Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dubbelglas upgraden naar HR++

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 14:52
Onze jaren 70 tussenwoning heeft overal aluminium kozijnen en dubbel glas. Dit is glas zonder coating of gas tussen de platen. Het meest simpele dubbel glas dat er bestaat dus.

Beneden willen we dit vervangen door HR++. Kan in deze kozijnen, 13mm glas, incl montage voor 1150e.

Spouwmuurisolatie, vloerisolatie allemaal al aanwezig.

Goeie deal en effect direct merkbaar?
Wat zijn jullie ervaringen qua verbeterd comfort?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lensent
Niet voldoende blijkbaar, excuus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lensent
Nee, de kozijnen zijn uit midden jaren 90

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lensent
Stel nou dat we onverhoopt toch kozijnen zouden hebben zonder koudebrugonderbreking. Is het vervangen van het glas dan volstrekt nutteloos?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lensent
Copy/paste uit de offerte:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lensent
CurlyMo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:47:
[...]

Hier in een jaren '30 huis hetzelfde gedaan, maar dit maakte zeker wel het verschil van +/- 10 graden lagere aanvoer temperatuur van mijn CV en daardoor ook de geschiktheid van een WP (die ondertussen de CV heeft vervangen).

Heb je dat ook gedaan? Je CV temperatuur omlaag. Daar kan je namelijk veel mee besparen.
Ja, heb ik gedaan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lensent
Frieks schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:00:
[...]

Of ik reken verkeerd óf de offerte is niet volledig. Jij noemt een bedrag van €1150,-

Ik reken:

--8,5 m2 glas--

€571,64 glas (€67.25/m2)
€418,50 montage (€49,25/m2)
€3,40 recyclingkosten
----------- +
€ 993,54

13mm glas incl. spouw of zonder? Vraag ook even naar de U-waarde van het glas.
De BTW bedragen hoog/laag staan niet in mn screenshot.
13mm incl. spouw. U-waarde van 1.1 is gezegd.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True