Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
@albatross, wat gebruik jij voor kabel vanaf de ID92 naar de receiver toe? Is dat een passieve DP>HDMI kabel misschien? Zo ja, dan zou je waarschijnlijk succesvollere resultaten via een DVI>HDMI kabel kunnen krijgen, en ja, ook daarover zou HD-Audio moeten lukken.

Je ID92 is sowieso niet HDCP2.2 compatibel (beperking hardware), dit is pas vanaf de Kaby Lake generatie het geval. Jij zit daar nog meerdere generaties vanaf met de aanwezige Haswell hardware. Ik zeg dit omdat je mogelijk gaat verwachten dat je 4k HDR af zou kunnen spelen via de ID92, dit is niet het geval dus.

Edit: iets wat mij net te binnen schiet omdat ik dit zelf eerder ook al eens heb gedaan toen ik nog een W10 HTPC aan mijn Oled TV had hangen.

Indien je daar met een Windows 10 oplossing werkt, je kunt onder Windows 10 ervoor kiezen om je video en audio via verschillende kanalen naar buiten te brengen. Dus video via DP (rechtstreeks naar je TV), en audio via de andere DP/DVI uitgang (rechtstreeks naar je receiver). Mogelijk is dit een alternatief wat voor je zou kunnen werken?

[Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 25-05-2021 16:23]

Steady as she goes...

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee