• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:03
pennywise666 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:20:
[...]

Ja dit zal een teleurstelling zijn op mijn 65inch op 2,50cm afstand.
Zit ik ook, is goed te doen hoor.

Voor degene die het interesseert : ik heb wel Dynamic Tone Mapping uit, anders is het vreselijk overbelicht. Niet alleen de specular highlights, maar het hele beeld en dat is niet de bedoeling. Peak Brightness wel op High, zoals het hoort bij HDR.

Bij HDR10 content op bijvoorbeeld Amazon Prime heb ik het ook zo staan.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Rivanov

Apple freak

DutchOwnage schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:25:
[...]

Zit ik ook, is goed te doen hoor.

Voor degene die het interesseert : ik heb wel Dynamic Tone Mapping uit, anders is het vreselijk overbelicht. Niet alleen de specular highlights, maar het hele beeld en dat is niet de bedoeling. Peak Brightness wel op High, zoals het hoort bij HDR.

Bij HDR10 content op bijvoorbeeld Amazon Prime heb ik het ook zo staan.
Gaan we weer. :Y)

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• DutchOwnage
Is wel héérlijk nieuws ja. Gisteren de openingswedstrijd van Feyenoord zitten kijken op ESPN en hoewel het best goed te pruimen was (heb véél slechter gezien) , wen je zó snel aan UHD en semi UHD dat het toch altijd weer slikken is.

Ik hoop wel dat er duidelijkheid komt over welke wedstrijden dan precies in 4K te zien zullen zijn. Ik denk gewoon de wat grotere affiches, in Engeland heb je elk weekend wel minstens 1 of 2 toppers.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

DutchOwnage schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:43:
Het blijft wel angstvallig stil omtrent de Premier League in 4K bij Ziggo. Vanavond begint het, maar de openingswedstrijd van het seizoen in niet bepaald een topper. Zondag echter staat Spurs-City op het programma, dat is een top affiche en lijkt mij de uitgelezen kans om met 4K te beginnen....

Ben benieuwd. ;)

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Ja dus. :)

@DutchOwnage

[Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 13-08-2021 12:22]

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Premier League in Engeland is verdeeld tussen BT Sports en Sky Sports.
Benieuwd of het 4K HDR/HLG is of 4K SDR.

[Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 13-08-2021 13:00]

• DutchOwnage
Geen 4K dus... Ik had al zo'n vermoeden.

Ze hebben zelf werkelijk geen idee die pannenkoeken bij Ziggo.

[Voor 45% gewijzigd door DutchOwnage op 13-08-2021 20:57]

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Het is 4K SDR op Ziggo.

[Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 15-08-2021 17:30]

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Heb Peak Brightness op High gezet.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is goed beeld, inderdaad. En fijn dat het SDR is, want dat betekent geen gedoe op mijn SDR-tv :P Het had wel ietsje feller mogen zijn, maar dat zijn details.

• DutchOwnage
RoD schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:12:
Volgens mij heeft Ziggo geluisterd, want ik zag het beeld net aangepast worden. Het is nu iets feller, maar ook iets meer verzadigde kleuren. Wel een verbetering wat mij betreft.
Klopt, ik las dit net ook op een ander forum.

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05 10:36
Vanavond Feyenoord in HDR volgens ESPN. Dus nu ook conference league in HDR. Goed bezig daar bij ESPN. https://espnnl.zendesk.co...59314-Alles-over-ESPN-UHD

• Aartstyle
DutchOwnage schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:38:
Liverpool - Burnley ook 4K nu. Onaangekondigd... Wel lekker.
Was wel aangekondigd. Alleen zitten sommige bronnen zoals totaal tv er naast. Vandaag liverpool in 4k.

https://www.ziggo.nl/televisie/4k-tv

Totaal TV had er gemakshalve maar van gemaakt dat morgen arsenal - chelsea in 4k zou zijn. Maar dat is ie niet.

Ziet er idd prima uit verder. Beter dan vorige week.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Wel een interessant artikel op de voorpagina reviews: Uhd is 1080p met hdr? - 4k-resolutie als optie in keuzemenu Gaat ook in op 100/120fps uitzendingen waar bij een test met 100fps vs 50fps de 100fps uitzending een 1,5 op een schaal van 5 kreeg voor verbetering in kwaliteit :+ . Laten ze het nou net met een sport hebben gedaan waarbij dat idd weinig uit gaat maken: atletiek :F .

• Aartstyle
Vitesse vs anderlecht is ook weer in HDR op kanaal 425. Lekker bezig daar bij ESPN.

• DutchOwnage
Aartstyle schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:55:
Vitesse vs anderlecht is ook weer in HDR op kanaal 425. Lekker bezig daar bij ESPN.
Zeker netjes dat ze de thuiswedstrijden zoveel mogelijk ook in UHD uitzenden. Toch is het een beetje jammer dat ESPN gekozen heeft voor deze "UHD" oplossing. Wordt ook uitgebreid besproken in het artikel op de FP, en ik snap het ook wel, maar als ik de (schaarse) native 4K voetbalwedstrijden op Ziggo Sport afzet tegen hetgeen wat ESPN laat zien, ziet het er op Ziggo Sport toch écht een stuk beter uit. Zelfs zonder HDR.

Maar goed, het UHD kanaal is zéker een verbetering tov van het reguliere kanaal, maar haalt het niet bij een volledige native 4K presentatie.

• DutchOwnage
Ik vind het wel een interessante discussie. Tuurlijk, HDR is nice, maar het blijft een beetje een wazige bedoeling op ESPN door die 1080p resolutie als ik het afzet tegen het strakke plaatje op Ziggo Sport.

Op het moment dat er op Ziggo Sport iets in native 4K wordt uitgezonden, zie ik het direct daar waar wanneer op ESPN UHD de wedstrijd begint, ik nog even met mijn ogen moet knipperen omdat ik dacht dat er nog een stukje vuil in zat.

Bij het EK Voetbal en de Olympische Spelen zag ik ook direct een groot verschil.

[Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 24-08-2021 10:42]

• Aartstyle
DutchOwnage schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:37:
Ik vind het wel een interessante discussie. Tuurlijk, HDR is nice, maar het blijft een beetje een wazige bedoeling op ESPN door die 1080p resolutie als ik het afzet tegen het strakke plaatje op Ziggo Sport.

Op het moment dat er op Ziggo Sport iets in native 4K wordt uitgezonden, zie ik het direct daar waar wanneer op ESPN UHD de wedstrijd begint, ik nog even met mijn ogen moet knipperen omdat ik dacht dat er nog een stukje vuil in zat.

Bij het EK Voetbal en de Olympische Spelen zag ik ook direct een groot verschil.
Zal ook wel een mijn TV liggen. 50 inch en 2,3 meter weg. De hogere resolutie maakt dan minder verschil voor mij dan het bredere kleurbereik. Maar als je een 65 inch hebt en je zit op dezelfde afstand dan zal het zeker beter merkbaar zijn. Dat doet het bij mij ook als ik voor de tv ga liggen (doe ik af en toe).

• DutchOwnage
Aartstyle schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:47:
[...]

Zal ook wel een mijn TV liggen. 50 inch en 2,3 meter weg. De hogere resolutie maakt dan minder verschil voor mij dan het bredere kleurbereik. Maar als je een 65 inch hebt en je zit op dezelfde afstand dan zal het zeker beter merkbaar zijn. Dat doet het bij mij ook als ik voor de tv ga liggen (doe ik af en toe).
Volkomen mee eens. Het zal ook écht nog wel een tijd duren voordat ESPN z'n apparatuur naar 4K heeft omgezet. Denk dat ze ze een beetje de ontwikkelingen in de huiskamer volgen. Binnen nu en een jaar of 3/5 zijn 65"schermen pas een beetje de standaard hier. Nu is dat nog steeds 55".

• DutchOwnage
Maar goed, ALS het dan 4K is, is het ook echt van een heerlijke kwaliteit. Liverpool - Chelsea.

Laat dit nou alsjeblieft snel de standaard worden.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:12
Ziet er inderdaad goed uit op Ziggo, nu nog de betere kleur weergave, ofwel graag met HLG ondersteuning.

• DutchOwnage
En we mogen weer :+

OS Winterspelen op Eurosport 4K en geselecteerde Champions League wedstrijden in 4K op Kanaal 14.

https://www.totaaltv.nl/n...er-beeld-op-eurosport-4k/

https://www.totaaltv.nl/n...eidt-4kaanbod-verder-uit/

Vooral blij met de Champions League in 4K. Vanwege het tijdsverschil met China zal ik vrij weinig Olympische Spelen volgen, maar in ieder geval goed dat de 4K optie er is.

Aan de andere kant: Ziggo zet tenminste stapjes op het 4K pad, Viaplay daarintegen...

• DutchOwnage
In mijn optiek is kanaal 999 niets meer dan een veredeld 4K HDR demo kanaal. Het is ook totaal niet gericht op Nederlands publiek want schaatsen zal je bijvoorbeeld niet zo snel gaan zien vermoed ik. Ditzelfde was ook het geval bij de Zomerspelen van een half jaar geleden.

Het ziet er prachtig uit als showcase hoor, maar voor een goede ervaring moet je toch bij de NOS of Discovery+ zijn.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 00:34

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Grert schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:35:
[...]

Viaplay gaat niet in 4k uitzenden, dus nee.
Vind dat dit ook een zaak is voor de F1 om hierop te acteren. Viaplay verzaakt om wat voor reden dan ook. Vind het niet meer van deze tijd.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Topic hernoemen naar WK 2022? Dan kan hier weer de discussie losbarsten vanaf vanavond. ;)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
DutchOwnage schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:50:
Goed idee, krijg alleen de titel niet gewijzigd?
Heb het even voor je aangepast. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
Rivanov schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:04:
Ga ook weer de BBC iPlayer “truc” toepassen. Hopelijk lopen de wedstrijden stabiel.
Ben benieuwd. Gaat de BBC wél 4K HDR doen? Ik verwacht bij de NPO hetzelfde plaatje van wat ik bij ESPN UHD zie. En dat is best oké.

Zal morgen eens kijken of ik wat aan de TS aan kan passen.

[Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 20-11-2022 15:13]

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

DutchOwnage schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:10:
[...]

Ben benieuwd. Gaat de BBC wél 4K HDR doen? Ik verwacht bij de NPO hetzelfde plaatje van wat ik bij ESPN UHD zie. En dat is best oké.

Zal morgen eens kijken of ik wat aan de TS aan kan passen.
Jup.

The BBC plans to offer its World Cup matches in 4K HDR, just as it streamed many of the 2018 World Cup and 2020 Euros in 4K HDR on BBC iPlayer. The HDR format of choice for BBC (and most TV broadcasters) is hybrid log gamma (HLG).

Rechten zijn wel verdeeld tussen BBC en ITV.

Sunday 20 November
Qatar vs Ecuador - 4PM - BBC

Monday 21 November
England vs Iran - 1pm - BBC
Senegal vs Netherlands - 4pm - ITV
USA vs Wales - 7pm - ITV

Tuesday 22 November
Argentina vs Saudi Arabia - 10am - ITV
Denmark vs Tunisia - 1pm - ITV
Mexico vs Poland - 4pm - BBC
France vs Australia - 7pm - BBC

Wednesday 23 November
Morocco vs Croatia - 10am - ITV
Germany vs Japan - 1pm - ITV
Spain vs Costa Rica - 4pm - ITV
Belgium vs Canada - 7pm - BBC

Thursday 24 November
Switzerland vs Cameroon - 10am - ITV
Uruguay vs South Korea - 1pm - BBC
Portugal vs Ghana - 4pm - ITV
Brazil vs Serbia - 7pm - BBC

Friday 25 November
Wales vs Iran - 10am - BBC
Qatar vs Senegal - 1pm - BBC
Netherlands vs Ecuador - 4pm - ITV
England vs USA - 7pm - ITV

Saturday 26 November
Tunisia vs Australia - 10am - BBC
Poland vs Saudi Arabia - 1pm - ITV
France vs Denmark - 4pm - ITV
Argentina vs Mexico - 7pm - ITV

Sunday 27 November
Japan vs Costa Rica - 10am - ITV
Belgium vs Morocco - 1pm - BBC
Croatia vs Canada - 4pm - BBC
Spain vs Germany - 7pm - BBC

Monday 28 November
Cameroon vs Serbia - 10am - ITV
South Korea vs Ghana - 1pm - BBC
Brazil vs Switzerland - 4pm - ITV
Portugal vs Uruguay - 7pm - ITV

Tuesday 29 November
Ecuador vs Senegal - 3pm - ITV
Netherlands vs Qatar - 3pm - ITV
Iran vs United States - 7pm - BBC
Wales vs England - 7pm - BBC

Wednesday 30 November
Tunisia vs France - 3pm - BBC
Australia vs Denmark - 3pm - BBC
Poland vs Argentina - 7pm - BBC
Saudi Arabia vs Mexico - 7pm - BBC

Thursday 1 December
Canada vs Morocco - 4pm - BBC
Croatia vs Belgium - 4pm - BBC
Japan vs Spain - 7pm - ITV
Costa Rica vs Germany - 7pm - ITV

Friday 2 December
Ghana vs Uruguay - 4pm - BBC
South Korea vs Portugal - 4pm - BBC
Serbia vs Switzerland - 7pm - ITV
Cameroon vs Brazil - 7pm - ITV

[Voor 64% gewijzigd door Rivanov op 20-11-2022 15:16]

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Opening is nu overigens niet in 4K HDR via iPlayer. Dus enkel de wedstrijden.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Beeld ziet er goed uit bij KPN! Duidelijk beter dan 661. Scherper en meer kleurdiepte.

Het scheelt dat ik na 2 jaar eindelijk door heb hoe ik m’n TV fatsoenlijk afstel voor HDR. Dat was bij het vorige toernooi nog niet het geval. Echt ellende om dat goed afgesteld te krijgen.

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:20
Philips 55PUSxxx.

Maar ik heb het trucje gevonden, blijkbaar matcht hij niet lekker met de standaard HDR instelling en moet ik de TV op "HDR intens" zetten.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:02
Miesjh schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:21:
Het is toch diep triest dat we in deze tijden nog steeds niet dit soort evenementen in 4K HDR kunnen bekijken.

Ziggo is 1080p met HDR.
Mee eens, maar ligt niet aan Ziggo. De NPO zendt NPO 1 "UHD" uit in 1080p50 (dus wel dubbele frame rate) met HDR toegevoegd.

Vraagje aan iedereen: Het 5.1 geluidsspoor van NPO 1 UHD via Ziggo (via een CI+ module op een Philips OLED) lijkt niet correct te worden uitgezonden. Het centerkanaal is compleet stil en de stem van de commentator komt uit de linker- en rechter-speakers. Via het normale NPO 1 HD kanaal is het wel goed. Andere mensen hier ook last van?

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

NPO 1 UHD ziet er ook uitstekend uit hier op m’n LG 65CX OLED! _O_

Ondanks dat het geen 4K is, is het verschil erg goed te zien tussen 1080p en het reguliere 1080i op de normale zenders.

[Voor 50% gewijzigd door Rivanov op 20-11-2022 17:51]

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Mr Magic schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:29:
[...]

Mee eens, maar ligt niet aan Ziggo. De NPO zendt NPO 1 "UHD" uit in 1080p50 (dus wel dubbele frame rate) met HDR toegevoegd.

Vraagje aan iedereen: Het 5.1 geluidsspoor van NPO 1 UHD via Ziggo (via een CI+ module op een Philips OLED) lijkt niet correct te worden uitgezonden. Het centerkanaal is compleet stil en de stem van de commentator komt uit de linker- en rechter-speakers. Via het normale NPO 1 HD kanaal is het wel goed. Andere mensen hier ook last van?
Same here met de Ziggo Next.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

DutchOwnage schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:59:
[...]

Ja, dat vindt ik met ESPN UHD ook altijd. Gewoon een stuk scherper ondanks slechts 1080P. Ik heb nooit echt begrepen hoe dat nou precies komt. Er wordt in principe alleen HDR, Wide Colour Gammut en dubbele framerates toegevoegd.
Progressive vs.. Interlaced maakt al een groot verschil. Maar HDR maakt de meeste indruk altijd.
4K SDR vind ik ook minder spectaculair ogen dan 4K HDR. Toen Ziggo de Formule 1 in 4K uitzond was ik ook nooit echt diep onder de indruk, want het was 4K SDR.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:18
Toch mooi dat kwaliteit van het beeld beter is dan de wedstrijd.

4k zou mooi zijn. Maar dit is al stuk scherper bij kpn dan normaal.

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:53
@Mr Magic

Het geluid loopt iig (nog) niet goed.
Want er werd wel in 5.1 uitgezonden.
Maar ook geen stadion geluiden uit de surrounds.

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Ik zeg niet dat het nu goed is maar wel beter dan wat ik had. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Beeldkwaliteit is gewoon dik en dik in orde.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Miesjh schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:06:
[...]

Dus de BBC snapt het niet? Heb liever 4K60 met HDR dan 1080p60 met HDR.
4K HDR wel. Maar liever 1080p HDR dan 4K SDR IMO.

• Miesjh

Miesjh

Rivanov schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:10:
[...]

4K HDR wel. Maar liever 1080p HDR dan 4K SDR IMO.
Dat snap ik.

BBC Iplayer in 2018: The iPlayer stream will use the Main 10 profile, and level 5.1 HEVC with HLG (hybrid log gamma) signalling. This is the same encode used for the BBC’s Blue Planet II trials (available on-demand in UHD HDR), for which the corporation was able to use non real-time encoding. For the live soccer coverage, however, real-time encoding is required and so the BBC will be offering the following four encodes: 3840 x 2160p50 at 36Mbit/s, 2560 x 1440p50 at 16Mbit/s, 1920 x 1080p50 at 10Mbit/s, and 1280 x 720p50 at 7Mbit/s.

• DutchOwnage
tweakduke schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:09:
Nog wat finetuning gedaan op mijn LG

OLED pixelhelderheid en Contrast op 85 gezet. Maximale helderheid op uit gezet.

Soms springen die op maximaal als er een HDR uitzending is.
Maximale helderuit uitzetten haalt toch juist het hele HDR effect er uit?

Ik moet zeggen dat ik de ideale setting nog niet echt gevonden heb eigenlijk. Ik vindt persoonlijk het beeld heel erg helder. Daarom snap ik ergens wel dat je de helderuit lager hebt gezet, maar helemaal uit?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
DutchOwnage schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:33:
[...]

Maximale helderuit uitzetten haalt toch juist het hele HDR effect er uit?

Ik moet zeggen dat ik de ideale setting nog niet echt gevonden heb eigenlijk. Ik vindt persoonlijk het beeld heel erg helder. Daarom snap ik ergens wel dat je de helderuit lager hebt gezet, maar helemaal uit?
Bij deze uitzendingen is het gauw veel te helder, misschien dat ik nog een keer ga wisselen met laag.

Bij HDR modus is OLED pixelhelderheid beschikbaar en Dynamic Tone Mapping die wel aan staat. Dus niet alle hdr effecten zijn dan weg.

Tweakers Discord

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:29
tweakduke schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:39:
[...]

Bij deze uitzendingen is het gauw veel te helder, misschien dat ik nog een keer ga wisselen met laag.

Bij HDR modus is OLED pixelhelderheid beschikbaar en Dynamic Tone Mapping die wel aan staat. Dus niet alle hdr effecten zijn dan weg.
Ik moest mijn Sony 4K TV met CI+ bij het zoeken (op Ziggo) naar kanalen op "UPC" zetten voordat 999 te voorschijn kwam.

De beeld kwaliteit is best OK, maar doe het dan goed en zend gewoon 4K uit. Wat opmerkingen:

- Ik heb de local dimming op "medium" staan ipv max.
- Erger me dood aan de score links boven. Die is te fel en lijkt een lagere resolutie, of de downscaling van de NOS vernaggelt dit.
- Kleuren en contrast is veel beter dan het normale HD signaal.
- Ondanks 1080p is het beeld scherp. Ik heb veel beeldverbeteraars uit staan (zoals ik normaal doe). HD op NPO1 is vrij soft.
- Ik zie wel soms banding rond het logo rechts boven. Teken dat er scaling gebeurd, misschien nadat het logo er al in zit.

Jammer alleen van het stereo signaal. Zowiezo met HD zenders in Europa (?) in de VS zit bij een HD TV signaal vaak AC-3 (Dolby Digital).

[Voor 16% gewijzigd door loekf2 op 24-11-2022 12:42]

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• Miesjh

Miesjh

In de VS hebben ze zelfs 4k met Dolby Vision.

• Down-loader
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:21

Wie is hier de vreemde eend in de bijt?

• DutchOwnage
Beetje pijnlijk om te zien wel. Helemaal omdat dit als een "experiment" beschouwd wordt, en er makkelijk voor 4K HDR gekozen had kunnen worden. Ik krijg eerder de neiging dat het puur een centenkwestie is, kosten/baten.

[Voor 20% gewijzigd door DutchOwnage op 25-11-2022 10:31]

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:12
Zoals ik al eerder had geschreven, blamage voor de NPO om voor deze mindere doorgifte te kiezen.
Ook de providers doen normaliter een financiële bijdrage.
Had wat minder studio programma's met dure commentatoren en gasten ingezet, had best voor de originele stream in native UHD kunnen worden gekozen. Het is maar waar de prioriteiten liggen. Nee er wordt uren voor en na gekletst tot het....
En zo te zien is er, zoals ik al verwachte een Dolby Atmos track beschikbaar, terwijl het geluid hier ook een aanfluiting is....

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:53
Laatste jaren bij elke Live event is het afwachten wat er geleverd gaat worden door de providers.
Ik zit zelf bij Ziggo en moet zeggen dan 1080P en hdr al een verbetering is tegenover 1080i.
Had natuurlijk wel gehoopt op native 2160p.
Helaas teleurgesteld.
Dan hebben we het alleen nog over het beeldkwaliteit.
Had stiekem gehoopt op een Atmos geluidssignaal.
Helaas we moeten het doen met een 5.1 mix.
Deze 5.1 mix is dan ook nog helaas 3.1.
De surrounds doen niet mee.
Waarom gaat het elke keer mis bij Live events?
Testen ze dan niet voldoende?
Is de communicatie met de leverancier (Npo) zo slecht?

Al met al is het beeld wat beter dan (normaal)
Geluid is slechter dan normaal.
Kan het dan nooit in ene goed gaan??

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46

Spotmatic

Ken sent me

Ondanks dat ik net een 4K TV heb gekocht (niet speciaal voor het WK overigens) en ook een Ziggo Mediabox Next heb, heb ik tijdens het WK tot mijn spijt uiteindelijk helemaal niet van kanaal 999 (NPO1 UHD) gebruik gemaakt. Met als belangrijkste reden dat de ondertiteling ontbrak. Als dove heb ik dat zeker wel nodig. Dus gewoon naar NPO1 gekeken; wat in vergelijking met het UHD kanaal toch wel erg flets overkwam.

Toch jammer. Er wordt in Nederland al 42 jaar ondertiteld voor doven en slechthorenden maar met UHD is dat ineens niet mogelijk. Heeft er iemand enorm liggen slapen bij het bedenken van deze "standaard"?

Ik heb al contact opgenomen met de NPO helpdesk maar de persoon die mij antwoordde snapte volgens mij helemaal niet waar ik het over had (zoals zo vaak zijn de mensen die de helpdesk bemannen wel degelijk behulpzaam, maar zijn ze heel vaak ook een technisch onbenul).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Pagina: 1 2 3

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee