Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

zwarte vlekken van stuc gips (kalk?) uit hout verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:16
Sja, kleine miscommuniatie met de stukadoors gehad schijnbaar, en de nieuwe eiken vensterbanken zijn dus niet afgedekt vooraf. (miscommunicatie of niet, je hebt zelf ook nog hersens denk ik dan)
Anyways, de eiken planken waren voor de eerste maal in de parketlak gezet, maar dat heeft geen weerstand geboden tegen natte MP75 :+
Het gaat er vrij makkelijk af, maar het laat diepe donkere vlekken na.

Is dat iets dat ik kan 'oplossen' met (schoonmaak)azijn? of is er een betere methode?
Woca verkoopt neutralizer voor duur per flesje klein, maar als ook dat gewoon op basis van azijn is, dan haal ik wel een fles azijn :)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• paQ
Nielson schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:00:
Hoe diep zit het, kun je het er niet afschuren?
Nee het zit er echt in. Ik ben er even met korrel 120 overheen gegaan, maar dat maakt niks uit. Het zijn gewoon dikke natte klodders geweest, dus dat gaat vrij diep.
Is dat niet om schimmels te doden? Hier is volgens mij meer een chemische reactie ontstaan die geneutraliseerd moeten worden ofzo?

[Voor 38% gewijzigd door paQ op 15-05-2021 16:14]

• paQ
orf schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:16:
[...]

Heb je het artikel gelezen?
zeker, maar dat beantwoordt de vraag niet ;)

Naar mijn idee is dit geen verweerde plek, maar een reactie van kalk in het hout. Niet door vocht of een metaal.

• paQ
orf schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:28:
[...]

Eiken kleurt zwart door vocht of door een zuur o.i.d. Stuc bevat vooral erg veel water. Dat kun je echt het beste met oxaalzuur oplossen.
allright. ik zal eens een flesje van hornbach meenemen, en kijken wat er gebeurt. echt veel erger kan het niet meer worden :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
orf schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:28:
[...]

Eiken kleurt zwart door vocht of door een zuur o.i.d. Stuc bevat vooral erg veel water. Dat kun je echt het beste met oxaalzuur oplossen.
Ik heb alle planken 2 dagen lang steeds zeiknat gehouden met ontweringswater, en alles is nu weer egaal kwa kleur op misschien 2 vlekken na :)
Je kunt ook niet alleen 1 vlek weghalen, want dan creëer je weer een nieuwe (lichte) vlek.
Alles opnieuw geschuurd, ik ga ze komende week opnieuw lakken.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True