Toon posts:

Ek Voetbal, Wimbledon en OS in 4K (HDR)

Pagina: 1 2 3
Acties:

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:28
pennywise666 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:20:
[...]

Ja dit zal een teleurstelling zijn op mijn 65inch op 2,50cm afstand.
Zit ik ook, is goed te doen hoor.

Voor degene die het interesseert : ik heb wel Dynamic Tone Mapping uit, anders is het vreselijk overbelicht. Niet alleen de specular highlights, maar het hele beeld en dat is niet de bedoeling. Peak Brightness wel op High, zoals het hoort bij HDR.

Bij HDR10 content op bijvoorbeeld Amazon Prime heb ik het ook zo staan.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:35

Rivanov

Apple freak

DutchOwnage schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:25:
[...]

Zit ik ook, is goed te doen hoor.

Voor degene die het interesseert : ik heb wel Dynamic Tone Mapping uit, anders is het vreselijk overbelicht. Niet alleen de specular highlights, maar het hele beeld en dat is niet de bedoeling. Peak Brightness wel op High, zoals het hoort bij HDR.

Bij HDR10 content op bijvoorbeeld Amazon Prime heb ik het ook zo staan.
Gaan we weer. :Y)

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5

• DutchOwnage
Is wel héérlijk nieuws ja. Gisteren de openingswedstrijd van Feyenoord zitten kijken op ESPN en hoewel het best goed te pruimen was (heb véél slechter gezien) , wen je zó snel aan UHD en semi UHD dat het toch altijd weer slikken is.

Ik hoop wel dat er duidelijkheid komt over welke wedstrijden dan precies in 4K te zien zullen zijn. Ik denk gewoon de wat grotere affiches, in Engeland heb je elk weekend wel minstens 1 of 2 toppers.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

DutchOwnage schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:43:
Het blijft wel angstvallig stil omtrent de Premier League in 4K bij Ziggo. Vanavond begint het, maar de openingswedstrijd van het seizoen in niet bepaald een topper. Zondag echter staat Spurs-City op het programma, dat is een top affiche en lijkt mij de uitgelezen kans om met 4K te beginnen....

Ben benieuwd. ;)

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Ja dus. :)

@DutchOwnage

[Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 13-08-2021 12:22]

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Premier League in Engeland is verdeeld tussen BT Sports en Sky Sports.
Benieuwd of het 4K HDR/HLG is of 4K SDR.

[Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 13-08-2021 13:00]

• DutchOwnage
Geen 4K dus... Ik had al zo'n vermoeden.

Ze hebben zelf werkelijk geen idee die pannenkoeken bij Ziggo.

[Voor 45% gewijzigd door DutchOwnage op 13-08-2021 20:57]

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Het is 4K SDR op Ziggo.

[Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 15-08-2021 17:30]

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Heb Peak Brightness op High gezet.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is goed beeld, inderdaad. En fijn dat het SDR is, want dat betekent geen gedoe op mijn SDR-tv :P Het had wel ietsje feller mogen zijn, maar dat zijn details.

• DutchOwnage
RoD schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:12:
Volgens mij heeft Ziggo geluisterd, want ik zag het beeld net aangepast worden. Het is nu iets feller, maar ook iets meer verzadigde kleuren. Wel een verbetering wat mij betreft.
Klopt, ik las dit net ook op een ander forum.

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:25
Vanavond Feyenoord in HDR volgens ESPN. Dus nu ook conference league in HDR. Goed bezig daar bij ESPN. https://espnnl.zendesk.co...59314-Alles-over-ESPN-UHD

• Aartstyle
DutchOwnage schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:38:
Liverpool - Burnley ook 4K nu. Onaangekondigd... Wel lekker.
Was wel aangekondigd. Alleen zitten sommige bronnen zoals totaal tv er naast. Vandaag liverpool in 4k.

https://www.ziggo.nl/televisie/4k-tv

Totaal TV had er gemakshalve maar van gemaakt dat morgen arsenal - chelsea in 4k zou zijn. Maar dat is ie niet.

Ziet er idd prima uit verder. Beter dan vorige week.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Wel een interessant artikel op de voorpagina reviews: Uhd is 1080p met hdr? - 4k-resolutie als optie in keuzemenu Gaat ook in op 100/120fps uitzendingen waar bij een test met 100fps vs 50fps de 100fps uitzending een 1,5 op een schaal van 5 kreeg voor verbetering in kwaliteit :+ . Laten ze het nou net met een sport hebben gedaan waarbij dat idd weinig uit gaat maken: atletiek :F .

• Aartstyle
Vitesse vs anderlecht is ook weer in HDR op kanaal 425. Lekker bezig daar bij ESPN.

• DutchOwnage
Aartstyle schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:55:
Vitesse vs anderlecht is ook weer in HDR op kanaal 425. Lekker bezig daar bij ESPN.
Zeker netjes dat ze de thuiswedstrijden zoveel mogelijk ook in UHD uitzenden. Toch is het een beetje jammer dat ESPN gekozen heeft voor deze "UHD" oplossing. Wordt ook uitgebreid besproken in het artikel op de FP, en ik snap het ook wel, maar als ik de (schaarse) native 4K voetbalwedstrijden op Ziggo Sport afzet tegen hetgeen wat ESPN laat zien, ziet het er op Ziggo Sport toch écht een stuk beter uit. Zelfs zonder HDR.

Maar goed, het UHD kanaal is zéker een verbetering tov van het reguliere kanaal, maar haalt het niet bij een volledige native 4K presentatie.

• DutchOwnage
Ik vind het wel een interessante discussie. Tuurlijk, HDR is nice, maar het blijft een beetje een wazige bedoeling op ESPN door die 1080p resolutie als ik het afzet tegen het strakke plaatje op Ziggo Sport.

Op het moment dat er op Ziggo Sport iets in native 4K wordt uitgezonden, zie ik het direct daar waar wanneer op ESPN UHD de wedstrijd begint, ik nog even met mijn ogen moet knipperen omdat ik dacht dat er nog een stukje vuil in zat.

Bij het EK Voetbal en de Olympische Spelen zag ik ook direct een groot verschil.

[Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 24-08-2021 10:42]

• Aartstyle
DutchOwnage schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:37:
Ik vind het wel een interessante discussie. Tuurlijk, HDR is nice, maar het blijft een beetje een wazige bedoeling op ESPN door die 1080p resolutie als ik het afzet tegen het strakke plaatje op Ziggo Sport.

Op het moment dat er op Ziggo Sport iets in native 4K wordt uitgezonden, zie ik het direct daar waar wanneer op ESPN UHD de wedstrijd begint, ik nog even met mijn ogen moet knipperen omdat ik dacht dat er nog een stukje vuil in zat.

Bij het EK Voetbal en de Olympische Spelen zag ik ook direct een groot verschil.
Zal ook wel een mijn TV liggen. 50 inch en 2,3 meter weg. De hogere resolutie maakt dan minder verschil voor mij dan het bredere kleurbereik. Maar als je een 65 inch hebt en je zit op dezelfde afstand dan zal het zeker beter merkbaar zijn. Dat doet het bij mij ook als ik voor de tv ga liggen (doe ik af en toe).

• DutchOwnage
Aartstyle schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:47:
[...]

Zal ook wel een mijn TV liggen. 50 inch en 2,3 meter weg. De hogere resolutie maakt dan minder verschil voor mij dan het bredere kleurbereik. Maar als je een 65 inch hebt en je zit op dezelfde afstand dan zal het zeker beter merkbaar zijn. Dat doet het bij mij ook als ik voor de tv ga liggen (doe ik af en toe).
Volkomen mee eens. Het zal ook écht nog wel een tijd duren voordat ESPN z'n apparatuur naar 4K heeft omgezet. Denk dat ze ze een beetje de ontwikkelingen in de huiskamer volgen. Binnen nu en een jaar of 3/5 zijn 65"schermen pas een beetje de standaard hier. Nu is dat nog steeds 55".

• DutchOwnage
Maar goed, ALS het dan 4K is, is het ook echt van een heerlijke kwaliteit. Liverpool - Chelsea.

Laat dit nou alsjeblieft snel de standaard worden.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Ziet er inderdaad goed uit op Ziggo, nu nog de betere kleur weergave, ofwel graag met HLG ondersteuning.

• DutchOwnage
En we mogen weer :+

OS Winterspelen op Eurosport 4K en geselecteerde Champions League wedstrijden in 4K op Kanaal 14.

https://www.totaaltv.nl/n...er-beeld-op-eurosport-4k/

https://www.totaaltv.nl/n...eidt-4kaanbod-verder-uit/

Vooral blij met de Champions League in 4K. Vanwege het tijdsverschil met China zal ik vrij weinig Olympische Spelen volgen, maar in ieder geval goed dat de 4K optie er is.

Aan de andere kant: Ziggo zet tenminste stapjes op het 4K pad, Viaplay daarintegen...

• DutchOwnage
In mijn optiek is kanaal 999 niets meer dan een veredeld 4K HDR demo kanaal. Het is ook totaal niet gericht op Nederlands publiek want schaatsen zal je bijvoorbeeld niet zo snel gaan zien vermoed ik. Ditzelfde was ook het geval bij de Zomerspelen van een half jaar geleden.

Het ziet er prachtig uit als showcase hoor, maar voor een goede ervaring moet je toch bij de NOS of Discovery+ zijn.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:36

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Grert schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:35:
[...]

Viaplay gaat niet in 4k uitzenden, dus nee.
Vind dat dit ook een zaak is voor de F1 om hierop te acteren. Viaplay verzaakt om wat voor reden dan ook. Vind het niet meer van deze tijd.

Xbox Live: Miesjh NL

Pagina: 1 2 3

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee