Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hete kamer ventileren, mogelijkheden aanzuigen buitenlucht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 04-08 17:14
Will_M schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:58: heb je gewoon té veel elektronische apparatuur op zolder welke daarbij ook nog eens minder zuinig met energie uit het stopcontact omspringt (en dus veel energie in warmte omzet).

Vragen , vragen.... En nog méér vragen :P
Bingo :9

Denk dat als mijn computer aan staat dat er in totaal wel zo'n 300W getrokken word wat uiteindelijk voornamelijk restwarmte word
Anton2610 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:56:
Ik zie het probleem niet echt. Je kantoor heeft airco voor de hele hete dagen, en als het buiten 15 graden is kun je toch prima een raampje open zetten zonder ventilator?
Helaas is het vaak te windstil om hier effect van te ervaren. Daarnaast is alle massa in de ruimte ook warm geworden, dus aardig wat hitte om te verdrijven.
Begrijp me niet verkeerd hoor, de airco werkt, alleen moet er een zuinigere oplossing zijn zou ik denken?
remco_k schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:58:
Wat voor airco heb je nu? Monoblock/singlesplit/multisplit?
Multisplit (met unit op dak), al ben ik vaak wel de enige die de airco aanheeft.
Boeryepes schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:03:
De airco gebruikt niet veel energie 's nachts. Totale piekverbruik in het hele huis is <300Watt en daarvoor krijg ik veel comfort terug, dus waarom zou het bij jou anders zijn?
Misschien verkijk ik me wel totaal op het gebruik hoor, mogelijk moet ik hier even nog wat meer onderzoek naar doen! Heb alleen altijd te horen gekregen dat de airco een stroomslurper is, maar for all I know wou mijn familie gewoon niet dat ik het overmatig gebruikte :+
Ivow85 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:10:
Als je nu al last hebt van de warmte, dan kan dat 3 oorzaken hebben:

1- slechte isolatie waardoor zonnewarmte op de dakpannen ook gelijk zorgt voor warmte in de kamer onder het dak.
2- veel apparatuur die warmte produceert
3- een (dak)raam aan de zonnige kant van de woning zonder zonwering.
Ik denk dat punt 2 en 3 vooral het probleem is, in de winter blijft het wel goed warm zonder ook maar echt te hoeven stoken

Heb inderdaad genoeg apparatuur staan die stroom gebruikt, het is dan een 50W hier, een 50W daar maar samen schat ik het op ~375W overdag en ~150W 's nachts

Helaas ook een raam aan de zonnige kant, temperatuur gaat fors omhoog vanaf 15:00.

(In deze afbeelding, zie je dat ik mijn computer rond 9:30 aanzet, en vanaf 15:00 de zon recht naar binnen begint te schijnen. Uiteindelijk zet ik om 23:00 de airco op 23c, en om 00:30 op 22c)
Ivow85 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:10:
deze wordt nogal eens vergeten en is juist zo eenvoudig aan te pakken. Voor Velux dakramen bestaan er passende screens die eenvoudig aan de buitenkant te monteren zijn.
Ik denk dat het hier toch maar eens tijd voor word er naar te kijken, weet alleen niet hoe veel verschil het uitmaakt? (Maar natuurlijk is er een goede manier om daar achter te komen :P)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True