Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 12:59
Stef012 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:22:
We zijn nog te vroeg om hier al een aannemer/constructeur naar te laten kijken, eerst wil ik de vergunning rond hebben.
Hier gaat het fout.
Je krijgt namelijk geen vergunning zonder goede tekeningen met details en constructieberekeningen.
Stef012 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:22:

Mijn vraag;
Kan ik het buitenblad (metselwerk) van de bestaande woning gebruiken als binnenmuur?
Waarom zou je dat willen?
Je krijgt dan een erg dikke binnenmuur waar als je er een deur in zet, de deur aan flink verdiept staat.
Om de isolatie aan te late sluiten zul je toch al inkepingen moeten maken in die muur.
Dan kan hij beter gewoon weg.
Binnenblad kun je wel laten staan.
zo ja, hoe dien ik dit te isoleren ivm de koudebrug?
Ter plaatse van de isolatie in de aan/opbouw het buitenblad doorhalen en de isolatie laten aansluiten.

Persoonlijk zou ik het buitenblad in de extra kamer afbreken en het restant metselwerk erboven uitvoeren in keralit. (of een stalen L profiel plaatsen waar het metselwerk op ligt)
Wat ik gevonden heb;
Foamglas inmetselen om de bestaande wand op te delen in binnen-buiten. Dit zou boven de aansluiting van de aanbouw moeten komen. Waarschijnlijk ook aan de buitenzijden.

[Voor 61% gewijzigd door FRANQ op 12-05-2021 08:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 16:35
Je kan wel een vooroverleg omgevingsvergunning indienen, dan hoef je niet alle bouwtekeningen in te leveren. Alleen bovenstaande en een schets met maatgeving. Dan weet je gelijk of de gemeente medewerking wil verlenen voordat je de officiële aanvraag doet en kosten maakt voor constructietekeningen/-berekeningen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:20
FRANQ schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:31:
[...]

Hier gaat het fout.
Je krijgt namelijk geen vergunning zonder goede tekeningen met details en constructieberekeningen.
zonder tekeningen wordt ingewikkeld, maar een constructieberekening mag meestal na verlening van de vergunning uiterlijk drie weken voor start bouw.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FRANQ
JP_S schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:37:
[...]

zonder tekeningen wordt ingewikkeld, maar een constructieberekening mag meestal na verlening van de vergunning uiterlijk drie weken voor start bouw.
Zou de constructieberekeningen inderdaad ook niet doen voor de welstandscomissie zijn/haar plasje erover gedaan heeft.

Anders blijft je constructeur ook bezig bij wijzigingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FRANQ
Stef012 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:39:
Bedankt voor alle (snelle) feedback!

Als ik alle details weet, kan ik het tekenwerk zelf uitvoeren, dat is het probleem niet.

[...]

Ik was al een beetje bang voor dit antwoord ;) Dan het buitenblad (deels) verwijderen dus...
Ik zou graag het bestaande metselwerk boven de aanbouw intact laten, dus deze opvangen. Anders moet ik het bitumen dak van de zolder ook laten aanpassen.

Aan de linkerzijde van de aanbouw zit een dilatatie naar de buren toe. Normaal wordt een L profiel ingemetseld als een latei, ofaan het binnenblad bevestigd.
Kan er een L profiel geplaatst worden en deze hierna met een houten frame opgevangen worden?
Als je een ligger aan je binnenblad bevestigd heb je di blokken nodig die je in je topicstart linkte om een koudebrug te vermijden.
Deze liggen dan op die ligger, en het metselwerk weer op die ligger.

Bij ons hebben we bij de zijaanbouw een HSB wand staan met daar bovenop diezelfde blokken, en dan nog of 4 rijen metselwerk (we kwamen boven de buren uit, inmiddels is het volledig inpandig omdat we beiden een dakopbouw hebben) hoe het precies in de detaillering zit weet ik niet.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True