Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Buitenunit Airco monteren op balkon naast slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 21-07 22:51
Beste medetweakers,

Ik heb een Carrier 38VYM-18N airco buitenunit die 50 kg weegt. Deze wil ik graag op de balkon monteren naast mijn slaapkamer, omdat ik geen andere optie heb. Wat is de beste manier om deze unit op de balkon te monteren zodat geluidsoverlast tot een absoluut minimum wordt beperkt? Ik heb wat gelezen over veringen en montagebalken, maar heb geen ervaring hiermee.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autopilot
niemand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autopilot
MvdO79 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:13:
Volgens mij heb je daar ook speciale sets voor bij airco zaken, ook online, staat vast ook een beschrijving bij:

https://www.google.com/search?q=airco+geluidsdemping+set
Ja, er zijn alleen heel veel verschillende soorten dempers en balken. Weet jij welke het meest geschikt is voor een balkon?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autopilot
Dit betreft een huurwoning waar ik al toestemming heb gekregen van de woningcorporatie.

De balkon heeft een stevige betonnen fundering van ruim 20cm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autopilot
Rukapul schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:30:
Je kunt ook meteen los gaan: b-merk inruilen voor een a-merk, 50kg beton tegels eronder, dempingsmatjes, Bigfoot, veren voor de resonantie en nog een luxe suskast voor het overige geluid van de ventilator, compressor en duizend en één rammeltjes.
Zijn betontegels noodzakelijk voor een balkon van beton? Ik wil voor de meest voordelige manier gaan, want dit betreft zelf een 2e hands dual split airco van nog geen 200 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autopilot
Rukapul schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:25:
En beschrijf de balkonconstructie.
25 cm beton

• Autopilot
Ik heb het Bigfoot setje besteld, en ga het daarmee proberen zonder extra tegels of veren.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True