Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bios vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Marek lelie
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 06-06 14:39
Mijn vraag
Mijn bios is kapot en nu zijn er een hoop bioschips op eBay te koop voor leuke prijs. Mijn moederbord is een asrock en nu vraag ik me dus af er zijn heel veel bioschips op eBay voor asrock maar de 1 heeft weer een andere naam dan de ander maakt het dus uit welke ik precies koop.

Moederbord is dus van asrock

Beste antwoord (via Marek lelie op 25-03-2021 09:29)

• Baggeraar
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 30-07 08:16

Baggeraar

Wat een gebagger..

Ja het maakt uit welke chip je koopt

Ten eerste zijn er fysieke verschillen;
- Package verschillen (DIP-8, SOT, enzovoort)
- voedingsspanningsverschillen/ stuurspanning (1.8v, 3.3v of 5v)
- soort flash geheugen (EEProm of SPI Flash)

daarnaast zijn er ook nog gewoon de verschillende implementaties van de software van de fabrikanten natuurlijk (AMI/AWARD/American Megatrends/ etc)
en dan nog de verschillende implementaties van de moederbordfabrikant voor de verschillende chipsets en alle 3rd party chips op het moederbord.

Kortgezegd; ja het maakt uit welke chip en welke rom

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True