• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Onze camera is door het nogal intensive gebruik gedurende 10 jaar finaal versleten, dus zijn we op zoek naar een nieuwe. De oude was een Canon A710S, beviel wel goed, maar we zijn niet getrouwd met dat merk. Wat wij wel prettig vonden was de universele voeding, namelijk gewone (Ni-MH) penlight batterijen (AA). We hebben echter de indruk dat die voor toepassing in camera's zo langzamerhand verleden tijd zijn. Wat we tot nu toe zien is namelijk altijd een specifieke bij de camera passende batterij. Mijn vraag, is die indruk juist? Zo ja, dan is het niet anders, zo'n ramp is dat nou ook weer niet. Maar indien nee, kan iemand ons dan vertellen welk merk en model we dan aan kunnen denken zonder kwaliteit en mogelijkheden in te leveren?

Zelf winkelen voelen we voorlopig nog niet voor, dus draait het, zij het met tegenzin, uit op een webwinkel.

• Techneut
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:18:
Om wat tegen geluid te geven. Ik heb beide gehad. Een voordeel van een accu voor de camera is dat die gevoelsmatig langer mee gaat dan penlites en dat de camera beter het niveau van de accu kan bepalen. Wel heb ik altijd per camera 2 accu's zodat als je onderweg bent je nog kunt wisselen. Je kan niet even op de hoek nieuwe AA-tjes kopen en gebruiken.

En er zijn mooie universele opladers te koop waar je vrijwel elke kleine accu mee kan opladen via usb of het stopcontact. Bijvoorbeeld zoiets:
[Afbeelding]
Bedankt voor het meedenken.
In principe ben ik het wel hiermee eens. Daarom zei ik ook dat het geen onoverkomelijke ramp zou zijn als ik niet vind wat ik zoek. Het enige is dat die penlight zo universeel is voor meerdere toepassingen. Ook dat speelt mee voor als we onderweg zijn een als reserve een aantal bij ons hebben. Kortom, het zijn gewoon praktische overwegingen.
JoStad schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:47:
[...]
De titel is wat vreemd, daardoor lijkt het alsof je een nieuwe batterij voor je oude camera zoekt.
Maar ik begrijp dat je eigenlijk op zoek bent naar een nieuwe camera.
Lijkt geef ik toe inderdaad een beetje vreemd. Ik ben weliswaar op zoek naar een nieuwe camera. maar daarbij is die batterij hier wel het aandachtspunt. De keuze op basis van de verdere mogelijkheden van een camera staat daar los van.

Kortom. zijn er nog goede nieuwe camera's te koop die nog steeds werken met penlightbatterijen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Dat komt absoluut niet overeen met onze ervaringen met penlightbatterijen. Met een wandeling in de natuur of een vakantiereis is het geen uitzondering dat we enige honderden foto's maken op een dag (die we thuis selecteren) zonder dat we batterijen hoefden te vervangen en ook de volgende dag nog niet. Kortom, dat is voor ons het punt niet.

Maar ondertussen hebben er ook op andere fronten onze voelhoorns uitgestoken en ook daar wat we al vreesden gemerkt dat de keuze heel beperkt zal zijn als we dit perse willen handhaven. Kortom, we oriënteren ons vanaf nu wat breder op de mogelijkheden van de camera als zodanig en dat valt buiten dit topic. Bedankt tot zover voor het meedenken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Voor ons was het item al afgedaan, m.a.w. ik stop met mijn zoektocht.
Maar hier wil ik nog wel even op reageren, overigens met alle respect, want ik vermoed waar het aan ligt. Bij ons gaat het juist om zo'n compactcamera. En dat energieslurpen komt zoals ik vertelde helemaal niet overeen met die ervaringen. Wel moet ik hier aan toevoegen dat we na elke foto die we maken (voor ons is dat vanzelfsprekend) de camera uitschakelen, juist om de batterijen niet onnodig te belasten. Denk inderdaad aan dat continu aan blijven staan van het beeldschermpje. Iedereen kan begrijpen dat dit energie vreet. Daaraan moet dan denk ik ongetwijfeld dat opmerkelijke verschil in ervaringen liggen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee