Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Grote keukenmachine aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• betwetor
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15-07 21:48
We hebben/hadden een Siemens keuken machine met een lading mogelijkheden.
Ik dacht een aardige koop te hebben gedaan.
Sterke motor, functies die we ook allemaal wel zouden gebruiken, en mijn moeder had er ook zoeen van decennia of 2 oud die pas kapot ging tijdens DIY chemie experiment.
Echter werd het me al snel duidelijk dat dit ding niet anders was dan de vele goedkope Chinese apparaten.
De bakken van een hard soort plastic dat scheurtjes krijgt bij elk gebruik. De opklopper die alleen maar keihard kan vanwege een domme overbrenging. De blender (ook van dat slechte plastic) ging dan lang niet snel genoeg om te blenden.
Sommige onderdelen, zoals de citruspers zeef leek dan weer onverwoestbaar en van totaal ander materiaal.
Ook de aandrijving was wel stevig, en ook van iets anders gemaakt.
Maar nu is echt alles kapot of kapot aan het gaan (behalve die citruszeef en de motor).
En nu wil ik wat goeds kopen. Iets dat gemaakt is voor het leven. Net als m'n electrische gereedschappen bijvoorbeeld.
Duurzaam groot en fijn in gebruik.
Maar ik heb geen idee wat nou echt goed is.
Wat ik vaak gebruik zijn het hakken van groenten, kaas schaven, opkloppen (als het zou werken), beslag en deeg maken.
Na twee Magimix blenders elke maand te hebben gerepareerd (we gebruiken de blender bijna dagelijks). Zo'n Chinees ding gekocht.
Veel te veel herrie, maar het gaat maar niet defect. Dus die functie hoeft niet.
Ik denk achteraf dat dat ook alleen met een versnellingsbak te combineren is met een keukenmachine.

Het hoeft niet goedkoop, maar de prijs moet kloppen.
Die Siemens en Magimix hebben me laten zien dat prijs en merk weinig zeggend zijn.
NB. Wanneer de Magimix het deed, was het wel een fijn ding. Het voelde goed afgewerkt. Het maakte niet veel herrie enz.
Dus die gebruikservaring zoek ik, maar dan dat het niet telkens kapot gaat, en in keukenmachine vorm.
Made in EU is een dikke bonus.

Vanzelfsprekend ben ik eerst gaan zoeken naar reviews, maar dat lijkt zinloos.
Amazon heeft alles in de tang.
Letterlijk geen review die ik vond had ook maar de schijn van onafhankelijkheid.
Meerdere sites gebruiken zelfs de Amazon reviews als bron, zonder dus zelf de apparaten te gebruiken.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True