Toon posts:

Welke wandlamp (buiten) aan te sluiten vanuit lasdoos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Maar die is toch niet makkelijk via de zijkant aan te sluiten? Dat is juist 1 van de speciale criteria waar de TS naar op zoek is.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-10 13:51
Maestro.mosjuh schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:48:
[...]

Maar die is toch niet makkelijk via de zijkant aan te sluiten? Dat is juist 1 van de speciale criteria waar de TS naar op zoek is.
Ik ben denk ik wat praktischer ingesteld, ik boor een gaatje aan de zijkant en gooi er een afsluitdopje op --> klaar is Klara

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:20
Ik heb zelf een paar Bull Eye armaturen van de gamma waarbij je met een kleine aanpassing er gewoon een E27 Hue lamp in krijgt. De E27 fitting zit met een stukje plastic vast aan het armatuur. Echter, deze zit best hoog waardoor de lamp er idd niet goed inpast.

Hier heb Ik gewoon de E27 fitting losgehaald (is 1 schroefje), stuk plastic waarmee deze vast zat weggesneden met een scherp mes en daarna de Hue in de fitting gedraaid. De lamp zit dan niet echt "vast" in het armatuur, maar het past.

Lamp: https://www.gamma.nl/asso...fkorf-ovaal-60w/p/B547254

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:47
Te zien aan de lamp in TS is 'mooi' niet direct een criterium, in welk geval, goedkoop en bestand tegen een verdwaalde voetbal e.d.:

https://www.sandervunderi...rmatuur-slagvast-wit.html

(ook in zwart)

Een metaalboortje is je vriend als er nog geen gaten zitten waar je die hebben wilt.

[Voor 22% gewijzigd door Wilke op 23-03-2021 09:20]

PV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Dr Pro schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:36:
[...]

Yep zo'n zelfde soort dop. Ik heb/had er nog een paar liggen uit van die IP44 lasdozen.

Edit: zo iets als dit, deze is wel heul groot en heul duur, maar you get the point :)
https://www.kokwatersport...er-diameter-105-mm/p35005
Zoek op kabeldoorvoer
https://www.conrad.nl/o/kabeldoorvoeringen-0809040

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 20:25
In het verleden heb ik een soortgelijk probleem gehad met een downlight spotje welke voor een betonnen schutting paal moest hangen. Daar heb ik toen een plank voor de paal gemaakt, zodat ik de kabel toch vanaf de achterkant kon invoeren zonder door de betonpaal heen te hoeven boren.
Deze oplossing kost natuurlijk wel weer iets ruimte in de smalle steeg omdat de lamp verder van de muur komt.

Een andere oplossing is een bouwlamp. Deze geeft wel voldoende (of te veel) licht en een losse kabelinvoer, maar dan past er geen Hue in.
Anders misschien een lampen webshop vragen of ze een oplossing hebben.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

• HarmoniousVibe
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:59
Nog even een update. De lamp aangeraden door @Wilke is inmiddels aangeschaft en draait al een paar dagen "als een zonnetje". Erg bedankt!

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee