Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Niet zelf bouwen maar kopen systeem I7

Pagina: 1
Acties:

• pepsiblik
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22-07 10:15
Dell is ook een poging waard.

Waar je rekening mee moet houden is dat merken als Acer, Dell, HP etc werken met custom maten voor hun kant-en-klaar PCs. Dus later de voeding vervangen door een standaard ATX voeding is misschien niet mogelijk. Stekkers aan de voeding voor extra insteekkaarten of HDDs zijn er ook niet altijd, etc. Dus wat je koopt, daar zit je ook wel verder redelijk aan vast.

Ik zou ook niet gokken op stil. Die k-e-k PCs zitten vol met goedkope, luidruchtige fans. En airflow is ook lang niet altijd optimaal (en dus loeien ze veel).

Waarom Intel? Er zal ook vast iets zijn met AMD en dan heb je een betere CPU voor die fotobewerking.

Maar met de huidige prijzen voor componenten ben je waarschijnlijk wel wat goedkoper uit op dit moment.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:29
Ik zou een erkende computer shop zoals Azerty een pc laten maken. Krijg je ook garantie. Wat ook kan is hun business lijn

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15:51
mendelson schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:31:
[...]

Ik zal eens verder kijken dan mijn neus lang is.
Zou ik niet doen als je altijd Intel hebt gehad. Ik denk dat je snel weer klaar bent met AMD want er is nog wel eens iets mee. Daarbij zijn AMD APU's, de cpu's met geïntegreerde videochip, niet bijster interessant. De 4750G bijvoorbeeld is gebaseerd op Ryzen 3000 waar gen4 ondersteuning is uit gehaald. Intel i7-11700 is dan een betere koop. Zelfde prijs, sneller en wel PCI-e gen4.

• pepsiblik
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22-07 10:15
Uszka schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:38:
[...]

Zou ik niet doen als je altijd Intel hebt gehad. Ik denk dat je snel weer klaar bent met AMD want er is nog wel eens iets mee. Daarbij zijn AMD APU's, de cpu's met geïntegreerde videochip, niet bijster interessant. De 4750G bijvoorbeeld is gebaseerd op Ryzen 3000 waar gen4 ondersteuning is uit gehaald. Intel i7-11700 is dan een betere koop. Zelfde prijs, sneller en wel PCI-e gen4.
Sorry, maar dit is gewoon FUD. De problemen met AMD zijn niet groter dan die van Intel. Intel zit nog steeds vast aan de hardware bugs (Spectre en andere hardware bugs) in zijn architectuur. En performance wise is AMD gewoon beter. Die i7 11700 heeft ook een minder goed video gedeelte dan zijn AMD equivalent. En voor gaming zul je sowieso iets met een losse kaart moeten gaan doen.

[Voor 9% gewijzigd door pepsiblik op 24-03-2021 11:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
De 11700K is eigenlijk alleen interessant als je ook gaat overklokken. Anders kun je beter de pricewatch: Intel Core i7-11700 Boxed nemen. Als je wel gaat overklokken hou je de 11700K, maar neem je een Z490 / Z590 moederbord.

De WD Red Pro is een harde schijf voor 24/7 gebruik en RAID configuraties. Voor desktops en als enkele schijf kun je beter de goedkopere pricewatch: WD Blue 3,5" (256MB cache, 5400rpm), 4TB nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
Neem dan een WD Blue + een externe HDD / SSD. De WD Red Pro is niet nodig.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True