Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

3 x 25a genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heerder
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 10-06 21:54
Hoi,

Afgelopen week kreeg ik mijn jaarafrekening binnen voor ons energie gebruik.

Wat onder andere opviel is dat de Netbeheerkosten met € 1.130,55 aan de ruime kant is.
Wij hebben blijkbaar een 3x35Ampere aansluiting, aangezien deze aansluiting ruim 750 Eur duurder is per jaar vraag ik me af of we deze echt nodig hebben.

Wij verwarmen via infrarood en koken op inductie. Ook hebben we een sauna waar we paar x per jaar inzitten.
Sinds afgelopen week hebben we een warmptepompboiler voor het warmwater en zijn we dus gasloos.

ik hou sinds we hier wonen vrij nauwkeurig het energie verbruik in de gaten dmv een plugwise smile p1.
En alleen als de sauna aanstaat en beneden alle verwarmingspanelen aanstaan dan komen we boven de 17000 watt. ( paar x per jaar )

Dus dan zouden we toch naar 3 x 25a kunnen gaan en dan er opletten dat we de sauna alleen aan doen als de verwarming uit is?

Of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt,
Grt,
Rick

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True