Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:02
Win10 upgrade , naar win11 , duurde heel lang
ik had wat probleempjes

maar alles ok op het einde

Dat was mijn ervaring.

[Voor 105% gewijzigd door blahenazo op 01-05-2023 22:26. Reden: edit: ervaring 'iets' compacter neergeschreven op algemeen verzoek.]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• blahenazo
Windows 11] Ervaringen & Discussie
mijn post ===^^^^^^^^^^^

uw post : kan leiden tot ===^^^^^^^^^^ , maar verder een prettige dag.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
sn0ww schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:02:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Jij hebt zeker geen begrijpend lezen gehad op school?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• blahenazo
sn0ww schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:02:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
mijn post was ontopic, mag ik verwijzen naar bijgevoegde link => 'ervaring'

https://www.interglot.nl/woordenboek/nl/nl/vertaal/ervaring

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TheVMaster
blahenazo schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:39:
Voila , mijn eerste uurtjes op Window 11.
Dit weekend een upgrade van win 10 naar win 11 gedaan. Wat een zooi.

kanttekening:
43 jarige vader , IT-er van opleiding in een ver verleden (dus ik kan mij niet laten kennen door de OS upgrade, Windows herinstalleren was in de studenttijd bij wijze van spreken een hobby , om de zoveel maanden was het van dattes ) 98 , XP , Me -help-, Win2000 , Vista , etc... allemaal zien voorbijkomen.

Win 10 ooit jaren geleden -2018- op een nieuwe pc build gezet , scratch install, 470X Mb , 2700X , 16 GB , ondertussen een 6900XT , die PC gebruik ik als casual game pc, voornamelijk in de nachtelijke uurtjes (als vrouw en kind in dromeland vertoefen).

Ooit wel eens die PC checker getest (en ook de minimum specs en requirements bekeken ) , dus ik wist wel dat Legacy Boot om moest naar UEFI. Als we ooit eens tijd en zin hebben , doen we dat rap en staat win11 er direct op.

Plan : switchen naar UEFI
Probleem : te veel partities op Disk 0 om MBR2GPT te laten draaien :(
Oplossing : uiteindelijk de recovery partitie gedelete. Want C: en D: waren mij veel dierbaarder.

Plan : UEFI in windows = OK, BCD edit nog moeten rechtzetten want het verwijderen van die recovery partitie brengt BCDedit in de war, BCD en Boot fixen ( dacht ik *)

Actie; UEFI aanzetten in bios. TPM/secure boot doet nog wat lastig maar we hebben een werkende Win10 in UEFI
Plan: PC checker draaien => PC checker allemaal groene vinkjes , we zijn er klaar voor ,...... binnen een uurtje zullen we wel win11 hebben...

Probleem : Windows update is NIET tevreden en maakt de install knop niet beschikbaar. Kan soms een dingetje zijn , installatie medium/USB boot disk maken. meh ... die wil ook niet terug naar Windows Update heeft some problemen , troubleshooter voor Windows update heeft een probleem maar kan gefixed worden , maar de update is nog steeds niet tevreden

Plan : Nog wat klooien , Eerst de Assistance proberen als Update niet will.
Update ( lees voorbereiding ) lijkt te werken, media , updates , checking ...
Probleem : een recent programma's hebben een update nodig ( daar heb ik nu echt geen zin meer in , weinig gebruikte zooi , uninstallen en later zullen we het wel weer reinstallen ) . Soms gaat de installer verder , andere keer ( plz restart the installation procedure en try again .... )

setup meldt nu : Windows can not determine if you have enough disk space <= wat een klote / vage error is me dat nu.
Bonne : 64 GB is blijkbaar nodig , ik zit op 62GB free space: effe kuisen we zitten op 66 GB , nope , 75 GB , nope , 105 GB , noppes. Hmmm , verder blijven zoeken , nog een rits aan 'oplossingen'

verder blijven zoeken: uiteindelijk alles nog eens door gelopen , uiteindelijk lijkt er toch nog een probleem te zijn met het booten/UEFI boot partitie , maar terwijl de PC BOOT , perfect ( ik heb het onderhand al 10-tallen keren gedaan ) , lijkt er toch een of ander probleem te zijn met de UEFI / boot / EFI partitie of BCD edit / volume . (access denied, BCD invalid, bonne ik weer het allemaal niet meer )
Na veel proberen is alles nu toch echt in orde ???

Uiteindelijk de vage error 'disk space error weg gekregen' en is de Windows 11 geinstalleerd geraakt.

Ondertussen omdat ik echt dacht dat ik mijn D: ging moeten deleten: een Robocopy naar mijn nast gemaakt van mijn 650 GB D drive. Maar ook daar leek de log aan te geven dat er een paar problemen waren met de copy ( rechten soms, en ook een paar file die toch niet gekopieerd konden worden )

Bonne Win11 staat erop hopelijk is het de moeite. Geen idee , hoe een gebruiker zonder IT kennis dit tot een goed einde ging brengen en Ik wist direct weer waarom ik als JAAAAAREN geen 'IT diensten' verleen aan familie.
Ik weet niet waarom je er zo’n enorm betoog van moet maken, maar als je iets wilt delen probeer er dan op zijn minst een goed leesbaar verhaal van te maken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• blahenazo
TheVMaster schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:18:
[...]

Ik weet niet waarom je er zo’n enorm betoog van moet maken, maar als je iets wilt delen probeer er dan op zijn minst een goed leesbaar verhaal van te maken.
Ik heb het opgelost.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• zetje01
ik had wat probleempjes

Dat was mijn ervaring.
Hahahah

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ik had wat probleempjes

Dat was mijn ervaring.
_O-

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVMaster
Gelukkig maar. Geen idee waarom je er dan eerst een boek over wilde schrijven hier, maar goed. Blij dat het is opgelost.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVMaster
ik had wat probleempjes

Dat was mijn ervaring.
Dit is wel een betere samenvatting idd :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

ik had wat probleempjes

Dat was mijn ervaring.
It make me laugh :D

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online

eheijnen

Einde Doodlopende Weg

Acties:
  • +2Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online

eheijnen

Einde Doodlopende Weg

pjlgt schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:14:
[...]

Dit.

2 weken geleden nog 2 oude pc's op deze manier gedaan en draaien allebei als een zonnetje op de nieuwste versie van 11.

Het extended installation gebeuren zit bij de nieuwste Rufus alleen niet meer daar zoals in de screenshot. Die vragen/melding krijg je nu pas nadat je op Start drukt.
Klopt, bij de laatste versie (4.0xx ) vraagtie na de klik op start om de opties uit te schakelen. En nog wat meer, zoals het aanmaken van een lokaal account ipv. een Online MS account.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nieuws: Windows 11-developerbuild krijgt optie om taakbalkknoppen niet te gro...
"De optie is aanwezig in Windows 11 Insider Preview Build 23466"

Ik ben ietsje verder, build 25357 (Canary Channel), maar daar is die instelling niet te vinden. Als ik in instellingen zoek op "nooit combineren" (zoals in het artikel staat) vind ie niks, zoek ik op "combineren" dan krijg ik 2 hits: 1 geluidsgerelateerd en 1 hit onder "Aanpassen hoe u vergelijkbare vensters groepeert". Als ik daar op klik kom ik uit in "Persoonlijke instellingen -> Taakbalk -> Gedrag van taakbalk" maar daar is deze instelling niet terug te vinden.

Zou het kunnen dat ie er later weer uit is gesloopt? :?

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 5 6 7

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee