Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Spanning fluctueert continu 228v-231v.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Fluctuaties in netspanning zijn wel redelijk normaal. Een paar Volt heb je al snel en dit zie je niet snel terug in je verlichting. Slechtere/goedkopere LED verlichting heeft meer last van fluctuaties in de netspanning. De Hue verlichting is van iets meer kwaliteit en waarschijnlijk daarom minder gevoelig.

Fluctuaties in de netspanning ontstaan vaak bij inschakelen van grotere verbruikers, bijvoorbeeld motoren in grote fabrieken. Vroeger zag je dit ook veel bij boerderijen achteraf, nu soms nog wel. Vaak staan deze ver weg van een trafohuisje. In landen als Oostenrijk zie je ook nog veel knipperende verlichting bij huizen wat verder weg in de bergen. Vaak wordt daar de stroomvoorziening gerealiseerd via een bovengrondse kabel die van huis naar huis loopt. Woon je achteraan de kabel, dan merk je dat meer.

Met je 228-231 Volt zit je prima, want de marge mag nog veel groter zijn, zoals ook al genoemd is. Wij wonen naast een wijktrafo en ik meet hier 248-252 Volt. Ouderwetse lampen gingen hier ook sneller stuk dan normaal. Met led gaat dit een stuk beter.

Netbeheer Nederland heeft een hele website over de kwaliteit van je spanning. Hier vind je ook veel informatie: https://www.netbeheernederland.nl/spanningskwaliteit

Waarschijnlijk kan je je probleem ook wel aangeven bij je netbeheerder, maar ik vermoed dat ze niet zomaar even langskomen als je zegt dat je lampen knipperen. Misschien kan je ook eens informeren in de buurt of meer buurtbewoners hier ook last van hebben.

Oversturende televisie en wisselende geluidskwaliteit zeggen mij eigenlijk niets (behalve tijdens de Songfestival uitzendingen dan)... Daar kun je eigenlijk niet zoveel mee. Ik denk dat je bij je probleem van je knipperende lampen extra dingen gevonden hebt die je hier ook aan hebt gelinkt.

[Voor 8% gewijzigd door wolly_a op 26-05-2021 21:52]

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True