Toon posts:

Foto-uitdaging week 13: Lijnen Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:24

Gonadan

Admin Foto & Video
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11:31

sys64738

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:45

Wormaap

Ha medetweakers, de eerste ronde is ons erg bevallen dus we gaan er gewoon mee door.

De opdracht van deze week: Lijnen.
Zoek een onderwerp waarin duidelijk lijnen te zien zijn. Dan hebben we het natuurlijk niet over kalk op een voetbalveld maar de fotografieterm 'lijnen'. Hoe en in welke vorm, dat is helemaal aan jezelf.

Veel succes weer. :)

Ter herinnering even de achtergrond en regels

Het idee is dat een uitdaging op maandag start en op zondag einde dag eindigt. De uitdaging kan vrij divers zijn en het is aan je eigen creativiteit hoe die in te vullen. Hoe meer verschillende ideeën en resultaten hoe beter.
Het is niet zozeer een wedstrijd, maar gewoon een uitdaging waarbij we elkaar willen aanmoedigen om meer te durven en meer te proberen. Uiteraard is het wel leuk om elkaars foto's te beoordelen en complimenten of tips te geven.
We willen elke week met een nieuwe uitdaging komen, dus past een onderwerp je totaal niet sla dan gerust een keer over. Heb je zelf ideeën voor onderwerpen gooi die dan gerust in het feedbacktopic of DM, dat is altijd welkom.

Even kort de regels:
• de uitdaging start op maandag wanneer het topic door ons geplaatst is, en eindigt wanneer de volgende maandag weer begint (middernacht dus).
• de foto moet nieuw gemaakt worden in de week van de uitdaging, dus geen archiefbeelden
• als je het niet redt om hem binnen de tijd te bewerken en pas één of twee dagen later kunt plaatsen is dat natuurlijk geen ramp
• meerdere foto's mag, graag zelfs als ze tof zijn, maar overdrijf niet. ;)
• probeer elkaar te motiveren en geef ook feedback aan elkaar
• voel je vrij om zo creatief mogelijk het onderwerp te volgen, maar zorg wel voor een duidelijk link

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
ehtweak schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:08:
Lijnen als zijnde een zelfstandig naamwoord of een werkwoord? ;)
Degene waarvan jij een gave foto kan schieten :9

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Topicstarter
Eens, ik vind hem juist wel lollig zo.

Zijn er nog veel die vandaag of morgen op pad gaan? Zelf nogal drukke week gehad maar ga er zeker nog even op uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
@JoStad Mooi serie lijnen heb je gevonden. Leuk set zo. Wat het nog wat mooier zou maken is als je evenwicht en rust in je platen krijgt. Door iets meer op de symmetrie en verdeling te letten, zou het allemaal net wat netter kunnen. Bij de 1e foto zou ik bv een stuk van de onderkant afsnijden, zodat je moet 3 even grote vlakken krijgt (gras/water/gras) die voorgrond leidt nu af en breekt het evenwicht. De 4e plaat is prima poging maar dan moet ie eigenlijk wel perfect symmetrisch.

@bobcom Mooie leading lines. Had wel graag iets meer beloond geworden als ik de lijnen volg. Nu valt het beetje stil. Die hoogspanningsmasten vind ik heel mooi lijnenspel.

@Patrock Die eerste foto is me te rommelig. Die 2e foto is (door klein beetje geluk) erg leuk geworden. Die draaiing is perfect. En de tekst icm de echte blauwe lucht is ook erg leuke touch.

Zelf ook weinig tijd gehad om op pad te gaan. Maar deze opdrachten zijn juist bedoeld om ook in en om het huis te doen. En dat is dus wat ik gedaan heb. Vlonders bieden prima lijnen. Kubus er op voor de finishing touch (en nog wat extra lijnen).

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Topicstarter
@bobcom lekker bezig, hoop lijnen bij jou in de buurt.

@Peetz0r leuk gevonden, helaas is die eerste wat donker anders had je er misschien meer uit gehaald.

@LA-384 die eerste trekt mij het meest, wel benieuwd waar het heen gaat. Alleen die paal vooraan zou ik omzagen. ;)

@ehtweak lekker abstracte lijnen inderdaad. Het trekt mij niet zo maar is wel weer wat anders.

@arnold_m als je door de knieën gaat, kan je dan net zo schieten dat die bomen buiten beeld raken? De brug heeft wel mooie lijnen in die zin.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Topicstarter
Het is om te janken, maar ik ben niet verder gekomen dan deze foto. Had wel wat ideeën maar helaas niet gelukt. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
Mooi om iedereen een compleet andere richting op te zien gaan. Veel mooie leidende lijnen. Maar de abstracte lijnen van @ehtweak vind ik ook heel mooi.

@Peetz0r Goed gevonden. De nadruk had wel iets meer op de treinen mogen liggen en minder andere zaken in beeld. Maar scherp gezien.

@arnold_m Mooi onderwerp alleen hadden de bomen er inderdaad wel af gemogen. En de onderkant van de brug waterpas wellicht.

@Gonadan Voor een kerk gaan staan met een camera in je handen. Je moet het maar durven :P . Geen verkeerde poging toch. Zie duidelijk het thema er in terug.

Wat betreft de opmerkingen over mijn foto: ik had die plaat met leidende lijnen ook al geschoten. En die plaat zonder kubus ook. Maar na veel proberen en experimenteren, kwam ik toch op deze plaat uit die voor mij het beste werkt. Zo zie je maar: over smaak valt niet te twisten 8)

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Topicstarter
sys64738 schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:30:
@Gonadan Voor een kerk gaan staan met een camera in je handen. Je moet het maar durven :P . Geen verkeerde poging toch. Zie duidelijk het thema er in terug.
Niet voor niets een telelens, maar daar had ik niet eens over nagedacht. :D _O-
Wat betreft de opmerkingen over mijn foto: ik had die plaat met leidende lijnen ook al geschoten. En die plaat zonder kubus ook. Maar na veel proberen en experimenteren, kwam ik toch op deze plaat uit die voor mij het beste werkt. Zo zie je maar: over smaak valt niet te twisten 8)
Ik vind hem prima werken zo. Denk dat ik hem zonder kubus wat makkelijk over had vinden komen. Nu zit er nog iets in wat het breekt om het zo maar te noemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Deze uitdaginen waren toch ook om te experimenteren, right? O-) Oh wacht, ik ben één van de mensen die de regels verzint... NATUURLIJK zijn ze ook om te experimenteren!

Lijnen in combinatie met intentional camera movement. Ik weet niet helemáál wat ik ervan vind, maar voor een eerste poging met ICM vind ik't nieteens héél slecht geworden :)

Natuurlijk wel nog even commentaar op mijn voorgangers geven!
@ehtweak: Erg gaaf, vooral die eerste! Dat kan zo als wallpaper op een telefoon die zo avant-gardistisch is als een iPhone wil zijn :P

@Peetz0r: Vooral de tweede vind ik tof, al weet ik niet helemáál waar ik moet kijken tussen al die lijnen :P

@arnold_m: Volgens mij leent die brug zich prima voor een wat extremere aanpak qua hoek of bewerking :)

@Gonadan: Hey, het zijn lijnen, hij staat zo recht als je van zo'n oud gebouw kan verwachten. Misschien eens proberen wat er gebeurt als je wild gaat in de bewerking? Kan waardeloos worden, maar kan ook leuk zijn :)

[Voor 96% gewijzigd door Wormaap op 04-04-2021 23:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
bobcom schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:24:
Zo kan het ook !!
Voortaan niet meer toegeven dat mijn foto's mislukt en bewogen zijn , maar zeggen dat het een geslaagd voorbeeld van ICM is _/-\o_
Na mijn eerste *meer dan ik wil toegeven* pogingen kan ik in ieder geval nu uit ervaring vertellen dat't lastiger is dan het lijkt om duidelijk te maken dat die I écht voor 'intentional' staat :P Het meeste wordt gewoon een blurry rotzooi, deze heeft in ieder geval wat semi-rechte lijnen die soortvan bewijzen dat dit de bedoeling was...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Topicstarter
De maandag is nog lang, maar een nieuwe is onderweg. Inhoudelijk heb ik hier even gereageerd op je voorstel: Gonadan in "FV feedbacktopic" :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Topicstarter

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
arnold_m schreef op maandag 5 april 2021 @ 08:33:
Dit is de andere foto die ik gisteren van de brug heb gemaakt. De boomtoppen zijn er niet helemaal af, maar mogelijk vinden @Gonadan, @sys64738 en @Wormaap het toch een beter uitwerking van het thema.

[Afbeelding]Liniebrug (krappere kadering)
Naar mijn idee ligt de nadruk zo meer op de lijnen in de brug, dus ik vind'm beter zo. Of je verder veel moet met wat ik vind mag je zelf weten :+

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Topicstarter
arnold_m schreef op maandag 5 april 2021 @ 08:33:
Dit is de andere foto die ik gisteren van de brug heb gemaakt. De boomtoppen zijn er niet helemaal af, maar mogelijk vinden @Gonadan, @sys64738 en @Wormaap het toch een beter uitwerking van het thema.

[Afbeelding]Liniebrug (krappere kadering)
De focus ligt zo meer op de brug inderdaad, de bomen leidden voor mij wat af. Maar daarom vroeg ik ook of hij nog iets anders te kadreren was geweest tijdens het schieten. Dan had je meer ruimte om de brug over kunnen laten en dan had je hem niet zo krap af hoeven knippen. Maar ook deze versie vind ik persoonlijk beter werken.

Overigens gaat het er niet om wat wij als opdrachtgevers vinden hè. Ik geef gewoon m'n persoonlijke mening wat ik van foto's vind, maar iedereen moet gewoon voor zichzelf bepalen hoe je invulling aan de opdracht wilt geven. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee