Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Spanning fluctueert continu 228v-231v.

Pagina: 1
Acties:

• fabries100
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 26-05 20:35
Hallo,

WIj hebben wat spanningsproblemen door het hele huis. Flikkerende lampen, soms oversturende televisie, wisselend kwaliteit muziekgeluid etc.

Ik ben eens gaan meten met een multimeter en het komt geregeld voor dat het voltage continu fluctueert tussen 228-231. Dat blijft dan nog geen 10 seconden stabiel.

Nu weet ik dat het voltage binnen een bepaalde marge mag afwijken. Dat doet het ook ik heb weleens 215 gemeten maar ook 235.

Maar een voltage wat nog geen 10 seconden stabiel blijft is dat normaal? Waar zou dit potentieel aan kunnen liggen? We hebben dit probleem op alle groepen door het hele huis.

• fabries100
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 26-05 20:35
Tens schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:56:
[...]

Grote kans dat je voedingsspanning idd bagger is, stad? platteland? industrie in de buurt?

Voedingen zouden overigens geen probleem mogen hebben met deze fluctuatie.

Wat voor lampen Flikkeren? led/gloei/tl? gedimd of niet?
Wat bedoel je met voedingsspanning?
Nabij Rotterdam, wordt hier volop gebouwd in de buurt, ook landbouw en industrie in de buurt. Ook een hoop zonnepanelen.

Deze lampen flikkeren soms.

https://www.beaumotica.nl...rmwit-licht-flame-a60-e27

Tevens de oude filament lampen die erin zaten. Er zitten nu philips hue led in die hebben tot op heden nog niet geflikkerd.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True