Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Veiligheid aantal spelletjes

Pagina: 1
Acties:

• JKL-NL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 03-06 20:55
Beste medetweakers,

Laatst had ik het met een vriend over een paar op Flash draaiende spelletjes die we een aantal jaar terug speelden. Sommige daarvan zijn inmiddels weer uitgekomen met andere technologie, waardoor hij ze weer wilde gaan spelen, maar ik heb mijn twijfels over de veiligheid van deze games. Daarom deze vraag/discussie.

Het gaat om:

- Galaxy Life Reborn, een fan based initiatief dat zegt ook weer op Flash te draaien, maar niet in een browser. Volgens een reactie van de ontwikkelaar zou ik me geen zorgen hoeven te maken;

- The Settlers Online, van een nieuwe achterliggende technologie was destijds geen sprake bij de ontwikkelaars, de Flashversie moest blijven omdat het anders te duur zou worden, dus Adobe Air waar het tegenwoordig op draait zou dan logischerwijs niet veel moeten verschillen;

- Skyrama, draait ook op Adobe Air.

Aangezien dit in theorie niet heel veilig lijkt, zou ik zeggen dat virtualisatie meer dan verstandig is, maar ik ben geen beveiligingsexpert, dus daarom ben ik op zoek naar wat meningen van enkele tweakers die er wat meer verstand van hebben.

De vraag is dus eigenlijk simpel: is het voor deze spelletjes beter om ze in een VM te draaien of maak ik me te veel zorgen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Jimbolino
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01-08 00:32

Jimbolino

troep.com

Je maakt je zorgen om niks.

Flash in de browser is onveilig omdat iedere site (ook malafide sites) flash kunnen gebruiken. Als er dan een fout in de flash plugin (van je browser) wordt gevonden, is dat een manier om je pc "binnen" te komen.

Adobe air en stand alone flash players hebben daar eigenlijk geen last van. Als via de website een download wordt aangeboden naar een installer, die vervolgens een standalone flash player op je computer installeert, is dat net zo veilig als andere software die je van internet download en installeert.
Voor de zekerheid kun je de .exe of .zip die je download nog even door https://www.virustotal.com/ gooien om te controleren op virussen, maar daarna hoef je je niet druk te maken over dit soort downloads.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True