Toon posts:

Installatie Be Quiet! Dark Rock 4 op MSI B450M Mortar Max

Pagina: 1
Acties:

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01 21:40
Ik heb een MSI B450M Mortar Max moederbord met daarop een AMD Ryzen 5 3600.
Daarop zit nu nog de stock AMD koeler, maar die maakte teveel herrie naar mijn zin.

Dus ik heb een be Quiet! Dark Rock 4 gekocht, maar loop tegen een issue aan met de installatie.
Heb de oude koeler eraf gehaald (welke vast zat met spring-loaded schroeven, als ik het goed verwoord:

Maar nu zit er op m'n moederbord 4 gaten, terwijl ik in de installatie-manual (en videos) van Dark Rock 4 zie dat ik soort van (extra) verhogertjes over bestaande 'risers moet plaatsen.

Maar op m'n moederbord staan nu geen risers, alleen maar gaten naar de schroeven van m'n kast.

M'n vraag is dus of ik ergens nog iets mis cq op zoek moet naar risers voor m'n moederbord / kast :?
Of zitten er in die spring-loaded koeler nog een stukje?

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:21
Welke risers bedoel je? Ik zie nergens iets over risers in de handleiding. Ook zie ik niks mis met je moederbord en ik zie de mountingholes van de backplate ook gewoon...

Edit: Oh nu snap ik het. Je bedoelt de mountingholes van de backplate. Je backplate zit los, daarom steekt het niet door het moederbord. Het is iets makkelijker als je bij de backplate kan. Als de case dat niet mogelijk maakt, dan moet je even het hele moederbord eruit halen.

[Voor 46% gewijzigd door MachIV op 23-03-2021 14:13]

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

• Skar
Sorry, weet niet precies hoe die dingetjes heten.

Maar op de instructie-video (en de handleiding) worden er 'spacer nuts' (verhogertjes) geplaatst over dit soort dingetjes:

Maar op m'n moederbord komen ze niet boven het moederbord uit. Dus ik kan die 'spacer nuts' (waaraan ik de mounting brackets moet vastschroeven) nergens aan vastmaken. De gaten in m'n moederbord zijn te smal en het lijkt alsof ik iets van een tussenstukje mis - iets waar ik die 'spacer nuts' overheen / aan vast kan maken.

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• Skar
MachIV schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:10:
Welke risers bedoel je? Ik zie nergens iets over risers in de handleiding. Ook zie ik niks mis met je moederbord en ik zie de mountingholes van de backplate ook gewoon...

Edit: Oh nu snap ik het. Je bedoelt de mountingholes van de backplate. Je backplate zit los, daarom steekt het niet door het moederbord. Het is iets makkelijker als je bij de backplate kan. Als de case dat niet mogelijk maakt, dan moet je even het hele moederbord eruit halen.
Oooh - zijn dat gaten van de backplate? Ok - ik ga alles wel even loshalen dan. Dacht eigenlijk 'even snel' m'n koeler te vervangen, maar moet nu dan toch maar ff netjes alles losschroeven enzo :/

• Skar
Gelukt! Het was inderdaad de backplate die los lag. Was me er niet (meer) van bewust dat er een backplate bestond.

Heel erg bedankt voor het wijzen daarop :D

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:21
Skar schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:08:
Gelukt! Het was inderdaad de backplate die los lag. Was me er niet (meer) van bewust dat er een backplate bestond.

Heel erg bedankt voor het wijzen daarop :D
Geen probleem. :)

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee