Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Schade aan kookplaat in huurhuis, wie betaalt?

Pagina: 1
Acties:

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:20

FreakNL

Well do ya punk?

• Koekfabriek
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:20

Koekfabriek

King Billy's on the wall

Klinkt 1 op 1 als het verhaal in dit topic.
Vermoed dat je daar je antwoord in kan vinden.

• janenria
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 18-06 16:07
@Koekfabriek Dat is inderdaad eenzelfde situatie. In het topic wordt aangegeven dat je hier je aansprakelijkheidsverzekering voor hebt. Alleen vraag ik mij dus af of die verzekering gaat uitbetalen. Gezien de voorwaarden die ik hierboven dus gepost heb.

Ik had die site die @FreakNL linkde ook gezien namelijk. Maar daar staat ook aangegeven: ''Check wel altijd de voorwaarden: sommige verzekeraars vergoeden geen onopzettelijke schade aan een huurobject.''

Dacht misschien heeft iemand ervaring met die interpolis voorwaarden..

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:11

Haan

dotnetter

Het beste dat je kunt doen is gewoon even bellen met je verzekeraar en het verhaal uitleggen.

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10:30
janenria schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:15:
Ja, jijzelf om precies te zijn. Het is jouw verzekering, jij hebt de voorwaarden want die heb je gekregen en ben je mee akkoord gegaan. Mijn glazen bol heeft op het moment weinig bereik dus misschien kan je die erbij pakken en met ons delen want ik kan ze niet zien vanaf hier :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 30-07 17:56
janenria schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:15:
@Koekfabriek Dat is inderdaad eenzelfde situatie. In het topic wordt aangegeven dat je hier je aansprakelijkheidsverzekering voor hebt. Alleen vraag ik mij dus af of die verzekering gaat uitbetalen. Gezien de voorwaarden die ik hierboven dus gepost heb.

Ik had die site die @FreakNL linkde ook gezien namelijk. Maar daar staat ook aangegeven: ''Check wel altijd de voorwaarden: sommige verzekeraars vergoeden geen onopzettelijke schade aan een huurobject.''

Verschil is dat je de kookplaat niet huurt maar de woning. De kookplaat is een object waar jij de eigenaar niet van bent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 30-07 23:14
T-Infinity schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:09:
[...]

de huurbaas is toch 'een andere'?
Nu lijkt het alsof je tussen wal en schip valt, terwijl dat eigenlijk niet zo is.
Dat dacht ik ook. Als die kookplaat niet van jou is, dan is hij toch van iemand anders? Hij is niet van niemand 8)7

Acties:
  • +5Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 30-07 21:33
Paitor schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:41:
Je WA is inderdaad de logische verzekering.
De WA is heel onlogisch:
Een WA-verzekering is een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering. Deze verzekering vergoedt de schade die jij met je auto bij een ander veroorzaakt. Als je in het bezit bent van een auto is het verplicht om een WA-verzekering af te sluiten.
Je bedoeld de aansprakelijkheidsverzekering
Een aansprakelijkheidsverzekering verzekert de schade die je veroorzaakt aan iemand anders. Of de spullen van iemand anders. Je bent wereldwijd verzekerd. Een aansprakelijkheidsverzekering is niet verplicht.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 30-07 21:33
Hielko schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:06:
[...]

Nee. Een aansprakelijkheidsverzekering (ook die niet voor de auto is) dekt over het algemeen je wettelijke aansprakelijkheid. Dat is ook wel logisch, want waarom zou jij of je verzekering voor iets gaan betalen waar je niet wettelijk aansprakelijk voor zou zijn? Voor dingen waar je niet wettelijk aansprakelijk voor bent hoef je per definitie niet verzekerd voor te zijn, want dan is iemand anders aansprakelijk...
Je hoeft je niet wettelijk verplicht, behalve bij een auto, te verzekeren voor mogelijke schades waar je verantwoordelijk voor kan worden gehouden. Als je beslist het risico zelf te dragen is dat ook helemaal prima. Daarom is het een aansprakelijkheidsverzekering en geen wettelijke.
Een aansprakelijkheidsverzekering biedt bescherming wanneer u wettelijk aansprakelijk wordt gehouden voor schade die u bij iemand anders hebt aangericht. Bijv. uw zoontje heeft bijvoorbeeld de schutting van de buurman kapot gemaakt. In dit geval vergoedt de aansprakelijkheidsverzekering de kosten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 29-07 18:48
^Onjuist. Dat een verzekering dekking biedt voor wettelijke aansprakelijkheid betekent nog niet dat het een 'WA-verzekering' is. De verwarring is begrijpelijk.

Een WA-verzekering sluit je af voor je motorvoertuig. De relevante verzekering in deze casus is de 'AVP', AansprakelijkheidsVerzekering voor Particulieren.
Dat wil niet zeggen dat niet verplichte verzekeringen voor je wettelijke aansprakelijkheid geen WA-verzekering zijn.
Dat wil het dus wél zeggen. Dit wordt op de website van zowat elke verzekeraar uitgelegd, alsook op Wikipedia. ;)

De verzekeringsvoorwaarden zijn hier imo vrij duidelijk. Schade aan zaken die je huurt wordt niet gedekt. De kookplaat hoort bij je woning, schade daaraan is dus niet gedekt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 30-07 23:14
Valorian schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:18:
[...]
Er staat hier toch "Ook schade aan inboedel van verhuurder"? Dan is het toch gewoon gedekt? Kookplaat = inboedel verhuurder. Of denk ik te makkelijk (niet hele topic gelezen)?
Maar ook:
Alleen als het gaat om schade aan spullen van een particulier persoon.
Ik neem aan dat de verhuurder in dezen geen particulier is, maar optreedt als bedrijf/rechtspersoon...
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True