Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Geen idee? Is dit een raadplaatje ofzo?JoStad schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:03:
Waar is het contrast in deze foto?

Nu dan zelf maar een eerste poging. Ben niet helemaal tevreden over het onderwerp wat ik kon vinden maar als ik nog wat beters vind komt dat later alsnog wel. 

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@RvL Das niet verkeerd voor zo'n Zoom lens. En mooi onderwerp en compositie ook.
@JoStad Kleurcontrast is ook zeker contrast. Leuk gevonden. Ik zou denk ik alleen de voorste vlakjes iets beter belicht hebben.
@ehtweak Zeer nette plaat. Mooi contrast en fraai stukje natuur is ook nooit weg.
@JoStad Ik snap het idee maar vind het iets te weinig prominent in beeld om er echt dat "contrast"-gevoel bij te krijgen. En je heb inderdaad vele vormen van contrast. Kleur, licht, patroon, conrceptueel.
@Gonadan Leuk conceptueel contrast. Maar denk dat er nog wel iets aan verbetering te halen valt.... dus we wachten af
Ik wilde eigenlijk iets met luminosity contrast doen. Mooie zwart-wit straatplaat maar ja, daar zijn het de tijden niet voor. Maar net tijdens rondje duinen met mijn zoontje kwam ik dit tafereeltje tegen. Kleur vs grijs. Natuur vs de mens. Twee vinkjes gezet
@JoStad Kleurcontrast is ook zeker contrast. Leuk gevonden. Ik zou denk ik alleen de voorste vlakjes iets beter belicht hebben.
@ehtweak Zeer nette plaat. Mooi contrast en fraai stukje natuur is ook nooit weg.
@JoStad Ik snap het idee maar vind het iets te weinig prominent in beeld om er echt dat "contrast"-gevoel bij te krijgen. En je heb inderdaad vele vormen van contrast. Kleur, licht, patroon, conrceptueel.
@Gonadan Leuk conceptueel contrast. Maar denk dat er nog wel iets aan verbetering te halen valt.... dus we wachten af

Ik wilde eigenlijk iets met luminosity contrast doen. Mooie zwart-wit straatplaat maar ja, daar zijn het de tijden niet voor. Maar net tijdens rondje duinen met mijn zoontje kwam ik dit tafereeltje tegen. Kleur vs grijs. Natuur vs de mens. Twee vinkjes gezet

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Zo is ie veel mooier. De textuur komt echt goed tot zijn recht (paar weken te laatJoStad schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:43:
@sys64738 Mooie foto met mooie verlopen.
Dezelfde foto als eerst maar dan in zwart-wit waarbij de contrast-verschillen (en het stof) waarschijnlijk goed waarneembaar zijn:
[Afbeelding]

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
@RvL Mooi, sterk contrast. Knap dat je de ondergrond zo zwart hebt kunnen krijgen zonder artefacten aan de randen van de zoutvlokken. Daarnaast zijn de zoutvlokken mooi helder wit, zonder detail te verliezen. Simpel onderwerp, maar goed uitgevoerd.
@JoStad De inschietrichting, ondergrond en warme belichting maken de kleuren-versie al aangenaam om naar te kijken, maar de zwart-wit versie vind ik interessanter. Je foto van de koeien is in dat opzicht wat saai als foto. Wellicht valt er met nabewerking nog wel wat uit te halen.
@ehtweak Zeer fijne foto, eigenlijk op alle vlakken geslaagd, zou zo aan de muur kunnen.
@Gonadan Je omschrijft het zelf al goed, niet het meest interessante onderwerp, maar desondanks geen slechte poging. Ik vind de achtergrond alleen wat teveel aanwezig. Een kleinere scherptediepte was mooier geweest, maar ik gok dat dit het best haalbare was op dat moment.
@sys64738 Weer typisch een scene die ik over het hoofd zou zien als ik er langs liep.
Ik heb het zelf weer in de natuur proberen te vinden. In dit geval het contrast tussen dode en levende natuur.
@JoStad De inschietrichting, ondergrond en warme belichting maken de kleuren-versie al aangenaam om naar te kijken, maar de zwart-wit versie vind ik interessanter. Je foto van de koeien is in dat opzicht wat saai als foto. Wellicht valt er met nabewerking nog wel wat uit te halen.
@ehtweak Zeer fijne foto, eigenlijk op alle vlakken geslaagd, zou zo aan de muur kunnen.
@Gonadan Je omschrijft het zelf al goed, niet het meest interessante onderwerp, maar desondanks geen slechte poging. Ik vind de achtergrond alleen wat teveel aanwezig. Een kleinere scherptediepte was mooier geweest, maar ik gok dat dit het best haalbare was op dat moment.
@sys64738 Weer typisch een scene die ik over het hoofd zou zien als ik er langs liep.
Ik heb het zelf weer in de natuur proberen te vinden. In dit geval het contrast tussen dode en levende natuur.
Belofte maakt schuld dus ik ben nog maar op zoek gegaan naar beter onderwerpen. Ik heb verschillende vormen geprobeerd, ben benieuwd of jullie het er ook in zien. 

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Gonadan De molens, de tulpen en het contrast tussen de aangepunte en afgedopte heipalen herken ik. Het huisje snap ik minder (hout-steen?). Was geen makkelijke, deze uitdaging.
Net voorbij de valreep, maar ik wou mijn contrasten toch nog kwijt.Twee keer echt versus namaak.
1. Ei, ei
A7Rii met Kiron 105mm 2.8 macro 1:1, ISO 200, 1/80s, f/8, SB80 en SB800
2 Rozen en het vergaan van de tijd
A7Rii met Kiron 105mm 2.8 macro 1:1, ISO 200, 1/80s, f/11, SB80 en SB800, focus merge van 6 opnamen
En nu langzaam aan de slag met de volgende uitdaging
Net voorbij de valreep, maar ik wou mijn contrasten toch nog kwijt.Twee keer echt versus namaak.
1. Ei, ei
A7Rii met Kiron 105mm 2.8 macro 1:1, ISO 200, 1/80s, f/8, SB80 en SB800
2 Rozen en het vergaan van de tijd
A7Rii met Kiron 105mm 2.8 macro 1:1, ISO 200, 1/80s, f/11, SB80 en SB800, focus merge van 6 opnamen
En nu langzaam aan de slag met de volgende uitdaging
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Onder het motto: beter laat dan nooit...
Geen hoogstandje maar voldoet aan de opdracht
Mijn persoonlijke favoriet voor deze week vind ik de foto van @ehtweak. Erg mooi contrast: goed gezien die donker rode rozen als achtergrond waar die witte tulp tegen afsteekt.
Ook die van @Gonadan met die donkere en lichte structuren van de koppen van die palen vind ik verrassend.
Geen hoogstandje maar voldoet aan de opdracht

Mijn persoonlijke favoriet voor deze week vind ik de foto van @ehtweak. Erg mooi contrast: goed gezien die donker rode rozen als achtergrond waar die witte tulp tegen afsteekt.
Ook die van @Gonadan met die donkere en lichte structuren van de koppen van die palen vind ik verrassend.
Pagina: 1