Toon posts:

Foto-uitdaging week 16: Stilte Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:53

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:36

sys64738

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:22

Gonadan

De opdracht van deze week: Stilte.
Stilte is een concept dat natuurlijk niet in een foto vast te leggen is. Dat neemt niet weg dat we kunnen proberen het uit te beelden.

Veel succes weer. :)

Ter herinnering even de achtergrond en regels

Het idee is dat een uitdaging op maandag start en op zondag einde dag eindigt. De uitdaging kan vrij divers zijn en het is aan je eigen creativiteit hoe die in te vullen. Hoe meer verschillende ideeën en resultaten hoe beter.
Het is niet zozeer een wedstrijd, maar gewoon een uitdaging waarbij we elkaar willen aanmoedigen om meer te durven en meer te proberen. Uiteraard is het wel leuk om elkaars foto's te beoordelen en complimenten of tips te geven.
We willen elke week met een nieuwe uitdaging komen, dus past een onderwerp je totaal niet sla dan gerust een keer over. Heb je zelf ideeën voor onderwerpen gooi die dan gerust in het feedbacktopic of DM, dat is altijd welkom.

Even kort de regels:
• de uitdaging start op maandag wanneer het topic door ons geplaatst is, en eindigt wanneer de volgende maandag weer begint (middernacht dus).
• de foto moet nieuw gemaakt worden in de week van de uitdaging, dus geen archiefbeelden
• als je het niet redt om hem binnen de tijd te bewerken en pas één of twee dagen later kunt plaatsen is dat natuurlijk geen ramp
• meerdere foto's mag, graag zelfs als ze tof zijn, maar overdrijf niet. ;)
• probeer elkaar te motiveren en geef ook feedback aan elkaar
• voel je vrij om zo creatief mogelijk het onderwerp te volgen, maar zorg wel voor een duidelijk link

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Wat is het hier stil... O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
RvL schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:39:
Stilte.....

voor een (amateur) musicus het ergste wat er is, als het te lang duurt. Sinds het ingaan van de eerste maatregelen heb ik niet meer in groepsverband kunnen musiceren. Uiteraard thuis wel, al is het maar om een beetje in vorm te blijven. Maar het musiceren in groepsverband mis ik enorm... Die emotie heb ik proberen samen te pakken in deze foto's.

Experimentje in monochroom. Ook de eerste keer dat ik met een 'model' werk: ondergetekende :P

[Afbeelding]Silence

[Afbeelding]Silence
Als medemuzikant prikt deze wel een beetje ja :X
Voor mij zou de zwart/witomzetting nog wat harder mogen, voor extragratis impact :P

[Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 19-04-2021 19:07]

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Topicstarter
Leuk om iedereen weer bezig te zien. De zoektocht naar hoe stilte in beeld te brengen én een interessante foto te combineren herken ik zelf ook zeker. Maar het is dan ook niet voor niets een uitdaging. :)

@Steef beetje te flauw misschien inderdaad, ik leg niet de link met stilte. In mijn omgeving zorgt dat ding eerder voor herrie. ;)

@RvL tof gedaan en creatief om zelf een onderwerp te maken. Ik vind die met de tuba sterker dan de puppy.

@JoStad ik snap je idee, maar voel hem nog niet echt. De nabewerking is ook niet mijn smaak om eerlijk te zijn.

@ehtweak ik ga er even vanuit dat jouw foto meer een zijdelings voorbeeld was. ;)

@DwightKSchrute ik krijg ook inderdaad meer het gevoel van rust dan specifiek stilte, maar dat zit aardig in de buurt. Jammer inderdaad van de lucht. Wellicht kan je hem evengoed nog wat terug trekken om het wat rustiger aan de ogen te maken?

@Spasm leuk, weer een portret. Al roept hij bij mij meer wat associatie op met 'focus' en niet per se 'stilte'.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Grozno schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:23:
[...]

Mijn foto voldoet wat mij betreft zeker aan de definitie van een (overall) compositie.
Rauschenberg heeft witte schilderijen gemaakt inderdaad, Cage is de componist van 4'33".
Alleen al de discussies en meningen over wat kunst is die dat soort artiesten onherroepelijk inspireren zijn voor mij bewijs genoeg dat't dat zeker is.
Nu ben ik trouwens wel benieuwd naar wat je daadwerkelijk op de foto hebt gezet :P

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Grozno ik snap je idee, maar mijn associatie daarmee is van m'n TV van vroeger die weer moeilijk deed. Dat was niet echt stil. :+

@LA-384 de lucht had ik ook nog aan gedacht, maar juist het spoor van het vliegtuig zou ik dan in het geheel niet willen zien. Dat maakt het echt stil. Wel een mooie rustgevende plaat.

@JoStad dat cassettebandje vind ik leuk gevonden.

@bobcom die eerste paar vind ik een te hard licht hebben, maar met name nummer 3 vind ik mooi. Die straalt ook stilte uit.

@Macsylver bij mij doet het plaatje het helaas niet meer.

@Flow mooie plaat, het gebrek aan kleur doet hem goed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Toch weer gaaf hoor om al die interpretaties te zien. Dat vind ik ook het leuke, in principe kan je het niet fout doen, het is je eigen uitdrukking van stilte.

Zelf heb ik gelukkig nog wel wat kunnen schieten, al was het niet mijn beste week. Ik had er graag meer mee willen doen maar deze moeten jullie het maar mee doen. :P

We weten allemaal wat werkzaamheden qua geluid kunnen veroorzaken, het eind van de dag is dan een verademing.

Wanneer de rooiers geweest zijn en alle toeristen naar huis, blijft er ééntje in stilte achter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
bobcom schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:50:
Opvallende afwezigen de bedenkers van de uitdaging: lat een tikje hoog gelegd met dit onderwerp? >:)
Leuk detail: het is niet dat we ze allemaal met z'n drieën verzinnen, we proberen juist ook elkaar uit te dagen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Om eventuele fanatiekelingen niet te laten wachten deze maar eens zo op tijd mogelijk. :)

Foto-uitdaging week 17: Contrast

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee