Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zandcementvloer voor droge vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deninho85
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 25-07 00:11
Goedemorgen. Ik weet dat bij het aanbrengen van een zandcementvloer de droogtijd een week per cm is. Wij willen over een paar maanden onze vloeren op de beneden verdieping egaliseren(met een nieuwe zandcementvloer) waarna we een droge vloerverwaming(fermacell of noppenplaten met isolatie) aan gaan brengen. Ik vroeg me af of we voor het aanbrengen van de droogverwarming ook die droogtijd in acht moeten nemen? Of dat we die platen wel gewoon al kunnen monteren?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deninho85
Wij hebben een oud pand en hebben niet de mogelijkheid om vanuit een kruipkelder te isoleren. Dus het idee is om dan vanaf de bovenkant te isoleren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deninho85
Egalisatiekorrels had ik nog niet aan gedacht. Dat zou inderdaad heel erg schelen. Je krijgt hier geen speling op icm met een pvc vloer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deninho85
Ik ga ook de hele vloer eruit halen, maar er zijn nogal wat hoogte verschillen. Dus ik weet niet of schuimbeton dan handig is? Hoelang is de droogtijd met cm van schuimbeton? Maar schuimbeton is misschien ook helemaal geen slechte optie. Bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deninho85
Bedankt, ik denk alleen dat ik dan te hoog uit ga komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deninho85
Het is een heel oud huis, dus zitten wat niveau verschillen in en het loopt wat af. Ik ga pas zien wat de exacte verschillen zjjn als ik de vloeren er definitief uit haal. Egalisatie korrels lijken me de makkelijkste en goedkoopste oplossing in dit geval eigenlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deninho85
Vroeger waren het 2 verschillende huizen, later is er nog een aanbouw geplaatst. Dus waarschijnlijk zitten daar de hoogte verschillen in. Ik moet de vloeren nog weghalen, dus dan kan ik pas echt zien wat de verschillen zijn. Van de voorkamer naar de achterkamer zit een afstapje, dus daar zit al een hoogte verschil van een paar cm. Ik ben overigens niet van plan de betonvloer weg te slopen, misschien heb ik dat verkeerd omschreven. Onder het huis ligt alleen maar zwaar puin en grond, dus dat is geen doen omdat weg te halen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True