Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe maak ik een led TL buis dimbaar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Milan00
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 11-06 11:55
Dag allemaal, onlangs heb ik een oude bunkerlamp met led TL buis aangeschaft. Deze is in de huidige setup niet dimbaar maar dat zou ik wel graag willen. Zelf heb ik helaas niet voldoende verstand van elektra/verlichting om het op te lossen, vandaar dat ik jullie wijsheid inschakel. Ik kon zelf niet eens uitvogelen of nu alle led TL buizen dimbaar zijn of dat slechts bepaalde types dat zijn. Daarnaast las ik dat een voorschakelapparaat soms uitkomst biedt maar hierover kon ik niet genoeg info vinden. Dus voordat ik allerlei materialen aanschaf die ik niet nodig blijk te hebben hoor ik graag jullie tips.

De bunkerlamp is aangesloten op het stroomnet en de led TL die er nu in zit wordt aan 1 kant voorzien van stroom. Als ik de lamp nu aanzet flikkert het licht enorm, hetgeen uiteraard niet de bedoeling is. Ik vermoed dat 3 factoren kunnen bijdragen aan de oplossing (alleen weet ik niet welke van de 3 nodig zijn): 1. een dimbare led TL buis, 2. een dimmer die geschikt is voor led (ik vermoed dat mijn huidige dat niet is) en 3. eventueel een voorschakelapparaat (geen idee of dat nodig is).

Bijgevoegd wat foto's van de lamp + eenzijdige aansluiting en de dimmer ter verduidelijking.

Mijn dank zal groot zijn!

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True