Hoi allemaal,
Ben nu enkele jaren in het bezit van een Sony A6000, welke nu vooral gebruikt wordt tijdens vakanties.
Wij (ik en mijn partner) vinden fotograferen leuk, maar zijn beginners.
Nu willen we wel graag eens kijken om zonder al te groot budget wat andere lenzen te gebruiken.
Na lang reviews te bekijken, en een beetje te hebben gekeken naar de prijzen versus budget kwam ik op onderstaand lijstje (op volgorde van geplande aanschaf
):
Tevens weet ik dat de Samyang geen autofocus heeft, maar heb gelezen dat dit voor het beoogd doel landschappen wel werkbaar is.
Nu ben ik wel benieuwd naar jullie gedachten over bovenstaande lijst.
Zijn er wellicht nog (betere) alternatieven?
Mist er nog een lens, die je écht moet hebben?
Uiteraard ga ik niet alles in een keer aanschaffen, maar je kan maar een verlanglijst hebben.
Ben nu enkele jaren in het bezit van een Sony A6000, welke nu vooral gebruikt wordt tijdens vakanties.
Wij (ik en mijn partner) vinden fotograferen leuk, maar zijn beginners.
Nu willen we wel graag eens kijken om zonder al te groot budget wat andere lenzen te gebruiken.
Na lang reviews te bekijken, en een beetje te hebben gekeken naar de prijzen versus budget kwam ik op onderstaand lijstje (op volgorde van geplande aanschaf

- Portret: Sigma A 60 mm F2.8 DN 46 mm filter
- Landschappen: Samyang 12mm f/2.0 NCS CS
- Zoom: SONY E 55-210MM F/4.5-6.3 OSS
- Prime: Sony E 35mm f/1.8 OSS
Tevens weet ik dat de Samyang geen autofocus heeft, maar heb gelezen dat dit voor het beoogd doel landschappen wel werkbaar is.
Nu ben ik wel benieuwd naar jullie gedachten over bovenstaande lijst.
Zijn er wellicht nog (betere) alternatieven?
Mist er nog een lens, die je écht moet hebben?
Uiteraard ga ik niet alles in een keer aanschaffen, maar je kan maar een verlanglijst hebben.