• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:10
2021-11 Cumulative Update for Windows 11 for x64-based Systems (KB5007215)

Staat klaar in Windows Update.

control alt oeps deleted

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:02
Vishari Beduk schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:06:
[...]

Als ik dit zo lees heb jij een zwaar leven.

Ik bekijk dit soort zaken anders; het interesseert mij totaal die hoe het start menu eruit zit en waar taakbalken staan.
Ik schrijf gewoon zelf diverse kleine applicaties in .NET met WPF die precies doen wat ik wil. En hoe ik het wil.
Dat zijn dan geen grote applicaties maar maken mij het leven makkelijk.
Dus mijn advies; schrijf je eigen apps ;)
Dat is voor 99,99% van de Windows gebruikers natuurlijk geen realistische oplossing :).

@Core2016 zet het wel heel zwaar aan, maar het punt is er.

Een Windows-pc is voor mij een gebruiksvoorwerp. Een productiviteitstool. Zit niet in de automatisering, maar in de handel. De IT is ondersteunend, de primaire focus ligt er niet op.

Hoewel de verhoudingen op dit forum anders zullen liggen vermoed ik dat het overgrote deel van 'werkend' Nederland er zo in staat.

En dan zijn sommige 'vernieuwingen' niet altijd een verbetering. Stoor me persoonlijk aan de nieuwe taakbalk, en dan met name het feit dat meerdere processen van dezelfde toepassing (meerdere Excel werkbladen) nu allemaal onder 1 icoon gegroepeerd zijn. Dat is (in mijn geval) gewoon een overduidelijke achteruitgang van de productiviteit. Design wint het hier van productiviteit. En dat is jammer.

Natuurlijk zijn er tools om dit ongedaan te maken (en die gebruik ik ook), maar het blijft (imho) een zwaktebod dat de productiviteit van een OS bewust wordt verslechterd ten faveure van design.

iRacing Profiel

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:27
https://nl.hardware.info/...-ryzen-nog-steeds-niet-op

Spijtig dat dit nog steeds niet opgelost is. Vreemd ook dat Windows geen rekening heeft gehouden met AMD in deze.

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:27
Help!!!! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:24:
[...]

Inderdaad, heb ik zelf ook ervaren en hierboven ergens gepost.
Wat ervaarde jij? Uiteraard is ietwat lagere performance niet wenselijk bij bepaalde scenario's. Alleen ik verdachte AMD voor het veroorzaken van framedrops in games. Nu blijkt dat niet AMD maar de polling rate van mijn (Logitech G500) muis de oorzaak is. Blijkbaar is 1000mz te hoog gegrepen voor Windows 11 en veroorzaakt dit problemen in games. Het verlagen naar 500mz lijkt vooralsnog het probleem te verhelpen. Nadeel van early adaptor zijn blijkbaar?

Zie ook:
https://www.reddit.com/r/...g_rate_causes_stuttering/
https://appuals.com/mouse-lagging-windows-11/

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:20

Yonix

Gamertag: Yonix360

Ik heb last van een aantal 'standaard-apps' die niet willen openen, zoals: kaarten, 3D Paint en voicerecorder. Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

Intel i9-10900KF | Asus Maximus XII Hero | RTX 3080 Ti FE | 32GB DDR4 | LG OLED C9/C1 | Lenovo Legion 7 (2021) | Xbox Series X|S | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck Klik

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:17
Yonix schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:17:
Ik heb last van een aantal 'standaard-apps' die niet willen openen, zoals: kaarten, 3D Paint en voicerecorder. Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?
Bij mij bleek dat kaarten wel in het start menu staat maar helemaal niet geïnstalleerd is. Installeren via de Store lost het probleem op.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:20

Yonix

Gamertag: Yonix360

Gandalf schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:36:
[...]

Bij mij bleek dat kaarten wel in het start menu staat maar helemaal niet geïnstalleerd is. Installeren via de Store lost het probleem op.
Dit was 'm dus. Jeetje, wat ontzettend suf dat je dan niet door wordt verwezen naar de Store. :S

Dan nog iets anders:
Het is mij opgevallen dat Spotify fullscreen niet netjes aansluit op de taakbalk.

https://tweakers.net/i/2pw7wYlHqsR1K1cQhCeuzZuCJ0s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7OWpzSvsI7CFOK0Xo5HQipTm.png?f=user_large

Intel i9-10900KF | Asus Maximus XII Hero | RTX 3080 Ti FE | 32GB DDR4 | LG OLED C9/C1 | Lenovo Legion 7 (2021) | Xbox Series X|S | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck Klik

• epicurist_dirk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 18:50
tntkiller schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:14:
[...]

of je belt microsoft support en leg uit dat je een nieuwe ssd heb geplaatst en niet een nieuwe computer....
Hoy ben terug,
Dat een andere SSD harde schijf niet aanvaard word door Windows 11 zoals ik dacht klopt waarschijnlijk niet.
Het probleem zit hem meer dan waarschijnlijk in de zware beveiliging van en door de Bios van de ThinkPad T14 laptop.

Mijn werk wijze was steeds een kloon nemen van de originele harde schijf en dan werken met de kloon. Terwijl de originele veilig in de kas bleef liggen voor het geval als….

Kloon lukte wel onder Windows 10, echter na upgrade naar Windows 11 startte de PC niet op. (schreef ik hier)

Volgens Microsoft zou dat geen probleem mogen zijn omdat via het indienen van de persoonlijke account gekend door Windows 10 en zo geregistreerd bij Microsoft de erkenning wel automatisch gebeurd en zo zou Windows 11 wel degelijk erkend word en zou werken. Niet dus, Windows 11 startte niet op met gekloonde SSD.....

Heb dan de SSD geformatteerd en een blanke installatie geprobeerd met Windosw11 iso van op USD.

Toen bleek dat Windows 11 totaal géén SSD harde schijf detecteerde waar de Windows 11 opgeschreven moest worden.

Blijkbaar is er een startop / erkenning punt nodig om het instaleren verder te kunnen zetten. Oeps.

Dan ben ik in de bios gaan controleren en de Bios zag ook géén SSD harde schijf. Of wou deze bios ze niet zien….( ook geformatteerd in exfat, fat 32 en NTFS, nutteloos)

Dus werk nu met de originele SSD en zal de ‘vervang SSD’ moeten gebruiken als externe harde schijf. OF voor een andere PC dan ThinkPad. Spijtig.

Als externe harde schijf en met een geïnstalleerde Windows 11 op de originele SSD word deze wel als externe hard schijf erkend . Die nu de format heeft van NTFS.

Zal nog even proberen uitleg te krijgen bij ThinkPad / Lenovo hulp desk. Maar denk dat het noppes zal worden.

Daaaag Dirk, :)

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:48
Boomster schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:28:
Echter Microsoft geeft aan dat er dan geen updates meer worden gegeven.
Ik heb geen TPM, mijn processor wordt 'niet ondersteund' en ik krijg al vanaf het begin alle updates (oa security-updates)

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 07:49
G.Scholtens schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:58:
Hoe stel je chrome in als default web browser? In windows 10 kan je zo aangeven chrome is de standaard browser. Maar in Windows 11 kan ik alleen de optie vinden om per extensie het aan te passen
https://www.tomshardware....efault-browser-windows-11

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:23
Draai nu al een maandje Win11 op een Surface Pro 6. Sinds dit weekend heb ik echter een gek euvel: de type-cover is alleen nog actief in 'elevated mode'. Ik typ altijd in flat-mode, uitgeklapt.
Als ik hem nu uitklap, werkt mousepad en toetsenbord niet meer. Klap ik hem weer elevated op, is hij weer actief.

Heb hem al een BIOS-boot gegeven, contacten schoongemaakt, driver uninstalled, rebooted en opnieuw geconnect, maar niks heeft geholpen.

Win11 heeft geen tablet-mode meer, dus ik ben écht zoekend hoe ik dit kan oplossen. Iemand anders dé tip?

• alexbl69
dnhelle schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:30:
Draai nu al een maandje Win11 op een Surface Pro 6. Sinds dit weekend heb ik echter een gek euvel: de type-cover is alleen nog actief in 'elevated mode'. Ik typ altijd in flat-mode, uitgeklapt.
Als ik hem nu uitklap, werkt mousepad en toetsenbord niet meer. Klap ik hem weer elevated op, is hij weer actief.

Heb hem al een BIOS-boot gegeven, contacten schoongemaakt, driver uninstalled, rebooted en opnieuw geconnect, maar niks heeft geholpen.

Win11 heeft geen tablet-mode meer, dus ik ben écht zoekend hoe ik dit kan oplossen. Iemand anders dé tip?
Hey, dat komt me bekend voor.

Hier ook een Surface Pro en die heeft sinds 2 weken ook issues met het herkennen van het toetsenbord/mousepad. Had het nog niet gerelateerd aan W11, maar ben tegen die tijd ook overgegaan. Zal dus wel hetzelfde zijn.

iRacing Profiel

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:43
Craain schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:48:
Worden alle programma's die nu op windows 10 staan ook automatisch meegenomen naar windows 11?

Onder andere office 2019, foto bewerking van adobe, Wacom, etc.
Jep. :) upgrade wordt als een soort update geïnstalleerd, met behoud van alle programma's.

[Voor 12% gewijzigd door Snake_Eye op 16-11-2021 20:08]

• passer
Audione0 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:43:
[...]Werkt bij jou Windows beveiliging naar behoren? Als ik op een niet ondersteunt systeem windows11 installeer, krijg ik netjes updates binnen, echter werkt bij mij Windows beveiliging niet, althans ik kan de app starten, alleen geen inhoud.

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 10:07
Craain schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:48:
Worden alle programma's die nu op windows 10 staan ook automatisch meegenomen naar windows 11?

Onder andere office 2019, foto bewerking van adobe, Wacom, etc.
Als je de update uitvoert: Ja. Applicaties moeten uiteraard wel compatibel zijn met windows 11

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:19
kuwerti schreef op woensdag 17 november 2021 @ 06:52:
[...]

Als je de update uitvoert: Ja. Applicaties moeten uiteraard wel compatibel zijn met windows 11
In het slechtste geval kan je nog altijd de compatibiliteitsmodus op een oudere Windows versie zetten.

• Craain
  • Registratie: Januari 2019
  • Nu online
Heb geupdated. Alles is meegenomen!!! top!

• Snake_Eye
Craain schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:44:
Fijn, veel plezier met windows 11 :Y

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 12:09

Ferret

Mok, mok, mok...

Craain schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:44:
Dat vond ik juist het meest leuke van de update; ik kon alleen zien in eerste oogopslag dat ik Win11 had omdat de taakbalk er anders uitzag. Maar voor de rest was alles precies hetzelfde. Ik kreeg wel een melding dat 8Gadgetpack niet compatibel was maar die herstelde zichzelf toen ik weer een gadget opende en dat werkt nu ook weer gewoon.

[Voor 0% gewijzigd door Ferret op 17-11-2021 17:02. Reden: typo...]

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:53

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 15:33

cooper_s1

MINI's rule

Paultje3181 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:13:
Via Ways to install Windows 11 heb ik de mogelijkheid om een 2tal registry entries toe te voegen zodat mijn pc windows 11 toch installeert op mijn 2400g. Echter staat er niet duidelijk waar en hoe ik dit toe voeg? Moet ik gewoon een .reg bestandje in sources\ zetten? Of moet ik in de autorun hier eerst naar verwijzen? Of denk ik veel te moeilijk?

Of kan ik dit gewoon niet in de bootmedia zetten en moet ik via windows 10 upgraden?
Hier staat een en ander:

reviews: Upgraden naar Windows 11? - Alles over installeren en compatibiliteit

Stappenplan omzeilen systeemeisen Windows 11 bij een upgrade

Open de registereditor door regedit te typen in het startmenu.
Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\MoSetup.
Maak een DWORD-value aan met de naam AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU. Zet de waarde op 1.
Maak een USB-stick met Windows 11 via de Media Creation Tool van Microsoft.
Voer de setup-executable uit vanaf de USB-stick. Je krijgt tijdens de setup een melding dat je Windows 11 installeert op niet-ondersteunde hardware, maar kunt vervolgens wel doorgaan.

Stappenplan omzeilen systeemeisen Windows 11 bij een schone installatie

Boot vanaf deze USB-stick.
Na enkele stappen krijg je in de set-up de melding dat je pc niet aan de systeemeisen voldoet. Druk nu op Shift+F10 om een commandprompt te openen en open de registereditor door regedit te typen, gevolgd door een enter.
Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup.
Klik met rechts op Setup en kies voor New -> Key. Noem deze sleutel LabConfig.
Open de zojuist aangemaakte sleutel en maak binnen LabConfig twee DWORD-values aan. Noem ze BypassTPMCheck en BypassSecureBootCheck. Pas de waarde van beide values aan van 0 naar 1.
Sluit regedit en de commandprompt. Ga een stap terug in de set-up en vervolgens weer een stap vooruit. De set-up gaat nu door alsof je pc aan de systeemeisen voldoet.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:04

Pierre

Van nature lui!

cooper_s1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 06:14:
[...]

Hier staat een en ander:

reviews: Upgraden naar Windows 11? - Alles over installeren en compatibiliteit

Stappenplan omzeilen systeemeisen Windows 11 bij een upgrade

Open de registereditor door regedit te typen in het startmenu.
Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\MoSetup.
Maak een DWORD-value aan met de naam AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU. Zet de waarde op 1.
Voer de setup-executable uit vanaf de USB-stick. Je krijgt tijdens de setup een melding dat je Windows 11 installeert op niet-ondersteunde hardware, maar kunt vervolgens wel doorgaan.

Stappenplan omzeilen systeemeisen Windows 11 bij een schone installatie

Boot vanaf deze USB-stick.
Na enkele stappen krijg je in de set-up de melding dat je pc niet aan de systeemeisen voldoet. Druk nu op Shift+F10 om een commandprompt te openen en open de registereditor door regedit te typen, gevolgd door een enter.
Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup.
Klik met rechts op Setup en kies voor New -> Key. Noem deze sleutel LabConfig.
Open de zojuist aangemaakte sleutel en maak binnen LabConfig twee DWORD-values aan. Noem ze BypassTPMCheck en BypassSecureBootCheck. Pas de waarde van beide values aan van 0 naar 1.
Sluit regedit en de commandprompt. Ga een stap terug in de set-up en vervolgens weer een stap vooruit. De set-up gaat nu door alsof je pc aan de systeemeisen voldoet.
Of om het je gemakkelijker te maken gebruik Rufus https://makmodo.com/how-to-bypass-windows-11-requirements/

Heb ik ook gedaan, kind kan de was doen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 14:34
Chrome heeft in versie 96 nu een experimental flag zitten om de styling aan te passen naar de Windows 11 stijl met de afgeronde hoeken. Deze kan je aanzetten door naar chrome://flags te gaan en dan de flag "Windows 11 Style Menus" op enabled zetten.

Stadia ID: Gannicus

• Erhnam

Erhnam

https://www.reddit.com/r/...er_team_and_were_back_to/

Interessant draadje omdat hierin namelijk ook Microsoft medewerkers op gebruikers reageren. Een van de dingen is duidelijk: ze nemen de UI performance heel serieus en komen in 2022 met een update!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 26-05 20:50

MeNTaL_TO

The future is not set

MaStar schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:28:
Is het mogelijk Bitlocker te gebruiken in de normale Windows 11?

Momenteel draai ik Windows 11 en wil graag op één schrijf Bitlocker gebruiken. Wat ik heb gedaan is de check of TPM aan staat, dit is het geval: "TPM klaar voor gebruik".

Als ik Bitlocker wil inschakelen (instructie: https://allthings.how/how...-bitlocker-on-windows-11/) via het Congifuratiescherm krijg ik de melding, 'het openen van het onderdeel Bitlocker van het Congifuratiescherm is mislukt. Foutcode 0x80004005'

Via een ander scherm wordt ik verwezen naar de PRO Versie.

Iemand een tip?
Dat gaat helaas niet (iig niet legaal) zonder een Windows Pro licentie.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:49
Hier in huis is alles Apple maar zakelijk werk ik vanwege conservatief beleid in Windows en ik wil toch even gezegd hebben dat Windows 11 me uitstekend bevalt.

Pak aan dat compliment, Microsoft.

Last.fm

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:51

OMX2000

By any means necessary...

TripleQ schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:00:
[...]

Ik heb dit ook! Lees er nergens wat over.
Heb er al enkele weken last van op mijn werk pc. Als ik reboot is het weer even goed, maar na een tijdje komt die irritante bug weer terug.

Even snel switchen naar Chrome / visual studio / sql manager is er niet echt bij..moet soms wel 5x klikken op het preview window van de de betreffende applicatie... Kom er maar niet achter wat het is...
Ik denk dat het kan te maken hebben met Visual Studio 2022. Ik merkte als ik daarmee werkte dat het optrad, 2022 afgesloten en met 2019 verder en toen was het weg. Maar of dat het echt is weet ik niet zeker. Was niet bepaald een heel wetenschappelijke exercitie. ;)

Maar het is wel heeel erg irritant!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 26-05 20:50

MeNTaL_TO

The future is not set

MaStar schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:01:
[...]

Ah, dus dan Truecrypt een oplossing?
Ja, sort of, encrypted container is wel iets anders dan een encrypted file op je hdd.

Ik heb ook een weird issue, als ik van virtuele desktop wijzig, dan denkt windows dat mijn Alt blijft hangen en kan dat alleen fixen door mijn keyboard eruit te trekken en weer aan te sluiten. Heeft iemand anders dit ook anders is mijn toetsenbord aan het overlijden (en is het gewoon toeval).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Emma Heesters fan ❤️

Hier ook de update geinstalleerd op mijn Lenovo Yoga laptopje.
Ging als een speer. Eerst even een half uurtje het downloaden installeren vanuit de WIndows update, daarna een reboot, en 7,5 minuut later kon ik verder gaan in Windows 11 _O_

Opval puntje:

Bij het voor de eerste keer in Windows 11 bij het inloggen van mijn profiel duurde het iets van 2 minuten voordat hij verder ging, maar wieltje bleef draaien. Het was eenmalig proces. Normaal zag je bij vorige updates vaak altijd een scherm met: "Uw profiel wordt gereed gemaakt.....u kunt zo beginnen...etc.." of iets in die trant.
Dat had er wel bij gemogen op een mooie manier. :)

Voor de rest ziet het er lekker gelikt uit :)
Heerlijk die rounded-corner look, en de nieuwe knoppen in het contextmenu voor de basisfuncties kopiëren, plakken, knippen.

[Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 21-11-2021 00:56]

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:10
SantinoNL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:28:
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is om deze vraag te stellen, zo niet excuses.

Ik wil voor een nieuwe pc een verse installatie van Windows 11 uitvoeren. Nu hik ik een klein beetje tegen de vraagprijs van 110 euro aan. Ik kom diverse sites (geen Nederlandse) tegen die Windows 11 retail keys (global / all languages) aanbieden voor een aanzienlijk lagere prijs. Zijn dit soort sites te vertrouwen?
Je kan nog steeds een (gratis) upgrade route uitvoeren van Windows 7 tot aan Windows 11.
Mocht je dus ergens een prettig geprijsde retail of oem key vinden dan is dat ook een optie.

Bij welke store je moet zijn voor 3rd party activatie keys dat is geloof ik niet helemaal de
bedoeling hier, kijk wel na of je een vervangende key krijgt mocht activatie niet goed gaan.

control alt oeps deleted

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Lethalis schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:45:
Geen idee of anderen dit ook ervaren, maar ik heb nu op meerdere machines dat het switchen tussen applicaties niet lekker werkt op Windows 11.

Ik ben van Windows 10 gewend dat ik met de muis over een icoontje in de taakbalk beweeg, en dan previews krijg van de instanties van applicaties. Dat krijg ik nu ook, maar als ik er dan eentje aanklik, gebeurt het regelmatig dat het venster niet meteen geopend wordt. Pas als ik het dan voor de tweede keer probeer, dan krijg ik eindelijk het venster voor mijn neus.

Weet niet of ik het duidelijk heb omschreven zo :) Maar ik vind het behoorlijk irritant.

Probeer sinds kort op Windows 11 te ontwikkelen en heb dan behoorlijk wat applicaties open. Bijvoorbeeld 5 instanties van Visual Studio en moet continu switchen ertussen. Met ALT-TAB wordt het een te grote rommel. Met META-TAB krijg ik een lijst met vensters die elke keer anders gesorteerd lijkt te zijn.

Ik weet dat je meerdere desktops kunt gebruiken, maar dat vind ik ook niet altijd handig. Dan moet ik vrij bewust gaan inrichten wat ik op welke desktop doe... ik doe echter veel ad hoc werk in verschillende projecten.

Heb de meerdere desktops uiteraard ook al geprobeerd, maar vaak raak ik dan zelf kwijt wat ik op welke desktop heb gezet :F

Dus voor mij is het wel handig als ik gewoon op het Visual Studio icoontje kan klikken en dan de lijst met instanties daarvan krijg. Net zoals de verschillende instanties van Chrome, etc.
OMX2000 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:55:
[...]

Ik denk dat het kan te maken hebben met Visual Studio 2022. Ik merkte als ik daarmee werkte dat het optrad, 2022 afgesloten en met 2019 verder en toen was het weg. Maar of dat het echt is weet ik niet zeker. Was niet bepaald een heel wetenschappelijke exercitie. ;)

Maar het is wel heeel erg irritant!
Heb hier echt al weken lang last van, en vond nergens op internet medestanders die deze bug ook ervaarden. Maar nu dus al 2 tweakers gevonden, en dat bracht mij op het idee om eens te zoeken bij de known issues van Visual Studio 2022. En heb daar al 3 bugreports gevonden die hetzelfde beschrijven in de afgelopen dagen..

https://developercommunit...ugging-website-an/1589429
https://developercommunit...s-inside-separate/1593727
https://developercommunit...r-Windows-11-task/1590442

Blijkt dus geen Windows 11 bug te zijn, maar een Visual Studio 2022 bug. Offtopic in dit topic hier dus,
Hopelijk heeft Microsoft hier snel een update voor. Draai zelf de laatste preview versie (17.1 Preview 1), maar daar is het probleem nog aanwezig

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:51

OMX2000

By any means necessary...

TripleQ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:42:
[...]

[...]

Heb hier echt al weken lang last van, en vond nergens op internet medestanders die deze bug ook ervaarden. Maar nu dus al 2 tweakers gevonden, en dat bracht mij op het idee om eens te zoeken bij de known issues van Visual Studio 2022. En heb daar al 3 bugreports gevonden die hetzelfde beschrijven in de afgelopen dagen..

https://developercommunit...ugging-website-an/1589429
https://developercommunit...s-inside-separate/1593727
https://developercommunit...r-Windows-11-task/1590442

Blijkt dus geen Windows 11 bug te zijn, maar een Visual Studio 2022 bug. Offtopic in dit topic hier dus,
Hopelijk heeft Microsoft hier snel een update voor. Draai zelf de laatste preview versie (17.1 Preview 1), maar daar is het probleem nog aanwezig
Good catch! Ik kom het eerst eigenlijk niet geloven. Betekent voor mij voorlopig ff geen 2022. Die bug is heeel erg irritant.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Lethalis
  • Niet online
@TripleQ Heel erg bedankt voor het uitzoeken!

Het probleem doet zich echter wel voor in combinatie met Windows 11. Visual Studio 2022 op Windows 10 geeft het probleem niet.

Maar goed, ik zal eens testen of Visual Studio 2019 zich beter gedraagt op Windows 11 :)

Even a broken clock is right twice a day.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:53

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Pierre schreef op zondag 28 november 2021 @ 08:59:
@dutchnltweaker

[...]

Werkt helaas niet.

@Snake_Eye

[...]

En dit werkt helaas ook niet, schiet mij maar lek, heb er nu wel Windows 11 op gekregen via de Windows 11 installatie agent. Maar dat is nu niet echt een kale Windows
Misschien kan je nu vanuit windows zelf "deze pc opnieuw instellen" (of hoe dat heet in Win11), en dan alsnog een kale installatie doen?

• Snake_Eye
Dan zou ik de update van windows 11 instaleren. En als het niet lekker loopt, kun je vanuit windows 11 alles opnieuw en dan kaal installeren.
Op deze manier
Dn Tinus schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:57:
Zo na bijna alle 60 pagina's gelezen te hebben dacht ik dat W11 installeren een eitje zou moeten zijn.

Maar ik loop tegen het volgende probleem aan:

Ik heb een via de microsoft site een usb stick met W11 erop.
Hele laptop geformateerd en een schone installatie.

Ik kan dan kiezen in welk land ik zit, welk toetsenbord ik heb en met welke wifi ik verbinding wil maken.
Dan komt het probleem, hij vraagt naar inloggegevens van een werk- of schoolaccount.

Ik kan niet aanmelden bij een domein of wat dan ook, offline gaan helpt niet.
Persoonlijke microsoft accounts werken niet.

Wie heeft de oplossing?
Klinkt als een device wat Intune enrolled is (mogelijk met autopilot) is het je privé device? Of van je werk? En dan hangt je HWID nog in een zakelijke omgeving net als @Sanchaz12 had met zijn laptop in dit topic alleen zit er bij jou nog het user profiel verificatie stuk voor denk ik zo. Als dat zo is is de enige optie verwijderen uit Intune anders is het een baksteen :P

Wil je eens een printscreen / foto uploaden?

[Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 28-11-2021 20:41]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 08:56
Het is inderdaad een laptop die eerst zakelijk werd gebruikt maar die ik heb overgenomen. Kan ik zelf de intune koppeling verwijderen?
Dn Tinus schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:45:
Het is inderdaad een laptop die eerst zakelijk werd gebruikt maar die ik heb overgenomen. Kan ik zelf de intune koppeling verwijderen?[Afbeelding]
Dat dacht ik al, nee die koppeling kan je niet zelf verwijderen het is een soort beveiliging vanuit Microsoft dat laptops die zakelijk gebruikt worden niet meer ingezet kunnen worden buiten de organisatie. Je zal je verkoper dus moeten contacten met de vraag of de Intune beheerder je device (hwid) uit Intune verwijderd. Alleen het object verwijderen is niet voldoende ze moeten echt het HWID verwijderen uit hun portal.

Probleem wat je nu dus hebt is dat je je laptop geformeerd hebt er er nu dus geen mogelijkheid is om Windows te installeren voor je :+

Ik hoop oprecht voor je dat ze meewerken @Sanchaz12 heeft hier wat negatieve ervaringen mee helaas.

[Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 28-11-2021 20:53]

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 13:44
HKLM_ schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:47:
[...]
Ik hoop oprecht voor je dat ze meewerken @Sanchaz12 heeft hier wat negatieve ervaringen mee helaas.
De laptop heb ik hier op Tweakers V&A overgenomen, bleek dus gestolen te zijn...
Lang verhaal kort, aangifte gedaan maar vanuit het bedrijf geen aangifte van diefstal en gezien dat er een jaar tussen zat is de zaak als 'verlopen' beschouwd. Laptop was dus in principe mijn eigendom maar het bedrijf weigerde alsnog de registratie ongedaan te maken. Op eigen initiatief de laptop teruggestuurd naar het bedrijf aangezien ik de laptop straks ook niet meer door kan verkopen in deze staat.

• Dn Tinus
Windows 10 werkt wel, en draait gewoon goed. Maar het is een i7-7600u cpu en die kan niet zelf updaten naar Windows 11

Maar bedankt voor jullie hulp, ik ga het navragen

[Voor 25% gewijzigd door Dn Tinus op 28-11-2021 21:22]

Bijzonder zou verwachten dat die ook zou blokkeren :P of installeren je de offline?

• Dn Tinus
HKLM_ schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:23:
Bijzonder zou verwachten dat die ook zou blokkeren :P of installeren je de offline?
Nu offline geïnstalleerd.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:34
MetalSonic schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:54:
Ik dacht, ik ga eens kijken of Windows 11 wat voor mij is. Ik snap er niks van want ik zie in het windows update scherm dat mijn computer niet geschikt is?

Ik heb een legale OEM windows 10, een i7 10700k, 32 gig ddr4 ram en genoeg ruimte op de schijf. Hoezo niet? ik heb van de Windows website nog een pc healt status check gedownload maar die helpt ook niet verder.

Iemand tips?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het staat letterlijk op je screenshot: TPM 2.0 inschakelen op uw pc

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:35
Definieer gedoe. TPM moet ingeschakeld zijn op je moederbord om Windows 11 te kunnen installeren. Gisteren op een MSI bord precies 't zelfde gedaan. Geen gedoe, gewoon stappen volgen die op internet staan...

• Runaque
MetalSonic schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:03:
[...]

MSI MPG Z490 GAMING PLUS - Moederbord
Die is in ieder geval compatibel, de link naar hoe je het moet regelen is al eerder gegeven.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Enablen was inderdaad een eitje.

wel vreemd in Windows bij updates staat nog dat het niet kan " pc voldoet momeenteel niet aan minimale systeem vereisten"..

maar als ik dan de pc health status app open dan lijkt alles goed
------------
Binnenkort maar eens bekijken of ik de preview installeer :)

[Voor 38% gewijzigd door MetalSonic op 30-11-2021 14:27]

Adjo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:24:
Twee vragen aan deze topiccers die al dieper in W11 zitten (waardoor ik hopelijk niet alle 33 pagina's door hoef te nemen).
1. Mijn AMD systeem is compatibel voor W11, die melding krijg ik bij Windows update. Zijn de AMD issues inmiddels goed getackeld, of kan ik beter nog even wachten met upgraden?

2. wat raden jullie aan? eerst een update? Of direct een upgrade? (het is niet mijn intentie een backroll te doen, vandaar vraag 1)
En als ik op dit moment de installation tool download op USB, download hij dan de meest recente build? Of gewoon de eerste versie en moet ik via Windows update alles nog updaten?
Met vraag 1 kan ik je niet 100% helpen want ik draai Intel maar ik weet wel dat er een aantal patches vanuit AMD en Microsoft geweest zijn voor de stabiliteit en performance van Windows 11 op AMD hardware.

.2 Zou ik gaan voor een upgrade via windows update of via de MCT welke inderdaad de laatste build pakt van windows 11. Daarna moet je nog wel windows updates draaien waarschijnlijk voor de laatste updates die nog niet in die build verwerkt zitten.

• Snake_Eye
MetalSonic schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:03:
[...]

MSI MPG Z490 GAMING PLUS - Moederbord
https://www.reddit.com/r/..._on_msi_z490_gaming_plus/

Je Moederbord heeft TPM 2.0, geen probleem dus. Alleen moet dit wel aanstaan. Kijk even bij je moederbord fabrikant, of er een update beschikbaar is voor je bios.

[Voor 11% gewijzigd door Snake_Eye op 30-11-2021 16:29]

• Galen2850
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:59
Inmiddels ook over nadat Windows mij vertelde dat het tijd was. Installatie ging vrij probleemloos. Nieuwe vormgeving is leuk, maar interesseert me verder niet. In- en uitloggen lijkt iets langzamer maar daar is nog wel mee te leven. Zal wel nodig zijn.

Alleen die nieuwe taskbar... Om te huilen zo lomp groot. Er is wel een manier om hem kleiner te maken (via TaskbarSi in het register), maar dan valt de tijd en datum er half af. Dat is dus geen fix. Autohide ook niet want dat vind ik niet fijn werken. Heb al meer tijd verspild met het zoeken naar en oplossing dan ik zou willen, maar heb (nog) niks :(

Ik zit dus gewoon met een taskbar die twee keer zo hoog is dan wat ik in Win10 had. Hierdoor is de praktische ruimte op mijn scherm kleiner geworden. Voorlopige conclusie: nog geen verbetering gemerkt wel een bak ergenis.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:04

Pierre

Van nature lui!

Galen2850 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:25:
Inmiddels ook over nadat Windows mij vertelde dat het tijd was. Installatie ging vrij probleemloos. Nieuwe vormgeving is leuk, maar interesseert me verder niet. In- en uitloggen lijkt iets langzamer maar daar is nog wel mee te leven. Zal wel nodig zijn.

Alleen die nieuwe taskbar... Om te huilen zo lomp groot. Er is wel een manier om hem kleiner te maken (via TaskbarSi in het register), maar dan valt de tijd en datum er half af. Dat is dus geen fix. Autohide ook niet want dat vind ik niet fijn werken. Heb al meer tijd verspild met het zoeken naar en oplossing dan ik zou willen, maar heb (nog) niks :(

Ik zit dus gewoon met een taskbar die twee keer zo hoog is dan wat ik in Win10 had. Hierdoor is de praktische ruimte op mijn scherm kleiner geworden. Voorlopige conclusie: nog geen verbetering gemerkt wel een bak ergenis.
Je kan ook dit gebruiken https://github.com/valinet/ExplorerPatcher

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Heb hem ook een paar keer geprobeerd maar trek m.n. functionele deel van de UI changes (never combine ontbreekt etc) slecht en ik had nog steeds issues met AMD performance ook na de patches.

Dus ik wacht het wel af en probeer op deze manier de adoptatie beetje tegen te werken :P.

Jammer want normaal ga ik meestal wel gelijk over maar bepaalde UI changes die mijn usability tegenwerken zijn imo bizar arrogant en onnodig je klanten ergeren. Wat is het probleem om van een optie als never combine, dat al sinds jaar en dag in windows zit, gewoon af te blijven :?

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:14
Help!!!! schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:35:
^
Heb hem ook een paar keer geprobeerd maar trek m.n. functionele deel van de UI changes (never combine ontbreekt etc) slecht en ik had nog steeds issues met AMD performance ook na de patches.

Dus ik wacht het wel af en probeer op deze manier de adoptatie beetje tegen te werken :P.

Jammer want normaal ga ik meestal wel gelijk over maar bepaalde UI changes die mijn usability tegenwerken zijn imo bizar arrogant en onnodig je klanten ergeren. Wat is het probleem om van een optie als never combine, dat al sinds jaar en dag in windows zit, gewoon af te blijven :?
Het is maar goed dat microsoft geen auto's bouwt. Hun werkwijze van dingen die goed werken de nek omdraaien zou zo maar geleid kunnen hebben tot links gasgeven en remmen met de versnellingspook.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nieuws: Microsoft breidt instellingen Start en taakbalk uit in previewbuild W...
^ wilde hier niet via Windows Update installeren, gaf een zeldzame foutcode:0x80888002. Gelukkig is er wel een oplossing, gevonden op https://answers.microsoft...-8cfb-67c66ed4da71?page=5

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Erhnam

Erhnam

Vreemd… Van alle steam gebruikers is 8% overgestapt. Andere sites rapporteren tussen 7-10% aan Windows 11 devices.

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:44
Bedankt voor dit prachtige programma!

https://media.discordapp.net/attachments/742158497042399272/916846737279320094/unknown.png

Eindelijk weer terug! En rechtermuisknop op de taakbalk om naar Taakbeheer te gaan _/-\o_

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Snake_Eye schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:25:
[...]

Vreemd ik heb deze instellingen niet uit staan, maar kan iedere Iso snel mounden, zonder vertraging.
Heb je windows 11 schoon geinstalleerd? Of als update? Misschien ligt daar het verschil.

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-05 14:48
Ja, ik.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. In W10 alle mappen mooi aangeduid waarvan ik een back-up wil maken. Maar in W11 is die functie/instelling niet meer te vinden. :-(

Edit: ondertussen gebruik ik dan maar Robocopy als noodoplossing.

[Voor 9% gewijzigd door RikHouben op 07-12-2021 09:25]

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-05 14:48
We moeten het bij de senioren gaan zoeken. LOL
https://www.seniorweb.nl/...dows-11-een-back-up-maken

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 09:42

MicroWhale

The problem is choice

Ora et Labora schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:09:
[...]

Heb je dit al op kunnen lossen?
Ik heb een JBL Clip en kan ook verbinden maar wordt niet herkend als audio-apparaat, lijkt dus op het probleem van jou.
Niet echt. Ondanks een aantal BT-driver updates van Intel (even de update tool van Intel installeren en je krijgt ze automatisch binnen) heeft het nog geen solaas geboden.

Wat ik wel heb gedaan:
- Ik heb een verse Logitech Bluetooth receiver gekocht (15-20 euro, dus niet echt rib uit lijf). Die oude was 10+ jaar en had BT2.0 en deze BT5.1 en werkte meteen perfect out of the box.
- Mijn oortjes gebruik ik nu enkel met mijn telefoon, omdat ze bij mijn laptop onmogelijk nog willen pairen.

Enige probleem wat ik nu nog heb is dat de BT soms niet vanzelf opnieuw connect als mijn laptop uit de slaapstand komt. Ik hoop dat dat met een paar updates verholpen wordt.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-05 08:21
Mocht je gebruikmaken van WSL, ben ondertussen bezig om een interface om WSL heen te bouwen :P, mocht je dat fijn vinden dan kun je die op Github checken ;) https://github.com/FalconNL93/WslToolbox. Overigens ook mijn allereerste C# project.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:38
@zetje01 Heh, makkelijker gezegd dan gedaan :)

@brommer1 Thanks! Zal ik eens bekijken...

• Anoniem: 93050
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Adjo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:24:
Twee vragen aan deze topiccers die al dieper in W11 zitten (waardoor ik hopelijk niet alle 33 pagina's door hoef te nemen).
1. Mijn AMD systeem is compatibel voor W11, die melding krijg ik bij Windows update. Zijn de AMD issues inmiddels goed getackeld, of kan ik beter nog even wachten met upgraden?

2. wat raden jullie aan? eerst een update? Of direct een upgrade? (het is niet mijn intentie een backroll te doen, vandaar vraag 1)
En als ik op dit moment de installation tool download op USB, download hij dan de meest recente build? Of gewoon de eerste versie en moet ik via Windows update alles nog updaten?
Voor wat het waard is .. AMD processor hier. Upgrade naar win 11 via windows update, geen problemen.
AMD Ryzen 5, 2600 six-core
16 GB Ram
Maar .. ik speel geen games of zo, dit is min-of-meer een werk PC, dus geen speciale eisen of wensen.

Update ging probleemloos. Ik meen daarna nog enkele kleine items via Windows update, maar blijkbaar was het in elk geval een zeer recente build.. Nu: 22000.318, Version 21H2, installed 01/11/2021

• passer
Anoniem: 93050 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:07:
als ik wil afsluiten, ga je uiteraard naar start.
Euh nee, niet 'uiteraard' :)

Ik gebruik al jaar en dag (ik denk vanuit mijn XP-tijd) er het progje Wizmo voor.
Ik sluit af / reboot / ... via snelkoppelingen van dit 'progje' op mijn bureaublad: dubbelklik en het gebeurt (zonder al die: klik eerst op,dan...)

Makkelijker en sneller - en dus niet meer 'uiteraard' :P
(misschien kan je het ook eens uitproberen)

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Emma Heesters fan ❤️

Workaholic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:36:
Daarnaast right mouse click rename is niet zichtbaar? Moet je via overige opties.. (en dan krijg je een popup met ouderwetse opties en lelijke gui).

Het middelste knopje is dat, met die kapstok.

Maar je kan ook het oude contextmenu terugkrijgen:
https://www.tomshardware....-11-classic-context-menus

Ik ben er wel aan gewend inmiddels. Zo heerlijk om die knoppen binnen enkele centimeters in bereik te hebben.

[Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 09-12-2021 14:49]

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-05 19:21
Als ik dit allemaal zo lees denk ik dat ik nog maar mooi even wacht met de 'upgrade'.

• Snake_Eye
Commendatore schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:34:
Hoe wordt er bij de upgrade van Windows 10 naar 11 eigenlijk omgegaan met de bestaande (Windows-)instellingen? Worden deze keurig overgenomen of kun je alles weer opnieuw gaan instellen?
klopt, windows instellingen worden meegenomen.

• Snake_Eye
zetje01 schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:57:
[...]

Ja, hahaha
Heb je 16 GB geheugen moet je je swap-file op 32 zetten.. Dat is zo'n beetje de helft van m'n partitie!
Dat hele begrip "swapgrootte als 2x MEM-grootte instellen" is echts iets van 20 jaar geleden.
Je kan best de swapfile uitzetten als je over voldoende geheugen beschikt. Heb ik ook gedaan.
Regelmatig staan er wel 20 tabbladen open, zonder problemen.

[Voor 11% gewijzigd door Snake_Eye op 27-12-2021 18:41]

• Bas81
  • Laatst online: 12:37
Grozno schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:16:
Ik had net situatie die ik nog niet eerder heb gezien. Er was een BIOS-update voor mijn moederbord beschikbaar, waarbij werd gemeld dat het belangrijk was om zsm te updaten vanwege een herstelde kwetsbaarheid. Daarna kwam ik terug in het Windows 11 login-scherm en werd ik herkend door Windows Hello, maar vorderde de login niet. Bij het selecteren van PIN als loginmethode kreeg ik de melding dat de PIN niet meer werkte door een update in de beveiliging en moest ik inloggen met mijn MS-account om een nieuwe PIN aan te maken. Daarna kon ik inloggen en werkt alles weer naar behoren.

Heeft dat te maken met TPM 2.0 of zo? Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt.
Dat is exact wat het is. Beveiliging.

• Tricolores
  • Laatst online: 13:08

OK dan? Blijkbaar blijven ze proberen en de grens opzoeken.

Aorus Elite X570 - Ryzen 7 3700X - 16 GB DDR4 @ 3200 MHz - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC

• alexbl69
Tricolores schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:04:
[Afbeelding]

OK dan? Blijkbaar blijven ze proberen en de grens opzoeken.
Begint erop te lijken dat MS de doos met 'streken uit de jaren 90' uit het archief heeft gehaald.

iRacing Profiel

• Tricolores
  • Laatst online: 13:08
jacobras schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:14:
[...]

Wauw, vervelende melding. Ik gebruik graag Edge maar dit soort grappen (+ de laatste "feature"toevoegingen) maken een overstap steeds interessanter. Het lijkt overigens wel waar te zijn dat Edge langer meegaat: https://www.avg.com/en/si...-life-vs-edge-and-firefox maar geen 75% (en dan nog is die melding ongepast als je het mij vraagt, een gebruiker installeert tenslotte zelf een andere browser en wil die dus graag gebruiken).
Klopt ja, of het waar is of niet doet zelfs niet ter zake. Ze gebruiken een monopolie positie om eigen producten te pushen en dat mag/kan niet.

Aorus Elite X570 - Ryzen 7 3700X - 16 GB DDR4 @ 3200 MHz - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:04
Wat een ruk-update. Windows 11 zuigt echt enorm als je het mij vraagt.

Hoeveel moeite is het voor ze om de programma's die aan je start-menu vast gepind zaten er weer in te zetten?
In plaats van de Microsoft bloatware?

Waarom onleesbare icoontjes voor kopiëren en plakken in context menu's?

Waarom de mogelijkheid om naar het oude start menu terug te keren hard geblokkeerd?

Waarom is het nieuwe start-menu niet in breedte verstelbaar, kan ik de aanbevelingen en niet uitslopen, etcetera.
Ze hebben alles gedaan om een overstap vervelend te maken, ben daarom alweer terug naar Windows 10.

Het lijkt wel alsof ze helemaal niks hebben geleerd van het Windows 8 debacle, gewoon weer dezelfde fouten.

[Voor 8% gewijzigd door RobbieT op 30-12-2021 13:22]

• Pimutje
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-05 22:29
RobbieT schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:03:
Wat een ruk-update. Windows 11 zuigt echt enorm als je het mij vraagt.

Hoeveel moeite is het voor ze om de programma's die aan je start-menu vast gepind zaten er weer in te zetten?
In plaats van de Microsoft bloatware?

Waarom onleesbare icoontjes voor kopiëren en plakken in context menu's?

Waarom de mogelijkheid om naar het oude start menu terug te keren hard geblokkeerd?

Waarom is het nieuwe start-menu niet in breedte verstelbaar, kan ik de aanbevelingen en niet uitslopen, etcetera.
Ze hebben alles gedaan om een overstap vervelend te maken, ben daarom alweer terug naar Windows 10.

Het lijkt wel alsof ze helemaal niks hebben geleerd van het Windows 8 debacle, gewoon weer dezelfde fouten.
Toch ervaar ik deze update een stuk beter dan de W8 onzin van toen. Maar misschien ben ik enorm gebiassed omdat ik van shiny dingen hou…

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Albert020 Codec issue? Lang geleden dat ik zoiets ben tegengekomen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Albert020 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:05:
WhatUpTV IPTV werkt bij mij wel op Win10 maar niet op Win11, krijg alleen geluid geen beeld :(
Doet het hier prima. Met geluid

• Runaque
TweakerVincent schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Is er maar ik wil geen beta tester zijn
Insider betekend niet beta, dat is nog een geheel andere status van vroege versies! Insider betekend dat je een relatief bugvrije versie kan gebruiken die de beta fase doorstaan heeft. Er zijn er drie, dev, beta en insider.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:39
slm schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:36:
Windows 10 geüpdatet naar Windows 11 (Home) omdat ik op Win10 in een update loop was geraakt. Op het eerste gezicht leek het op een foute MacOS kloon met die icoontjes in het midden van je taakbalk. Dat was gelukkig snel te fixen, maar andere zaken zijn toch echt behoorlijke minpunten van Windows 11:
  1. muis direct naar rechtsonder verplaatsen voor view desktop bij verdwijnende taskbar werkt niet meer. Nu moet je eerst verticaal naar beneden om de taskbar te tonen waarna je pas uiterst rechts kan gaan met je muis. Win-D shortcut dus maar voorlopig.
  2. 'Openen', 'Openen Met' Paint 3D en Foto's geeft foutmelding 'Kan procedure niet vinden' bij het openen van foto's. Repair en reset werkt niet.
  3. Grouping van taskbar items kan niet ongedaan worden gemaakt. Weet niet wie dit bedacht heeft, maar het is verschrikkelijk
  4. Je kan geen muziek of foto's meer raten met sterren
  5. idiote kleine kuticoontjes voor kopiëren, knippen, plakken (wie verzint zoiets?)
  6. context menu met beperkte keuzes. Op zich geen slecht idee, ware het niet dat je niet zelf kan bepalen welke er wel en welke niet inzitten. Nu ben je gebonden aan het doorklikken naar een submenu ('meer items weergeven'). Lekker productief weer.
  7. bloatware standaard in start menu. Tik tok? Serieus?
  8. geen mogelijkheid om je start menu naar wens aan te passen. 'Aanbevolen'-onderdeel niet te verwijderen ook al staat er niets meer in
  9. line spacing in explorer is bizar. Leuk als je 5 bestanden in je folder hebt staan, niet als het er veel zijn
  10. back functie in Instellingen werkt niet zoals het hoort. Je scroll- positie is weg dus je staat weer terug bovenaan de pagina waar instellingen niet transparant of logisch zijn ingedeeld. Lijkt wel alsof ik op een willekeurige Android in de Instellingen zit te browsen. Alleen daar werkt de terug-functie tenminste wel.
  11. doordat je de tabs in je taakbalk niet kan ungroupen, kan je dus ook geen bestand slepen naar bijvoorbeeld een openstaande mail om als attachment te versturen, of wat voor bestand dan ook naar welke applicatie dan ook. Bizar.
  12. Oude forticlient versie werkte niet meer. Na update naar laatste Forticlient versie wel.
  13. Klikken op Wifi icoontje in taskbar toont niet direct de beschikbare wifinetwerken. Je moet weer een submenu aanklikken.
Hopelijk is de Win 11 Pro versie een stuk beter en productiever (maar betwijfel het).

Conclusie: als je niet moet upgraden, wacht er dan nog maar even mee.
Dan downgrade je hem toch weer, kunt nog tot 2025 Windows 10 blijven gebruiken, en vuistregel bij een nieuwe Windows versie, wacht het eerste service pack af, dus voor Windows 11 zal dat versie 22h2 of 2210 (oktober dit jaar) zijn, of weest bereid wat extra moeite te doen, zoals een complete reset na de upgrade en schoon beginnen..

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Lethalis schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:32:
@TripleQ Heel erg bedankt voor het uitzoeken!

Het probleem doet zich echter wel voor in combinatie met Windows 11. Visual Studio 2022 op Windows 10 geeft het probleem niet.

Maar goed, ik zal eens testen of Visual Studio 2019 zich beter gedraagt op Windows 11 :)
OMX2000 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:37:
[...]

Good catch! Ik kom het eerst eigenlijk niet geloven. Betekent voor mij voorlopig ff geen 2022. Die bug is heeel erg irritant.
Ondertussen een tijdje verder, en het werkt hier alweer een tijdje feilloos zonder problemen op Windows 11 door in Visual Studio het vinkje "Enable Diagnostic Tools while Debugging" uit te zetten.

Bron mijzelf :9 en https://developercommunit...workin/1597282#T-N1639385

Kunnen we toch zonder frustratie Windows 11 icm met Visual Studio 2022 gebruiken

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:51
cooper_s1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:36:
[...]

Weird, die update is op magische wijze verdwenen en nu staat deze er:
2022-01 Cumulative Update for Windows 11 for x64-based Systems (KB5008353)
Hopelijk lukt deze wel

En helaas, 2022-01 Cumulative Update for Windows 11 for x64-based Systems (KB5008353)
installeert niet met fout 0x800f0988. Zou dit dan toch zijn wegens unsupported hardware?
Lijkt me van niet. Ik draai Windows 11 op niet ondersteunde hardware en updates komen gewoon binnen..

Je zult gewoon dit moeten troubleshooten. Begin eens met: https://allthings.how/how...components-on-windows-11/ .

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:51
NimRod1337 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:36:
[...]

Heb je het via Rufus geïnstalleerd?
Ik heb Windows 11 geinstalleerd door de DVD van Windows 10 te gebruiken en waarbij ik de install.wim (of install.sed) in de Sources map te vervangen door die van Windows 11. Zo omzeil je compatibiliteitscheck.

De aangepaste DVD stond uitgepakt op mijn harde schijf en Ik heb de installatie van Windows 11 gestart terwijl ik in Windows 10, die op een andere harde schijf staat, werkte. (Ik gebruik dan de setup.exe die in de Sources map staat; ik doe dat zo zodat de verschillende Windows installaties dan dezelfde partitie letter hebben ongeacht of ik in Windows 10 of Windows 11 zit (Windows 10 staat hier op C en Windows 11 op E))

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

[...]

Nee, een reeds geprepareerde ISO file....
Ik heb nu alles in deze link https://allthings.how/how...components-on-windows-11/
die @EricJH aangereikt had geprobeerd in elk geval. In de 2de stap zag ik dat je een heel aantal dll moet registreren maar er missen er blijkbaar een aantal.... ik ga maar gewoon eens even een verse install doen denk ik als ik tijd heb binnekort. Het is nl ook m'n werk laptop...

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 22:05
[...]

Ik heb Windows 11 via Rufus geïnstalleerd op een laptop van 2013. Updates komen gewoon binnen.

• Runaque
MetalSonic schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:00:
Kreeg net de tip om Windows te updaten naar WIndows 11.. Achja waarom niet? Bestaat al een tijdje ik wil het wel proberen.

Helaas krijg ik foutmeldingen mbt: cfosspeed driver , heb het uiteraard al gegoogld. Sommige websites zeggen updaten, andere zeggen dat ik het moet verwijderen. Hoe kijken jullie ernaar?
Dit toevallig al eens doorgelezen?

https://techcommunity.mic...sspeed-driver/m-p/2789863

• MetalSonic
  • Nu online
Ja gelezen , hele topic, staat onder andere dat ik Dragon center moet updaten, maar ik gebruik geen eens dragon center. Ben geen fan van dergelijke software programma's dus ik zit vast.

edit laat maar zie dat ik dragon center nog op mn pc heb, ik probeer 't daarin wel

[Voor 8% gewijzigd door MetalSonic op 28-01-2022 13:58]

• MetalSonic
  • Nu online
Edit 2:
Dragon center openen zorgt ervoor dat alle MSI dingen worden geupdate, daarna kon ik de Windows update in één keer uitvoeren. Wordt aangegeven in de link van @Runaque bedankt voor de tip

En dan hoef je dus niet zelf dingen te verwijderen etc.

• MetalSonic
  • Nu online
eerste bevinding: de icoontjes in het midden onderin (kan je dat nog aanpassen?) verder euhm ja komende uren/ dagen ga ik het lekker verkennen

ook al opgelost, googl'n en ik had 'm
Move Windows 11 Taskbar To Left
Right click on taskbar and select Taskbar Settings. ...
Click on Taskbar behaviors and you will see the first option, Taskbar alignment. ...
Select Left from the drop down and now your taskbar icons will be alignment from the left corner as they used to be in Windows 10.
12 Oct 2021

[Voor 56% gewijzigd door MetalSonic op 28-01-2022 14:58]

• Runaque
MetalSonic schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:52:
Edit 2:
Dragon center openen zorgt ervoor dat alle MSI dingen worden geupdate, daarna kon ik de Windows update in één keer uitvoeren. Wordt aangegeven in de link van @Runaque bedankt voor de tip

En dan hoef je dus niet zelf dingen te verwijderen etc.
Ik ben blij dat ik je toch heb kunnen helpen! Misschien ook eens kijken via taakbeheer bij opstartende apps of je deze niet kan uitschakelen bij opstarten, misschien dat dit in de toekomst wat minder tot kopzorgen lijdt.

• Runaque
MetalSonic schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Goede tip, had 'm al eerder uitgezet dat hij niet zichtbaar was bij het opstarten. Mede hierom dacht ik al dat ik het niet meer had..... Eerste half jaar bezorgde dragon center mij veel problemen in games etc, ik doe alles qua instellingen bijvoorbeeld de fancurve het liefste via de bios. Veel overzichtelijker en betrouwbaarder :9
Als je toch kijkt in taakbehaar bij die apps, kijk dan welke een hoge impact hebben en zet die ook uit, tenzij ze natuurlijk voor echt nodige zaken zijn. Ik heb bij mij de update checks van bepaalde software uitgeschakeld en ik zal op tijd en stond wel eens in het programma zelf kijken of het kan updaten of niet. Cortana zou ik ook uitzetten, is toch niet ondersteund in de Benelux.
Op deze wijze start je systeem ook iets sneller op.

[Voor 3% gewijzigd door Runaque op 28-01-2022 16:38]

• Hann1BaL
  • Laatst online: 12:30

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Runaque schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:16:
[...]

Ik heb ook een systeem dat volledig voldoet aan de eisen, zowel door Mircosoft hun tool als WhyNotWin11 bevestigd en die weigert het ook te installeren, zelfs nu ik de insider preview heb uitgeschakeld wil hij ook niet eens Windows 10 21H2 installeren.
De computer begint wel telkens aan de installatie, maar eindigd telkens met het ongedaan maken en heb het uiteindelijk opgegeven.
Unsupported app geinstalleerd misschien? Helaas is dat niet altijd eenvoudig aan te wijzen, maar vaak in de anti-malware en cleanup tools die dit kunnen veroorzaken. Dat is in het verleden wel eens een mooie blokkade geweest van OS upgrades.

Haal eens zoveel mogelijk applicaties van de computer af en probeer het opnieuw. Denk dan vooral aan systeemapplicaties en niet zozeer games bijvoorbeeld, maar wel zaken als Virtual Box of andere VM tools, VPN oplossingen etc..

[Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 31-01-2022 09:13]

• Hann1BaL
  • Laatst online: 12:30

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Runaque schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:33:
[...]

Ik heb echt al alles verwijderd dat ik kon verwijderen, maar niets hielp! Ik ben nu dat Tron scrypt eens aan het runnen in de hoop dat die de boel in orde krijgt.
Anders de ISO op USB stick zetten en daarvan booten en de upgrade system

• Runaque
Hann1BaL schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:56:
[...]

Anders de ISO op USB stick zetten en daarvan booten en de upgrade system
Zelfs dat gaat niet, dus ik ga het opgevenop die oudere laptop en heb er nog twee andere die wel netjes op de laatste versie van Windows 11 draaien.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

r132546e schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:06:
[...]

Toevallig dit al kunnen fixen @cooper_s1 ? Hier hetzelfde probleem namelijk. Ik heb al deze stappen ook gevolgd zonder resultaat: https://allthings.how/how...components-on-windows-11/
Nee helaas, in die hele riedel van dll's missen er ook een paar op mijn systeem...
Ik kreeg meteen een windows 95 dll hell flashback... :+
Maar... ik had een upgrade gedaan van een nogal 'vervuilde' windows 10 installatie...
Ik ga binnenkort even een clean install doen...

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

@r132546e
Clean install gedaan en nu werken de updates gewoon wel weer, er kwam meteen een cumulatieve update voorbij en die was susccesvol geïnstalleerd

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-05 19:14
cooper_s1 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:57:
@r132546e
Clean install gedaan en nu werken de updates gewoon wel weer, er kwam meteen een cumulatieve update voorbij en die was susccesvol geïnstalleerd
Hier voor nu ook opgelost lijkt het, maar op een andere manier. Ook ik kreeg dergelijke missende dll meldingen bij die betreffende herstelpoging. Het gaat bij mij om een schone Windows 11 installatie via het Insider-programma Release Preview kanaal, dus geen upgrade vanaf Windows 10.

Uiteindelijk opgelost door een laatste Windows 11 .iso file te downloaden via Heidoc, deze vanuit Windows te mounten en vervolgens bij de nieuwe Windows 11 setup de optie "bestanden en apps behouden" te kiezen. Tijdens deze reinstall werden ook een aantal updates gedownload. Het lijkt er inderdaad op dat alles behouden is gebleven, zelfs de gepersonaliseerde instellingen in Windows. Alle updates die er naderhand nog waren met succes kunnen installeren en geen 0x800f0988 error meer te zien :)

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:00
Vooral het allerlaatste puntje onder het kopje "Change and Improvements" is weer een prachtige aanvulling.

https://blogs.windows.com...ider-preview-build-22557/
Similar to Windows 11 Home edition, Windows 11 Pro edition now requires internet connectivity during the initial device setup (OOBE) only. If you choose to setup device for personal use, MSA will be required for setup as well. You can expect Microsoft Account to be required in subsequent WIP flights.
Mag hopen dat de EU hier een stokje voor gaat steken, wordt gewoon onmogelijk om met privacy gevoelige informatie te werken op deze manier.

[Voor 11% gewijzigd door JCS op 17-02-2022 22:42]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:59

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Kan iemand me uitleggen waarom het na Windows 7 zo moeilijk is geworden een mapje op het netwerk te delen met een andere Windows 11 pc.

Ik ben zelf ict’er maar dit lijkt wel hogere wiskunde. Beide pc’s staan in hetzelfde netwerk. Kunnen elkaar resolven op basis van dns naam. Hebben beide het juiste netwerk profiel waarbij apparaten zichtbaar zijn op het netwerk. In network center heb ik de advanced sharing options aangepast naar ‘turn off password protected sharing’, de folder heeft daarnaast share permissies ‘everyone full control’, de folder is zichtbaar vanaf de pc van m’n vrouw maar niet toegankelijk.

Ik lees op internet allerlei howto’s die ik erg absurd/ver vind gaan. Zoals installatie van smb1.0/cifs, starten van lanman services en zelfs het aanpassen van regkey’s.

Hoe kan zoiets simpel zo moeilijk zijn gemaakt door MS sinds Windows 10 en het eruit slopen van de homegroup…

Gewoon mapje delen met je vrouw van een usb disk aan mijn pc… een domein controller uitfaseren is nog makkelijker…

discogs

• passer
*knip* Als je niets zinnigs te melden hebt, dan is ook dit niet nodig natuurlijk

[Voor 89% gewijzigd door TheVMaster op 21-02-2022 21:46]

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:51
https://nl.hardware.info/...-volgende-maand-van-start
Dat Windows 10 toch niet de 'laatste versie ooit van Windows' werd is inmiddels duidelijk. Maar nu Windows 11 enkele maanden op de markt is, claimen enkele nieuwssites dat Microsoft vrolijk verder gaat met genummerde releases van het os. Windows 12 staat volgens deze geruchten namelijk gepland, en de ontwikkeling ervan zou in maart al beginnen.

[Voor 66% gewijzigd door dutchnltweaker op 21-02-2022 14:26]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

passer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:40:
[...]

het was wel het antwoord hoe je win 11 kon installeren zonder MS-account...
offtopic:
Je plaatste een link zonder enige context, dat wordt niet gewaardeerd ;) , als je er nou op zijn minst een titel bij had gezet over waar er naartoe gelinkt wordt was ie misschien blijven staan O-)

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 4 5 6

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee