Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 31-07 07:39
Beginnen we bij het begin.
Je telefoon ondersteunt 4G en 5G, dat is punt 1.
Dit betekend alleen niet dat je telefoon over 4G (ook wel Volte, voice over LTE) beschikt automatisch. De provider en de telefoon fabrikant dienen daar contact over te hebben, de fabrikant (LG) moet het namelijk haar software daarvoor in orde stellen zodat Vodafone dat kan aanzetten.

Heb je die functie bij mobiele netwerk instellingen? Zo niet dan kan dat eventueel dat het bij LG anders is en dat het standaard altijd aanstaat. Dan kan je het anders checken om in je instellingen bij over telefoon te zoeken naar status waar je uiteindelijk bij netwerk uitkomt.
Daar zie je dat je telefoon met 4G verbonden is. Dan moet je testen als je belt of die op 4G blijft of overschakelt naar Edge/2g of gprs/gsm (het oude netwerk) , Vodafone heeft alleen 2, 4 en 5G. 3G hebben ze niet meer sinds 2020). Is dat het geval dan betekend het dat je toestel icm Vodafone geen volte doet en je standaard terugvalt op het nog oudere netwerk voor alleen bellen.

Niet erg natuurlijk, maar je kan dan inderdaad niet internetten. De functies volte en vowifi zijn gepaard, als je volte niet hebt heb je ook geen vowifi.

Ik denk dat dat het probleem is, alleen kan ik dat natuurlijk niet zien.

Het kan kloppen dat jouw oude a50 4g bellen wel ondersteunt en je daar geen last had van het niet gebruiken van internet, die staat ook in het lijstje met ondersteunde toestellen voor 4G bellen en vowifi: https://community.vodafon...-VoLTE-VoWiFi/ba-p/124334

In het algemeen worden toestellen van iPhone, huawei, Samsung, oneplus, oppo of Nokia toch beter ondersteunt voor 4g bellen en vowifi dan LG. Heb je nu niks aan natuurlijk dit antwoord maar het geeft wel wat duidelijkheid.

2 dingen die kan doen zijn is testen en zien of je op 2g belandt (waar ik een beetje vanuit ga), en op dit forum van Vodafone : https://community.vodafon...-VoLTE-VoWiFi/ba-p/124334 vragen of het in de pijplijn zit dat die ondersteuning er komt. Zo niet is de enige optie contact met LG opnemen.
Dan nog is de vraag wanneer het komt en of LG 123 iets gaat doen voor je. Ik zie iemand anders op het forum ook die vraag stellen die net 1 generatie toestel voor jouw LG heeft. Die heeft nogsteeds geen 4G bellen.

Hopelijk heb je er wat aan, geen leuk nieuws misschien maar wel duidelijker denk ik?

[Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 24-03-2021 23:40]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True