Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dilemma CV-ketel 14 jaar oud: vervangen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 09:23
Als je toch al gaat verbouwen zou ik de ketel meenemen. Als je er in trekt en voorlopig niks gaat doen zou ik het lekker zo laten. Dat kijk ja na een jaar naar je verbruik, en naar de storingsgevoeligheid v/d ketel en dan kan je altijd nog besluiten een nieuwe te plaatsen. If it ain't broke, don't fix it! Is ook nog eens beter voor het milieu ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michie1
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 09:32
Kwa efficiëntie ga je niets winnen. Ik zou hem laten hangen, maar wel budget reserveren voor de (aankomende) vervanging.

Als je dingen gaat renoveren: kijk ook eens naar het afgiftesysteem, de radiatoren en de buizen. Dat heeft potentieel meer effect op het rendement van de ketel dan de ketel zelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 29-07 11:33
Luapper schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:56:
Als je toch al gaat verbouwen zou ik de ketel meenemen. Als je er in trekt en voorlopig niks gaat doen zou ik het lekker zo laten. Dat kijk ja na een jaar naar je verbruik, en naar de storingsgevoeligheid v/d ketel en dan kan je altijd nog besluiten een nieuwe te plaatsen. If it ain't broke, don't fix it! Is ook nog eens beter voor het milieu ;)
Dat laatste is idd voor mij ook een reden om geen vervanging te doen, het is gewoon slecht voor het milieu om dingen weg te gooien die nog prima functioneren.
AvK schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:00:
Heeft de ketel netjes zijn onderhouds beurten gehad? Zo ja dan kan die waarschijnlijk nog wel een paar jaar mee. Anders een onderhoud laten uitvoeren en de monteur vragen naar de staat en of hij nog problemen voorziet. Zij kennen de zwakke plekken.
Ja, het ding is helemaal volgeplakt met onderhoudsstickers 8)

M.b.t. verbouwen: de woning is best netjes, maar heeft hier en daar wat aandacht nodig. Dus door de gehele woning heen gaan we verbeteringen doen, maar niet echt een grote verbouwing. Denk dus aan dingen als isoleren, inductiekookplaat, kozijnen hebben aandacht nodig, et cetera. Dus CV ketel meenemen is niet direct logisch, maar kan wel. Wat mij betreft moet het dan vooral een financieel en milieu voordeel hebben.

[Voor 16% gewijzigd door Cybje op 25-05-2021 10:06]

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:17

CurlyMo

www.pilight.org

Cybje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:53:
Vermoedelijk zal ook na isolatie de woning nog niet zo geschikt zijn voor een warmtepomp.
Vind je het leuk om dit eens nader te onderzoeken, want er zijn genoeg tweakers mét atypische huizen en een WP die je daar volop over kunnen adviseren? Een nieuw topic openen in duurzaamheid en die vraag opwerpen en je krijgt binnen no-time volop respons :)

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 29-07 11:33
CurlyMo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:23:
[...]

Omdat de WP route nog niet verkend is ;)
Dat gaat ook nog wel gebeuren. En dat zal eerder gebeuren als de ketel niet wordt vervangen, want een (vrijwel) nieuwe CV ketel vervangen is ook zonde. Maar andere dingen hebben nu hogere prio. We wonen hier ook nog maar net een paar weekjes ;)

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20-07 15:47
Ook ik heb in mijn woning een nu nog 16-jarige Nefit ketel hangen, wordt jaarlijks gekeurd maar omdat er op dit moment budget voor vrij gemaakt is hebben wij toch besloten om een nieuwe te laten installeren. Alle verhalen dat de ketel nog jaren mee zou kunnen gaan daar doen wij zelf weinig mee. Als je het zo gaat bekijken hoef je uit eindelijk niets te vervangen tot dat het stuk is of iets dergelijks.

Als je het geld hebt, zou ik hem lekker vervangen om gewoon (iets, alles kan stuk..) zeker te zijn voor in de nabije toekomst.

Wij krijgen dan ook zeer binnenkort een Remeha Tzerra Ace CW4.

[Voor 5% gewijzigd door BBTM op 25-05-2021 21:15]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True