majoh schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:38:
[...]
Zo werkt het bij mij in de straat ook. Parkeerplaats voor mij huis is van de buren, en daarnaast van de andere buren, en ik mag hem dus om de hoek zetten. Zo is de afspraak jaren geleden gemaakt toen iedereen er kwam wonen.
Nu interesseert het me te weinig om er in discussie over te gaan, dus zet hem om de hoek. Maar wordt af en toe wel raar aangekeken als ik 'm even voor mijn eigen huis zet om iets in / uit te laden.
Maar blijf het bijzonder vinden. Mijn vorige huis had parkeerplaatsen zat rondom, dus nooit in deze 'problemen' gezeten. Maar ondervind nu ook dat er hevige stress en strijd is als er in de wijk niet gehouden wordt aan de 'afspraken'...
Ehm.. Hoe is dat parkeervak van je buren geworden? Hebben ze het stuk grond gekocht?
Zolang er geen invalidenpaal staat, is het gewoon een openbare parkeerplek en mag iedereen die dat wil er parkeren. Is er voor het huis van je buren geen plaats? Of is die al bezet, omdat zij 2 auto's hebben?
Ik had in jouw geval mijn auto gewoon voor mijn eigen woning gezet, in het kader van je eigen rotzooi bij je houden

Ook omdat ik mijn auto soms een week (of langer) niet gebruik, als hij dan bij andere mensen voor de deur staat, staat hij daar misschien wel gruwelijk in de weg. Dat laatste zal voor mijn eigen deur niet het geval zijn

Als ik toevallig tijdelijk 2 auto's heb (wat wel eens voorkomt ook), dan staat de auto die ik het minst gebruik altijd voor m'n eigen huis, die andere plemp ik wel gewoon neer waar er plaats is
Wij hadden vroeger geen auto, buren hadden er 2. Hun 2e auto stond dus bij ons voor de deur, tot mijn broer zijn eerste auto kocht en deze voor ons huis parkeerde. De buren waren verontwaardigd, want "wij mochten daar toch parkeren?!" Ja, toen wij geen auto hadden en het ons dus geen f*ck boeide

Na een paar weken gemopper werd de 2e auto van de buren gewoon verderop neergezet, en was het klaar met het gezeur.
Het blijft openbaar parkeren, dus iedereen mag zijn of haar auto neerzetten waar je dat wil. Op dit moment staat mijn auto ook bij de buren voor de deur, de laatste keer dat ik ermee thuis kwam stond er een andere auto voor mijn huis, dus prima zo. Ik heb hem vanmiddag toevallig weer even nodig, dus dan haal ik 'm bij de buren weg
[
Voor 7% gewijzigd door
Destruction op 11-06-2021 12:37
]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.