Een van de redenen dat ik toch liever een aparte router gebruik, is dat je veel meer kan instellen dan bij een Ziggo modem/router. Ook kan ik er een harde schijf aanhangen waarmee ik makkelijk media op kan zetten vanaf mijn PC, en dat dan doors streamen naar mijn Nvidia Shield. Dit kan ik ook met mijn huidige Netgear Nighthawk R7000, maar die is niet van mij en moet ik inleveren. Op dit moment neig ik toch meer naar de ASUS RT-AX82U, deze valt qua prijs mee (is ook in de aanbieding bij MediaMarkt), en heeft bijna alle functies van de RT-AX86U die op verschillende review sites veel wordt geprezen. Als iemand anders nog advies heeft hoor ik het graag, maar ik wil niet te lang wachten i.v.m. aanbieding.AMD1800 schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:38:
Als je toch vrijwel alles via kabels gaat doen is het de vraag of je überhaupt een router nodig hebt. Ik heb zelf ook Ziggo en de router die je er bij krijgt is best ok. Hij heeft geen gaming features, maar heb je die überhaupt nodig? (Ik gok dat je met 1 of 2 mensen daar zal wonen) Je zal met wifi misschien niet de volle 300 mbit kunnen gebruiken, maar dat lijkt me ook niet noodzakelijk.
Dat zijn goede redenen om een aparte router te kopen. Ik kan je verder eigenlijk niet helpen. Ik raad wel aan om je router te testen. Haalt ie in je huidige woonruimte de benodigde snelheid? Hoe is het bereik? Dat soort dingen. Als dat niet in orde is, dan kun je m nog altijd terugsturen. Bestel dus online en zorg voor de kopen op afstand bescherming
[Voor 10% gewijzigd door AMD1800 op 25-04-2021 23:30]
Bedankt voor alle input. Ik heb besloten om de RT-AX82U aan te schaffen.
Pagina: 1