Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sambalman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-05-2021
Goedemiddag, ik heb eigen onderzoek gedaan, maar werd er niet wijzer op. Voordat ik een miskoop ga doen, wil ik het eerst aan iemand vragen die er wel verstand van heeft. Ik hoop dat Tweakers mij verder kan helpen, want ik begrijp er geen bal van. Dit is niet mijn vak, als het aan mij ligt is het gewoon plug & play.. :9

Ik zoek een?
Goedemiddag, ik heb nu een grafische kaart gekocht. Ik game graag in mijn vrije tijd, maar ik heb absoluut geen verstand van hardware/kabels. Ik heb de AORUS RTX 3060 ELITE gekocht (ja in deze tijd :) ), maar ik moet hier kabels bij kopen, omdat ik deze niet heb. Nu moet ik "1x 6-pins aansluiting, 1x 8-pins (6+2) aansluiting" kopen... Maar ik heb mij suf lopen googlen... kan het echter niet vinden! Momenteel heb ik een GTX 1050Ti, die geen enkele kabel nodig heeft.

Wat is je budget?
Geen budget

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Kabel is kabel?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor mijn AORUS GeForce RTX 3060 ELITE 12G grafische kaart

Bedankt voor het nemen van je tijd om dit te lezen, zoals gezegd heb ik absoluut geen verstand hier van. Ik weet niet goed of dit de juiste plek is om te vragen, maar dat zal ik snel genoeg horen!

Bedankt!!

[Voor 14% gewijzigd door Sambalman op 03-05-2021 10:33]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sambalman
LopendeVogel schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:33:
Kabel is helaas niet kabel..
Dit zijn 2 voedingstekkers die vanuit je voeding moeten komen. Veelal heb je dan 2x8pins, waarbij je de stekkertjes in 2 kan delen (waardoor 1x 8pins ook 1x6+2pins is).
Hmm bedankt voor je reactie.. ;)
Ik heb de Corsair Cx750 750W
Djarune schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:42:
[...]

Nee, kabel is merk afhankelijk. Het ligt dus eraan welke voeding je hebt. Een kabel van een ander merk past niet en merkloos is brandgevaarlijk.
Oke, dank voor je reactie. Goed dat ik het dus even na vraag voordat ik het klakkeloos bestel! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sambalman
Djarune schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:02:
De CX750 is niet modulair en de kabels zul je tegenkomen in de “boom” de CX750M is wel modulair, maar in dat geval zou ik de voeding vervangen ipv nieuwe kabels aangezien die van een stuk mindere kwaliteit is in vergelijking met de niet modulaire variant.
Oke, dat is ook een goeie optie. Is de Sharkoon SilentStorm Cool Zero 750W voeding eentje die ik hier voor kan gebruiken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sambalman
Ik zit intern bij Defensie, morgen ben ik thuis, zal ik goed kijken of ik de kabels heb. Ik weet wel, dat ik een aantal jaar geleden mijn PC gebouwd had, wat overigens een week lang duurde... kabels heb weggegeven, omdat ik niet verwachtte dat ik dit ooit nodig had. Achteraf niet slim, hahah. Leermoment.

Iedereen, bedankt voor jullie reactie en tijd! Ik laat het weten ;)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee