Oplossingen voor parkeren op twee parkeervakken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 24.239 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Bart ® schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:54:
Hierom heb ik altijd een huis met een oprit. Geen zin in dit soort kinderachtig gedrag.
Ik kan op mijn "oprit" niet 2 auto's kwijt. Dus dat is geeen garantie.

Zeker niet als de rest van de buurt geen carport/oprit heeft :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:01

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Waah schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:20:
[...]

Gelukkig heb ik zelf aan één auto genoeg :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 17:06
Wow wat triest. Ik had nog nooit gehoord van dit. Zeker niet met die term.
Ik snap wel dat zoiets als een wild fire verspreid binnen een wijk.

Ik had bij mn vorige huis een keer de buurman aan de deur omdat ik op zijn plek stond. Daarna werd het sport voor mij en mijn vrouw om op "zijn" plek altijd te parkeren.

In mn huidige wijk in 2000 gebouwd, daar hebben ze net genoeg plek voor 2 auto's per huis, want dat werd toen een beetje mode en rekening mee gehouden. Das wel ideaal. Alleen onze buren, die hebben 2 volwassen kinderen. En buurman en zoon werk bij een installatiebedrijf. Dus die hebben gemiddeld 6 auto's in de buurt geparkeerd staan, 2 busjes van de zaak. Alle kinderen een auto en ouders ook. Das wel irritant. Maar niet onoverkomelijk.

Something something

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:24

Destruction

(ex-)Automonteur

majoh schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:38:
[...]
Zo werkt het bij mij in de straat ook. Parkeerplaats voor mij huis is van de buren, en daarnaast van de andere buren, en ik mag hem dus om de hoek zetten. Zo is de afspraak jaren geleden gemaakt toen iedereen er kwam wonen.

Nu interesseert het me te weinig om er in discussie over te gaan, dus zet hem om de hoek. Maar wordt af en toe wel raar aangekeken als ik 'm even voor mijn eigen huis zet om iets in / uit te laden.

Maar blijf het bijzonder vinden. Mijn vorige huis had parkeerplaatsen zat rondom, dus nooit in deze 'problemen' gezeten. Maar ondervind nu ook dat er hevige stress en strijd is als er in de wijk niet gehouden wordt aan de 'afspraken'...
Ehm.. Hoe is dat parkeervak van je buren geworden? Hebben ze het stuk grond gekocht?

Zolang er geen invalidenpaal staat, is het gewoon een openbare parkeerplek en mag iedereen die dat wil er parkeren. Is er voor het huis van je buren geen plaats? Of is die al bezet, omdat zij 2 auto's hebben?

Ik had in jouw geval mijn auto gewoon voor mijn eigen woning gezet, in het kader van je eigen rotzooi bij je houden :+ Ook omdat ik mijn auto soms een week (of langer) niet gebruik, als hij dan bij andere mensen voor de deur staat, staat hij daar misschien wel gruwelijk in de weg. Dat laatste zal voor mijn eigen deur niet het geval zijn ;) Als ik toevallig tijdelijk 2 auto's heb (wat wel eens voorkomt ook), dan staat de auto die ik het minst gebruik altijd voor m'n eigen huis, die andere plemp ik wel gewoon neer waar er plaats is :)

Wij hadden vroeger geen auto, buren hadden er 2. Hun 2e auto stond dus bij ons voor de deur, tot mijn broer zijn eerste auto kocht en deze voor ons huis parkeerde. De buren waren verontwaardigd, want "wij mochten daar toch parkeren?!" Ja, toen wij geen auto hadden en het ons dus geen f*ck boeide 8)7 Na een paar weken gemopper werd de 2e auto van de buren gewoon verderop neergezet, en was het klaar met het gezeur.

Het blijft openbaar parkeren, dus iedereen mag zijn of haar auto neerzetten waar je dat wil. Op dit moment staat mijn auto ook bij de buren voor de deur, de laatste keer dat ik ermee thuis kwam stond er een andere auto voor mijn huis, dus prima zo. Ik heb hem vanmiddag toevallig weer even nodig, dus dan haal ik 'm bij de buren weg :+

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 11-06-2021 12:37 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:08

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

W1LL3M schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:02:
[...]

Openbare weg? Je betaalt wegenbelasting? En het zijn geen invalidenplekken?
Dan heb jij er net zoveel recht op als de buren, je mag 'm dus gewoon neerzetten in de straat waar je wilt. Als de buren privé parkeerplaatsen willen moeten ze dat op eigen grond regelen.
Ik snap hoe t werkt volgens de wet. Maar net zoals de TS aangeeft, het werkt in buurten niet altijd zoals je verwacht. Maar het boeit me te weinig om de discussie aan te gaan en op m'n principes te staan hier. 20 stappen meer zetten vind ik niet zo erg.
pennywiser schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Vóór jouw huis? Dat is wel heel bont. Ik ben dan benieuwd. Is jou dit gewoon even medegedeeld toen je kwam? En hebben de buren zelf ook nog een plek voor hun eigen huis?
Tuurlijk is het niet medegedeeld. En omdat het file parkeren is zijn de parkeerplaatsen niet exact gelijk met de huizen. Het is bont. Maar ik vind het zoals gezegd niet de moeite of de ruzie/stress waard om er iets mee te doen.

Bewust dubbel blokkeren zoals de TS aangeeft en dat er daardoor parkeer problemen ontstaan zou ik wel de discussie aan gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door majoh op 11-06-2021 12:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

redwing schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:41:
Da's toch handig, zo kun je 3 auto's op 2 plekken kwijt. En als je dat een paar keer doet staat ie nooit meer zo ;) (op het werk weleens echt gedaan bij iemand die 'geen zin' had om zijn auto netjes neer te zetten.)
In Leuven parkteert inderdaad ook niemand volgens de vakken omdat er dan minder auto's kunnen staan. Als de auto's bumper aan bumper gaan staan hebben ze maar 75 procent van een vak nodig. Maar dat is het tegenovergestelde doel van waar het in dit topic over gaat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gormenghast
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 06:41
djiedjee schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:08:
Je kunt je beter niet ergeren. Let it go!

Hier ook 1 buur met 3 auto's (2 volwassen kinderen), een camper en een motor ook in een parkeervak.
De halve straat staat vol.
Als ik me daarover op ga winden wordt ik helemaal gek. Vervelend blijft het wel, maar zorg dat het geen obsessie wordt.
Dit wil je waarschijnlijk niet om ruzie te voorkomen maar tegen de camper kun je bezwaar maken. Die mag hij in de meeste gevallen niet langer dan drie dagen aan de openbare weg parkeren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 11:17
Mensen die zich openbare parkeerplekken toeëigenen gun ik vooral veel deuken in hun auto (en hun ego).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-06 12:28
Waah schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:20:
[...]

Hier spreekt een verwend nest dat er bewust voor heeft gekozen om de ruimte op te zoeken. Mijn hele jeugd in een gezellig hofje gewoond, maar wel 'sochtends even nadenken in welke van de 3 parkeerterreinen in de omtrek ik nu weer eindelijk een plekje had gevonden.
Tegenwoordig een oprit van twee auto's breed en 4 auto's diep. De hele straat op twee huizen na heeft parkeerplek op eigen terrein. Openbare plekken zijn dus altijd leeg.
Je krijgt er weer andere (luxe) problemen voor terug hoor ;)
Bijvoorbeeld: hoe kom ik van al dat onkruid in de oprit af :|

[ Voor 4% gewijzigd door Meester_J op 11-06-2021 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06
Trommelrem schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:12:

Ik heb in het verleden in een stad gewoond en als iemand ging partnerparkeren dan parkeerde ik gewoon twee kleine auto's voor en achter de partnergeparkeerde met hooguit een centimeter ruimte aan beide kanten. Succes met uitparkeren.
Jij woonde in de stad en had een eigen auto-park waar je twee kleine auto's uithaalde om de partnerparkerende buurman/vrouw klem te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-06 21:22
Valorian schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:39:
[...]

Jij woonde in de stad en had een eigen auto-park waar je twee kleine auto's uithaalde om de partnerparkerende buurman/vrouw klem te zetten?
vier auto's als je het anders leest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

MustiAai schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:26:
Hier is het helaas ook herkenbaar, alleen wordt er hier gebruik gemaakt van keukentrapjes die ze op de parkeerplek laten.
In het begin ook geaccepteerd, maar nu verplaats ik de keukentrapjes gewoon.
Ik zou die keukentrapjes gewoon meenemen denk ik.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
SeenD schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:29:
Wow wat triest. Ik had nog nooit gehoord van dit. Zeker niet met die term.
Ik snap wel dat zoiets als een wild fire verspreid binnen een wijk.

Ik had bij mn vorige huis een keer de buurman aan de deur omdat ik op zijn plek stond. Daarna werd het sport voor mij en mijn vrouw om op "zijn" plek altijd te parkeren.

In mn huidige wijk in 2000 gebouwd, daar hebben ze net genoeg plek voor 2 auto's per huis, want dat werd toen een beetje mode en rekening mee gehouden. Das wel ideaal. Alleen onze buren, die hebben 2 volwassen kinderen. En buurman en zoon werk bij een installatiebedrijf. Dus die hebben gemiddeld 6 auto's in de buurt geparkeerd staan, 2 busjes van de zaak. Alle kinderen een auto en ouders ook. Das wel irritant. Maar niet onoverkomelijk.
Mijn wijk komt uit 1926, geen voortuin en de stoepen zijn slechts 1,8m breed. Parkeerdruk is behoorlijk want gratis parkeren en veel etagewoningen (benedenwoning + bovenwoning), dus per 4m straat (breedte huizen) heb je als snel 2 auto's die inclusief tussenafstand al snel samen 10 meter innemen. Vreemd genoeg komt het uiteindelijk altijd wel goed en hoef ik zelden verder dan 100m van mijn huis te parkeren. Zo heel af en toe staat de lokale glaszetter voor mijn deur met zo'n wagen die al het zicht blokkeert. Gezien de smalle stoepen voelt het dan alsof er weer een zonsverduistering is. Maar je hoort mij verder niet klagen hoor, leven en laten leven. Als ik ooit in de fase kom dat ik graag 24/7 naar mijn eigen auto zit te staren dan verlaat ik de stad wel en koop ik een huisje in the middle of nowhere. Tot die tijd geniet ik met volle teugen van dit soort popcorn-topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:17
Marzman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:40:
[...]

In Leuven parkteert inderdaad ook niemand volgens de vakken omdat er dan minder auto's kunnen staan. Als de auto's bumper aan bumper gaan staan hebben ze maar 75 procent van een vak nodig. Maar dat is het tegenovergestelde doel van waar het in dit topic over gaat.
Maar op dat soort vakken vind ik dat ook logisch. De vakken zijn allemaal even lang, maar de auto's zijn nogal verschillend van lengte. Een grote auto houdt vaak al wat ruimte over, maar je kunt er bijna 2 kleine auto's kwijt.
Maar voor parkeervakken zoals deze is dat wat lastiger omdat er in de breedte veel minder verschil zit tussen auto's

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hé.jammer, hoopte dat dat een.wall.of shame was.waar.mensen hun foto's van Tokkies konden delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

fastedje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:10:
Onnodig claxoneren kan een dure aangelegenheid zijn, maar dan moet er wel gehandhaafd worden.
Die 60 of 90 euro maakt ze toch niet uit.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier voor de deur zijn er ook wel eens buren, of soms zelfs bezoekers, die de lijnen niet respecteren. Er kunnen 8 auto's naast elkaar, wanneer er iemand dusdanig scheef staat geparkeerd maar 7. Wanneer ik op zo'n moment thuis kom met de auto en er plaats is naast zo'n scheefparkeerder dan zet ik 'm er écht dicht op. Het liefst aan bestuurderskant. Ze zoeken maar uit hoe ze er in komen.

Het gebeurt hier regelmatig dat allerlei ouders hun kroost naar de school brengen die achter ons huis staat. Ze staan er misschien maar kort maar dat is geen reden om de auto zo argeloos te droppen.

En nee, ik ben niet zo'n bewoner die speciaal z'n huis uit gaat om iemand klem te zetten. Alleen wanneer de situatie zo uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fockarty
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51
Ach, in Volendam zijn ze in staat de politie te bellen als er een vreemde auto staat... 'ja maar die auto hoort hier niet'
Of bij je aan te bellen omdat je auto netjes in een vak staat waardoor hun eigen auto niet precies voor hun deur kan staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Valorian schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:39:
[...]

Ik had inderdaad de beschikking over Smarts ForTwo's op de zaak, die niet heel vaak werden gebruikt :)
xh3adshotx schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:13:
Kost het eigenlijk niet meer tijd om:

1. te claxonneren
2. te wachten tot iemand uit huis komt
3. wachten tot de auto verplaatst is

Dan om gewoon een straat verderop te staan en naar huis te lopen? Rare hobby van die gasten.
Ja, dat kost serieus meer tijd. Maar dan staat de auto wel voor de deur in plaats van een minuut lopen.

Daarom vind ik het niet zo erg om in het gras te parkeren. Het feit dat men partnerparkeert vind ik niet storend vanwege het feit dat ik dan zelf een minuut moet lopen (dat zal mij namelijk echt jeuken), maar dat soort gedrag nodigt gewoon uit tot iets doen. Zoals alle parkeerplaatsen "vastzetten" met eigen voertuigen.

[ Voor 51% gewijzigd door Trommelrem op 11-06-2021 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Vistajevski schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:45:
Mensen die zich openbare parkeerplekken toeëigenen gun ik vooral veel deuken in hun auto (en hun ego).
Ik snap nooit wat er zich nou precies in de bovenkamer afspeelt bij zoiemand. Je moet wel erg weinig te verliezen of te doen hebben, als je je leven moet wijden aan het bewaken van een openbare parkeerplaats. Een postzegeltje grond, dat zelfs niet eens van jou is..... en dan waarschijnlijk ook nog de hele dag over de rooie zijn als iemand 'm er tóch, ondanks al die inspanningen als "partnerparkeren", keukentrapjes, de containers etc, weet neer te zetten in een onbewaakt moment.

Eigenlijk zou je gewoon medelijden moeten hebben met die mensen. Die parkeerplaats is dus wel hun leven..... :)

Maar serieus, dat zijn volgens mij wel de mensen die echt dólgraag een huis met een oprit zouden willen hebben, maar da's dus (nog) niet gelukt. Kan me ook wel voorstellen dat dat wat kan frustreren. In de familie hebben we ook een paar mensen die enorm veel waarde hechten aan het kunnen parkeren voor hun eigen voordeur. Maarja, die hebben dus allemaal een huis met een oprit gekocht, zodat ze elke dag weer kunnen genieten van het parkeren voor hun eigen voordeur... op hun eigen plekkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-06 14:03
Kan me nog het tegenovergestelde herinneren... en collega - pas verhuisd - in paniek omdat er een dubbelgeparkeerde auto naast de zijne stond.
Tot een buur te hulp schoot: "zo doen we dat hier, weinig plekken. Maar dan niet op de handrem, geef em een duwtje en je kan er uit".
Da's ook een oplossing.
Verder hier in de stad dit nog nooit gezien. 2 parkeerplaatsen vrij komt toch bijna nooit voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:41
Ik zou in de ochtend wachten tot ze vertrekken en er dan snel een strandlaken op de parkeervakken gooien. Indien ze er dan later op gaan staan dan kan je ze 1; aanspreken op de door jou geclaimde parkeerplaats en 2; verzoeken om de beschadigde / vuile laken ver vergoeden/reinigen.

Anyways.. een leuke(?) manier om duidelijk te maken dat het een stelletje aso’s zijn.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-06 16:07
sypie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:23:
Hier voor de deur zijn er ook wel eens buren, of soms zelfs bezoekers, die de lijnen niet respecteren. Er kunnen 8 auto's naast elkaar, wanneer er iemand dusdanig scheef staat geparkeerd maar 7. Wanneer ik op zo'n moment thuis kom met de auto en er plaats is naast zo'n scheefparkeerder dan zet ik 'm er écht dicht op. Het liefst aan bestuurderskant. Ze zoeken maar uit hoe ze er in komen.
Dicht genoeg erop in ieder geval, zodat ze niet eens meer op het idee komen dat ze er toch mogelijk wel in kunnen via die kant. Maar als het krap is en 1 persoon staat netjes in zijn vak en de ander niet, zal ik nooit die persoon die netjes staat in de problemen brengen... Die ander kan echter de boom in. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:25
Dit topic leverde wel een paar keer een glimlach op. Maar het gedrag is asociaal en de term partnerparkeren redelijk geniaal. Het doet me ook denken aan van die mensen die voor de ingang van de supermarkt de parkeerplaats 2 minuten moeten blokkeren omdat (vaak) mevrouw te lam is om 20 meter extra te lopen.

Wat betreft het probleem van de TS;
- ik zou foto's maken en die aan de handhaving van de Gemeente sturen.
- Als gemeente er niks aan wil doen zou ik er gewoon strak tegenaan parkeren en er een dashcam opzetten om eventuele schades/misbruik te voorkomen of te bewijzen. Mij lijkt dat als je dat een paar keer doet dat het wel over is.
- Ik zou persoonlijk geen grootschalige acties doen omdat dat teveel (negatieve) aandacht trekt, hoe leuk ook bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Silvos schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 04:24:
Dit topic leverde wel een paar keer een glimlach op. Maar het gedrag is asociaal en de term partnerparkeren redelijk geniaal. Het doet me ook denken aan van die mensen die voor de ingang van de supermarkt de parkeerplaats 2 minuten moeten blokkeren omdat (vaak) mevrouw te lam is om 20 meter extra te lopen.
Ja dat is hier ook, ze hebben op het einde van de parkeerplaats de stoep verlaagd voor winkelkarretjes en dan denken sommige mensen dat het handig is net daar te parkeren omdat dit het minst ver lopen is. Laatst ook weer een, we hadden twee winkelkarren, mijn vrouw ging proberen die de stoep op te trekken en ik bleef die vrouw aankijken die aan het parkeren was op de plaats voor winkelwagentjes (ze hebben daar zelfs twee paaltjes neergezet waar mensen omheen rijden via andere parkeervakken om daar te komen 8)7 ).

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Haha, de kleinburgerlijkheid in dit topic. Precies de reden waarom ik voor geen goud in een dorp ga wonen. Openbare weg is openbare weg, je kunt je geen parkeerplaats toe-eigenen.

Er is maar 1 oplossing voor TS, met de gemeente afspreken de parkeervakken weg te halen. Dan wordt het 1 lange rij en kun je nooit meer 2 plekken bezet houden. De gaatjes vullen zich vanzelf met Smarts en Biro’s. Lekker efficiënt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
pennywiser schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:56:
[...]

Elke buurt in elke stad in Nederland. Succes met jezelf niet meer kunnen verplaatsen. :) De meeste mensen gaan overal overigens normaal met elkaar om.
In mij buurt in mijn stad niet hoor. Dit is echt dorpsgedrag. In de stad is het leven en laten leven, daar zul je dit gedrag niet tegenkomen. Als iemand hier zou zeggen, “je staat op mijn plek” wordt hij vierkant uitgelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Erapaz schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:02:
[...]

In mij buurt in mijn stad niet hoor. Dit is echt dorpsgedrag. In de stad is het leven en laten leven, daar zul je dit gedrag niet tegenkomen. Als iemand hier zou zeggen, “je staat op mijn plek” wordt hij vierkant uitgelachen.
Ik heb het in Breda toch ook wel eens meegemaakt hoor in de de sint ignatiusstraat (niet een straat waar je dat verwacht en Breda is een redelijk grote stad). Het was een oud mannetje en ik heb mijn auto toen ook maar echt verzet omdat ik hem in staat zag krassen te trekken als ik dat niet deed.

Bij mijn ouders in het dorp is er ook een buurman die het heel belangrijk vind. Hij zal me niet wegsturen, maar ik weet dat hij zichzelf opeet als iemand op 'zijn plek' staat. Dus ik zal daar ook niet gaan staan (omdat ik het verder wel een aardige man vind, hij heeft alleen een tik met zijn auto, hij is ook een halve dag bezig met wassen altijd, doet een kwartier al over het linkervoorspatbord enzo. Nou in een kwartier ben ik klaar met de binnen en buitenkant en heb ik mijn spullen al weer opgeruimd :p )

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 13-06-2021 08:07 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:10
B-Real schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:29:
[...]

Ik knijp mijn handen ook weer even dicht dat wij de luxe hebben om onze auto's lekker op eigen terrein te kunnen zetten. Het doet er niet eens toe hoe we ze neer zetten, plek zat, ook voor eventuele visite.
Zelfs dat is geen garantie voor normaal gedrag. Wij wonen in een doodlopend straatje zonder stoep. Vrijstaande huizen, minstens twee parkeerplaatsen op ieders oprit.

En waar zet de dochter van onze buren haar auto altijd neer... recht voor ons huis op de straat.

Niet voor het huis van de buren waar ze moet zijn, niet op de oprit van het huis van de buren waar nog prima plek is, nee bij ons.

En dan ook dusdanig ver van de rand af dat je er bijna niet meer langs komt met een andere auto.

Waarom dan :?

Enfin, ik kan er alleen maar om lachen. Goede relatie met de buren, dus het zal me verder een worst wezen. Heb wel andere dingen om me druk over te maken. Maar mijn vrouw maakt zich er wel druk om, en elke keer weer als die auto er staat. Dus de meeste last die ik er van heb is dan weer haar geklaag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 15:38
[...]

Grappig, ik zie dit juist als gedrag uit volksbuurten in grotere steden.

Voor ons was het hebben van een oprit een behoorlijke pre, juist omdat we daarvoor in een stad gewoond hebben met een behoorlijke parkeerdruk. Met de wandelwagen de baby naar de auto rijden ipv gewoon op je oprit hem in de auto zetten is iets waar ik vrij snel klaar mee was :+

Ik zou overigens de ludieke actie iets minder confronterend doen als ik TS was. Het idee met de handdoek is leuker dan allemaal auto’s te gaan halen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 15:38
FireAge schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:17:
[...]

Zelfs dat is geen garantie voor normaal gedrag. Wij wonen in een doodlopend straatje zonder stoep. Vrijstaande huizen, minstens twee parkeerplaatsen op ieders oprit.

En waar zet de dochter van onze buren haar auto altijd neer... recht voor ons huis op de straat.

Niet voor het huis van de buren waar ze moet zijn, niet op de oprit van het huis van de buren waar nog prima plek is, nee bij ons.

En dan ook dusdanig ver van de rand af dat je er bijna niet meer langs komt met een andere auto.

Waarom dan :?

Enfin, ik kan er alleen maar om lachen. Goede relatie met de buren, dus het zal me verder een worst wezen. Heb wel andere dingen om me druk over te maken. Maar mijn vrouw maakt zich er wel druk om, en elke keer weer als die auto er staat. Dus de meeste last die ik er van heb is dan weer haar geklaag :+
Als je een goede relatie met de buren hebt kan je dat toch gewoon even aangeven? Dat het onhandig is hoe ze hem nu neer zet en of ze hem wat strakker langs de kant wil zetten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Smobbo schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:20:
[...]

Als je een goede relatie met de buren hebt kan je dat toch gewoon even aangeven? Dat het onhandig is hoe ze hem nu neer zet en of ze hem wat strakker langs de kant wil zetten?
Aan de buurman vragen of het hem ook opgevallen is, dat zijn dochter nogal onzeker parkeert. Suggestie doen dat hij haar daar misschien wel mee zou kunnen helpen. Hij gaat het breed lachend aan zijn dochter vertellen en die durft daarna niet eens meer voor je huis langs te lopen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:45

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Lekker generaliserend. Eerder gewoon Tokkie gedrag, heeft niks met dorp/stad te maken.
Ik woon in een dorp, als je hier zegt 'je staat op mijn plek' lachen ze je kei hard uit. Sowieso omdat 80% van de huizen plek heeft voor een auto op eigen terrein. Het grootste gedeelte heeft zelfs plek voor eerdere auto's.
Openbare parkeerplekken... stadse paupers :') ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:03

Aganim

I have a cunning plan..

[...]

In het dorp waar ik ben opgegroeid had/heb je geen gezeur over parkeerplaatsen, in ieder geval niet in de wijk waar ik woonde (en mijn ouders nu nog steeds wonen). Bij gebrek aan betaalbare woonruimte op een gegeven moment maar naar een stad verhuisd en me er over verbaasd hoe mensen gesteld kunnen zijn op 'hun' parkeerplaats. Lijkt me dus totaal niet voorbehouden aan een dorp of stad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Erapaz schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:00:
Haha, de kleinburgerlijkheid in dit topic. Precies de reden waarom ik voor geen goud in een dorp ga wonen. Openbare weg is openbare weg, je kunt je geen parkeerplaats toe-eigenen.

Er is maar 1 oplossing voor TS, met de gemeente afspreken de parkeervakken weg te halen. Dan wordt het 1 lange rij en kun je nooit meer 2 plekken bezet houden. De gaatjes vullen zich vanzelf met Smarts en Biro’s. Lekker efficiënt :)
[...]

Haha. Denk je nou echt dat dit alleen in een dorp gebeurt? Heb in meerdere steden gewoond en het toe-eigenen van een parkeerplaats in al die steden meerdere malen meegemaakt.
In het dorp waar ik nu woon, hebben de meeste mensen een oprit voor 2 of meerdere auto’s, dus zie ik dit gedrag juist niet meer 😉

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18
Trommelrem schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:12:
....
Partnerparkeren is op twee vakken parkeren als je thuis komt. Als je de toeter hoort dan loop je naar buiten en zet je je auto recht zodat je partner ook kan parkeren.
Dan toeter je toch?
Maar even serieus, als je weet welk huisnummer 't is, elke keer aanbellen datje wil parkeren.

En de route via gemeente, melden, melden en melden. En over je meldingen die niet opgepakt worden, maak je een klacht aan via 't klachtenloket. Jammerlijke procedure, maar 't werkt wel om de gemeente in beweging te krijgen.
En eind van 't jaar toevoegen aan je bezwaarschrift van je WOZ. Verdien je er zelf ook wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Bart ® schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:27:
[...]

Je hebt gelijk hoor, je kunt zeker gezeur met buren hebben als je een eigen oprit hebt. Maar na een paar keer een bekeuring onder de ruitenwisser, of het afslepen van het voertuig, is het kinderachtige gedrag van dat soort buren doorgaans wel opgehouden. Dus op termijn ontkracht dat wel je punt.
Moet je wel in een gemeente wonen waar ze snel komen opdraven voor dit soort verzoeken. En dan moeten ze het ook nog constateren, als ze na een paar komen en de “dader” is vertrokken.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:14
Trommelrem schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:29:
[...]

Als je zo'n actie niet kunt waarderen dan ben je natuurlijk wel erg sneu en mis je enige zelfreflectie door het vervelend te vinden dat iemand anders iets doet wat je dagelijks zelf doet. Dan ga ik wel serieus overwegen om elders iets te gaan zoeken.
Of je bent een van de andere buurtbewoners die zich er ook aan ergert en nu geen kans op een parkeerplek heeft. Als je de actie zelf maakt is ie misschien nog leuk, maar of iedereen dat zo wilt benaderen?

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:41
Ach, hier hebben we een wijk waar koopwoningen en sociale huurwoningen door elkaar lopen. Bij de sociale huurwoningen is er plek voor één auto voor de deur. Bij de koopwoningen minstens twee. Nu heeft een stel met een sociale huurwoning 2 auto’s, een aanhangwagen en een caravan.

Blijkbaar is het voor sommigen heel normaal om aanhangwagen/caravan permanent op een parkeerplek te stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 09:30
GioStyle schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:27:
Ach, hier hebben we een wijk waar koopwoningen en sociale huurwoningen door elkaar lopen. Bij de sociale huurwoningen is er plek voor één auto voor de deur. Bij de koopwoningen minstens twee. Nu heeft een stel met een sociale huurwoning 2 auto’s, een aanhangwagen en een caravan.

Blijkbaar is het voor sommigen heel normaal om aanhangwagen/caravan permanent op een parkeerplek te stallen.
Kijk even de APV van je gemeente na. Maar in de meeste gemeenten mag je een caravan of aanhangwagen maar 3 dagen achter elkaar aan de openbare weg parkeren (inladen voor vertrek en uitladen na terugkomst).
De rest van het jaar hoort hij gewoon in een stalling. Dus als iemand denkt geld te besparen door de caravan het hele jaar op de openbare weg te parkeren kun je parkeerbeheer vragen om te handhaven.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04:41

MeesterPieter

PnP Pinball

leg een paar oude tegels in het midden van de parkeervakken, als je dubbel wilt parkeren lukt niet want dan moet je met je wielen over die tegels rijden, als je normaal parkeert heb je er geen last van.

als mensen ze weg gaan schuiven dan wat montagekit

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

PROnline schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:21:
[...]
Maar even serieus, als je weet welk huisnummer 't is, elke keer aanbellen datje wil parkeren.
+100 punten.
Dit is de beste suggestie van het hele topic. Ik vermoed zeer effectief als dat op een vriendelijke manier gebeurd.
En de route via gemeente, melden, melden en melden. En over je meldingen die niet opgepakt worden, maak je een klacht aan via 't klachtenloket. Jammerlijke procedure, maar 't werkt wel om de gemeente in beweging te krijgen.
En eind van 't jaar toevoegen aan je bezwaarschrift van je WOZ. Verdien je er zelf ook wat aan.
Ook eens. Maar dan na dat een paar keer aanbellen niet lijkt te gaan helpen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:41
RocketKoen schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Kijk even de APV van je gemeente na. Maar in de meeste gemeenten mag je een caravan of aanhangwagen maar 3 dagen achter elkaar aan de openbare weg parkeren (inladen voor vertrek en uitladen na terugkomst).
De rest van het jaar hoort hij gewoon in een stalling. Dus als iemand denkt geld te besparen door de caravan het hele jaar op de openbare weg te parkeren kun je parkeerbeheer vragen om te handhaven.
Klopt, heb je helemaal gelijk in en dat is in onze gemeente ook zo. Nu ben ik de beroerste niet en heb er an sich niet zoveel last van, vind alleen jammer van het straatbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:11
GioStyle schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:49:
[...]

Klopt, heb je helemaal gelijk in en dat is in onze gemeente ook zo. Nu ben ik de beroerste niet en heb er an sich niet zoveel last van, vind alleen jammer van het straatbeeld.
"Schat moeten we de caravan niet eens naar de stalling brengen? "

"Nee joh, stalling kost geld en die andere buren hebben hun caravan het hele jaar in het parkeervak staan, dat kost niks"

En voor je het weet de hele straat vol met sleurhutten, ik zou het gewoon melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:24

Destruction

(ex-)Automonteur

FastFred schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:06:
[...]

"Schat moeten we de caravan niet eens naar de stalling brengen? "

"Nee joh, stalling kost geld en die andere buren hebben hun caravan het hele jaar in het parkeervak staan, dat kost niks"

En voor je het weet de hele straat vol met sleurhutten, ik zou het gewoon melden.
En daarom is er dus een APV ;) Al gaat dat niet altijd op.

Een van mijn buren had een klacht ingediend omdat mijn aanhanger voor mijn huis stond. Ik was druk met een verbouwing/verhuizing (werk) en heb dus ongeveer een week lang de aanhanger achter de auto gehad, toen ik tussendoor een paar dagen vrij had (en thuis was) lag de straat open voor mijn garagebox, en heb ik de aanhanger dus niet weg kunnen zetten, en toen stond er iemand van de gemeente naar m'n aanhanger te kijken. Maar als een aanhanger aangekoppeld is, en dus "in gebruik", dan gaat de vlieger niet op.

Uiteraard geen vrijbrief om dan maar 24/7, 365 per jaar een aanhanger in de straat te zetten, want er zijn meerdere mensen die moeten kunnen parkeren. Zelf heb ik er 2 (1 aannemers bak, en een motortrailer), en die staan normaal gesproken in een garagebox. Da's beter voor het straatbeeld, maar zeker ook beter voor de aanhangers zelf.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
Wat een cryptische titel heeft dit topic, dat noem je toch gewoon partnerparkeren?

Overigens hier nooit last van gehad… wel mensen die hem zo slecht in het vak zetten dat ik er onmogelijk achter kan. Tja, gewoon keer wat van zeggen en verder schouders ophalen. Vooral niet met kinderachtige spelletjes beginnen, beter goeie buur dan…

[ Voor 34% gewijzigd door laurens0619 op 13-06-2021 18:35 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
laurens0619 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:33:
Wat een cryptische titel heeft dit topic, dat noem je toch gewoon partnerparkeren?

Overigens hier nooit last van gehad… wel mensen die hem zo slecht in het vak zetten dat ik er onmogelijk achter kan. Tja, gewoon keer wat van zeggen en verder schouders ophalen. Vooral niet met kinderachtige spelletjes beginnen, beter goeie buur dan…
In de titel stond voorheen wel die term, maar dat was juist verwarrend omdat het geen bestaand woord of gebruikelijke uitdrukking is.

Vrijwel niemand in dit topic van de reageerders kent die term ( ikzelf overigens ook niet) . En ook google vind slechts één resultaat waarin dit woord voor dit doeleinde gebruikt wordt en dat is dit topic 🤪. Iemand vroeg of TS de term zelf bedacht had en kreeg een +89 op die post, dat zegt ook wel wat ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:50

MLLL

Palm Treo 650

Wat mij betreft hét woord van 2021, beter dan swaffelen oid dat in 2008 als nieuw woord is uitgeroepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
Excuses ik Zal de volgende keer de sarcasm tag toevoegen :p ik denk dat niemand ooit van t woord heeft gehoord maar ik vind hem wel gaaf :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

MeesterPieter schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:37:
leg een paar oude tegels in het midden van de parkeervakken, als je dubbel wilt parkeren lukt niet want dan moet je met je wielen over die tegels rijden, als je normaal parkeert heb je er geen last van.

als mensen ze weg gaan schuiven dan wat montagekit
Ja leuk idee, vernielen van gemeente eigendom voorstellen, als je echt problemen wilt krijgen moet je dit vooral gaan doen.

Verder ook fijn als je een lage auto hebt en een of andere mafklapper heeft stenen in alle parkeervakken gelijmd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 23:52

SomerenV

It's something!

Het issue is dat er vaak meer auto's zijn dan parkeerplaatsen en mensen gunnen elkaar niks. Zo is het bij mijn ouders zo dat er voor de huizen aan de straat (uit m'n hoofd) 4 parkeerplaatsen zijn, wat precies uit komt met de huizen die er staan. De regel is dus dat die plaatsen besproken zijn, maar dat weet je alleen als je er woont :+ Zo parkeerde ik er een keer mijn wagen toen we net een relatie hadden, maar dat kon toch echt niet want dat was 'de parkeerplaats van de buren'. Dan lopen die maar een keer 10 meter verder. Flikker eens een eind op :+
Erapaz schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:00:
Want in de stad heb je dit soort onzin niet? :+ Mensen parkeren overal kut, in de stad, in dorpen, overal. Ik rij regelmatig in steden, buitenwijken van steden, dorpen en het platteland, maar overal kom je debiel geparkeerde wagens tegen.
Hier in de straat hebben we parkeervakken zonder belijning. Dat werkt prima, meestal. Eén iemand hier in de straat parkeert d'r auto altijd zo dat er zowel voor als achter nog zeeën van ruimte zijn, maar niet genoeg om er een auto neer te zetten. Als ze iets naar voren of naar achteren zou verplaatsen kun je er makkelijk nog een extra auto kwijt en heb je nog steeds aardig wat ruimte over tussen de wagens. Verder eigenlijk nooit issues hier, en dat is met koop en (sociale) huur door elkaar heen. Maar het lost het probleem van TS niet op want dan maakt het al helemaal geen reet meer uit waar en hoe je parkeert. Dan is iemand aanspreken op dubbel parkeren ook niet meer mogelijk want geen belijning.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
SomerenV schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:30:

Want in de stad heb je dit soort onzin niet? :+ Mensen parkeren overal kut, in de stad, in dorpen, overal. Ik rij regelmatig in steden, buitenwijken van steden, dorpen en het platteland, maar overal kom je debiel geparkeerde wagens tegen.

[...]
Natuurlijk parkeren er mensen in de stad kut, je hebt alleen nooit de buurman aan je deur omdat je op "zijn" plek staat en ook geen rare fratsen als partnerparkeren (klinkt nog steeds als een sketch van Youp van 't Hek) ... Het ging me erom dat dat soort kleinburgerlijkheid vooral in dorpen voorkomt. Omdat men elkaar daar (te) goed kent en dus geen ruzie durft te maken met de buurman die zich een plek toe-eigent. Dat gaat je in de stad namelijk echt niet lukken :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Trommelrem
Een leuke update:

Met de buurman heb ik dus een grapje uitgehaald. Uiteindelijk hebben we zes auto's neergezet, maar wel om en om. Dus tussen de auto's kun je gewoon een auto parkeren. Zowel de buurman als ik hebben beide een 500 km auto voor zakelijk gebruik die we gewoon gebruiken voor werk en die we verderop parkeren, ook al is er voor de deur plek. Gewoon om de plekken demonstratief zo veel mogelijk vrij te houden om de vakken aan te duiden (ondanks dat je de lijnen prima ziet). Partnerparkeren is op dit stukje simpelweg niet mogelijk, omdat je niet op twee vakken kunt parkeren omdat alle vakken om-en-om door onze auto's zijn bezet.

De overige buren hadden na een aantal dagen wel door dat er iets gaande was. Dus uiteindelijk hebben wij ook briefjes aan de ruiten geplaatst om te vertellen waarom onze zes auto's "langdurig" geparkeerd staan. Sommigen vonden het kinderachtig, maar vreemd genoeg hebben we nu ook een aantal buren die onze grap inmiddels waarderen en zelfs verdedigen naar de buren die het kinderachtig vinden.

Binnenkort gaan we alles weer afbouwen. Heeft het geholpen? Ik denk het wel. Voor een poosje. Een persoon heeft al toegegeven aan partnerparkeren te hebben gedaan en geeft ook toe dat het best asociaal gedrag is. Een aantal zeiden het niet bewust te doen, maar om er op te letten om het niet vaker te doen. En ook heeft iemand aangegeven nu express te gaan partnerparkeren vanwege deze "kinderachtige" actie en dreigt ook met schade. Blaffende honden bijten niet.

Vreemd genoeg heb ik hiervan ook iets anders geleerd: Prive heb je eigenlijk alleen een auto nodig om oud papier weg te brengen. Al het andere kan eigenlijk prima zonder auto of met ander vervoer, op de zakelijke dingen na. Je moet alleen wel wat gemak er op inleveren. Ik heb echt de grootste fun gehad met die openbare scooters, zoals dat je per ongeluk je scooter bij de supermarkt je scooter afsluit in plaats van je reservering actief houdt, waardoor je met je boodschappen ineens geen vervoer naar huis hebt omdat iemand anders de scooter heeft gepakt. De kosten van al het alternatieve vervoer (Uber, huurscooters, etc.) is volgens mij slechts een klein deel van de bijtelling die je anders zou betalen en dit experiment ga ik misschien wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben benieuwd voor hoe lang het is opgelost :) Ik denk dat het langduriger zou zijn opgelost als de gemeente boetes uit zou delen voor parkeren buiten de vakken.

Ik heb een priveauto, maar doe ook veel met de fiets (kleine boodschappen, naar de sportschool gaan) en naar het werk gaan ik en mijn vrouw met het OV. De auto hebben we vooral nodig voor familiebezoeken (van Belgie naar Nederland) en voor de wekelijkse boodschappen (te veel voor de fiets).

Voor een dagje uit kijken we. Als het met de bus goed te doen is, gaan we met de bus, maar anders wordt het de auto. Vergeleken met de trein is dat een stuk goedkoper (met een persoon al, maar zeker met twee) aangezien we de auto, verzekering en afschrijving toch wel moeten betalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 03-07-2021 12:54 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Trommelrem schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:40:
Een leuke update:

Met de buurman heb ik dus een grapje uitgehaald. Uiteindelijk hebben we zes auto's neergezet, maar wel om en om. Dus tussen de auto's kun je gewoon een auto parkeren. Zowel de buurman als ik hebben beide een 500 km auto voor zakelijk gebruik die we gewoon gebruiken voor werk en die we verderop parkeren, ook al is er voor de deur plek. Gewoon om de plekken demonstratief zo veel mogelijk vrij te houden om de vakken aan te duiden (ondanks dat je de lijnen prima ziet). Partnerparkeren is op dit stukje simpelweg niet mogelijk, omdat je niet op twee vakken kunt parkeren omdat alle vakken om-en-om door onze auto's zijn bezet.

De overige buren hadden na een aantal dagen wel door dat er iets gaande was. Dus uiteindelijk hebben wij ook briefjes aan de ruiten geplaatst om te vertellen waarom onze zes auto's "langdurig" geparkeerd staan. Sommigen vonden het kinderachtig, maar vreemd genoeg hebben we nu ook een aantal buren die onze grap inmiddels waarderen en zelfs verdedigen naar de buren die het kinderachtig vinden.

Binnenkort gaan we alles weer afbouwen. Heeft het geholpen? Ik denk het wel. Voor een poosje. Een persoon heeft al toegegeven aan partnerparkeren te hebben gedaan en geeft ook toe dat het best asociaal gedrag is. Een aantal zeiden het niet bewust te doen, maar om er op te letten om het niet vaker te doen. En ook heeft iemand aangegeven nu express te gaan partnerparkeren vanwege deze "kinderachtige" actie en dreigt ook met schade. Blaffende honden bijten niet.

Vreemd genoeg heb ik hiervan ook iets anders geleerd: Prive heb je eigenlijk alleen een auto nodig om oud papier weg te brengen. Al het andere kan eigenlijk prima zonder auto of met ander vervoer, op de zakelijke dingen na. Je moet alleen wel wat gemak er op inleveren. Ik heb echt de grootste fun gehad met die openbare scooters, zoals dat je per ongeluk je scooter bij de supermarkt je scooter afsluit in plaats van je reservering actief houdt, waardoor je met je boodschappen ineens geen vervoer naar huis hebt omdat iemand anders de scooter heeft gepakt. De kosten van al het alternatieve vervoer (Uber, huurscooters, etc.) is volgens mij slechts een klein deel van de bijtelling die je anders zou betalen en dit experiment ga ik misschien wel aan.
Leuk experiment, maar wat ik niet helemaal begrijp: waar haalde je nu precies met zijn tweeën (jij en buurman) 6 autos vandaan die verder allemaal niet gebruikt hoefde te worden? Of begrijp ik het verkeerd?

🧐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
Valorian schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:57:
[...]

Leuk experiment, maar wat ik niet helemaal begrijp: waar haalde je nu precies met zijn tweeën (jij en buurman) 6 autos vandaan die verder allemaal niet gebruikt hoefde te worden? Of begrijp ik het verkeerd?

🧐
Gewoon onze eigen prive auto's laten staan en een aantal lenen van vrienden. Ik heb veel vrienden die niet in een stad wonen en dus meerdere auto's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Trommelrem schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:31:
[...]

Gewoon onze eigen prive auto's laten staan en een aantal lenen van vrienden. Ik heb veel vrienden die niet in een stad wonen en dus meerdere auto's hebben.
Ah helder!

Hier zelf overigens mijn eigen parkeeruitdagingen. Rij sinds kort weer een Saab 9-3 youngtimer. 4,63m lang, niet helemaal compatible met de “leftover plekjes” in de straat als ik na 18:00 uur kom 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hier is de straat ook vrij smal. Elk huis heeft een garage met korte oprit maar de auto's passen vaak niet meer in de garages (maar die deuren moeten wel vrijgehouden worden) of mensen hebben meerdere auto's, ik ga daar soms dwars voor staan maar de meesten parkeren in de straat. Maar dat kan dan aan een kant want er passen net twee auto's naast elkaar in de straat.

Gisteren stonden er twee ambulances met zwaailicht in de straat en kon ik niet weg. Nou ja, niet officieel. Er is aan de andere kant een grasveldje met speeltuintje en ik ben maar daar maar rustig overheen gereden :p

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 03-07-2021 15:22 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gslsndr
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
Partnerparkeren vind ik wel echt een prachtig woord, zou van mij zo in het woordenboek mogen. Natuurlijk mag dit niet en heel veel meer doen dan een melding maken bij je gemeente kan je ook niet doen. Wellicht is een logboek opstellen een fijne handeling, maar dat zal niet garanderen dat het oplost. Hoe is de situatie nu afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:18

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dit topic is bijna 3 jaar oud @Gslsndr : hier gaat een slotje op :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.