• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:05

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

gr0bi schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:05:
Blijf het irritant vinden dat je niks kan slepen naar een programma op de taakbalk om het te openen zeg maar. Dat kan bij Windows 10 wel en geeft wat snellere mogelijkheden als je veel tussen programma's wisselt.
In de 2022 release van Windows 11 zou dit weer terug moeten komen. Er stond laatst een post op windowslatest.com die dit beschreef.

http://www.xbmcfreak.nl/

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:10
jmk schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

Dat weet ik, maar ik juist licenties nodig, het liefst retail zodat die mee kunnen naar een volgende computer, vandaar mijn vraag.
Dat pad bestaat niet meer. Dus je koopt een nieuwe computer en krijgt het erbij, of je kijkt voor een OEM licentie bij hardware voor je nieuwe computer, of je upgrade je bestaande computer en blijft de bestaande licentie gebruiken. En dan houd het op voor nu.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:50
swhnld schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Dat pad bestaat niet meer. Dus je koopt een nieuwe computer en krijgt het erbij, of je kijkt voor een OEM licentie bij hardware voor je nieuwe computer, of je upgrade je bestaande computer en blijft de bestaande licentie gebruiken. En dan houd het op voor nu.
Staan anders gewoon retail licenties in de PW hoor
pricewatch: Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 18:45
jmk schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:12:
Sorry als de vraag al gesteld is, maar bij de introductie van Windows 8 kon je via de officiële website van Microsoft een retail key van Windows kopen voor € 29,99. Is bekend of zo'n deal er opnieuw komt?

Ik zou dan graag 2 keys kopen om volgend jaar te gebruiken, zodat de grootste fouten zijn opgelost.
Je kan altijd goedkope windows 10 licenties kopen en die upgraden naar windows 11. Hoe legaal die zijn is de vraag, maar voor ongeveer 3 euro zijn er al retail keys te koop. Ik gebruik er zelf 1 al langer dan een jaar en heb mijn pc daarmee een upgrade gegeven naar windows 11. Draait zonder problemen en is geactiveerd.

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 09:19

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

En daar was weer een crash :X
Inmiddels is het duidelijk dat het veroorzaakt wordt door advertenties met animaties in de browser.
Krijg zelfs de melding "Microsoft Edge removed this ad as it was using too many resources on your computer."

Je zou verwachten dat ik dat dan reproduceren maar dat lukt niet. Met testen als Unigine_Heaven en FurMark zijn er geen problemen.
Ook browser testen als https://www.wirple.com/bmark/ https://web.basemark.com/ en https://browserbench.org/MotionMark1.2/ geven geen problemen.

@swhnld Na de crash komt altijd een bugreport van AMD. Het is een AMD 5600G dus zal idd wel moeten wachten op de driver update.

@drernie We leven in het cloud tijdperk; keys zijn ook opgeslagen bij MS op basis van je hardware. Dus die key vraag kan je gewoon overslaan.

@Runaque Ja was al versie terug gegaan op advies van AMD. Nu op 21.8.2

deepin linux addict

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:03
vrilly schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:59:
Wat is de beste manier of 3rdparty software om de taakbalk weer met labels te krijgen? Ik heb met een open mindset de windows 11 upgrade geinstalleerd op mijn dev laptop, maar ik loop er nu toch tegenaan dat ik vaak meerdere instanties van een applicatie openheb en dan echt moet zoeken naar de venster :(

Het voelt sowieso erg als design over functionality, opzich kan ik er wel mee uit maar de taakbalk blijft een pijnpunt
Voor dev builds gebruik ik start11 beta

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Op basis van wat ik tot nu toe gezien had was ik (op TPM 2.0 na) behoorlijk enthousiast over W11.

Echter als ik nu lees dat ze never combine alsmede de mogelijkheid om standaard system tray icons te verbergen er uit hebben gehaald komt gelijk grote ergernis op -O- -O- :F

Ik 'haat' always combine. :X

De taskbar functionaliteit is voor mij een zeer groot onderdeel van mijn gebruikservaring.

Kwam nog een lijstje tegen op reddit: Windows 11 - Lost Features

en
Windows 10 features missing in Windows 11

[Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 03-10-2021 11:13]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:35
drernie schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:50:
Ik overweeg om de ssd van mijn laptop te vervangen maar ik zou gelijk een clean install van windows 11 willen doen. Ik begreep dat de key van windows 10 in de bios van mijn hp laptop zit. Kan ik dan rechstreeks windows 11 installeren?
Je kunt een clean install doen, bij installatie geef je op dat je geen key hebt. Windows activeert zichzelf als er ooit Windows 10 versie op heeft gestaan.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:56
Koos Ofzo schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:19:
[...]

Ik lees o.a. hier het volgende:
[...]

Natuurlijk niet een directe bevestiging van Microsoft zelf, maar het geeft hoop.
Wat ik me meen te herinneren toen 20H1 uitkwam is dat deze op de dag van release (officieel), gelijk te downloaden was via de media creation tool en pas later via windows update. In ieder geval is de media creation tool altijd het snelst.

• HKLM_
ravw schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:33:
Hoe laat brengen ze hem morgen uit ?
Grote kans op 19:00 uur net als de maandelijkse updates.

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:14
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11

Als het goed is kan je hier de official downloaden :D

• Erhnam

Erhnam

En nu ook officieel de aankondiging: https://blogs.windows.com...-for-the-pc-begins-today/

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:14
De redactie heeft dit artikel geherpubliceerd:
reviews: Upgraden naar Windows 11? - Alles over installeren en compatibiliteit

Voor de vindbaarheid daar ook maar even de downloadlink geplaatst.

• Erhnam

Erhnam

Nog een nieuwe blogpost van MS over hoe Windows 11 te verkrijgen: https://blogs.windows.com...04/how-to-get-windows-11/

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:35

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
John Doos schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:34:
De redactie heeft dit artikel geherpubliceerd:

Voor de vindbaarheid daar ook maar even de downloadlink geplaatst.
Staan ook twee grote knoppen bovenaan inmiddels :)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:29

Marc H

- Mr. Burstmode -

Jester-NL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:43:
Hmmm...
Ik heb al jaren, als onderdeel van mijn dual-monitor setup mijn taakbalk aan de rechterkant van mijn linkerscherm staan. En tot op heden is de keus nog steeds midden of linksonder. Daar wordt ik niet echt gelukkig van, om het maar mild uit te drukken.
Een tijdje terug vond ik een aanpassing in de registry die de mogelijkheid gaf om de taakbalk te verplaatsen, maar dat werkte ruk. Ik zal het morgen eens aankijken.

Ik zit niet echt te wachten op 3rd party software om dit euvel aan te passen of op te lossen, maar dit is ook niet iets waar ik van mening ben dat ik mijn voorkeuren maar moet gaan aanpassen aan wat de software me aan wil bieden.
Met andere woorden, ik zal, voor het eerst in jaren, niet gelijk gaan upgraden naar de nieuwste versie. Ik wacht wel even tot hier een oplossing voor is.
(FWIW: mijn virtuele test-machine is gewoon up-to-date... geen nieuwe versie beschikbaar op dit moment (OS Build 22000.194)
Inderdaad, ff...ing waardeloos.

Ik heb net de release even in een Hyper-V geïnstalleerd, maar het is nog steeds niet mogelijk. Onbegrijpelijk dat Microsoft in al zijn "wijsheid" besloten heeft om dat niet mogelijk te maken.

Maar er zal wel een update voor komen die het mogelijk maakt, officieel of onofficieel. Tot die tijd blijf ik lekker op W10 en als ik wil spelen met W11 dan draai ik de VM wel.

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-06 17:48
anandus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:00:

• Het grootste gemis vind ik nog wel dat je niet meer kan drag & droppen via de taakbalk.

Dat is een gemis inderdaad; functionaliteit schijnt gepland te zijn voor 2022H2. Tot die tijd moet je het geloof ik zonder doen.

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:26
dutchnltweaker schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

Maar dat is dus de Dev build toch? Betekend dit dat we een hele jaar moeten wachten op een fix of een half jaar? Want de final voor nu is build 22000.
Toen die ronde hoekjes geintroduceerd werden was die bug al bekend. De workaround was om heen en terug te schakelen van light naar dark theme. Misschien helpt je dat?

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zonder problemen kunnen bijwerken naar W11. Helaas is de iSCSI performance bijna gehalveerd. Was het in W10 maximaal ~282MB/s lezen en schrijven, nu is het nog maar lezen 160MB/s en schrijven 140MB/s maximaal (2.5GB netwerk). Samba is nog wel volle snelheid.

Daar wordt de sint niet blij van op zijn zachts gezegd. <+:) :X

[Voor 6% gewijzigd door pafdaddy op 05-10-2021 12:09]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Net even mijn test-pc geüpgraded van Windows 10 naar Windows 11 om te kijken hoe het een en ander werkt en gewijzigd is. Om maar positief te beginnen: alles lijkt tot nu toe gewoon te functioneren zoals bedoeld, en ik was positief verrast dat mijn privacyinstellingen ongewijzigd waren. Dat heb ik wel eens anders gezien bij een Windows 10 update :)
Negatief vind ik de verandering van het startmenu. De extra handelingen voor het openen van de programmalijst zijn tot daar aan toe (dat zal vast wel wennen), maar dat die sectie met 'aanbevolen apps' gewoon niet weggehaald kan worden om tot een compacter startmenu te komen is werkelijk te gek voor woorden. Ook onder Windows 10 had ik al een compact startmenu met enkele veelgebruikte apps die ik had vastgezet en de rest opende ik via de applijst of door te zoeken. Op mijn PC ziet het er nu zo uit:

Dit ziet er toch voor geen meter uit? 8)7

Verder nog het bekende issue van het slepen via de taakbalk wat niet meer mogelijk is en ik liep ook nog tegen de bug aan dat ik via de moderne controlepaneel mijn geluidsinstelling niet van Stereo naar 5.1 kon wijzigen. Ik zag de optie wel, maar als ik deze selecteerde wijzigde deze meteen weer terug naar stereo. Uiteindelijk heb ik het via het oude geluidsinstellingenpaneel (mmsys.cpl) voor elkaar gekregen en toen werd het ook keurig in het moderne controlepaneel getoond. Daar lijkt dus iets nog niet helemaal goed te gaan.
Oh, en ik zag dat er meteen een heleboel bloatware weer was geïnstalleerd, van Facebook messenger en Whatsapp tot andere onbekende apps. Gelukkig was dat zonder moeite weer te verwijderen en kon ook de chatfunctie uitgeschakeld worden.

Voor de rest zal de toekomst volgens mij uit moeten wijzen hoe goed en stabiel alles draait. Afgezien van bovenstaande punten ben ik wel tevreden met de update. Ik hoop dat Microsoft die dingen nog op gaat lossen met updates.

[Voor 6% gewijzigd door EDIT op 05-10-2021 12:18]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Clemensmaxt schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:41:
[...]

Dat is een gemis inderdaad; functionaliteit schijnt gepland te zijn voor 2022H2. Tot die tijd moet je het geloof ik zonder doen.
Dus ik moet er een jaar op wachten? 8)7 Het is niet alsof het een nieuwe feature is ofzo :+
Dan ga ik wel even tot die tijd terug naar Windows 10, geloof ik :P

Dank voor de info.

[Voor 8% gewijzigd door anandus op 05-10-2021 12:13]

• Ik ben dus Luke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 14:53
Ik kon het niet laten en heb mijn Surface Go 2 even naar 11 gegooid. Als het bevalt, doe ik wel hetzelfde met mijn game-pc. Het eerste wat ik tegenkom is echter dat ik bij schijfopruiming niks meer kan doen (venster verdwijnt) nadat ik systeembestanden weergeven selecteer? Heeft iedereen dat? Ik doe het vooral meteen omdat Windows.old veel ruimte inneemt, en kennelijk mag ik hem niet handmatig verwijderen via de verkenner.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:58
iambig schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

Dat is niet raar, bijna de hele Intel 7th gen wordt niet ondersteund, alleen bepaalde i7 modellen.

https://docs.microsoft.co...upported-intel-processors
Hou het dan wel bij win10, ga er geen nieuwe pc voor kopen, deze is net 4 jaar oud en draait perfect,
en kan nog wel even vooruit, Microsoft ondersteunt win10 nog tot 2027..... ;)

[Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 05-10-2021 12:45]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben dus Luke schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:40:
Ik kon het niet laten en heb mijn Surface Go 2 even naar 11 gegooid. Als het bevalt, doe ik wel hetzelfde met mijn game-pc. Het eerste wat ik tegenkom is echter dat ik bij schijfopruiming niks meer kan doen (venster verdwijnt) nadat ik systeembestanden weergeven selecteer? Heeft iedereen dat? Ik doe het vooral meteen omdat Windows.old veel ruimte inneemt, en kennelijk mag ik hem niet handmatig verwijderen via de verkenner.
Duurt heel lang en er kwam geen UAC, wat vreemd is...

[Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 05-10-2021 12:46]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Help!!!! schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:28:
Op basis van wat ik tot nu toe gezien had was ik (op TPM 2.0 na) behoorlijk enthousiast over W11.

Echter als ik nu lees dat ze never combine alsmede de mogelijkheid om standaard system tray icons te verbergen er uit hebben gehaald komt gelijk grote ergernis op -O- -O- :F

Ik 'haat' always combine. :X

De taskbar functionaliteit is voor mij een zeer groot onderdeel van mijn gebruikservaring.

Kwam nog een lijstje tegen op reddit: Windows 11 - Lost Features

en
Windows 10 features missing in Windows 11
Oei.. wilde gaan upgraden maar geforceerde 'always combine' is voor mij direct een hoofdreden om Windows 11 voor nu over te slaan. Drag & drop schijnt ook (nog) niet te werken.

Dit is de eerste keer dat ik niet direct naar de nieuwste Windows versie overstap. Denk dat ik nog een tijdje op W10 blijf :)

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb hem vanochtend geupdate. Maar ben nu alweer terug naar windows10.
De taakbalk en start menu waren mijn reden om terug te gaan.
Geen labels meer bij geopende programma's
Meerdere vensters van hetzelfde programma allemaal gecombineerd.
Niets meer kunnen verplaatsen/verschuiven in de taakbalk.
En rechterklik op taakbalk geen opties meer.
Ik blijf dus nog even lekker op windows 10.

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 12:01
tarlitz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:30:
[...]

Ik heb geen oplossing, maar wel hetzelfde probleem op m'n laptop (Dell XPS). Ik heb dezelfde dingen geprobeerd, maar het lukt me ook niet. 😅
Heb nu net CCleaner geinstalleerd en gedraaid, registry clean functie alles laten fixen en nou komt hij al verder.
Hopen dat het werkt O-) er stonden allemaal oude leftovers van Visual Studio 2015/2017 en paar frameworks in de registry. 278 issues 8)7 8)7 8)7

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 16:30

supernova

Netware o mania (CNE6)

Draai nu de gehele dag op mijn werk laptop op Windows 11 en zie geen verschil in prestatie t.o.v. Windows 10.
Maar heb wel een upgrade gedaan, ga vanavond denk ik even een clean install doen en kijken wat hij dan doet.

Wat het minimaliseren en maximaliseren van mijn vensters, dat lijkt ook bij mij wat te laggen, Maar dat had ik ook al met de laatste versie van Windows 10. Dus daar merk ik ook geen verschil in.

PS4Pro 1TB User...

• keekeboo
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
BRO-JWE schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:31:
Net geprobeerd mijn laptop (HP Probook 430 G5) te updaten, maar installatie mislukt steeds bij 87%. Over een paar dagen maar weer proberen. Meer mensen die hier tegenaan lopen?
Ja ik ook. Kreeg steeds een 0x8007007f foutmelding rond de 76%. Tip van een ander forum: run de Windows11UpdateAssistant als Administrator. Et voila. Dat verhielp bij mij het probleem ook.
Succes!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
ravw schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:14:
Ik krijg nu de melding dat ik Win 11 kan draaien maar ik zie nergens waar ik hem kan dl of hoe ik hem moet opdaten naar windows 11
Staat op de frontpage 😬

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-05 00:31
Winkiller schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:26:
[...]

Hihi ik ook met een i5 6600, ik vindt het wel best maar @TheVMaster heb je een workaround ?
[Afbeelding]
Stappenplan omzeilen systeemeisen Windows 11
Maak een USB-stick met Windows 11 via de Media Creation Tool van Microsoft.
Boot vanaf deze USB-stick.
Na enkele stappen krijg je in de set-up de melding dat je pc niet aan de systeemeisen voldoet. Druk nu op Shift+F10 om een commandprompt te openen en open de registereditor door regedit te typen, gevolgd door een enter.
Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup.
Klik met rechts op Setup en kies voor New -> Key. Noem deze sleutel LabConfig.
Open de zojuist aangemaakte sleutel en maak binnen LabConfig twee DWORD-values aan. Noem ze BypassTPMCheck en BypassSecureBootCheck. Pas de waarde van beide values aan van 0 naar 1.
Sluit regedit en de commandprompt. Ga een stap terug in de set-up en vervolgens weer een stap vooruit. De set-up gaat nu door alsof je pc aan de systeemeisen voldoet.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:32
Hier de installatie net achter de rug, over een W10 (dus upgrade).

Alles ging perfect en werkt voorlopig als een zonnetje..

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 10:20

SideShow

Administrator

kevinkrs schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:50:
[...]

Enkele voorbeelden van de UI quirks? Wellicht heb ik ze ook, ik ben benieuwd.
Ik weet niet waar ik eerst moet beginnen... laat ons toch zeggen in de eerste plaats dat de UI een frankenstein is. Er zitten zo ongeveer 5 verschillende UI's in windows op dit moment.

Er is gewoon zoveel verkeerd. Ik ga echt niet alles opsommen, maar neem nu het contextmenu (bvb op het bureaublad). Normaal kan je de muisknop indrukken op een bepaald item, maar loslaten op een ander item. Dit klinkt belachelijk als je niet into zulke zaken bent, maar het is belangrijk. Hetzelfde gedrag is ook vereist in een dropdownlist, dewelke slechte UI implementators dus niet doen. In een dropdownlist moet een je item kunnen kiezen met slechts 1 (trage) muisklik. Nou ja, dit is microsoft dus vergeten.

Naast de _vele_ kleine maar storende ui problemen, heb je ook bepaalde zaken die men gewoon weglaat. Voor mij persoonlijk is het weglaten van ungrouped buttons op de taskbar onbegrijpelijk. Dit is een van de talrijke voorbeelden van zaken weglaten die een negatieve impact hebben op workflow.

En in het contextmenu van de taskbar, moet je ook geen koppeling meer zien staan naar task manager blijkbaar.

*edit: dit project is interessant voor mensen die bepaalde zaken missen in de nieuwe windows.

[Voor 9% gewijzigd door SideShow op 05-10-2021 18:04]

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:48
TheVMaster schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:04:
[...]

En je mobiele nummer is ooit door iemand anders gebruikt dan dat je weet?
Nee, die heb ik al sinds mijn 18de toen ik het nog van een papierenlijst mocht kiezen bij Libertel :)
Het wordt nog erger, ik probeer net hetzelfde telefoonnummer bij een 'opslag' (onedrive) account toe te voegen en dat werkt gewoon. Ik kan het dus alleen niet toevoegen aan mijn hoofdaccount. Achja, maakt op zich ook niet zo veel uit, zolang MS er niet te veel andere diensten ook afhankelijk van gaat maken.
(het gaat om het tel.nr. dat je in je Microsoft Account onder account info/account alias kan invullen)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:56

Gé Brander

MS SQL Server

Vond Windows 11 wat langzaam reageren. Niet echt heel traag hoor maar gewoon wat langzamer dan ik had verwacht. Dan ga je op onderzoek uit en blijkt dat je Windows op een ouderwetse draaischijf geïnstalleerd hebt. Het viel mij pas echt op toen ik de os schijf van bitlocker ging voorzien. Toen zag ik in taskmanager dat de lees en schrijf snelheden rond de 25MB lagen... Nog eens goed kijken... Aha, verkeerde schijf gekozen... Dus nogmaals doen.

Achteraf viel de performance dus reuze mee op een draaischijf.

[Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 05-10-2021 21:37]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• HKLM_
TheVMaster schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:18:
[...]

Mwah, ik heb het een beetje druk op het moment :P dus misschien dat @HKLM_ er tijd voor heeft. Volgens mij kan hij het ook >:)
Yes @Hackus stuur mij even een DM dan voeg ik je morgen ochtend even toe :)

Ik zal morgen ook eens kijken of ik wat kan updaten.

[Voor 18% gewijzigd door HKLM_ op 05-10-2021 21:45]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
sig69 schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 22:01:
[...]

Het uiterlijk boeit me niet zo heel veel, dat zie ik toch niet vaak. Maar ik lees ook zat over simpele dingen niet (goed) werken.
Interessant, wat werkt er niet dan?

• SunnieNL
TheVMaster schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:59:
[...]

Geen ‘rare’ zaken draaien op je laptop wat niet compatible kan zijn?
Uiteraard wel :)
al gevonden wie de boosdoener was. Een oude virtuele camera stond nog in device manager. Die verwijderd en het is over.
Blijven nu nog paar zaken over:
a) enkele agents van de producten die ik zelf verkoop blijven crashen (bug report onderweg naar development)
b) de LogiPresentationUI blijft crashen. Dat is de software die bij mijn Logitech Spotlight hoort. Ook de nieuwste versie installeren werkt niet. Ben aan 't kijken of ik dit bij logitech kan melden (maar die support website werkt niet echt mee)

• milotic
Meller schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:25:
[...]

Heb de bovenstaande methode geprobeerd en helaas werkte het niet voor mij. Te oude CPU wellicht? i5 4570 :|
heb het op een i5 6400 getest, lijkt me dat het gewoon werken moet op een 4570?

YouTube: How to install windows 11 on older hardware (non compatible/intel co... zelfs op een 3570 werkt het

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 23:24

Meller

Much to learn, you still have

milotic schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:27:
[...]

heb het op een i5 6400 getest, lijkt me dat het gewoon werken moet op een 4570?

YouTube: How to install windows 11 on older hardware (non compatible/intel co... zelfs op een 3570 werkt het
Ok, ik ga het nogmaals opnieuw doen. Wellicht iets niet goed gedaan. (y)

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

• milotic
Meller schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:29:
[...]

Ok, ik ga het nogmaals opnieuw doen. Wellicht iets niet goed gedaan. (y)
YouTube: Install Windows 11 on unsupported hardware

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

TheVMaster schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:39:
[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon ‘wennen’ aan het nieuwe startmenu, dan hoef je geen trukendoos open te trekken. Het is even ‘wennen’, maar ik draai Windows 11 al een paar maanden en ben er al aardig aan gewend. Zelfs gamen op Windows 11 gaat minimaal net zo goed als op Windows 10. O-)
Wennen is een ding, maar verplicht worden om mijn set-up aan te passen naar een (in mijn opinie) mindere kwaliteit, omdat een of andere ontwerper bedacht heeft dat de startknop onderaan in het midden 'praktischer' is, vind ik persoonlijk wat minder.
Ik had graag de optie gehad om de plaats van de taakbalk aan te passen. Iets dat al sinds Windows 95 mogelijk is (als ik me niet vergis) en wat ik al sinds W2K doe.

Het maakt voor gamen geen ruk uit waar die balk staat, want hij valt toch onder je game, maar voor de momenten dat ik hem wel gebruik, zou ik graag de optie hebben om dat ding te zetten waar ik hem wil... zoals dat in de vorige versies van Windows, of MacOS, wel kan.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• HKLM_
Installatie:

Is er eigenlijk al iets bekent over het update beleid wat Microsoft wil handteren als je Windows 11 installeert op niet ondersteunde hardware (CPU). Op mijn Hyper-v VM (i7700) draait de laatste build namelijk prima :+

AutoPilot:
Zijn er hier nog mensen die behoefte hebben om in een Topic over Window 11 en EndpointManager te ouwehoeren?

[Voor 45% gewijzigd door HKLM_ op 06-10-2021 09:33]

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-06 15:54
sokolum01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:37:
Zojuist W11 Pro geïnstalleerd op een laptop met i7-7700HQ 16GB RAM, installatie verliep vlekkeloos en draait vooralsnog prima.Vooraf bij W11 check was de waarschuwing dat mijn CPU niet compatible zou zijn....
Mijn laptop heeft dezelfe processor en ik krijg ook de waarschuwing dat ie niet compatible is.

Heb je gewoon kunnen installeren of nog wat trucjes moeten uithalen?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 21:40
HKLM_ schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:18:
Installatie:

Is er eigenlijk al iets bekent over het update beleid wat Microsoft wil handteren als je Windows 11 installeert op niet ondersteunde hardware (CPU). Op mijn Hyper-v VM (i7700) draait de laatste build namelijk prima :+
Het "update beleid" voor niet ondersteunde hardware is blijkbaar dat het er niet is: Installing Windows 11 on devices that don't meet minimum system requirements

Ze zeggen niet meer dat je geen updates krijgt maar dat je geen garanties hebt op updates.

• HKLM_
TheVMaster schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:34:
[...]

😱 dat is het meest interessante topic dat er is, maar dan ook breder trekken denk ik. Over Endpoint Manager in zijn geheel ofzo. 🥳
Lijkt me goed ik ga een topic aanmaken :)

• HKLM_

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01

m0nk

16-09-2003 15.15

HKLM_ schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:18:
AutoPilot:
Zijn er hier nog mensen die behoefte hebben om in een Topic over Window 11 en EndpointManager te ouwehoeren?
Yes ik wel. Heb nu zo'n 700 Windows 10 autopilot devices in beheer. Dus wat mij betreft een goed idee om ervaringen te delen etc.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• beantherio
Ik heb de berichtgeving over Windows 11 niet of nauwelijks gevolgd maar het gisteren vrij blind geïnstalleerd op m'n Lenovo Yoga. M'n eerste indrukken zijn verrassend (voor mezelf) positief. Visueel vind ik het een duidelijke verbetering en de aanpassing aan de statusbalk en de vervanging van de menubalk bevallen me beter dan ik had verwacht. Het instellingenscherm is ook veel beter dan het in W10 was: misschien dat ze nu eindelijk zo'n beetje het oude (nog steeds bestaande!) configuratiescherm kunnen verwijderen. Qua performance ook geen problemen: het voelt ietsje sneller maar in ieder geval niet langzamer. Later vandaag ga ik mijn reguliere laptop ook updaten. Ik geloof wel dat ik de komende jaren verder kan met Windows 11.

• rmbakker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08-2022
Jester-NL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 07:24:
[...]

Wennen is een ding, maar verplicht worden om mijn set-up aan te passen naar een (in mijn opinie) mindere kwaliteit, omdat een of andere ontwerper bedacht heeft dat de startknop onderaan in het midden 'praktischer' is, vind ik persoonlijk wat minder.
Ik had graag de optie gehad om de plaats van de taakbalk aan te passen. Iets dat al sinds Windows 95 mogelijk is (als ik me niet vergis) en wat ik al sinds W2K doe.

Het maakt voor gamen geen ruk uit waar die balk staat, want hij valt toch onder je game, maar voor de momenten dat ik hem wel gebruik, zou ik graag de optie hebben om dat ding te zetten waar ik hem wil... zoals dat in de vorige versies van Windows, of MacOS, wel kan.
Onder Personalization > Taskbar (of rechtermuisknop op taskbar) dan onder "Taskbar behaviors"" staat "Taskbar alignment". Kun je 'm gewoon naar links verplaatsen.

8)7

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:46

seninha

god's right foot

Gister ook mijn systeem een upgrade gegeven. Eerst opgestart vanuit de USB stick maar dan kan je niet upgraden.
Dus toen gewoon PC normaal opgestart en dan setup.exe gebruikt, Upgrade liep dan zonder probleem.

Tot nu toe loops alles perfect. Games en hardware werken als vanouds.

En moet zeggen dat startmenu in het midden top is als je 3 schermen heb en middelste altijd als main heb ingesteld.

iRacing Profile Flickr

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

rmbakker schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:22:
[...]

Onder Personalization > Taskbar (of rechtermuisknop op taskbar) dan onder "Taskbar behaviors"" staat "Taskbar alignment". Kun je 'm gewoon naar links verplaatsen.

[Afbeelding]

8)7
Ehhhrm... persoonlijk heb ik al jaren mijn complete taakbalk verticaal, aan de rechterkant van mijn linkerscherm. En die optie mist nog een heel klein beetje in W11 :>

Mocht je dat overigens met een setting in de registry willen aanpassen, dan raak je alle knoppen op je taakbalk kwijt 7(8)7

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• HKLM_
ookhoi schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:38:
Kan ik bij Microsoft een [1]licentie kopen voor Windows 10 pro (259 euro), en de key gebruiken om [2]Windows 11 te installeren in een QEMU VM onder Linux? En is dit logisch om te doen? Kan ik deze licentie eenvoudig meenemen naar een nieuwe vm op nieuwe hardware?

1. https://www.microsoft.com...-10-pro/DF77X4D43RKT/48DN
2. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11

Achtergrond:

Ik heb vrijwel geen ervaring met Windows.

Mijn zoon heeft Windows nodig voor zijn opleiding software development (C# Winforms). Op dit moment doet hij vanaf zijn Linux laptop RDP naar de Windows 10 Pro laptop van mijn vrouw. Dat werkt fantastisch alleen kan mijn vrouw niet gelijktijdig met hem op haar laptop.

Ik had een Thinkpad besteld met "verzenden over 7 dagen" maar dat blijkt nu "verzenden over 10 weken" te zijn dus maar geannuleerd.

Aangezien dat RDP zo goed performt overweeg ik nu Windows Pro los aan te schaffen en in een vm te draaien.

QEMU heeft tpm en uefi, cpu van de server wordt ondersteund (i3-8145EU) dus aan de eisen wordt voldaan voor zover ik overzie (heb dit hele draadje gelezen :9)
Ja dat kan maar heeft de laptop van je zoon nooit een windows licentie gehad? Aangezien die nu linux heeft zou je die kunnen inzetten (ook een win7 key) anders even in de PW kijken pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM windows 10 is daar goedkoper als bij microsoft.

• HKLM_
ookhoi schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:49:
[...]

Windows 7, dat wist ik niet! Dat is dan alleen wel een OEM license, dat mag officieel niet toch?

Pricewatch is ook een optie maar ben voor nu vooral benieuwd of het haalbaar is.

Ik ga kijken of ik nog een Windows 7 key kan vinden op die laptop en daarme proberen hoe de Windows 11 installatie verloopt.
Officeel zal het niet mogen nee maar ach ze werken i.i.g wel :) Ik heb zo ook mijn Window 11 VM geactiveerd :+

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
mmxmmx schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:40:
[...]

Hoe kan ik de Windows 10 naar 11 upgrade uitvoeren op mijn pc ?
Is dat via windows update ?
Komt inderdaad gefaseerd beschikbaar via het update scherm. Als hij daar nog niet staat kun je de tool van Microsoft gebruiken:

Let wel op dat ze aanraden deze niet voor een upgrade te gebruiken (ik heb wel het tooltje gebruikt, zonder problemen).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• beany
  • Laatst online: 19:43

beany

Meeheheheheh

Ik ben dus Luke schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:23:
Reddit, Google en zoeken op het forum hier bieden geen soelaas: het is echt afgelopen met taskbar grouping uitschakelen, right? En ik kan ook nog geen tooltje vinden dat dat terugbrengt? Ik snap echt niet wat ik daaraan heb als mijn beeldscherm duizenden pixels breed is, en ik nu alleen een dikke blauwe balk onderin heb, haha.
Dat is voor mij ook een irritatiepuntje. Net zoals dat op de 2e monitor de tijd er niet meer staat.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:57

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Albert020 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:03:
Wat kun je net best doen, Updaten van 10 naar 11 of schone installatie uitvoeren ?
Ik heb geupgrade middels de guide van de frontpage.
Convert van MBR naar GPT gedaan, uefi uitgezet, csm uitgezet. Secure boot aan (in mijn geval) toen pc health check gedraaid en alle vinkjes groen. Vervolgens windows 11 setup uitgevoerd en in place update gedaan.

Het is in feite gewoon een nieuwe installatie van je OS. Alleen alles wat geïnstalleerd is, is geregistreerd gebleven in je register.

edit: wat mij trouwens weer verbaasd is, dat SHIFT+applicatie geen nieuwe instantie opent op de taskbar van Windows 10. In de plaats daarvan moet ik de app weer opzoeken/intypen en nog eens starten.

Had dat nou perse eruit gemoeten.

Of het selecteren van je uitvoer apparaat (heb 2 headsets en een luidspreker set) in W10 kon ik direct de source klikken (2 muisklikken, nu zijn het er 3.. ook totaal onnodig)

[Voor 25% gewijzigd door loewie1984 op 06-10-2021 16:32]

discogs

• HKLM_
hetnet schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:53:
[...]

Windows 11 installeerd inderdaad de Home versie ( geen keuse meer bij installatie)
Ga naar Instellingen/syteem/ activering..............
Daar vind je een link, upgrade wat via de Store gaat
update daar openend Store naar pro daarna aanklikken, opnieuw opstarten en je heb Windows 11 Pro
je kan ook via store op update naar Pro zoeken aanklikken, opnieuw opstarten en je heb Windows 11 Pro

waarom het zo moet geen idee 8)7 maar zo werkt het
Dat is dus niet waar en zo werkt het alleen als je de iso maakt op een home systeem. Als je op een systeem hoger zit dan krijg je automatisch de andere (lagere versies) erbij in je iso. Ik heb op mij Win10 Pro een Win11 iso gemaakt en heb onderstaande opties

[Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 06-10-2021 17:01]

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
HKLM_ schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:58:
[...]

Dat is dus niet waar en zo werkt het alleen als je de iso maakt op een home systeem. Als je op een systeem hoger zit dan krijg je automatisch de andere (lagere versies) erbij in je iso. Ik heb op mij Win10 Pro een Win11 iso gemaakt en heb onderstaande opties
[Afbeelding]
Die keus is er idd. gewoon. Maar ik heb de ISO op een Home systeem gemaakt, en heb ook alle opties. Je moet alleen tijdens het maken, het vinkje weg halen dat er voor zorgt dat je USB universeel wordt, en niet alleen geschikt voor de versie waarop je de USB aanmaakt.

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• HKLM_
kendo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:09:
[...]

Die keus is er idd. gewoon. Maar ik heb de ISO op een Home systeem gemaakt, en heb ook alle opties. Je moet alleen tijdens het maken, het vinkje weg halen dat er voor zorgt dat je USB universeel wordt, en niet alleen geschikt voor de versie waarop je de USB aanmaakt.
En anders kan je zelf een ei.cfg aanmaken en daar dit inzetten

code:
1
2
3
4
5
[EditionID]
Home
Professional
[Channel]
Retail

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik ben weer terug naar Windows 10 gegaan. Het iSCSI performance probleem is voor mij een dealbreaker gebleken. Ook heeft Explorer.exe een flinke memory leak. Ik heb het al 500MB in zien nemen na verloop van tijd.

Deze is trouwens ook niet fijn. https://www.amd.com/en/support/kb/faq/pa-400

Voelt als een rushed release.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 02:02

shicomm

<***>

Na een hoop omzwervingen nu dan toch eindelijk op een solide manier een start menu werkend in 11 :)
Relatief eenvoudig ook nog :
- Drop de eplorer patcher .dll ( https://github.com/valinet/ExplorerPatcher ) in de windows map en reboot.
- Laat de desktop z'n "ding doen" tot de startknop links onderin staat , nogmaals een reboot doen.
- installeer openshell ( https://github.com/Open-Shell/Open-Shell-Menu ) en reboot nogmaals.
- Bij de 1e klik op de startknop even een knopje kiezen ( de 1e werkt eigenlijk altijd ) en voila ; windows 11 heeft weer een traditioneel startmenu ! :D

I live in darkness , i exist in the shadow

• Bossie
  • Laatst online: 19:00
shicomm schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:42:
Na een hoop omzwervingen nu dan toch eindelijk op een solide manier een start menu werkend in 11 :)
Relatief eenvoudig ook nog :
- Drop de eplorer patcher .dll ( https://github.com/valinet/ExplorerPatcher ) in de windows map en reboot.
- Laat de desktop z'n "ding doen" tot de startknop links onderin staat , nogmaals een reboot doen.
- installeer openshell ( https://github.com/Open-Shell/Open-Shell-Menu ) en reboot nogmaals.
- Bij de 1e klik op de startknop even een knopje kiezen ( de 1e werkt eigenlijk altijd ) en voila ; windows 11 heeft weer een traditioneel startmenu ! :D
Waarschijnlijk ben ik de enige, maar ik vind het prettig om het menu centraal te hebben en het nieuwe menu is voor mij persoonlijk efficienter dan het oude.

Vandaag tijdens het werken (W10 Laptop) zat ik me juist te irriteren dat ik steeds linksonder moest om het menu te open, met een 34" widescreen is de nieuwe positie prima :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:57

SkyStreaker

Move on up!

Tyrian schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:51:
Wat zijn goede programma's om telemetrie uit te schakelen in Windows 11 en om meegeleverde bloatware (apps) te verwijderen?
https://www.oo-software.com/en/shutup10 werkt ook voor Win11.

Fractal Define R6 | MSI Gaming x570 Plus | AMD 5700x / Arctic Liquid Freezer II 420 Rev. 7 | G.Skill Ripjaws V 4x8GB OC | 6650XT 8GB | Seasonic Focus PX-750 Platinum

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
HKLM_ schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:58:
[...]

[Afbeelding]
Ik had met behulp van usb creator van windows 11 site, usb gemaakt en had insiders versie 11
hiervoor had ik win 10 pro .......... ik ga ff nieuwe usb maken kijken of ik ook kan kiesen.

ik vond op suport page deze oplossing via store ( dacht die deel ik ff )

lees net wat op site windows 11 https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11

usb creator staat bij :

Installatiemedia voor Windows 11 maken
Als je een schone installatie van Windows 11 op een nieuwe of gebruikte pc wilt uitvoeren of Windows 11 opnieuw wilt installeren, kun je met deze optie het hulpprogramma voor het maken van media downloaden om een opstartbare USB of dvd te maken.

en de iso staat bij:

Windows 11-schijfkopiebestand (ISO) downloaden
Deze optie is voor gebruikers die een opstartbaar installatiemedium (USB-stick, dvd) of een virtuele machine (.ISO-bestand) willen maken om Windows 11 te installeren. Deze download is een ISO met meerdere versies die je productcode gebruikt om de juiste versie te ontgrendelen.

daar zit het verschil dus ......... via usb creator maak je home en kan je via store pro maken
en bij de iso zitten meerdere versies waaronder home en pro

[Voor 35% gewijzigd door hetnet op 06-10-2021 21:39]

• HKLM_
Raven schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:07:
Wat is de buildversie van de onlangs uitgebrachte W11? Dacht mijn VM met W11 (build 22000.194) bij te werken naar die wat 2 dagen terug is uitgebracht, maar moest daarvoor eerst een reg-key toevoegen om voorbij de systemrequirements te komen (CPU te oud).

Eenmaal bijgewerkt is de build niet verandert :S
2200.194 is de laatste versie die krijg je ook met de media creation tool.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mijn beide laptops zijn keurig geupgrade van Windows 10 naar Windows 11. Ze worden allebei standaard ondersteund (8th gen i7 en een 10th gen i7). En Windows 11 draait vlot en stabiel. Ik zie voorlopig geen reden om een clean herinstallatie te doen. :)

Tot nu toe erg happy met Windows 11 d:)b

He who controls the Spice, controls the Universe.

• TheVMaster
  • Nu online
Snoes schreef op Thursday 7 October 2021 @ 11:44:
[...]

Werkt dit (nog steeds) zonder problemen? Ik ben inmiddels ook over naar W11, ik ben er aardig over te spreken, maar ik kan niet wennen aan het nieuwe startmenu.
Misschien het iets langer de tijd geven Windows 11 is pas twee dagen uit. Of heb jij de Insider Preview gedraaid?

Ik ben nog niet helemaal 100% gewend, maar dat komt vanzelf. Dat soort veranderingen hebben vaak wat tijd nodig, voordat je er aan bent gewend.

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-05 14:19
Raven schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:21:
He verdorie, zit nu te wachten op preview 22471.1000 en het viel mij op dat de Windows Update client van W11 net als die van vorige Windows edities niet in staat is meer dan één core te gebruiken, wanneer wordt die beperking nou eens opgelost?
Dat zal waarschijnlijk niet kunnen vanwege de achterliggende code in de updatebestanden. Als die niet thread-safe zijn (dwz: er tegen kunnen dat meerdere cores tegelijk en vooral door elkaar met installeren/updaten bezig zijn) dan gaat dit nooit gebeuren. Updates moeten immers niet zomaar mislukken.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Voor degenen die een geldig account hebben op schoolspot of surfspot zijn de educatie-licenties voor Windows 11 op dit moment gratis voor beidde partijen (medewerker en/of student) in het onderwijs.

[Voor 7% gewijzigd door SkyStreaker op 07-10-2021 16:13]

Fractal Define R6 | MSI Gaming x570 Plus | AMD 5700x / Arctic Liquid Freezer II 420 Rev. 7 | G.Skill Ripjaws V 4x8GB OC | 6650XT 8GB | Seasonic Focus PX-750 Platinum

• HKLM_
JayZeeTie schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:13:
[...]

Kun je daarmee ook een upgrade uitvoeren?
Yes!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10-2021
Windows 11 Home zonder trucs of andere problemen kunnen installeren op mijn 2014 Dell XPS 15 Haswell. (9530)

Edit:
Pc Health Check meldde overigens dat het systeem niet voldeed (i7-4702HQ en TPM1.2) en ik ging er vanuit dat ik truucjes moest uithalen om door de setup heen te komen, maar tot mijn verbazing kwam ik zonder rare fratsen door de setup heen. Windows Update werkt ook gewoon incl driver updates. :)

Ik heb gewoon de normale iso gedownload en via de Windows Media Tool op stickie gezet en Clean install gedaan.

[Voor 69% gewijzigd door MelvinB op 07-10-2021 21:22]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik denk dat ik dat dus inderdaad merk, hiervan was ik op de hoogte al had ik niet gedacht dat ik het zo erg zo merken. Nou valt dat nog te overzien, het helpt echter niet dat ik mijn favoriete emu's ook niet kan gebruiken op dit moment.

Beetje spijt dat ik gekozen had voor een verse installatie en niet een upgrade van het OS :F :+

[Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 08-10-2021 07:28]

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:14
M'n desktop geupgrade, ging vlekkeloos. Zo toch maar eens een clean install doen. Voelt altijd "schoner" aan dan een upgrade.

Vind het wel allemaal leuk uitzien. Nog geen problemen tegengekomen zover. Nieuwe startmenu moet ik nog aanwennen maar goed geen dealbreaker voor mij.

• p0linskie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 15:04
Heeft iemand de nieuwste release van windows 11 al werkend gekregen in Hyper-v? De release build ging probleemloos als virtual, maar met de final release krijg ik dus een error. De ISO komt hiervandaan:

• p0linskie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 15:04
Ow, al gevonden. Ik had een snelle VM gemaakt met default settings. Die staat op 2048mb memory. Genoeg voor W10, maar blijkbaar niet voor W11. Nu werkt het wel naar behoren.

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 12:01
Voor mensen met meerdere monitoren die graag op elke taakbalk de klok willen zien raad ik ElevenClock aan: https://github.com/martinet101/ElevenClock

Downloaden, installeren en uitvoeren. Geen instellingen aan te passen verder.

• swhnld
Rutgervan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:11:
hallo allemaal.

sinds kort heb ik ook een upgrade gedaan naar windows 11.
nu heb ik een vraag

een goede vriend van mij heeft nog windows 10 en twijfelt of hij de upgrade wel gaat doen om dat hij bepaalde spellen speelt met vrienden waar door hij bang is als hij een upgrade uitvoert deze spelen niet meer kan spelen,

zelf heb ik spellen zo als gta 5 en plannet coaster dit lijken mij best wel grote spellen.

ik heb planet coaster opgestart zonder problemen of foutmeldingen vooraf,
kan iemand mij bevestigen of er met windows 11 ook aan de mensen die een game pc hebben is gedacht
zo dat die ook een upgrade kunnen uitvoeren :)
Afwachten, AMD heeft een oproep gedaan niet te upgraden vanwege extra vertraging.
https://www.amd.com/en/support/kb/faq/pa-400

• swhnld
Saven schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:31:
[...]
Was mij inderdaad ook sinds kort pas bekend. Nu ben ik niet de allergrootste grootste IT nerd :D maar was een beste verrassing dat zo'n TPM-module ook in je moderne CPU zit en dat je die ook met Bitlocker kunt gebruiken. Vaag dat dit standaard uit staat, maar goed dat zal vast een reden hebben ;) Ook vaag dat alle 'tutorials' online alleen maar uitleggen hoe je de Bitlocker TPM check omzeilt, en niet dat je waarschijnlijk gewoon die functie in kon schakelen via je bios :+ Kun je nagaan hoe weinig dat bekend was.
Consumenten die massaal TPM aan zetten, eventueel bitlocker erbij, en dan gaan bellen dat ze niet meer bij hun data kunnen. Wie zit daar op te wachten? Aan de andere kant,is je mobiel tegenwoordig ook vaak standaard al encrypted, en daar heeft niemand meer moeite mee.

Nu MS het Windows Hello systeem pushed en wil stoppen met wachtwoorden, is zo een TPM oplossing wel nodig om de biometrische informatie als je vingerafdruk veilig op te slaan. Dus nu wordt het er door gedrukt.

• HKLM_
MRoubos schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:22:
Ik kan niet vinden hoe je de deksel van de laptop dicht kan doen, zonder dat de laptop in de slaapstand gaat. Iemand een idee?
Staat dat niet gewoon onder energiebeheer?

• Dino111
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03:53
MRoubos schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:22:
Ik kan niet vinden hoe je de deksel van de laptop dicht kan doen, zonder dat de laptop in de slaapstand gaat. Iemand een idee?
Via start zoeken naar deksel en dan krijg je de optie in energiebeheer te zien.

• HKLM_
MaStar schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:41:
Kan iemand mij kort uitleggen wat het betekent om TPM in te stellen via de BIOS om gebruik te maken van Bitlocker in Windows 11?

Ik begrijp dat dit deze functionaliteit mogelijk maakt?

Ik heb momenteel Windows 11 maar geen opties om Bitlocker te gebruiken :)
Heel simpel: TPM is een kluis waar o.a bitlocker zijn sleutels in opslaat.

[Voor 1% gewijzigd door HKLM_ op 08-10-2021 22:08. Reden: Aangepast na opmerking]

• HKLM_
MaStar schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:58:
[...]

En die moet via BIOS settings worden aangezet? Is daar een optie voor in het menu?
Als je device een TPM chip heeft is daar inderdaad een optie voor in de bios. Als je geen TPM chip hebt kan je waarschijnlijk de chip in de CPU gebruiken. (PTT) ook via je bios aan te zetten.

Daarna zal je in TPM beheer in windows ook terug zien dat deze actief is.

[Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 08-10-2021 22:01]

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:10
HKLM_ schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:57:
[...]

Heel simpel: TPM is een kluis waar bitlocker zijn sleutels in opslaat.
Win11 gebruikt TPM voor veel meer dan enkel bitlocker, het is een kluis waar allerhande cryptografische sleutels ingaan en waar ook software en browsers gebruik van kunnen maken. Bitlocker is maar 1 van de meerdere toepassingen en hoeft ook niet actief te zijn.

W11 vereist wel dat naast een TPM 2.0 ook secure boot actief is zodat Win zekerheid heeft dat er tussen de hardware TPM en het OS geen malware zit. Als je kijkt naar settings - security & privacy - windows security - device security => als daar staat "standard hardware security not supported" mis je ofwel de TPM ofwel secure boot.

edit/toevoeging:

Indien de melding als volgt is

"Your device meets the requirements for standard hardware security"
TPM2.0 actief, Secure boot actief, DEP actief (staat standaard aan), UEFI MAT is ondersteund

"Your device meets the requirements for enhanced hardware security"
voorgaande + memory intregrity staat actief (zit onder core isolation in hetzelfde config scherm)

"Your device exceeds the requirements for enhanced hardware security"
of "Your device has all Secured-core PC features enabled"
voorgaande + system Management Mode (SMM) actief.

Voor zover ik kan nagaan heeft AMD nog geen SMM protectie dus laastste is Intel only op dit moment.

[Voor 29% gewijzigd door sprankel op 08-10-2021 22:34]

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb deze week de overstap gemaakt van Windows 7 naar Windows 11. Een enorme stap voor mij waar ik jaren tegenop zag. Windows 7 had alles wat ik nodig heb. De interface is mooi krachtig en ik heb geen behoefte aan spyware of phone apps op mijn PC. Ik vond de interface van Windows 8 een ramp, die van 10 nog niet veel beter en Linux is niet mijn ding als verstokte gamer en Windows applicatiegebruiker.

Maar ik zat in de laatste jaren van mijn extended security updates, miste DirectX 12 en hardware/driverondersteuning was steeds lastiger. Zelfs met een PC die ik speciaal had laten bouwen met hardware die nog Windows 7 support had.

Deze week dus een nieuwe installatie gedaan. Over van BIOS/MBR boot naar UEFI/GPT. TPM uitgezet. Secure boot ook. Ik wil ZELF controle houden over mijn OS en encryptie. Registry hack gebruikt om Windows 11 te kunnen installeren zonder deze punten. Ging eigenlijk best vloeiend. Mooie nieuwe interface. MS heeft het eindelijk redelijk consistent gemaakt. Omdat ik de Windows Vista/7 UI toch mooier en fijner vind heb ik StartIsBack gekocht om het Windows 7 start menu en taakbalk weer terug te krijgen. Windows DreamScene bestaat niet meer maar ik vond hier ook een programma voor: Lively. Hiermee heb ik mijn Guild Wars 2 video wallpaper weer terug.

Encryptie geregeld met VeraCrypt. Werkte eigenlijk direct wel goed.

Het lastigst was eigenlijk om ZoneAlarm Firewall weer werkend te krijgen. Ik had een oude versie van ZoneAlarm Pro maar die nog uit de Windows 7 tijd dus die werkt niet meer. En de nieuwe versie installeert er allerlei crap naast terwijl ik alleen een firewall nodig hebt die met popups om toestemming vraagt voordat een nieuw process verbinding maakt met Internet. Uiteindelijk heb ik dit voor elkaar gekregen door direct na de installatie de downloadserver van ZoneAlarm te blokkeren. Dan heb je wel de firewall maar kan hij geen SandBlast en anti-ransomware mee gaan installeren. (Hier heb ik al Malwarebytes voor)

Het was ook een nachtmerrie om Winamp weer werkend te krijgen. Ik ben een liefhebber van game soundtracks en heb tientallen Winamp plugins om allerlei obscure videogame soundtrack formaten te kunnen afspelen. Maar Windows 11 houdt het aanmaken van de file associaltions tegen waardoor ik dit allemaal handmatig moest koppelen. Dit ging moeizaam en leidde tot een heel aantal vastlopers van Winamp. Uiteindelijk heb ik heel Winamp verwijderd en de werkende installatie van Windows 7 gekopieerd en wederom handmatig de bestandsassociaties gemaakt en het werkt nu wel goed.

Mijn hardware wordt prima ondersteund. Ik was een beetje bezorgd of mijn SoundBlaster X-Fi nog wel zou werken maar met de nieuwe X-Fi support pack van Daniel K werkt het vlekkeloos.

Dit is mijn nieuwe desktop. Het ziet er uit als Windows Vista/7 maar het is echt Windows 11.

YouTube: Making the move to Windows 11

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:44
gwystyl schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:34:

Ik zie dat verschillende gebruikers zoals @beantherio , @Anoniem: 736981, @yeth3119 en @Incognitum ook de upgrade hebben gedaan op een Lenovo laptop. Hebben jullie toevallig vergelijkbare problemen, of heeft iemand anders deze combinatie toevallig wel werkend?

Ik ben nu maar terug gegaan naar Windows 10 omdat dat wel gewoon werkt, maar als het kan wil ik eigenlijk wel zo snel mogelijk over op Windows 11.
Ik heb de upgrade willen doen, echter nog niet gedaan. Ik heb net wat specifieke programma’s geïnstalleerd (inpa van BMW bv) en ben bang dat deze niet meer werken. Ik wacht dus nog even en heb dus geen ervaring.

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:44
Runaque schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:02:
[...]

Kan je niet zoeken achter de drivers van de Bluetooh via externe weg? Op mijn oude laptop ging dat via "Intel driver & Support Assistant" voor tal van drivers en niet via Windows update.
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, maar dat heeft jammer genoeg nog niet gewerkt. Via intel website, had ik twee driver updates, waarvan 1 voor de bluetooth, maar het heeft mijn probleem niet opgelost.
Ik had eergisteren W11 geïnstalleerd op mijn Lenovo Yoga S740 (i7 9750H, 512Gb, 16Gb, GTX1650 Max-Q, en dat leek in eerste instantie prima te gaan. Na opnieuw opstarten bleek de vingerafdrukscanner (Synaptics UWP WBDI SGX) het alleen niet meer te doen. Een snelle Google search leerde me dat meer mensen daar last van hebben. Geforceerd installeren van de laatste drivers van Lenovo of juist het deïnstalleren ervan en de laatste generieke Microsoft drivers installeren leek heel kort te helpen, maar bij een poging om vingerafdrukken toe te voegen bleef hij hangen.

Hier was voor mij nog overheen te komen, alhoewel ik de vingerafdrukscanner wel veel handiger vind dan het intypen van een pincode.

Toen ik gisteren op de zaak kwam, bleek echter dat ook mijn docking station (Lenovo USB C gen 2) ook niet helemaal lekker te werken. Mijn monitor gaf wel beeld, maar de via USB aangesloten Logitech unify ontvanger en Kensington Slimblade gaven niet thuis.

Ik zie dat verschillende gebruikers zoals @beantherio , @Anoniem: 736981, @yeth3119 en @Incognitum ook de upgrade hebben gedaan op een Lenovo laptop. Hebben jullie toevallig vergelijkbare problemen, of heeft iemand anders deze combinatie toevallig wel werkend?

Ik ben nu maar terug gegaan naar Windows 10 omdat dat wel gewoon werkt, maar als het kan wil ik eigenlijk wel zo snel mogelijk over op Windows 11.
Met die vingerafdruk scanner, had ik steeds problemen in W10, tot een maand geleden ofzo. Dan deed hij het opeens niet, en moest ik hem opnieuw opstarten om het werkend te krijgen. Sinds ik W11 heb, heb ik dat probleem nog niet ervaren. Heb juist het gevoel, dat het sneller inlogt nu.

Docking station, heb ik nog niet kunnen uitproberen, sinds ik op W11 ben.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inmiddels Windows 11 geïnstalleerd op m'n Ryzen 7 4800H laptop en Surface Book 2 (i7-8750H). Dit zonder noemenswaardigheden, draait prima.

Wil ik het op m'n PC installeren kom ik niet verder dan het "vernieuwen of afsluiten" venster, ondanks dat m'n PC supported is en TPM2.0 enabled is. Kan er weinig over vinden, wat kan de oorzaak zijn?

/never mind, na tig keer op "vernieuwen" te hebben gedrukt loopt het ineens wel 8)7

[Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 09-10-2021 09:49]

• beantherio
Ik had eergisteren W11 geïnstalleerd op mijn Lenovo Yoga S740 (i7 9750H, 512Gb, 16Gb, GTX1650 Max-Q, en dat leek in eerste instantie prima te gaan. Na opnieuw opstarten bleek de vingerafdrukscanner (Synaptics UWP WBDI SGX) het alleen niet meer te doen. Een snelle Google search leerde me dat meer mensen daar last van hebben. Geforceerd installeren van de laatste drivers van Lenovo of juist het deïnstalleren ervan en de laatste generieke Microsoft drivers installeren leek heel kort te helpen, maar bij een poging om vingerafdrukken toe te voegen bleef hij hangen.

Hier was voor mij nog overheen te komen, alhoewel ik de vingerafdrukscanner wel veel handiger vind dan het intypen van een pincode.

Toen ik gisteren op de zaak kwam, bleek echter dat ook mijn docking station (Lenovo USB C gen 2) ook niet helemaal lekker te werken. Mijn monitor gaf wel beeld, maar de via USB aangesloten Logitech unify ontvanger en Kensington Slimblade gaven niet thuis.

M.b.t. de vingerafdrukscanner: ik installeerde op een Yoga 530-14IKB en dat leverde geen enkel probleem op. Zo te zien zit daar trouwens eenzelfde scanner in (een Synaptics WBDI - SGX). Ik hoefde geen enkele drivers opnieuw te installeren: ook niet van andere apparaten of componenten. Ik vrees dat ik je niet kan helpen met dit probleem.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:16
Exorcist schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:47:
Inmiddels Windows 11 geïnstalleerd op m'n Ryzen 7 4800H laptop en Surface Book 2 (i7-8750H). Dit zonder noemenswaardigheden, draait prima.

Wil ik het op m'n PC installeren kom ik niet verder dan het "vernieuwen of afsluiten" venster, ondanks dat m'n PC supported is en TPM2.0 enabled is. Kan er weinig over vinden, wat kan de oorzaak zijn?

[Afbeelding]

/never mind, na tig keer op "vernieuwen" te hebben gedrukt loopt het ineens wel 8)7
Opnieuw opstarten werkte voor mij bij de meeste PC’s.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01
ewal schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:10:
Zojuist mijn laptop een windows 11 upgrade gegeven, vanuit Windows 10 Home met lokaal account, en ik had verwacht dat ik een microsoft account nodig zou hebben om door te kunnen gaan. Echter, ik heb nu keurig een windows 11 home zonder een microsoft account. Waarschijnlijk met een schone setup zal dit niet kunnen, maar zou je dan bijvoorbeeld een lokaal account bij kunnen maken en het microsoft account weer verwijderen ? ( voor wie geen microsoft account wil )
Eergisteren een schone installatie Windows 11 Home uitgevoerd zonder een Microsoft account aan te moeten melden; zorg dat je geen internetverbinding hebt en zodra je op het connect wifi scherm komt doe je shift-f10, vervolgens geeft je de volgende opdracht:
code:
1
taskkill /f /im oobenetworkconnectionflow.exe

De wifi wizard wordt dan afgesloten en je krijgt dan het scherm waar je een lokaal account kan maken.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:31
Geweldig OS! Totaal niet verwacht, werkt super snel ook

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:51
Incognitum schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 00:46:
[...]

Ik heb de upgrade willen doen, echter nog niet gedaan. Ik heb net wat specifieke programma’s geïnstalleerd (inpa van BMW bv) en ben bang dat deze niet meer werken. Ik wacht dus nog even en heb dus geen ervaring.
Ik had ook inpa en ista/d geïnstalleerd staan op mijn laptop.

Een maand terug de in-place upgrade gedaan naar win11 beta. Alles werkt nog zoals het hoort. Zelfs com poort stond nog zoals ingesteld.

Wat dat betreft hoef je het niet te laten!

• breaker.evert
  • Laatst online: 15:40
Heeft iemand al Quick Launch bar werkend gekregen in Win11?

• SunnieNL

Ik heb ook een lenovo, geen problemen op dit moment. Zowel in de docking van lenovo op mijn werk als de dell docking thuis werkt het naar behoren.
Wel had ik onder win10 ook al meerdere problemen gehad met de docking. Webcam die knipperde, beeld wat vastloopt, trage muis en de muis ontvanger die niets meer deed. Dat is in de tijd opgelost door in het bios de intel kaart uit te schakelen en alleen nog de nvidia kaart te gebruiken. Toen waren vrijwel alle problemen in win10 weg, behalve het webcam probleem, dus ik sluit de webcam altijd rechtstreeks aan de laptop aan. De dell docking thuis heeft daar dan weer geen enkele last van.
Een collega is ook teruggerold naar win10 omdat de docking van lenovo raar deed (geen beeld, half beeld).
Die heeft echter een X1 Gen1 en ik een X1 Gen2 (met dezelfde docking).

Belangrijk is wel alles onder win10 eerst up to date te brengen en de laatste firmwares op docking an laptop te hebben. Ik weet dat de docking soms de neiging heeft de flash van de firmware niet goed door te komen en dan moet je een paar keer flashen om alles erop te krijgen.

• ookhoi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 12:28
HKLM_ schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:42:
Ja dat kan maar heeft de laptop van je zoon nooit een windows licentie gehad? Aangezien die nu linux heeft zou je die kunnen inzetten (ook een win7 key)
Nogmaals bedankt voor deze tip! Ik heb de Windows key uit de bios kunnen halen met:
code:
1
cat /sys/firmware/acpi/tables/MSDM | dd bs=1 skip=56 2>/dev/null

Deze werd inderdaad geaccepteerd op de Windows 11 VM :D

• m0nk
  • Laatst online: 17:01

m0nk

16-09-2003 15.15

Anoniem: 30722 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:47:
Iemand een idee hoe ik het 'chat' icoon van de balk krijg?
Rechts klikken en unpin werkt dus niet, en gebruik die teams rommel nooit, dus kostbare centimeters op de balk! ;)
Rechtsklikken op je taakbalk en dan de settings openen. Daar kan je de chat button uit zetten.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• jorank
  • Laatst online: 11:38
Anoniem: 30722 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:47:
Iemand een idee hoe ik het 'chat' icoon van de balk krijg?
Rechts klikken en unpin werkt dus niet, en gebruik die teams rommel nooit, dus kostbare centimeters op de balk! ;)
Rechter muisknop op de taakbalk en dan naar Taalkbalkinstelllingen.

II R7 5800X3D, 32GB, ROG B550-F, RTX 4090 II

• HKLM_
Help!!!! schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:12:
[...]

MS zou toch afstappen van semi-annual releases en overgaan op annual releases :?

Overigens, het ziet er m.i. visueel allemaal goed uit en ook de settings menu overhauls bevallen me wel.

Tegelijkertijd begrijp ik maar niet waarom MS de Taskbar workflow heeft veranderd en gedowngrade. Wat is de rationale, wat is hiermee te winnen :? Ik stoor me er stevig aan en hoop echt dat MS dit gaat fixen en dan dus niet pas over een jaar maar binnenkort!

Minpunten W11 taskbar:
  • Never combine mist!!!!!! Zo ergerlijk in het dagelijks gebruik.
  • Drop op iconen in taskbar werkt niet
  • System tray icon functionaliteit achteruit
  • Taskmanager niet via taakbalk.
Ze stappen inderdaad over naar annual feature update

Windows 11 lifecycle

Windows 11 will have an annual feature update cadence, a change from the semi-annual cadence of Windows 10. Windows 11 feature updates will release in the second half of the calendar year and will come with 24 months of support for Home, Pro, Pro for Workstations, and Pro Education editions. Windows 11 will come with 36 months of support for Enterprise and Education editions, continuing to provide additional time and flexibility for the validation and at-scale deployments common on those editions. The change to an annual update cadence and slightly longer lifecycle versus Windows 10 is based on user feedback and our overall update approach.

Meer leesvoer: https://techcommunity.mic...icing-update/ba-p/2493043

Pagina: 1 2 3 ... 7

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee